Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 15 Απριλίου 2019
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μαθηματική Εταιρεία: Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια
 
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο περί σύνδεσης του Λυκείου με την επιλογή-εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 

και να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα.

 

Η ιστορία των αποτυχημένων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων δείχνει μια ανεξήγητη εμμονή των κυβερνήσεων να επαναλαμβάνουν ακριβώς τα ίδια τα λάθη. Τα Μαθηματικά, καθώς είχαν πάντα μια κεντρική σημασία στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, υφίστανται κατά κανόνα το μεγαλύτερο βάρος της σχολικής αποτυχίας.

Το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ επιμένουν να αποσυνδέουν αντιεπιστημονικά τις εξεταστικές ρυθμίσεις από το γνωστικό περιεχόμενο και τις παιδαγωγικές πρακτικές. 

  • Περιφρονούν τις επιστημονικές ενώσεις, αντί να επιδιώκουν τη συνεργασία με αυτές, ώστε να μετασχηματίζεται με έγκυρο τρόπο η σύγχρονη επιστημονική γνώση σε σχολική ύλη και να ενσωματώνεται στη διδακτική πρακτική η διεπιστημονική και τεχνολογική διάσταση των επιστημών.

  • Παραβλέπουν και πάλι την επιμορφωτική και επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, δηλαδή παραβλέπουν το πρώτο στάδιο της μεταρρύθμισης.

Η ΕΜΕ καταδικάζει αυτές τις πρακτικές. Καλεί την κυβέρνηση να επανεξετάσει και να αναπροσανατολίσει τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής.

  • Να σχεδιάσει την προετοιμασία της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, των οικογενειών και της κοινωνίας για την θεσμική ενδυνάμωση του σχολείου με στόχο την άρση των διακρίσεων και των αποκλεισμών.

Σε αυτό τον μεταρρυθμιστικό προσανατολισμό καλούμε το Υπουργείο και το ΙΕΠ να αντιληφθούν την αξία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, να αναμορφώσουν το περιεχόμενο και να επεκτείνουν τον ρόλο της, ως μαθήματος κορμού σε όλα τα πεδία του Λυκείου.

Τα Μαθηματικά έχουν κεντρική θέση και βαρύτητα για την ανάπτυξη λογικού, δημιουργικού, κριτικού και υπολογιστικού συλλογισμού, τόσο για τη μαθησιακή όσο και διδακτική ικανότητα σύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων, για την κατανόηση της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά και για την επίγνωση των ορίων της, για την καλλιέργεια των ανθρωπιστικών αξιών και της κριτικής σκέψης. 

 

Μέχρι τώρα το ΙΕΠ και κάποιοι σύμβουλοι των Υπουργών έχουν ήδη οδηγήσει σε, ανεξήγητα στοχευμένες, καταστροφικές εκ του αποτελέσματος, αποφάσεις:

  • Τα Μαθηματικά που σήμερα είναι εργαλείο αναγκαίο για τους φοιτητές των Ιατρικών Σχολών, έχουν αφαιρεθεί ολοκληρωτικά από την εξεταστέα ύλη των υποψηφίων των Ιατρικών Σχολών.

  • Τα Μαθηματικά που πάντα ήταν από τα βασικά γνωστικά αντικείμενα των διδασκάλων, έχουν αφαιρεθεί ολοκληρωτικά από την εξεταστέα ύλη των υποψηφίων των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

  • Η διδασκαλία μεγάλου μέρους των Μαθηματικών του Γυμνασίου (ή μήπως και του Λυκείου;) γίνεται από -πλήρως απροετοίμαστους-μη μαθηματικούς, ενώ δεν αξιοποιούνται πτυχιούχοι μαθηματικοί με παιδαγωγική επάρκεια και εκπαιδευτική εμπειρία.

  • Τα Μαθηματικά, σταδιακά αλλά σταθερά, εξαφανίζονται από την ύλη του Λυκείου. Αφαιρούνται με αυθαίρετο τρόπο εκείνα τα κεφάλαια από την ύλη του Λυκείου που κατεξοχήν προσέλκυαν το ενδιαφέρον και την μαθησιακή περιέργεια της πλειοψηφίας των μαθητριών και μαθητών.

  • Η εξάλειψη των συντελεστών βαρύτητας απομακρύνει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά και απαξιώνει αναδρομικά την προσπάθεια των νέων για στοιχειώδη μαθηματική κατάρτιση.

Επισημαίνουμε ότι στον πυρήνα της διδασκαλίας των Μαθηματικών του Λυκείου, είναι η οικοδόμηση μιας αξιωματικής θεωρίας και η σημασία της απόδειξης. Με τα νέα δεδομένα η διδασκαλία θα διαρκεί μόλις δυο χρόνια για το σύνολο των μαθητών και μαθητριών. Η πλειονότητα δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει αυτήν τη μάθηση στην Γ' Λυκείου με δυσμενές αποτέλεσμα.

  • Δάσκαλοι, γιατροί, αλλά και νομικοί, φιλόλογοι και κοινωνιολόγοι -μεταξύ άλλων- θα στερηθούν την μοναδική ευκαιρία θα αφομοιώσουν το κριτήριο της αλήθειας με τον οργανωμένο τρόπο που τα Μαθηματικά διδάσκουν. Κινδυνεύουν να βγουν στην κοινωνία χωρίς ένα σπουδαίο εφόδιο.

 

Η ΕΜΕ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα σε συντονισμένες πρωτοβουλίες για να επιβληθεί ο διάλογος και η συνεργασία. Επειδή:

  • οι χρόνοι της εκπαίδευσης είναι μακρύτεροι από τις κυβερνητικές θητείες.

  • η αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής μετριέται με την ποιότητα του σχεδιασμού και όχι με την άκριτη υιοθέτηση τεχνοκρατικών επιλογών με συμπίεσης των σταδίων και με την θυσία γνωστικών πυρήνων στον βωμό του συντεχνιασμού και του θνησιγενούς εντυπωσιασμού,

η ΕΜΕ προτείνει να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο και να συζητηθεί ουσιαστικά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την επιστημονική κοινότητα με άνεση χρόνου και όχι λίγο πριν τη λήξη της κυβερνητικής θητείας, ώστε να καταλήξει σε λύσεις που θα ωφελήσουν τους μαθητές, την εκπαιδευτική και την επιστημονική κοινότητα και τελικά την κοινωνία.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο 

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

 

Ανάργυρος Φελλούρης

Ομότιμος Καθηγητής 

Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου

Ο Γενικός Γραμματέας

 

Παναγιώτης Δρούτσας

Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1835 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Κυριακή, 5 Μαΐου 2019

Σχόλια (0)
 Καλή μέρα,

Προσφέρουμε ιδιωτικά, εμπορικά και προσωπικά δάνεια με πολύ μικρότερο ετήσιο επιτόκιο χαμηλότερο από 2%. Αν σας ενδιαφέρει να στείλετε μια απάντηση τώρα! Email: opploansLLC@gmail.com

*Πλήρες όνομα:_________

*Διεύθυνση:_________

*Λέγω:_________

*ποσο δανειου:_________

* Διάρκεια δανείου: _________

*Χώρα:_________

* Σκοπός του δανείου: _________

*Μηνιαίο εισόδημα:__________

*Κατοχή__________

*Πλησιέστερος συγγενής:_________

*ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ :_________

Σε ευχαριστώ και θερμούς χαιρετισμούς
Κ. Jared Kaplan
Ευκαιρία Οικονομικών, LLC
Υποβλήθηκε πριν από 1815 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (10)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 23 Απριλίου 2024
Συνοπτικός οδηγός μετατάξεων εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 12 ώρες
Τρίτη, 23 Απριλίου 2024
Από σήμερα οι αιτήσεις για κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές και μετακινήσεις φοιτητών
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Τρίτη, 23 Απριλίου 2024
Κραυγή αγωνίας εκπαιδευτικών: Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Τρίτη, 23 Απριλίου 2024
Πανελλήνιες 2024: Σημαντικές συμβουλές λίγο πριν τις εξετάσεις
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Τρίτη, 23 Απριλίου 2024
Σχολεία - Πρωτοφανές: Παραιτήσεις απίστευτου αριθμού στελεχών εκπαίδευσης
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Σελίδα 1 από 6194 (37163 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6192
6193
6194
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης