Τετάρτη, 08 Μαΐου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Στα χέρια των πρυτάνεων έκθεση για τα διετή προγράμματα στα ΑΕΙ
 

 

Στους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ απέστειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου την έκθεση-μελέτη που εκπονήθηκε από μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΣΕΚΑΑΔ) για τον σχεδιασμό και τη μέθοδο υλοποίησης των προγραμμάτων «Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (ΚΕΕ) και των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα ΑΕΙ.

Στα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα ΑΕΙ, όπως είναι γνωστό, θα έχουν πρόσβαση απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων, οι οποίοι θα επιλέγονται βάσει του βαθμού απολυτηρίου τους.

Το κάθε πρόγραμμα θα διαρκεί τέσσερα εξάμηνα και θα περιλαμβάνει θεωρητική αλλά και εργαστηριακή εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 1.200 διδακτικών ωρών, και πρακτική άσκηση διάρκειας 960 ωρών, που μπορεί να πραγματοποιείται παράλληλα με τη φοίτηση και μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου εξαμήνου.

Η έκθεση που έχουν στα χέρια τους από χθες οι πρυτάνεις αποτελεί ουσιαστικά έναν οδηγό καλών πρακτικών, που προτείνει τον σχεδιασμό τριών κατηγοριών διετών προγραμμάτων:

  • Κατηγορία I: Προγράμματα «γενικού σκοπού».
  • Κατηγορία II: Τοπο-ειδικά προγράμματα, με έμφαση στην πρωτογενή παραγωγή.
  • Κατηγορία III: Προγράμματα εστιασμένα στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία.

Στην πρώτη κατηγορία περιλαμβάνονται τεχνικές/τεχνολογικές ειδικότητες τόσο στον τομέα των υπηρεσιών όσο και στον τομέα της μεταποίησης, όπως τα ναυτιλιακά, η διαφήμιση, η ηλεκτρολογία, η υφαντουργία και το βιομηχανικό σχέδιο.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά ειδικότητες που προσιδιάζουν σε εύρωστες μορφές τοπικής οικονομίας, όπως η ειδικότητα της γαλακτοκομίας και της ιχθυοκαλλιέργειας.

Τέλος, στην τρίτη κατηγορία κατατάσσονται «αναδυόμενες» ειδικότητες που συνδυάζουν τεχνικές δεξιότητες, όπως οι συντηρητές μνημείων και εικόνων με τεχνολογία λέιζερ.

Στα εκπαιδευτικά Ιδρύματα συνιστάται η υλοποίηση προγραμμάτων που θα αναδεικνύουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα σε σχέση με τα ήδη υπάρχοντα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και μαθητείας στα ΙΕΚ.

Μάλιστα για την ορθότερη αξιολόγηση των προγραμμάτων αυτών προτείνεται να υπάρχει τεκμηριωμένη πρόταση της Συγκλήτου του εκάστοτε Ιδρύματος, πάνω στην οποία θα γνωμοδοτεί η Εθνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και την οποία θα εκτιμά τελικά το ΕΣΕΚΑΑΔ.

Η έκθεση βασίστηκε στην εμπειρία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες τα διετή προγράμματα εφαρμόζονται εδώ και χρόνια και έχουν ιδιαίτερη απήχηση στους νέους.

Συγκεκριμένα αναφέρεται το παράδειγμα της Γαλλίας, στην οποία λειτουργούν δύο είδη διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης: τα DEUST (Diplôme d’ études Universitaires Scientifiques et Techniques) στα Πανεπιστήμια και τα DUT (Diplôme Universitaire de Technologie) στα πανεπιστημιακά Τεχνολογικά Ινστιτούτα (IUTs), με τα τελευταία να παρέχουν μαθήματα που αφορούν 24 διαφορετικές ειδικότητες στη βιομηχανική παραγωγή και στον τομέα των υπηρεσιών.

«Είναι ένας θεσμός απολύτως απαραίτητος. Ενας θεσμός με δύο διαστάσεις: από τη μία είναι η καθαρά αναπτυξιακή διάσταση αυτών των προγραμμάτων και από την άλλη είναι η εντελώς κοινωνική τους διάσταση.

Η μεγάλη πλειονότητα των παιδιών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα. Τα παιδιά αυτά δικαιούνται να έχουν πρόσβαση σε ένα σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης που είναι ποιοτικά αναβαθμισμένη, κοινωνικά αναγνωρίσιμη και μέσα στο πλαίσιο μιας ακαδημαϊκής μονάδας» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Γεωργάτος, πρόεδρος του ΕΣΕΚΑΑΔ.

Φυσικά τονίζεται ότι για την ομαλή λειτουργία και τη βιωσιμότητα των προγραμμάτων αυτών θα πρέπει η πολιτεία να ενισχύσει οικονομικά τα εκπαιδευτικά Ιδρύματα που θα αναλάβουν τελικά να τα υλοποιήσουν.

 

efsyn.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2057 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια


Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τετάρτη, 8 Μαΐου 2024
Το 2ο ΓΕΛ Φλώρινας και το 1ο ΕΠΑΛ Γρεβενών στην Σύνοδο EUROSCOLA στο Στρασβούργο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 42 λεπτά
Τετάρτη, 8 Μαΐου 2024
Πιερρακάκης: Αναμένεται ήπια αύξηση των εισακτέων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 49 λεπτά
Τετάρτη, 8 Μαΐου 2024
Πανελλήνιες 2024: ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ η ΝΕΑ λίστα για τις ασθένειες χωρίς εξετάσεις
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 57 λεπτά
Τετάρτη, 8 Μαΐου 2024
Ψυχολογία ΔΠΘ: Συντελεστές βαρύτητας τμήματος - Δείτε το ΦΕΚ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ώρα
Τετάρτη, 8 Μαΐου 2024
Τι αλλάζει σε σχολεία και ΑΕΙ: Νομοσχέδιο – «σκούπα»
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ώρες
Σελίδα 1 από 6214 (37284 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6212
6213
6214
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης