Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 28 Ιουνίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024
Σχολιασμός των θεμάτων Πληροφορικής και ΑΕΠΠ από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Σχολιασμός των θεμάτων Πληροφορικής και ΑΕΠΠ από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Πανελλήνιες 2020: Σχολιασμός των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα μαθήματα «Πληροφορική Ο.Π.» και «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος.

Την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού «Οικονομίας & Πληροφορικής», εξετάστηκαν γραπτώς στο μάθημα «Πληροφορική» (υποψήφιοι με το νέο σύστημα) και «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» (ΑΕΠΠ, υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα).

Όσον αφορά στα θέματα, τόσο αυτά με το νέο σύστημα εξετάσεων, στα οποία εξετάστηκε η πλειοψηφία των υποψηφίων, όσο και τα της ΑΕΠΠ (παλαιό σύστημα) θα τα χαρακτηρίζαμε βατά, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Δυστυχώς όμως:

Στο θέμα Α1 (του νέου συστήματος) υπάρχουν 5 προτάσεις στις οποίες καλούνται οι μαθητές να αποφανθούν για την ορθότητα τους. Σε δύο εξ αυτών ( Β και Ε) η απάντηση αν και αναφέρεται στα εγχειρίδια είναι αμφίσημη και μη επαρκώς τεκμηριωμένη, ενώ η Α δεν έχει καμία ρεαλιστική εφαρμογή σε κανένα “πραγματικό” πρόγραμμα,

Στο θέμα Α2, ως σωστές απαντήσεις πρέπει να γίνουν αποδεκτές όσες προκύπτουν από δυο (2) διαφορετικά σημεία του εγχειριδίου όπου υπάρχει μερική επικάλυψη (τυπικές επεξεργασίες δομών δεδομένων και ειδικότερα στατικών και τυπικές επεξεργασίες πινάκων).

Στο θέμα Α3 όπως περιγράφεται η άσκηση γίνεται αναφορά γενικά στη δομή στοίβα και ουρά και όχι σε υλοποίηση της με πίνακα, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός των δύο δομών να μην ανταποκρίνεται πλήρως στη λειτουργία τους. Η σημείωση του συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού που αναφέρει ότι δεν διαγράφονται τα στοιχεία κατά την απώθηση ή την εξαγωγή, αφορά στην υλοποίησή τους με πίνακα και όχι γενικά στη φιλοσοφία της κάθε δομής. Επιπρόσθετα καμία από τις ενδεικτικές λύσεις, τόσο του βασικού εγχειριδίου όσο και του συμπληρωματικού υλικού δεν συμπεριλαμβάνει τα στοιχεία εκτός της εμβέλειας των δεικτών top, front και rear.

Στο θέμα Β2 (και στα δυο συστήματα), οι προτεινόμενες από την ΚΕΕ λύσεις οδηγούν σε λάθος αποτέλεσμα για n=2. Με άλλα λόγια, ο άριστα προετοιμασμένος μαθητής θα έχανε χρόνο ώστε να προτείνει λύση που να οδηγεί στο -σωστό- αποτέλεσμα ότι ο 2 είναι πρώτος, πράγμα που δεν κάνουν οι προτεινόμενες λύσεις. Θα ήταν σαφώς προτιμότερο να είχε υλοποιηθεί με τη δομή επανάληψης όσο. Η προτεινόμενη λύση της συμπλήρωσης του κενού {3} με το: "n mod i =0 KAI i<>2" δόθηκε καθυστερημένα όσο αφορά μέρους της εξέτασης των φυσικώς αδυνάτων για να “καλυφθεί” το αρχικό λάθος. Επιπρόσθετα το συγκεκριμένο τμήμα κώδικα, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν οι μαθητές, δεν προάγει τον βέλτιστο προγραμματιστικά αλγόριθμο επίλυσης του προβλήματος καθώς εκτελεί αχρείαστες επαναλήψεις, οι οποίες θα μπορούσαν π.χ. να τερματιστούν είτε στο n div 2 ή (βέλτιστα) στο T_Ρ(n).

Στο θέμα Δ θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει πως δεν υπάρχει δίκαιη κατανομή των μονάδων καθώς αν π.χ. προηγηθεί η επίλυση των Δ4 και Δ5 ερωτημάτων, καθίσταται πολύ ευκολότερο το Δ3 το οποίο όμως μοριοδοτείται περισσότερο.

Τέλος, είναι σημαντικότερο να επισημανθεί για άλλη μία φορά ότι, και, η φετινή ΚΕΕ διαιωνίζει στρεβλώσεις που πηγάζουν από την παλαιότητα και το παρωχημένο του σχολικού εγχειριδίου. Όπως π.χ. ότι οι πίνακες είναι στατικές δομές δεδομένων και η πρόκριση χρήσης εντολών σαν την ΕΠΙΛΕΞΕ και μάλιστα όχι για διακριτές τιμές. Πρόκειται για ζητήματα που έχουμε αναδείξει πολλές φορές στο παρελθόν.

Με την ευκαιρία λοιπόν αυτή, η Ένωσή μας επαναλαμβάνει την αναγκαιότητα για:

Άμεση επικαιροποίηση και εκσυγχρονισμό του διδακτικού πακέτου του μαθήματος της Πληροφορικής στην Γ’ ΓΕΛ, με την διδασκαλία μιας πραγματικής γλώσσας προγραμματισμού όπως π.χ. της δημοφιλούς σήμερα γλώσσας Python. Άλλωστε, η Python ήδη διδάσκεται στα ΕΠΑΛ.

Διδασκαλία του αντικειμένου του Προγραμματισμού και εξέταση σ’ αυτό κάθε υποψηφίου που επιθυμεί να σπουδάσει σε Τμήματα Πληροφορικής των ΑΕΙ της χώρας. Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει σήμερα για όσους επιθυμούν π.χ. να σπουδάσουν σε Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ, οι οποίοι επιλέγοντας την Ο.Π. Θετικών Σπουδών δεν διδάσκονται και ούτε εξετάζονται φυσικά στον προγραμματισμό Η/Υ. Επίσης, όσοι μαθητές επιλέγουν την Ο.Π Οικονομίας και Πληροφορικής δεν μπορούν να επιλέξουν στο μηχανογραφικό τα τμήματα Πληροφορικής των Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων και των Πολυτεχνείων. Για το συγκεκριμένο θέμα έχει κατατεθεί πολλάκις πρόταση της ΕΠΕ σύμφωνα με την οποία οι ίδιες οι σχολές θα έπρεπε να καθορίζουν ποια 3 μαθήματα από αυτά που διδάσκονται στο Λύκειο, πέρα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, θα έπρεπε να προσμετρώνται για την εισαγωγή των φοιτητών τους.

Πηγή: foititikanea.gr

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1397 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Σχολεία: Τι αλλάζει στα κυλικεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Μετεγγραφές φοιτητών 2024: Ποιοί μπορούν να κάνουν αίτηση από σήμερα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Πώς υποβάλλεται καταγγελία για περιστατικό ενδοσχολικής βίας στο stop-bullying.gov.gr
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Προσθήκη προσωνυμίας σε σχολείο της Λάρισας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 18 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Aκαδημαϊκή ταυτότητα: Πώς να τη βγάλετε μέσω gov.gr
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 18 ώρες
Σελίδα 1 από 6198 (37183 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6196
6197
6198
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης