Τρίτη, 22 Μαΐου 2018
 
 

Υποτροφία Φοίτησης

Αγγελίες

Σπουδές στην Κύπρο

Πανελλαδικές 2018 - Μηχανογραφικό 2018

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018
Επικαιρότητα
Πανελλαδικές εξετάσεις: Σχόλιο για την δυσκολία θεμάτων
 Του Γιώργου Καρακατσάνη

Τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας δημοσιεύει αναλυτικότερα στοιχεία για τις βαθμολογίες των υποψηφίων, τα οποία μας δίνουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε τα θέματα των εξετάσεων και την καταλληλόλητά τους στον διαχωρισμό των υποψηφίων σε καλούς, πολύ καλούς και άριστους. Παραθέτουμε παρακάτω μια διαγραμματική απεικόνιση των κατανομών των βαθμολογιών των μαθητών για 5 βασικά μαθήματα, απαραίτητα για την εισαγωγή σε σχολές υψηλής ζήτησης για τα έτη 2016 και 2017.

Η Χημεία και η Φυσική είναι δύο μαθήματα στα οποία οι θεματοδότες αποτυγχάνουν θεαματικά να διαχωρίσουν τους άριστους από τους απλώς καλούς υποψηφίους. Και στα δύο μαθήματα παρουσιάζεται μια αριστερή ασσυμετρία στην κατανομή των βαθμολογιών, πράγμα που πρακτικά σημαίνει ότι μεγάλος αριθμός υποψηφίων γράφουν άριστα ή κάτι πολύ κοντά σε αυτό. Στη Χημεία συγκεκριμένα βλέπουμε ότι ιδιαίτερα το 2016, περίπου το 23% των υποψηφίων έγραψε 19-20. Το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζεται, σε μικρότερο και με τα θέματα του 2017, καθώς και με τη Φυσική. Παρόμοιο πρόβλημα παρουσιάζεται και στη Βιολογία, αν και σε μικρότερη κλίμακα. Εδώ αξίζει να σταθούμε λίγο παραπάνω στη Φυσική, ένα παραδοσιακά δύσκολο μάθημα, στο οποίο όμως τα τελευταία δύο χρόνια «έπεσαν» εύκολα θέματα με αποτέλεσμα τη συσσώρευση αριστούχων στην κορυφή ακόμα και εκεί.

Η έκθεση από την άλλη πλευρά είναι ένα ιδιόμορφο μάθημα, στο οποίο από ότι φαίνεται είναι σχετικά εφικτό για έναν μαθητή να γράψει ανάμεσα στο 13-17, ενώ μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των μαθητών καταφέρνει να αριστεύσει.

Η ιδανική κατανομή βαθμολογιών παρουσιάζεται στα μαθηματικά, όπου παρουσιάζεται μια δεξιά ασσυμετρία. Οι άριστοι μαθητές είναι λίγοι, αλλά όχι μηδαμινοί, όπως στην έκθεση και όσο χαμηλώνει ο βαθμός, τόσο αυξάνονται οι μαθητές που τον επιτυγχάνουν. Αυτό μπορεί να λογιστεί ως επιτυχία των θεματοδοτών στα μαθηματικά, οι οποίοι έχουν ελαχιστοποιήσει τα θέματα θεωρίας, άρα και την αποστήθιση, και κλιμακώνουν ορθά τη δυσκολία των θεμάτων τους, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η διάκριση των καλών, των πολύ καλών και των αρίστων υποψηφίων.
Οι θεματοδότες των υπόλοιπων μαθημάτων μπορούν να διδαχθούν πολλά από τους συναδέλφους τους των μαθηματικών. Πρωτότυπες ασκήσεις υπάρχουν πλέον και σε μαθήματα όπως η βιολογία, τα οποία παλαιότερα οι μαθητές αποστήθιζαν. Δε δικαιούμαστε να αδικούμε τους άριστους συνωστίζοντάς τους μαζί με ένα σημαντικό ποσοστό καλών απλώς υποψηφίων, οι οποίοι αριστεύουν λόγω των εύκολων θεμάτων στα περισσότερα μαθήματα.

Γιώργος Καρακατσάνης
Οικονομολόγος

alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Παρασκευή, 18 Μαΐου 2018

Σχόλια (0)
      Συμφωνώ απόλυτα με την παραπάνω τοποθέτηση και θα πρεπει να το λάβουν σοβαρα υπόψη αυτοί που επιλέγουν τα θέματα των Πανελληνίων.Δεν πρέπει να εξισώνεται ο άριστος με τον καλό εως πολύ καλό που κατάφερε να γράψει το άριστα όχι επειδή είναι ευφυής αλλα επειδή έτυχε να είναι καλός παπαγάλος και ...λίγο τυχερός..Και έτσι να έχουμε τα φαινόμενα που παρατηρήσαμε το 2016-17  να γράφει Φυσική από 18-20 το 28% των μαθητών ενώ το αντίστοιχο ποσοστο τα προηγούμενα χρόνια κυμαίνονταν στο 5-6% ! Είναι κρίμα να μένουν έξω μαθητές που αξίζουν ,χωρίς αμφιβολία ,και να περνάνε οι μέτριοι μαθητές σε υψηλόβαθμες σχολές οι οποίοι βέβαια στη συνέχεια πολλές φορές δεν μπορούν να ανταποκριθούν ...Τα θέματα πρέπει να παρουσιάζουν κλιμάκωση δυσκολίας και τα Δ θέματα να απευθύνονται σε πραγματικά καλούς μαθητές οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να αποδείξουν τις ικανότητες τους ..και πάντα υπάρχουν τέτοια παιδιά..ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ ΔΕΝ ΣΥΜΒΆΛΛΟΥΜΕ ΟΎΤΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ,ΟΎΤΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ...Τους δίνουμε προσωρινη αυτοεκτίμηση και προσωρινή χαρά στους γονείς τους χωρίς να αντιλαμβάνονται την πραγματικη ακατάσταση...Αφού πάλι ενα ποσοστό θα πετύχει    ας προσπαθήσουμε να είναι οι καλύτεροι...
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Κ.Κουτρουμπελη μια βοηθεια
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018 - 19:42
Σχόλια (0)

K.Κουτρουμπελη θα ηθελα την γνωμη σας
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018 - 19:40
Σχόλια (0)

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

ORIA ILIKIAS GIA STRATIWTIKES
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018 - 18:43
Σχόλια (1)

Ερωτηση για μεταγγραφη μακρια απτο σπιτι
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018 - 16:47
Σχόλια (4)

ΚΥΡΙΕ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΕΛΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ?
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018 - 16:42
Σχόλια (0)

bachelor
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018 - 15:11
Σχόλια (0)



Προς Κύριο Κουτρούμπελη
Κυριακή, 20 Μαΐου 2018 - 21:56
Σχόλια (1)

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τετάρτη, 30 Μαΐου 2018
Πανελλήνιες 2018: Όλη η προκήρυξη για τις Αστυνομικές Σχολές
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Κυριακή, 27 Μαΐου 2018
UNIque Days: “Ανοίγουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια για το μαθητή”
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018
e-eggrafes.minedu.gov.gr: Προθεσμία αιτήσεων εγγραφής για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018
Βάσεις 2018: Οι παράγοντες που θα κρίνουν τις φετινές βάσεις
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018
Αιέν αριστεύειν με «γαλάζιες» αντιγραφές
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 16 ώρες
Σελίδα 1 από 3795 (22768 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
3793
3794
3795
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης