Κυριακή, 05 Ιουλίου 2020
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 30 Μαΐου 2020
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Νομοσχέδιο για την Αναβάθμιση του Σχολείου και Άλλες Διατάξεις
 Κατατέθηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», με το οποίο εισάγονται βασικές καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια αλλά και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι «από κάτω προς τα πάνω», με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο, π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά, και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση των πανεπιστημίων, όπως π.χ. η προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ με την ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων και τη συνεργασία με ΑΕΙ του εξωτερικού. 

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο προβλέπονται, μεταξύ άλλων:

  • Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εκπαιδευτικές διαδικασίες:
  • Εισάγονται πιλοτικά τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21), σηματοδοτώντας τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα»). Νέες θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών), στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι θεματικές αυτές οργανώνται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία).
  • Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  • Ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής και των ξένων γλωσσών.
  • Διευρύνονται οι μέθοδοι αποτίμησης προόδου των μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).
  • Συστήνεται η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.
  • Εισάγεται η λογική του «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας, που θα προσμετράται στο απολυτήριο (ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).
  • Εξορθολογίζεται η διαδικασία προαγωγής και απόλυσης μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).
  • Θεσμοθετείται ένα συνεκτικό πλαίσιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (βασισμένο στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση»).
  • Εισάγονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, ενώ θεσμοθετείται και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείων).
  • Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων και των Πειραματικών σχολείων. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα, ενώ προβλέπεται ακολούθως και η επέκταση του θεσμού.
  • Λαμβάνονται μέτρα για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων.
  • Εισάγονται, τέλος, ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν:
  • στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, αυτόνομα, από κάθε ΑΕΙ (και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού), της θεσμοθέτησης κοινών (joint) και διπλών (double) προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και της θεσμοθέτησης θερινών προγραμμάτων.
  • στην εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές, πατράλληλα με τον εξορθολογισμό των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.
  • στη διαδικασία ανάδειξης των Πρυτανικών Αρχών.
 
 
Πηγή: minedu.gov.gr 

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 35 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
10%
Κυριακή, 5 Ιουλίου 2020 - 00:03
Σχόλια (0)

10% βολ 2
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020 - 14:42
Σχόλια (3)

ΣΤΙΣ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020 - 13:16
Σχόλια (1)

ΜΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020 - 00:48
Σχόλια (0)

Κ.ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΕΛΗ ΜΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020 - 00:47
Σχόλια (1)

Βαθμοί πότε βγαίνουν;
Παρασκευή, 3 Ιουλίου 2020 - 19:08
Σχόλια (3)

Ερώτηση 10%
Παρασκευή, 3 Ιουλίου 2020 - 12:58
Σχόλια (3)

Μετεγγραφές
Παρασκευή, 3 Ιουλίου 2020 - 00:47
Σχόλια (2)

ΝΕΟ! ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΒΑΣΕΩΝ 1ο ΠΕΔΙΟ
Πέμπτη, 2 Ιουλίου 2020 - 20:42
Σχόλια (54)

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως


Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020
Μηχανογραφικό 2020 - Διαδικασία υποβολής
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Κυριακή, 5 Ιουλίου 2020
Πανελλήνιες (ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ): Πότε και πως θα ανακοινωθούν οι βαθμοί
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Τα «κλειδιά» στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού 2020
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Ελλάδα - Κύπρος: Συμμαχία και στην Παιδεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες
Σελίδα 1 από 4516 (27094 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4514
4515
4516
Επόμενο