Σάββατο, 11 Μαΐου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 13 Μαΐου 2018
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Ερωτήματα που προκαλούνται, από την ενσωμάτωση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο ΕΚΠΑ
 Σύλλογος Διδασκόντων Σχολής Θετικών Επιστημών Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Πανεπιστημιόπολη Ζωγράφου 15784 Αθήνα
https://www.facebook.com/depthetepistuoa
Επικοινωνία: cmelol@math.uoa.gramanousak@phys.uoa.gr

Ερωτήματα που προκαλούνται, από την ενσωμάτωση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο ΕΚΠΑ.

Aγαπητοί Συνάδελφοι, Πληροφορηθήκαμε αρχικά από τον ηλεκτρονικό τύπο, στις 9-5-2018, ότι η Διοίκηση του Ε.Κ.Π.Α. προωθεί την ενσωμάτωση του ΤΕΙ Χαλκίδας στο Ιδρυμά μας. Από τα δημοσιεύματα προκύπτει ότι θα διαμορφωθούν νέα τμήματα στο πρώην ΤΕΙ Χαλκίδας από τα οποία ορισμένα θα απορροφηθούν από την Σχολή Θετικών Επιστημών, που θα ονομαστεί «Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας». Ειδικότερα στη ΣΘΕ, θα δημιουργηθεί το τμήμα «Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας», ενώ προβλέπονται και διατμηματικά προγράμματα προπτυχιακών σπουδών όπως «Διαχείρισης Ενέργειας Αποβλήτων και Κλιματικής Αλλαγής».

Στις διαδικασίες αυτές δεν υπήρξε καμία εσωτερική πληροφόρηση, ούτε ζητήθηκε η γνώμη των τμημάτων. Οι συζητήσεις έγιναν μεταξύ Πρυτανείας, Κοσμητείας και προέδρων των Τμημάτων της ΣΘΕ. Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση υπήρξε η επιστολή του αντιπρύτανη κ. Θ. Σφηκόπουλου προς τον πρόεδρο του Φυσικού Τμήματος ως απάντηση σε επιστολή που αναπτύσσει τους προβληματισμούς μελών του Φυσικού Τμήματος. Η απάντηση αυτή από πλευράς της Διοίκησης του ΕΚΠΑ, πέρα από γενικές διατυπώσεις δεν δίδει ουσιαστικές πληροφορίες, ενώ οι λεπτομέρειες του σχεδίου δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα. Δεν υπάρχει καμία πληροφορία για την κοστολόγηση του προγράμματος, τις ανάγκες σε προσωπικό, το οργανόγραμμα, τα χρονικά όρια ολοκλήρωσης έργου, ή τα προγράμματα σπουδών.
Είναι σαφές ότι με τον ισχύοντα νόμο, η Σύγκλητος είναι το όργανο που αποφασίζει για τέτοιου είδους ζητήματα. Τα τμήματα όμως , έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη τους σε θέματα λειτουργίας, εκπαίδευσης και σε επιστημονικά θέματα που άπτονται των γνωστικών τους αντικειμένων.
Πως είναι δυνατόν να ληφθεί μια τόσο σημαντική απόφαση για τη λειτουργία της Σχολής μας, που αφορά στην ίδρυση νέων Τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών, χωρίς τη γνωμοδότηση των συλλογικών οργάνων της Σχολής, των Τμημάτων της ΣΘΕ.
Η αύξηση του προϋπολογισμού του Ιδρύματος που αναφέρεται στο δημοσίευμα, είναι αμφίβολη διότι οι «μνημονιακές υποχρεώσεις», έχουν στόχο τη μείωση των δαπανών και όχι την αναβάθμιση των
ιδρυμάτων! Ως γνωστόν, η μείωση του αριθμού των ΑΕΙ στη χώρα προκύπτει από την πρόταση του ΟΟΣΑ και αποτελεί «μνημονιακή υποχρέωση» της χώρας.
Τα κριτήρια διορισμού και εξέλιξης του διδακτικού προσωπικού των ΤΕΙ είναι διαφορετικά από τα κριτήρια της ΣΘΕ του ΕΚΠΑ αλλά η ενταξη στις βαθμίδες προβλέπεται αυτόματη χωρίς διαδικασία κρίσης ή κατάταξης .
Η ανάπτυξη νέων τμημάτων με ειδικότητες οι οποίες δεν καλύπτονται από τα γνωστικά αντικείμενα της σχολής, προϋποθέτει την δημιουργία νέων θέσεων καθηγητών και νέων υποδομών. Μήπως θα έχει επιπτώσεις στην κάλυψη των αναγκών που ήδη υπάρχουν στα υφιστάμενα γνωστικά αντικείμενα;
- Ειδικώτερα για το τμήμα “Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας”, το Φυσικό Τμήμα δεν διαθέτει προσωπικό να διδάξει τα απαιτούμενα αντικείμενα ειδικότητας μηχανικού, ούτε βέβαια τα αντίστοιχα εργαστήρια.
- Οσο για τον στόχο της «διαστημικής τεχνολογίας», δεν υπάρχει οποιαδήποτε υποδομή στο ΕΚΠΑ (και όχι μόνον). Η επιλογή πιθανόν να στοχεύει στη «απορρόφηση» κονδυλίων από σχετικούς προϋπολογισμούς της ΕΕ. (Σημειώνουμε ότι η χώρα μας αδυνατεί να πληρώσει τη συνδρομή στο ESA (European Space Agency) και η συμμετοχή μας είναι τυπική).
- Δεν δίνοται διευκρινίσεις για τα λεγόμενα «διεπιστημονικά προγράμματα σπουδών», επισημαίνουμε όμως ότι οι αναφερόμενες ειδικότητες παραπέμπουν σε ειδικότητες μηχανικών. Σε προπτυχιακό επίπεδο, δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν τα μαθήματα δύο ειδικοτήτων σε ανώτατο επίπεδο, άρα το πιο πιθανόν να πρόκειται για πτυχία τεχνολόγων.
Το θέμα το οποίο δεν θίγεται καθόλου είναι το επίπεδο σπουδών και τα πτυχία τα οποία θα δίδονται.
- Οι σπουδαστές των ΤΕΙ συνήθως εισάγονται με χαμηλότερη βαθμολογία (Ηλεκτρολόγοι ΤΕΙ Χαλκίδας 7750 μόρια) και δύσκολα θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της ΣΘΕ.
- Επίσης στην μεταβατική περίοδο, η προσαρμοργή των φοιτητών που είναι ήδη εγγεγραμμένοι θα είναι προβληματική. Το σχέδιο δεν προβλέπει διαφορετικό πτυχίο.
- Μήπως η ασάφεια αυτή οδηγήσει σε ντε φάκτο υποβιβασμό των πτυχίων της σχολής;
Επιπλέον, τίθενται και γενικότεροι προβληματισμοί: Σύμφωνα με τα ισχύοντα, η εκπαίδευση στα ΤΕΙ είναι επαγγελματική, τεχνολογική. Με το σχέδιο που προτείνεται, ουσιαστικά καταργείται αυτή η κατηγορία εκπαίδευσης και αντικαθίσταται από ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Είναι αυτή η κατεύθυνση ενδεδειγμένη αναφορικά με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας ή την αντιστρατεύεται;
Τέλος, θεωρούμε ότι τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύονται στο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να καθορίζονται με αυστηρά ακαδημαϊκά κριτήρια και θα πρέπει να απαιτείται από την πολιτεία η απαραίτητη στήριξη για τη θεραπεία τους. Η αντίστροφη πορεία, καθορισμού των γνωστικών αντικειμένων με βάση τις υπάρχουσες ευκαιρίες χρηματοδότησης, αν δεν αποτελεί μέρος ενός καλά οργανωμένου
αναπτυξιακού σχεδίου, θα έχει μακροχρόνια πολύ αρνητικές συνέπειες.
Τα παραπάνω εκφράζουν τους προβληματισμούς πολλών μελών του Τμήματος Φυσικής όπως καταγράφηκαν σε πρόσφατη επιστολή τους.
Η μέχρι στιγμής εικόνα είναι ότι οι αποφάσεις πάρθηκαν βιαστικά και με αδικαιολόγητη αδιαφάνεια.
Πιστεύουμε ότι τόσο σημαντικές απόφάσεις πρέπει να λαμβάνονται σε συνεννόηση με τα ενδιαφερόμενα Τμήματα ή Σχολές και μετά από αναλυτικές μελέτες.
Ως Σύλλογος ζητάμε:
1. Από τα αρμόδια όργανα να κοινοποιήσουν τις μελέτες και τα στοιχεία, εγκαίρως, πριν τις συνελεύσεις των Τμημάτων.
2. Από τη Διοίκηση του ΕΚΠΑ να μην προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδίου ενσωμάτωσης αναφορικά με τη Σχολή μας πριν δοθεί η δυνατότητα του διαλόγου και της γνωμοδότησης στα αρμόδια συλλογικά
όργανα.

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Κ. Μηλολιδάκης Α. Μανουσάκης

 

alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2189 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Δευτέρα, 14 Μαΐου 2018

Σχόλια (0)

 Αναλογους προβληματισμους με αυτοιυς του Προέδρου του Φυσικού Τμήματος ΕΚΠΑ, έχουν και οι φοιτητές της σχολής ΣΤΕΦ Χαλκίδας, οι οποίοι φυσικά και δεν επιθυμούν να μετεξελιχθούν από μηχανικούς σε ειδήμονες ΄Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας', που όπως παραδέχεται και ο ίδιος ο Πρόεδρος του Φυσικού ΕΚΠΑ, ακόμα και οι ίδιοι δεν μπορούν να υποστηρίξουν τα απαραίτητα προγράμματα σπουδών για ένα τέτοιο Τμήμα . Ας μας πουν οι κύριοι του ΕΚΠΑ, ποια ακριβώς θα είναι η επαγγελματική αποκατάσταση αυτών των αποφοίτων και σε τι ποσοστό 2 -3%; και πολλά λέω!!!!

ΓΟΝΕΑΣ

Υποβλήθηκε πριν από 2188 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια


Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 10 Μαΐου 2024
“Εκλεκτική” ή “Επιλεκτική” αλαλία : Μια αγχώδης διαταραχή της παιδικής ηλικίας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Παρασκευή, 10 Μαΐου 2024
Εξαήμερη εργασία: Ποιούς επαγγελματικούς κλάδους αφορά
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Παρασκευή, 10 Μαΐου 2024
Σε Πειραματική μετατρέπεται η ΣΑΕΚ Τουρισμού Μακεδονίας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Παρασκευή, 10 Μαΐου 2024
2ο Συνέδριο Δίκαιο και Πληροφορική - Διερευνώντας τις πτυχές της Τεχνητής Νοημοσύνης
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Σελίδα 1 από 6219 (37311 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6217
6218
6219
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης