Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2020
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024
Βάσεις 2020: Πώς θα κυμανθούν ανά πεδίο -Οι τελευταίες εκτιμήσεις από τον Στράτο Στρατηγάκη [πίνακας 459 σχολών]
 O κ. Στρατηγάκης, προ ημερών, είχε εκτιμήσει ότι «ο διαχωρισμός σε παλαιούς και νέους υποψηφίους αδικεί τους υποψηφίους του νέου συστήματος. […] Οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος είναι το 5,35% του συνόλου και διεκδικούν το 9,51% των θέσεων, όπως ορίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Δηλαδή στο νέο σύστημα έχουμε περισσότερους υποψηφίους για λιγότερες θέσεις».

Σύμφωνα με τον έμπειρο εκπαιδευτικό αναλυτή, «αυτός ο συνωστισμός, σε συνδυασμό με τις καλύτερες επιδόσεις στην Οικονομία θα οδηγήσει σε νέα άνοδο των βάσεων στους υποψηφίους του νέου συστήματος».
 
 
Η έμμεση «εμπλοκή» του κορωνοϊού στις Βάσεις 2020
Μιλώντας στο iefimerida.gr, o κ. Στρατηγάκης επισημαίνει ότι «η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Τον αριθμό των εισακτέων, που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, τις επιδόσεις των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που μεταφράζονται σε μόρια και τη σειρά προτίμησης των σχολών στο Μηχανογραφικό Δελτίο. Ο τρίτος παράγοντας ήταν πάντα άγνωστος και υπεύθυνος για τις εκπλήξεις των βάσεων. Φέτος είναι πιθανό να έχουμε πολύ διαφορετικό τρόπο δήλωσης των τμημάτων γιατί έχουμε περιορισμό των μετεγγραφών, μετά από σειρά αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας με αυτό το στόχο.»

Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, όποτε έχουμε μια προσπάθεια περιορισμού των μετεγγραφών το αποτέλεσμα είναι να μη δηλώνουν οι υποψήφιοι σχολές της περιφέρειας με στόχο τη μετεγγραφή, με συνέπεια να έχουμε άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των σχολών Αθήνας και Θεσσαλονίκης από τη μία και της περιφέρειας από την άλλη. Η εισαγωγή της βάσης μετεγγραφής, η αναγκαία προϋπόθεση, δηλαδή, για να πάρει κάποιος μετεγγραφή είναι να έχει συγκεντρώσει τα μόρια της βάσης της σχολής μείον 2750 μόρια. Όταν δεν γνωρίζεις τη βάση του τμήματος δεν μπορείς να ξέρεις αν “πιάνεις” το βαθμολογικό όριο, οπότε πως να δηλώσεις το τμήμα. Η κρίση του κορωνοϊού μπορεί να επηρέασε τον τρόπο δήλωσης των σχολών. Και τα δύο μεγέθη είναι μη μετρήσιμα και δεν έχουν υπολογισθεί στη μελέτη διαμόρφωσης των βάσεων» σημειώνει.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού των μορίων
Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, «ο πρώτος παράγοντας είναι ο αριθμός των εισακτέων, που χρόνια τώρα ήταν μετρήσιμος και προβλέψιμος. Φέτος κρύβει και αυτός δύσκολα σημεία. Το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3130/ 28-7-2020) που αναφέρει ότι όσες θέσεις δεν καλυφθούν από τους υποψηφίους του παλαιού συστήματος θα δοθούν στους υποψηφίους του νέου συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι θα εισαχθούν όλοι οι υποψήφιοι του 4ου πεδίου του παλαιού συστήματος και οι θέσεις που θα μείνουν κενές θα δοθούν στους υποψηφίους του νέου συστήματος. Αυτό αίρει, εν μέρει, μία αδικία και ανατρέπει τις εκτιμήσεις μας για τη διαμόρφωση των βάσεων στις σχολές, κυρίως, του 4ου Πεδίου, αλλά λιγότερο και του 2ου πεδίου.»

«Ο δεύτερος παράγοντας, οι επιδόσεις των υποψηφίων και τα μόρια που συγκέντρωσαν έχει να κάνει με την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, που άλλαξε τον τρόπο υπολογισμού των μορίων και τις απίστευτες ισοβαθμίες που θα έχουμε, λόγω της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των μορίων. Ευτυχώς αυτός ο παράγοντας δεν κρύβει εκπλήξεις και τα αποτελέσματά του είναι μετρήσιμα» εξηγεί ο κ. Στρατηγάκης και προσθέτει:

«Από αυτόν τον παράγοντα μένουνανεπηρέαστα τα τμήματα του 1ου και του 3ου πεδίου. Αίρει εν μέρει την αδικία γιατί δεν μειώνεται το ποσοστό θέσεων των υποψηφίων του παλαιού συστήματος, αλλά δίνονται στο νέο σύστημα οι θέσεις που θα περισσέψουν, που σημαίνει ότι θα δοθούν οι θέσεις στις σχολές χαμηλής ζήτησης και, συνεπώς, βάσης. Δεν είναι απολύτως δίκαιο, αλλά είναι καλύτερο από τον να μην δοθούν καθόλου οι θέσεις. Αυτό δημιουργεί επιπλέον δυσκολία στην εκτίμηση της διαμόρφωσης των βάσεων, αφού δεν γνωρίζουμε πόσες θέσεις έχει τελικά κάθε τμήμα.»

Όλα αυτά, κατά τον κ. Στρατηγάκη, δεν είναι μετρήσιμα μεγέθη, «θα τα δούμε με την ανακοίνωση των βάσεων και συνεπώς δεν μπορούν να συνυπολογισθούν στην παρούσα εκτίμηση».

Εκτιμήσεις ανά πεδίο για τις Βάσεις 2020
Ο Στράτος Στρατηγάκης επισημαίνει ότι «η γενική εικόνα είναι ότι έχουμε μία μετακίνηση υποψηφίων προς τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής, που θεωρούνται από τους υποψηφίους ποιο εύκολος δρόμος προς το Πανεπιστήμιο. Παρότι είχαμε μείωση των υποψηφίων κατά 1827 είχαμε αύξηση των υποψηφίων του 4ου πεδίου κατά 923. Αυτό έχει ως συνέπεια την αύξηση των βάσεων στο 4ο Πεδίο για μία ακόμη χρονιά. Αντίστοιχα έχουμε μείωση των υποψηφίων στο 2ο πεδίο, με συνέπεια όσοι έμειναν στο 2ο Πεδίο να περνούν όλοι.»

Την ίδια στιγμή, συνεχίζει, «με την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής δεν μπορούν να δηλώσουν τις σχολές του 3ου Πεδίου υποψήφιοι από τις Ανθρωπιστικές Σπουδές και από τις Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής. Αυτοί οι υποψήφιοι ήταν 6552. Ακόμη με το διαχωρισμό των αποφοίτων σε εξεταζόμενους με το παλαιό και το νέο σύστημα είδαμε ότι πολλοί απόφοιτοι του 3ου Πεδίου επέλεξαν το παλαιό σύστημα (όπως ήταν το φυσικό) με αποτέλεσμα να έχουμε τελικά πολύ λίγους υποψηφίους με το νέο σύστημα. Από τους συνολικά 21.890 υποψηφίους του 2019 οι προερχόμενοι από τις Θετικές Σπουδές ήταν 15.338. Φέτος είναι μόνο 10.989. Αυτό σε συνδυασμό με τη μεγάλη μείωση των αριστούχων στη Βιολογία και τις δυσκολίες που συνάντησαν οι υποψήφιοι στη Γλώσσα αναμένεται να γκρεμίσει τις βάσεις των Ιατρικών Σχολών και να επιτρέψει και σε αυτό το πεδίο την εισαγωγή όλων των υποψηφίων.»

Καταλήγοντας, ο κ. Στρατηγάκης επισημαίνει ότι «στο 1ο Πεδίο τα πράγματα κινούνται φυσιολογικά χωρίς πολύ μεγάλες αναταράξεις εκτός από την πτώση των βάσεων στις χαμηλόβαθμες σχολές. Είχαμε και εδώ μείωση του αριθμού των υποψηφίων, συνυπολογιζόμενης της μείωσης , της τάξης του 9% στο οποίο οφείλεται η πτώση των βάσεων στις χαμηλόβαθμες σχολές.»

Δείτε τον πίνακα με τις 459 σχολές που επιμελήθηκε ο Στράτος Στρατηγάκης
 
 
 
 


 
 
Πηγή: iefimerida.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1347 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 18 Αυγούστου 2020

Σχόλια (0)

 Γιατί δεν.αναφερεται πουθενά και καποια εκτίμηση για τα ΕΠΑΛ?? Αυτοί είναι πολύ λιγότεροι και πολύ λιγότερες οι θέσεις.. μηπως θα υπάρχει πολύ μεγάλη αύξηση των βάσεων σε αντίθεση με του ΓΕΛ?? Σύμφωνα με τα στατιστικά των βαθμολογιών που έχουν ανακοινωθεί.

 

Οκ 

Υποβλήθηκε πριν από 1346 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Τι ισχύει με τους τελικούς Πίνακες Κατάταξης και τους διορισμούς μονίμων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 12 λεπτά
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Σχολεία: Τι αλλάζει στα κυλικεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Μετεγγραφές φοιτητών 2024: Ποιοί μπορούν να κάνουν αίτηση από σήμερα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Πώς υποβάλλεται καταγγελία για περιστατικό ενδοσχολικής βίας στο stop-bullying.gov.gr
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Προσθήκη προσωνυμίας σε σχολείο της Λάρισας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Aκαδημαϊκή ταυτότητα: Πώς να τη βγάλετε μέσω gov.gr
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Σελίδα 1 από 6198 (37184 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6196
6197
6198
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης