Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Πανεπιστήμια και πλαίσιο μιας νέας λειτουργικής κανονικότητας

Στην Ελλάδα έχοντας ανταποκριθεί άριστα σαν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, καλούμαστε να αποφασίσουμε τόσο για την επερχόμενη εξεταστική περίοδο όσο και για την νέα ακαδημαϊκή χρονιά

Καθ. Χαράλαμπος Σκιάνης, Αντιπρύτανης Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Τα ακαδημαϊκά Ιδρύματα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καλούνται να χειριστούν το παγκόσμιο φαινόμενο της πανδημίας αναμορφώνοντας την ακαδημαϊκή τους προσέγγιση. Έχουν προκύψει αρκετές διαφορετικές μεταξύ τους προσεγγίσεις με βάση οικονομοτεχνικά, υγειονομικά αλλά και πολιτικά κριτήρια.

Στην Ελλάδα έχοντας ανταποκριθεί άριστα σαν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, καλούμαστε να αποφασίσουμε τόσο για την επερχόμενη εξεταστική περίοδο όσο και για την νέα ακαδημαϊκή χρονιά.

Στην παρούσα φάση, διαφαίνονται τρεις διακριτές προσεγγίσεις

1)    Επιστροφή στην προ-κορωνοϊου εποχή με φυσική παρουσία

Σε αυτή την περίπτωση επιβάλλεται η τήρηση αποστάσεων, η χρήση μάσκας και η εντατικοποίηση της καθαριότητας.

Τα Ιδρύματα θα αντιμετωπίσουν αυξημένο κόστος καθαριότητας που θα πρέπει να το αναλάβει η Πολιτεία, αυξημένες ανάγκες σε χώρους διδασκαλίας και ώρες διδασκαλίας από τους διδάσκοντες, που ένα μέρος πρέπει να καλυφθεί με επιπλέον θέσεις διδασκόντων εκεί που οι αριθμοί μελών ΔΕΠ είναι κάτω από 30 σε κάθε τμήμα.


Φαντάζει κατάλληλη περίπτωση με την εμφάνιση των εμβολίων.


2)    Υβριδικό σενάριο με φυσική παρουσία και αξιοποίηση εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Μια έκδοση της συγκεκριμένης προσέγγισης θα προέβλεπε

2.α) την φυσική παρουσία σε εκπαιδευτικά εργαστήρια και δράσεις όπου οι διδάσκοντες θεωρούν απαραίτητη την φυσική παρουσία. Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να εφαρμοστούν όσα αναφέρονται στο (1)

2.β) την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (διαλέξεις, εργαστήρια) όπου οι διδάσκοντες το συστήσουν με χρήση των τεχνολογιών και της υποδομής που αναπτύχθηκε στο προηγούμενο εξάμηνο. Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να χρηματοδοτηθεί από την Πολιτεία ο εξοπλισμός και η σύνδεση στο διαδίκτυο των φοιτητών (ιδιαίτερα όσων σπουδάζουν εκτός μόνιμης κατοικίας).


Φαντάζει κατάλληλη περίπτωση για το ακαδημαϊκό εξάμηνο, και τις εξεταστικές περιόδους Ιδρυμάτων με Σχολές όπως Ιατρικής, Μηχανικών κτλ


3)    Εξ αποστάσεως διδασκαλία

Σε αυτή την περίπτωση μορφοποιείται το πρόγραμμα σπουδών για αποκλειστικά εξ αποστάσεως διδασκαλία. Θα χρειαστεί πλέον καθολικά να χρηματοδοτηθεί από την Πολιτεία ο εξοπλισμός και η σύνδεση στο διαδίκτυο των φοιτητών κατά περίπτωση. Επιπλέον θα απαιτηθεί να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός των Ιδρυμάτων κατάλληλα, με ενδεχόμενη οικονομική ενίσχυση από την Πολιτεία. Ιδιαίτερη προσαρμογή απαιτείται στις επιστήμες που τα εκπαιδευτικά εργαστήρια και οι κλινικές είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση των σπουδών, όπου μπορεί να αναζητηθούν ειδικές μορφές τηλε-σεμιναρίων.


Φαντάζει κατάλληλη περίπτωση για εξεταστικές περιόδους όπως του Σεπτεμβρίου, όπου φοιτητές/τριες μετακινούνται μόνο για την εξέτασή τους. Τα Ιδρύματα θα πρέπει να μπορούν να καταφύγουν σε αυτή την επιλογή όταν υποδειχθεί από τις υγειονομικές συνθήκες.


Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενδεχομένως μπορεί να απαιτηθεί κατά την διάρκεια του εξαμήνου ένα Ίδρυμα να περάσει από μια από τις παραπάνω εκδοχές σε μια άλλη, εντείνοντας την πολυπλοκότητα τους εγχειρήματος.

Σαν αποτέλεσμα ο παράγοντας της αξιολόγησης συμπεριλαμβανομένης της όποιας εξέτασης των φοιτητών/τριών απαιτεί αντίστοιχη διαβάθμιση και προσαρμογή της λειτουργίας των Ιδρυμάτων. Είναι σαφές ότι δεν αρκεί πλέον η εξεταστική περίοδος για να αξιολογηθεί η επίδοση και απαιτείται ολοκληρωμένο σύστημα μαθησιακής εμπέδωσης με αξιοποίηση υποστηρικτικών τεχνολογιών e-class.

Ένα νέο δυναμικό σύστημα προκύπτει, που ενδεχομένως καταλύει γεωπολιτικούς φραγμούς και μας οδηγεί σε έναν διάλογο που διαμορφώνει την νέα γενιά των Πανεπιστημίων μας.

Πηγή: esos.gr

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 15 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Νομική Κομοτηνής 6%
Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 - 22:41
Σχόλια (0)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Απορία στη Χημεία
Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 - 21:21
Σχόλια (0)

ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 - 20:24
Σχόλια (3)

6%
Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 - 16:52
Σχόλια (5)


10% σος
Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 - 19:27
Σχόλια (1)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

6% πτδε
Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 - 19:26
Σχόλια (1)

Εργασια σε μη κυβερνητικές οργανωσης
Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 - 18:09
Σχόλια (0)

Κατατακτήριες εξετάσεις
Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 - 17:50
Σχόλια (4)

Χειμερινό εξάμηνο
Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 - 17:37
Σχόλια (1)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020
Άνοιγμα σχολείων: Πότε θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, τα δύο σενάρια
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 14 ώρες
Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020
Βάσεις 2020 – Φοιτητική στέγη
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 15 ώρες
Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020
Πότε θα ανακοινωθούν από το Υπουργείο Παιδείας οι βάσεις 2020
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 15 ώρες
Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020
Πανελλήνιες 2020: Η πιο πιθανή ημερομηνία για την ανακοίνωση των βάσεων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020
1723 ικανοί και 2770 μη ικανοί για την εισαγωγή στις Πυροσβεστικές Σχολές (2020) - ΟΝΟΜΑΤΑ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Σελίδα 1 από 4562 (27371 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4560
4561
4562
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης