Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2019
Σχολές - Τμήματα
Θετική η Σύνοδος Πρυτάνεων επί του Σχεδίου Νόμου για τη νέα ΑΔΙΠ και τους ΕΛΚΕ

 Η μόνη διαφωνία ως προς τις 20% της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων μέσω αξιολόγησης

Θετικές χαρακτηρίζει η Σύνοδος Πρυτάνεων τις διατάξεις του Σχεδίου Νόμου του υπουργείου Παιδείας για τη νέα ΑΔΙΠ και τους ΕΛΚΕ, με ανακοινωθέν που εξέδωσε, μετά τη συνεδρίαση, μέσω τηλεδιάσκεψης.

Το μοναδικό σημείο που εκφράζει τη διαφωνία η Σύνοδος είναι ως προς το 20% της χρηματοδότησης ποτ προβλέπεται να γίνεται μέσω αξιολόγησης.

Ειδικότερα, η Σύνοδος Πρυτάνεων:

Α.  Σε ότι αφορά την «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.)»,   εκφράζει κατ’ αρχήν τη θετική στάση της σχετικά με τις διαδικασίες Αξιολόγησης, όπως εφαρμόζονται στο πλαίσιο της Διασφάλισης της Ποιότητας, και την ενίσχυση της διαφάνειας σε όλες τις αποφάσεις της Πολιτείας σε ότι αφορά τη στρατηγική ανάπτυξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και υποστήριξης των Πανεπιστημίων.

Β.  Χαιρετίζει επίσης την πρωτοβουλία που έχει εξαγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου για την αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου της Συνόδου των Πρυτάνεων, που πρέπει να είναι ο θεσμικός συνομιλητής της Πολιτείας σε θέματα που αφορούν τη στρατηγική ανάπτυξης των Πανεπιστημίων και την πολιτική χρηματοδότησης τους.

Γ.Σχετικά με τις διατάξεις για τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων, όπως προβλέπονται στο άρθρο 16, επισημαίνει  ότι η τακτική χρηματοδότηση οφείλει να καλύπτει πλήρως τις λειτουργικές δαπάνες των Πανεπιστημίων και θεωρούμε, ότι δεν είναι ορθή η σύνδεση μέρους (20%) της τακτικής χρηματοδότησης με την επίτευξη στόχων. Η πρόβλεψη αυτή , τονίζει, έρχεται σε αντίθεση με τη συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να χρηματοδοτεί επαρκώς τη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση.

Δ. Σε ότι αφορά τους ΕΛΚΕ, οι προτεινόμενες διατάξεις , υπογραμμιζει, κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, απλοποιώντας τη λειτουργία των Ε.Λ.Κ.Ε. μέσα στο πλαίσιο του δημόσιου λογιστικού. Προτείνονται επιμέρους διαφοροποιήσεις ήσσονος σημασίας, με κύρια στόχευση την βελτίωση και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών λειτουργίας των Μ.Ο.Δ.Υ., την αποτελεσματικότερη διαχείριση των έργων και την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων των Προϊσταμένων Μ.Ο.Δ.Υ. των Ε.Λ.Κ.Ε.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ

Θέσεις σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων « Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις»

Α) Σε ότι αφορά το κεφάλαιο Α «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.)», η Σύνοδος εκφράζει κατ’ αρχήν τη θετική στάση της σχετικά με τις διαδικασίες Αξιολόγησης, όπως εφαρμόζονται στο πλαίσιο της Διασφάλισης της Ποιότητας, και την ενίσχυση της διαφάνειας σε όλες τις αποφάσεις της Πολιτείας σε ότι αφορά τη στρατηγική ανάπτυξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και υποστήριξης των Πανεπιστημίων. Χαιρετίζει επίσης την πρωτοβουλία που έχει εξαγγελθεί από την ηγεσία του Υπουργείου για την αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου της Συνόδου των Πρυτάνεων, που πρέπει να είναι ο θεσμικός συνομιλητής της Πολιτείας σε θέματα που αφορούν τη στρατηγική ανάπτυξης των Πανεπιστημίων και την πολιτική χρηματοδότησης τους.

Με την ευκαιρία αυτή επισημαίνει για άλλη μια φορά το ζήτημα της υποχρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, που επηρεάζει καθοριστικά και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από αυτά. Η διασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης για την κάλυψη ανελαστικών εξόδων λειτουργίας αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας για τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Η χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας προς τα ΑΕΙ μειώθηκε την περίοδο της κρίσης (από το 2012) περισσότερο από 40% και παραμένει στα ίδια χαμηλά επίπεδα. Την περίοδο αυτή τα Ιδρύματα έχουν υποστηρίξει δαπάνες για τη βασική λειτουργία τους (όπως θέρμανση, καθαριότητα, φύλαξη), από άλλους πόρους της Επιτροπής Ερευνών ή της Εταιρίας Αξιοποίησης που στοχεύουν στην στη περαιτέρω ανάπτυξης τους και την ενίσχυση της έρευνας. Η άμεση αύξηση της τακτικής χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων κατά τουλάχιστον 30%, όπως έχει επανειλημμένα διατυπωθεί από τη Σύνοδο αποτελεί αναγκαιότητα και αδιαμφισβήτητη προϋπόθεση για την υιοθέτηση πολιτικών επιβράβευσης επίτευξης στόχων.

Επισημαίνεται επίσης η ανάγκη για ενίσχυση της διοικητικής ανεξαρτησίας των Πανεπιστημίων και ο περιορισμός της γραφειοκρατίας σε όλες τις ακαδημαϊκές και διοικητικές διαδικασίες και λειτουργίες. Η σύναψη πολυετών προγραμματικών συμφωνιών με την Πολιτεία, όπου περιγράφονται στρατηγικές δράσεις ανάπτυξης και οι απαιτούμενοι πόροι για τη λειτουργία τους, συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή. Παρότι, η σύναψη τέτοιων προγραμματικών συμφωνιών προβλεπόταν από το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Α.Ε.Ι., εν τούτοις δεν εφαρμόστηκε έως τώρα, όχι με υπαιτιότητα των Ιδρυμάτων.

Συχνά τα Πανεπιστήμια επιφορτίζονται με τις συνέπειες των μονομερών επιλογών της Πολιτείας, οι οποίες αποτυπώνονται αρνητικά στους δείκτες αξιολόγησης του Ιδρύματος. Τέτοιες επιλογές είναι τόσο η δραματική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης όσο και η παράλληλη πολλαπλάσια αύξηση των εισακτέων φοιτητών, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των Συγκλήτων των Ιδρυμάτων και χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι δυνατότητες αυτών.

Σχετικά με τις διατάξεις για τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων, όπως προβλέπονται στο άρθρο 16, επισημαίνουμε ότι η τακτική χρηματοδότηση οφείλει να καλύπτει πλήρως τις λειτουργικές δαπάνες των Πανεπιστημίων και θεωρούμε, ότι δεν είναι ορθή η σύνδεση μέρους (20%) της τακτικής χρηματοδότησης με την επίτευξη στόχων. Η πρόβλεψη αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να χρηματοδοτεί επαρκώς τη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση. Η πρόσθετη χρηματοδότηση μπορεί να προβλεφθεί ως επιβράβευση, με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων, τους οποίους επικαλείται το νομοσχέδιο. Η επίτευξη των στόχων αυτών, που μπορεί να περιγράφεται στο πλαίσιο προγραμματικών συμφωνιών με στόχο τη διαρκή εξέλιξη και αυτοβελτίωση κάθε Ιδρύματος, είναι σαφές ότι επηρεάζεται άμεσα και από αποφάσεις της Πολιτείας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων και της πολιτικής των μετεγγραφών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διασφαλιστεί πέρα από την συνέπεια των Ιδρυμάτων και η συνέπεια της Πολιτείας στο πλαίσιο των προγραμματικών συμφωνιών. Σε ότι αφορά τα κριτήρια αξιολόγησης, αυτά θα πρέπει να συμβάλλουν στην συνολική στρατηγική ανάπτυξης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και να προσαρμόζονται στον επιμέρους χαρακτήρα και στόχους κάθε Ιδρύματος, λαμβάνοντας υπόψη ότι η διαφοροποίηση ανάμεσα στα Ιδρύματα συνδράμει την περαιτέρω ανάπτυξη και διεθνοποίηση τους. Θα πρέπει επίσης να εξειδικεύονται ώστε να εφαρμόζονται σε διαφορετικές γνωστικές περιοχές και επιστημονικά πεδία, προάγοντας την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των επιστημών.

Επισημαίνουμε επίσης ότι η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων αποτελεί αρμοδιότητα της Πολιτείας, ενώ η πολιτική χρηματοδότησης και η επάρκεια αυτής μπορεί να αποτελεί εισήγηση μια ανεξάρτητης αρχής.

Σχετικά με τη λειτουργία της προτεινόμενης Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, είναι καθοριστικής σημασίας για την ευόδωση των στόχων της η θωράκιση της ανεξαρτησίας της. Η διοικητική και οικονομική συγκρότηση της Αρχής θα πρέπει να εγγυάται την ανεξάρτητη λειτουργία της και οι σχετικές προβλέψεις οφείλουν να αποτυπωθούν στον νόμο. Η θεσμική συμμετοχή των Πανεπιστημίων στις διαδικασίες συγκρότησης της αρχής, π.χ. με την εισήγηση εμπειρογνωμόνων για την επιλογή των συμμετεχόντων στα όργανα διοίκησης, μπορεί να συνδράμει στη θωράκιση της ανεξάρτητης λειτουργίας της. Η διασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για την αποτελεσματική λειτουργία της είναι επίσης καθοριστική. Ειδικότερα σε ότι αφορά τη σύνθεση του Συμβουλίου Αξιολόγησης και Πιστοποίησης σε ότι αφορά τα επιστημονικά πεδία προτείνεται η διακριτή εκπροσώπηση αυτών, π.χ. με το διαχωρισμό των Καλών Τεχνών από τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες ή των Οικονομικών από των Πολιτικών Επιστημών.

Η αποτελεσματικότητα της νέας Αρχής θα κριθεί στην πράξη και πρέπει να διασφαλιστεί η γρήγορη ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών που υποστηρίξει, όπως η έγκριση προτάσεων για τη δημιουργία νέων Τμημάτων που θα καταθέσουν όλα τα Πανεπιστήμια. Ήδη εκκρεμεί η διαδικασία έγκρισης προτάσεων που αφορούν Τμήματα που αναστέλλεται η λειτουργία τους.

Β) Σε ότι αφορά το κεφάλαιο Β «Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων», οι προτεινόμενες διατάξεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, απλοποιώντας τη λειτουργία των Ε.Λ.Κ.Ε. μέσα στο πλαίσιο του δημόσιου λογιστικού. Προτείνονται επιμέρους διαφοροποιήσεις ήσσονος σημασίας, με κύρια στόχευση την βελτίωση και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών λειτουργίας των Μ.Ο.Δ.Υ., την αποτελεσματικότερη διαχείριση των έργων και την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων των Προϊσταμένων Μ.Ο.Δ.Υ. των Ε.Λ.Κ.Ε.

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 278 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
ΠΑΡΤΕ ΜΙΑ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2020 - 20:09
Σχόλια (3)

Μαιευτικη
Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2020 - 09:17
Σχόλια (3)

Διπαε
Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 - 20:49
Σχόλια (1)

ΙΕΚ
Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 - 20:21
Σχόλια (1)

4%
Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 - 19:32
Σχόλια (0)

αμοιβαία μετεγγραφή
Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 - 15:49
Σχόλια (1)

SOS.ΜΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΙΙ
Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 - 13:37
Σχόλια (5)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Δασολογια
Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020 - 14:25
Σχόλια (21)

βοήθεια !!!
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 - 16:46
Σχόλια (3)

Εγγραφή
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 - 15:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2020
Ηλεκτρονική εγγραφή επιτυχόντων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων έσπασε με τσεκούρι αλυσίδα σε υπό κατάληψη σχολείο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020
Το πρώτο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην «Επικοινωνία της Επιστήμης»
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020
Μακραίνει ο κατάλογος με τα κλειστά σχολεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020
Σεμινάριο eTwinning για γονείς
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020
Ανοικτό το ενδεχόμενο για κυλιόμενο ωράριο στα σχολεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 10 ώρες
Σελίδα 1 από 4622 (27729 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4620
4621
4622
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης