Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
Σχεδιάγραμμα έκθεσης Γ’ Λυκείου: Φυσικές καταστροφές
 Νέα Ελληνικά/Νεοελληνική Γλώσσα – Έκθεση Γ’ Λυκείου: «Φυσικές καταστροφές», σχεδιάγραμμα

Θέμα:«Θα παρευρεθείτε σε μία εκδήλωση που οργανώνεται από την Πολιτική Προστασία στο δήμο μας. Ως εκπρόσωπος των μαθητών του σχολείου σας σε μία ομιλία (500-600 λέξεων) να εκφράσετε τις ανησυχίες σας για την αύξηση των φυσικών καταστροφών που παρατηρούνται τις τελευταίες δεκαετίες και να προτείνετε τρόπους αντιμετώπισης».

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Αξιότιμε Δήμαρχε,
κυρίες και κύριοι,
αγαπητοί συμμαθητές,

Έχουν επί του θέματος ήδη τοποθετηθεί αξιόλογοι εκπρόσωποι της πολιτικής και πνευματικής ζωής του. Επιτρέψτε όμως σ’ εμένα να εκφράσω μερικές απόψεις από τη σκοπιά των νέων.

Όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια βλέπουμε στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων και διαβάζουμε στον τύπο για φυσικά φαινόμενα που πλήττουν τις τοπικές οικονομίες και ακόμα χειρότερα συχνότατα αφήνουν πίσω τους ανθρώπινα θύματα. Μοιάζει σαν να σημειώνεται μία ιδιαίτερη ένταση των φυσικών αυτών καταστροφών.

ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ

Ουσιαστικά δεν αυξάνονται τα φυσικά φαινόμενα, ούτε και οι καιρικές συνθήκες δε έχουν αλλάξει δραματικά, αλλά οι καταστροφές που τα συνοδεύουν. Αυτό οφείλεται στις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας κι ενημέρωσης που δρουν γρηγορότερα (ταχύτερη και καλύτερη πληροφόρηση). Συχνά μάλιστα συγχέεται η εικόνα τοπικών φαινόμενων με τις ειδήσεις από καταστροφές σε άλλα κράτη.

αίτια αύξησης των φυσικών καταστροφών

√ ανθρώπινη απληστία

√ κατασκευαστική δραστηριότητα (οικοδομές, επεκτάσεις πόλεων, αυθαίρετες και παραθεριστικές κατοικίες) σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος

√ καταπάτηση φυσικών εκτάσεων (κτήματα και κατοικίες στην ακτογραμμή, πάνω σε ρέματα ή σεισμικά ρήγματα, στη ροή χειμάρρων κλπ).

√ επέκταση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων σε ροές χειμάρρων, πλαγιές βουνών κλπ

√ υπερεκμετάλλευση των υδάτινων πόρων

√ αδυναμία ακριβούς επιστημονικής πρόβλεψης

√ αδιαφορία τοπικών αρχών και πολιτών σε μακροπρόθεσμες επιστημονικές προσεγγίσεις

√ διαφθορά (χρηματισμός και συνεργασία τοπικών και δημόσιων αρχών) απέναντι σε παράνομες κατασκευές.

√ αδιαφορία για το νόμο και το φυσικό περιβάλλον προκειμένου να εκμεταλλευτούμε και το παραμικρό τετραγωνικό γης για κατοικίες κλπ

συνέπειες

οικονομικές:

• καταστρέφονται καλλιέργειες και ολόκληρες περιουσίες με τεράστιες συνέπειες σε ασφάλειες, αποταμιεύσεις κλπ
• χάνονται ανθρώπινες ζωές, παραγωγικές γενιές με τεράστιες οικονομικές συνέπειες σε επίπεδο έθνους (αφού δεν εργάζονται και δεν παράγουν προς όφελος του συνόλου)
• χιλιάδες μόνιμα ή παροδικά τραυματίες με συνέπειες οικονομικού επιπέδου (χαμένες εργατοώρες απασχόλησης, κόστος νοσηλίων, επιδόματα κτλ)

κοινωνικές:

• πολλοί άνθρωποι χάνουν τις περιουσίες και τις κατοικίες τους
≈ κοινωνικό πρόβλημα
≈ αδυναμία εύρεσης νέας κατοικίας
≈ υποχρεώνεται το κράτος να καταβάλει αποζημιώσεις (μειώνοντας τα αποθεματικά του)

ατομικές:

• Ψυχολογικά προβλήματα (από τραυματισμούς ή μόνιμες αναπηρίες)
• Οικονομικά προβλήματα (για την επιδιόρθωση βλαβών ή τη σωματική αποκατάσταση των τραυματιών κτλ)

λύσεις

√ να σταματήσει ο άνθρωπος να επεκτείνεται τόσο επιθετικά σε βάρος της φύσης

√ οι επιστήμονες να ενημερώνουν τις αρχές και τους πολίτες για ενδεχόμενους κινδύνους

√ οι αρχές και οι πολίτες να μη σκέφτονται κοντόφθαλμα/βραχυπρόθεσμα

√ τακτικοί δημόσιοι έλεγχοι (αντισεισμικής θωράκισης και αντιπλημμυρικής προστασίας)

√ να δοθεί έμφαση στην πρόληψη
• τακτικές ασκήσεις ετοιμότητας υπηρεσιών και κατοίκων
• πλήρη ενημέρωση πολιτών και αρχών (ώστε να γνωρίζουν τι πράττουν σε καταστάσεις κινδύνου)
• ενίσχυση της αντισεισμικής και της αντιπλημμυρικής προστασίας
• προστασία κι εξασφάλιση ελεύθερων χώρων (είναι αναγκαίοι για καταφυγή του πληθυσμού σε περιπτώσεις σεισμών)

√ ΜΜΕ
• να ευαισθητοποιήσουν και να ενημερώσουν το κοινό για ενδεχόμενες καταστροφές
• να προβάλλουν την αναγκαιότητα προστασίας της φύσης

√ η παιδεία πρέπει να είναι ο πρώτος φορέας ενημέρωσης
• συζητήσεις, διάλογος για την προστασία και την ενημέρωση των μαθητών και των γονέων για πιθανούς κινδύνους
• ασκήσεις ετοιμότητας τουλάχιστον 3 φορές κάθε χρόνο
• διαθεματικές εργασίες και παρουσιάσεις, πολιτιστικές δράσεις (εκθέσεις φωτογραφίας, βίντεο μαθητών, συναυλίες κλπ)

√ ανθρωπιστική στήριξη των πληγέντων (μετά τις καταστροφές)
• ευαισθητοποίηση του κοινού
• συνεργασία, αλληλεγγύη (≠ ατομισμό, αδιαφορία/ωχαδερφισμό)
• οικονομική στήριξη των πληγέντων από την Πολιτεία και τους απλούς πολίτες
• τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί μαραθώνιοι ευαισθητοποίησης και συγκέντρωσης χρημάτων
• συναυλίες φιλανθρωπικού χαρακτήρα
• παροχή βασικών αγαθών (τρόφιμα, ενδύματα κλπ) από πολίτες κι εταιρείες/επιχειρήσεις

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Επιλογικά, οι φυσικές καταστροφές αυξάνονται και γίνονται τόσο επικίνδυνες για ανθρώπους και περιουσίες επειδή ο άνθρωπος άπληστα κι επιθετικά επεμβαίνει στη φύση. Επεκτείνεται σε βάρος του φυσικού περιβάλλοντος, επειδή αναζητά μόνο το κέρδος, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Μόνη λύση είναι η πρόληψη για τις βέβαιες καταστροφές του μέλλοντος. Είναι αναγκαίο όμως να σταματήσουμε επιτέλους να επεμβαίνουμε τόσο βίαια στη φύση και να περιορίσουμε ορισμένες δράσεις.

 

Πηγή :schooltime.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1491 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (10)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024
ΑΕΙ - Μουσικά Τμήματα: Πως γίνεται η πρόσβαση των Ελλήνων του Εξωτερικού
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024
ΕΟΠΠΕΠ: Έτοιμα τα πτυχία ΕΠΑΣ και Π.ΕΠΑΣ Μαθητείας της ΔΥΠΑ - Θα χορηγούνται ψηφιακά
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024
Κακοκαιρία: Εκτακτο δελτίο ΕΜΥ για βροχές και καταιγίδες - Πότε ξεκινούν τα φαινόμενα
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Σελίδα 1 από 6189 (37134 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6187
6188
6189
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης