Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2020
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Από το Σεπτέμβριο κάθε δημόσιο σχολείο αποκτά Σύμβουλο Σχολικής Ζωής για την καθημερινή στήριξη των μαθητών

 Μια από τις εκπαιδευτικές καινοτομίες που εισάγει στο δημόσιο σχολείο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και η οποία συμπεριλαμβάνεται στο άρθρο 38 του υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο είναι ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής.

Οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής θα μπουν επίσημα στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τη νέα σχολική χρονιά, 2020 -2021, και αναμένεται να δώσουν μια σημαντική πνοή στην λειτουργία του σχολείου.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός του θεσμού δεν είναι να υποκαταστήσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και λοιπών στελεχών της εκπαίδευσης, ούτε και τους υφιστάμενους θεσμούς και μηχανισμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, αλλά να λειτουργήσει συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς αυτούς, αποτελώντας ένα πρώτο «φίλτρο» για την αντιμετώπιση των σχετικών ζητημάτων που ανακύπτουν.

Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές της ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης.

Πρόκειται για εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας που θα κληθεί να αντιμετωπίσει καταστάσεις όπως σχολικός εκφοβισμός, κρούσματα ενδοσχολικής βίας, επιθετική συμπεριφορά και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών (π.χ. ρατσισμός, διαφορετικότητα), μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, σχολική κινητικότητα.

 Αποστολή του είναι η ανίχνευση και αμεσότερη διαχείριση, κατά τρόπο πιο ολιστικό, μεθοδικό και συστηματικό, προβληματικών ή άλλων ιδιαίτερων καταστάσεων ή κινδύνων παρεκκλίσεων από τους κανόνες της σχολικής ζωής, οι οποίες συχνά ξεπερνούν τις μεμονωμένες δυνατότητες των εκπαιδευτικών ανά τάξη ή τμήμα τάξης και απαιτούν διαρκή παρακολούθηση, λειτουργώντας κατ’ αυτό τον τρόπο συμπληρωματικά ή ενισχυτικά προς το συλλόγου διδασκόντων και λοιπών στελεχών της εκπαίδευσης, αλλά και προς τους υφιστάμενους θεσμούς και μηχανισμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, και χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητές τους. Προς τον σκοπό αυτό, ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής επιμορφώνεται σχετικώς για την επιτέλεση του ιδιαίτερου ρόλου που του ανατίθεται και συνεπικουρείται στο έργο του από τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και το Κ.Ε.Σ.Υ.

Με απόφαση του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ο οποίος έχει την παιδαγωγική
ευθύνη της σχολικής μονάδας, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, ορίζονται στην αρχή κάθε σχολικού έτους δύο (2) Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής, σε κάθε σχολική μονάδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με απόφαση του Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο αριθμός των Συμβούλων Σχολικής Ζωής μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας.

Σημειωτέον, ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής δεν προβλέπεται, αντίστοιχα, για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σταθμίζοντας αντικειμενικές διαφορές μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ιδίως αναφορικά με τη ιδιαίτερη σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ των μαθητών μικρής ηλικίας και του εκάστοτε εκπαιδευτικού του τμήματος.

Με σημερινές της ανακοινώσεις στο πλαίσιο της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, εξήγησε ότι πρόκειται για μια σημαντική αρμοδιότητα που θα αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί και θα συμβάλλει τα μέγιστα στην πρόοδο και ευημερία Γυμνασίων και Λυκείων.  Όπως ανέφερε «Ο ρόλος τους σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό. Ουσιαστικά, θα έχουν ένα ρόλο διαμεσολαβητή με τον μαθητή και θα βρίσκονται στο πλευρό των μαθητών δίνοντας συμβουλές». 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1393 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Το σχέδιο της Κομισιόν για ένα ευρωπαϊκό πτυχίο
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Τον Απρίλιο πιλοτικός διαγωνισμός PISA στα Αγγλικά και στις Ψηφιακές Δεξιότητες
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36985 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης