Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 19 Μαΐου 2012
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
Οι γκάφες και τα λάθη των θεμάτων των Πανελλαδικών
 

Η ιστορία των εξετάσεων (1987-2011)

Λίγες μέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων και ένα …οδοιπορικό στην ιστορία τους έχει πολλαπλή αξία, αφού όχι μόνο προετοιμάζει  τους υποψηφίους για ενδεχόμενες αντιξοότητες, αλλά αποτελεί και έναν μοχλό πίεσης και οδηγό αποφυγής λαθών για τους ιθύνοντες.

 

Των Γιώργου Κ. Καββαδία, εκπαιδευτικού –ερευνητή, http://gkavadias.blogspot.com

και Νικολέττας Καββαδία, φιλολόγου.

 

 

Τα τελευταία χρόνια μέχρι και το 2010 όσον αφορά τη διαχείριση του βαθμού ευκολίας / δυσκολίας των θεμάτων κυριαρχεί μια λογική  σχετικής ισορροπίας και διόρθωσης με βάση τα δεδομένα της προηγούμενης χρονιάς. Σε όποιο μάθημα τα θέματα αποδείχτηκαν πολύ δύσκολα την επόμενη χρονιά γινόταν μια προσπάθεια σχετικής εξισορρόπησης με σχετικά ευκολότερα και αντίστροφα.  Πέρυσι στα περισσότερα μαθήματα ο πήχυς δυσκολίας ανέβηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα την έντονα καθοδική πορεία των βάσεων.  Σαφώς και  η πολιτική και κοινωνική συγκυρία, άλλοτε λιγότερο, άλλοτε περισσότερο, παίζει το ρόλο της. Σε προεκλογικές περιόδους ο λαϊκισμός της εκάστοτε κυβέρνησης εκφράζεται με τη γραμμή προς την Κεντρική Επιτροπή των Εξετάσεων για εύκολα θέματα. Υπάρχει η εκτίμηση ότι φέτος επειδή το εξεταστικό σύστημα βρίσκεται «στα τελευταία του» θα επιδιωχθεί η απαξίωσή του και η «αναγκαιότητα αλλαγής» του.

Τέτοιες λογικές είναι αλήθεια ότι στο παρελθόν είχαν επικρατήσει. Ωστόσο, ο εξαιρετικά αυξημένος βαθμός δυσκολίας των θεμάτων στα περισσότερα μαθήματα πέρυσι μάλλον θα οδηγήσει στη γραμμή της εξισορρόπησης με ένα «κλικ» ευκολότερα θέματα στα μαθήματα που πέρυσι έγινε «εξεταστική σφαγή».  Πάντως η όλη συζήτηση περί εύκολων και δύσκολων θεμάτων, ας το κατανοήσουν και οι υποψήφιοι για να μην αγχώνονται περισσότερο, είναι άνευ μεγάλης σημασίας, αφού ο αριθμός  εισακτέων είναι προκαθορισμένος. Είτε με εύκολα, είτε με δύσκολα θέματα δε θα «μπουν» περισσότεροι ή λιγότεροι. Πολλές φορές πολύ υψηλή βαθμολογία δεν αρκεί για την εισαγωγή, εφόσον υπάρχει πληθωρισμός αριστούχων.

 

          Είναι αλήθεια ότι ο «βαθμός ευκολίας ή δυσκολίας» των θεμάτων αποτελεί ένα σπουδαίο εργαλείο που έχει στα χέρια του το ΥΠΕΠΘ ώστε να ρυθμίζει τη ροή των υποψηφίων προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση κατασκευάζοντας τη σχολική επιτυχία/ αποτυχία σύμφωνα με τα δεδομένα της πολιτικής του. Ωστόσο, έχει σημασία να εξετάσουμε τα μαθήματα στα οποία οφείλονται, εκτός των άλλων, όχι μόνο στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, αλλά και, κυρίως, στην ασάφεια ή τη λανθασμένη διατύπωση των θεμάτων. Κι αυτό αποτελεί σοβαρό πλήγμα στο τυπικά αδιάβλητο των εξετάσεων.

 

          Η αλήθεια είναι ότι το μορφωτικό επίπεδο των υποψηφίων και η σχολική επιτυχία- αποτυχία δεν μπορεί να αξιολογηθεί με «εύκολα» ή «δύσκολα» θέματα. Πρώτα απ’ όλα γιατί ακόμα και «άριστα» να έγραφαν όλοι οι υποψήφιοι δεν θα μπορούσαν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αφού έχει προσδιοριστεί ο «ανώτατος αριθμός εισακτέων» (numerus clausus).

 

Από γκάφα σε γκάφα …  «θα πετάω»

 

Κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη των εξετάσεων, τα περισσότερα από τα μαθήματα στα οποία διαγωνίζονται οι χιλιάδες υποψήφιοι  συγκεντρώνουν θετικά ή αρνητικά σχόλια και κριτικές καθώς αξιολογούνται με «βαθμούς» ευκολίας και σαφήνειας ή δυσκολίας και ασάφειας. Αυτά συνδέονται και με τις επιδόσεις των υποψηφίων.              

 

Με το σημερινό μας αφιέρωμα επιχειρούμε μια καταγραφή ως προς τα «αμφιλεγόμενα» θέματα των εξετάσεων των τελευταίων 22 ετών και τα υψηλά ρεκόρ αποτυχίας. Από την έρευνα προκύπτουν ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα που μπορούν να αποτελέσουν οδηγούς για τους υποψηφίους προκειμένου να προετοιμαστούν όσο γίνεται καλύτερα για ν’ αποφύγουν τις παγίδες των εξετάσεων.

 

ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 

1. Δεν υπάρχει χρονιά στην πρόσφατη ιστορία των εξετάσεων, αλλά ακόμα και στην προϊστορία, αν ψάξουμε, που να λείπουν μικρές ή μεγάλες γκάφες στη διατύπωση των θεμάτων. Τα μικρά ή μεγάλα λάθη της Επιτροπής των Εξετάσεων στιγματίζουν κάθε χρόνο τις εξετάσεις. Στον πίνακα 2 αποτυπώνονται τα «μαθήματα διαμαρτυρίας» με τις συγκεκριμένες χρονιές που προκλήθηκαν προβλήματα.

 

2. Οι ασάφειες ή τα λάθη στη διατύπωση των θεμάτων εκτοξεύουν, κατά κανόνα, τα ποσοστά της αποτυχίας στα ύψη. Αυτό, βεβαίως, συνδέεται και με το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων. Τόσο στην εποχή των δεσμών, όσο και στην πρόσφατη περίοδο των εξετάσεων σημειώνονται υψηλά ποσοστά αποτυχίας, αρνητικά ρεκόρ αποτυπώνοντας τη χρεοκοπία του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την κρίση του σημερινού σχολείου.

 

3. Καταγράφονται ποσοστά αποτυχίας (Βλ. πίνακα 1 και 2) σε ορισμένα μαθήματα που ξεπερνούν το 85% και πλησιάζουν ακόμα και το 90%. Αυτά αφορούσαν κυρίως την εποχή των δεσμών. Ωστόσο, υψηλά ποσοστά αποτυχίας πάνω από 70% μόνιμα και σταθερά καταγράφονται τα τελευταία χρόνια (2001- 11) που ενίοτε προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν το 80%.

 

4. Τα υψηλότερα ρεκόρ αποτυχίας στις εξετάσεις σημειώνονται στα Μαθηματικά και τη Φυσική με μια σταθερότητα που εντυπωσιάζει. Τα τελευταία χρόνια καταγράφονται στην Τεχνολογική κατεύθυνση. Αυτή η αποτυχία συνδέεται και με τις έντονες διαμαρτυρίες ως προς τη διατύπωση των θεμάτων. Υψηλά ποσοστά αποτυχίας πάνω από 50% παρουσιάζονται στα Αρχαία Ελληνικά και στην Ιστορία γενικής παιδείας και Θεωρητικής κατεύθυνσης.  Σχετικά υψηλά ποσοστά αποτυχίας παρουσιάζει και το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.

 

5. Μια διαχρονική ματιά στην εξέλιξη της βαθμολογίας των υποψηφίων αναδεικνύει την ανομοιογένεια των επιδόσεων στα εξεταζόμενα μαθήματα. Ωστόσο, υπάρχουν μαθήματα στα οποία με σχετική σταθερότητα καταγράφονται κάθε χρόνο υψηλά ποσοστά αποτυχίας: Μαθηματικά και Φυσική Τεχνολογικής κατεύθυνσης, Ιστορία γενικής και θεωρητικής κατεύθυνσης, Αρχαία Ελληνικά και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης).

 

Οι γκάφες της Επιτροπής των εξετάσεων το 2011 και τα … υψηλά εμπόδια.

 

 

 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

-Το κείμενο για το διαδίκτυο του Π. Μανδραβέλη συγχέει τις έννοιες της γνώσης και της πληροφόρησης και χαρακτηρίζει ως «γκρίνια» κάθε αντίθετη άποψη για το ρόλο του διαδικτύου.  Οι υποψήφιοι είχαν να αντιμετωπίσουν ένα θέμα που προπαγανδίζει την εκπαιδευτική πολιτική. Ένα θέμα που συνδέεται με τα τόσο …εύηχα περί «ψηφιακού σχολείου» και την υποβάθμιση της γνώσης σε αποσπασματική και κατακερματισμένη πληροφόρηση.

 

-Προβληματική είναι και η γλώσσα του κειμένου με αρκετά εκφραστικά σφάλματα: «μια πιο ισότιμη πρόσβαση» «δημιουργεί έναν κατακερματισμό της εμπειρίας» κ.α.

 

-Αντιμετώπισαν κάποιες, αλλά όχι πολύ σοβαρές δυσκολίες οι υποψήφιοι στη σύνταξη της περίληψης. Σύμφωνα με την Π.Ε.Φ. κάποια δυσκολία πιθανόν να δημιουργήσει η 2η παράγραφος, λόγω της δομής της (βλέπε ερώτηση Β2.β) και της συσσώρευσης πολλών νοημάτων. Πολλοί υποψήφιοι, όπως κάθε χρόνο, δυσκολεύονται στην Β1 ερώτηση ανάπτυξης ενός αποσπάσματος του κειμένου. Από το απόσπασμα δεν είναι σαφές, αν και πόσο πρέπει οι υποψήφιοι να αναφερθούν στη διαδικτυακή κοινότητα.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

Στην …τσίτα τα νεύρα των υποψηφίων

 

          -Πρωτοφανές! Λίγη ώρα μετά την εκπομπή των θεμάτων και ενώ στα περισσότερα εξεταστικά είχαν ήδη μοιραστεί αυτά στους υποψήφιους, ήλθε κατεπείγουσα εντολή να τα αποσύρουν γιατί θα έστελναν άλλα. Πράγματι, μετά από σαράντα πέντε περίπου λεπτά και αφού κάποιοι μαθητές έφτασαν στα όρια της κατάρρευσης, στάλθηκαν εκ νέου θέματα, τα οποία όμως ήταν ίδια με τα πρώτα, με  προσθήκη μιας παρένθεσης σ’ ένα απ’ αυτά. Και στα θέματα που δόθηκαν υπήρξαν τρία λάθη που ξαναδιορθώθηκαν. Πλήττεται, έτσι, το αδιάβλητο και η αξιοπιστία των εξετάσεων. Και αυτό γιατί μεσολάβησε χρόνος, σ’ άλλο εξεταστικό μεγαλύτερος, σ’ άλλο μικρότερος, απ’ τη στιγμή που αποσύρθηκαν τα πρώτα θέματα, τα οποία είχαν τη δυνατότητα να δουν οι υποψήφιοι, μέχρι να δοθούν τα δεύτερα, που ήταν ίδια, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

 

-Το Α3 ένας ορισμός από το κεφάλαιο της Στατιστικής με 4 μονάδες και με αρχικό σφάλμα στη διατύπωση που αναφερόταν ο όρος «παρατήρησης» αντί του ορθού «τιμής».

 

 Μια ύποπτη σύμπτωση». Το Θέμα Δ να περιέχεται με ελάχιστες διαφορές στα νούμερα σε φυλλάδιο που είχε διανεμηθεί σε «επώνυμο» Σχολείο».

 

-Για παραπλανητικά (πλεονάζοντα) δεδομένα κάνουν λόγο πολλοί Μαθηματικοί στο Γ1. Οι μαθητές γνωρίζουν ότι κατά κανόνα χρησιμοποιούν όλα τα δεδομένα. Επομένως προβληματίστηκαν έχασαν πολύτιμο χρόνο και πολλοί μπερδεύτηκαν.

 

-Το τέταρτο θέμα συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης. χαρακτηρίζεται πολύ δύσκολο και το Δ2 προϋποθέτει τη λύση του Δ1. Και στο Δ3 υπήρξε αρχικό λάθος στη διατύπωση παρόμοιο με το Α3. Αναφερόταν σε «συχνότητες παρατηρήσεων» αντί του ορθού «συχνότητες των τιμών». Και να σκεφτεί κανείς ότι τα μέλη της Επιτροπής αγνοούν τον πρώτο βασικό διδακτικό στόχο που είναι η κατανόηση σε βάθος της διάκρισης μεταξύ της έννοιας των τιμών και των παρατηρήσεων, όπως αναφέρεται στο βιβλίο του καθηγητή!

 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

α όσα έγιναν στα Μαθηματικά είχαν παρενέργειες και στους υποψηφίους που διαγωνίζονταν στη Βιολογία, αφού καθυστέρησαν να πάρουν τα θέματα και να αρχίσουν να γράφουν.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ &ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

 

-Τα θέματα ήταν σαφή και χωρίς λάθη στη διατύπωση, αλλά απαιτητικά και διαβαθμισμένης δυσκολίας, και σαφώς δυσκολότερα συγκριτικά με το 2010.

 

-Ήταν πολλά και οι υποψήφιοι είχαν αντίπαλό τους το χρόνο για πλήρη τεκμηρίωση των απαντήσεων τους.

 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

 

-Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (Π.Ε.Β.) Τα θέματα ήταν σαφή και είχαν έντονη διαβάθμιση δυσκολίας. Τα θέματα, τα οποία απαιτούσαν κριτική προσέγγιση ήταν σαφώς περισσότερα από αυτά των προηγούμενων χρόνων. Δεν αρκεί μόνο η σκληρή και στείρα απομνημόνευση  επισημαίνουν πολλοί διδάσκοντες. Εκτιμούν ότι το τέταρτο θέμα και ιδιαίτερα  το Δ5 κάνει τη διαφορά σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές.

 

-Επιπρόσθετα, η έκταση των ζητούμενων απαντήσεων ήταν πολύ μεγάλη.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

 

          -Το Α δ είχε τεθεί και πέρυσι ως ερώτηση ανάπτυξης. Χαμένοι όσοι υποψήφιοι απορρίπτουν και δε διαβάζουν τα τμήματα της ύλης που «μπαίνουν» την προηγούμενη χρονιά.

 

ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

 

          -Μπαστούνια τα βρήκαν τα θέματα οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης ήταν δυσκολότερα σε σύγκριση με το 2010.

 

          -Χαρακτηριστικά η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) επισημαίνει: Η χρονική διάρκεια των τριών (3) ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση του όγκου των θεμάτων κάποια από τα οποία προκάλεσαν σύγχυση στους υποψηφίους.

 

-Το θέμα Β2 θα έπρεπε να είχε διατυπωθεί με διαφορετικό τρόπο ώστε να έχει μεγαλύτερη σαφήνεια, όπως επισημαίνει και η Ε.Ε.Φ.

 

-Το θέμα Δ αποτελούσε μία ετερόκλητη συνένωση τεσσάρων ασκήσεων μηχανικής στερεού χωρίς συνοχή και συνέχεια και δεν είχε καμιά σχέση με τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου.  Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, να μην επαρκεί για τους μαθητές ο χρόνος για την πλήρη  επεξεργασία και ανάπτυξή  του. Εκτιμούμε, επισημαίνει η Ε.Ε.Φ. ότι ακόμα και άριστοι μαθητές δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν την επίλυση του. Το υποερώτημα  Δ1 (9 μονάδες) έπρεπε να έχει μια πιο σαφή διατύπωση.

 

ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

 

- Το αδίδακτο κείμενο,  από το «Συμπόσιον» του Ξενοφώντα, κρίνεται  ιδιαίτερα απαιτητικό και παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες, τόσο στη μετάφραση όσο και στην κατανόηση.

 

Π Ι Ν Α Κ Α Σ  1

 

ΤΑ ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ΡΕΚΟΡ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 1989-2011

 

 

ΠΟΣ%

ΕΤΟΣ

ΠΟΣ%

ΕΤΟΣ

ΠΟΣ%

ΕΤΟΣ

ΠΟΣ%

ΕΤΟΣ

ΠΟΣ%

ΕΤΟΣ

ΠΟΣ%

ΕΤΟΣ

ΕΤΟΣ

1.ΦΥΣΙΚΗ Α’ ΔΕΣΜΗΣ

89,48

1993

 

 

76,57

2001

73,05

1999

 

 

 

 

 

2.ΙΣΤΟΡΙΑ Δ’ ΔΕΣΜΗΣ

85,99

1989

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ’ ΔΕΣΜΗΣ

83,21

1996

 

 

81,89

1991

79,04

1997

77,08

1995

76,1

2001

1998

4.ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Δ’ ΔΕΣΜΗΣ

80,90

1989

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α’ ΔΕΣΜΗΣ

80,37

1991

 

 

72,84

1998

 

 

 

 

 

 

 

6.ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΕΧΝ/ΚΗΣ ΚΑΤ.

80,26

2002

75,70

2008

74,51

2006

73,77

2005

73,56

2004

72,81

2011

2001

7.ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΔΕΣΜΗΣ

78,24

1993

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.ΦΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝ/ΚΗΣ ΚΑΤ.

74,98

2005

74,17

2011

72,60

2004

71,89

2006

 

 

 

 

 

·          ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 70%

·          ΠΗΓΗ: Γ. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ – Ν. ΚΑΒΒΑΔΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΥΠΔΒΜΘ

 

 

viagra vs cialis real life comparisons where can i hide my viagra click here
website how taking viagra works viagra superactive canadian
abortion pill bleeding abortion chicago abortion paperwork
pregnancy medications abortion ethics termination pregnancy pill
free spyware apps free text spy app android top spy app for android
i cheated on my boyfriend should i tell him vancouverpaddlewheeler.com i cheated on my boyfriend and told him
free prescription cards prescription drugs discount cards free prescription drug cards
bentelan fiale click bentelan in gravidanza
dilation and curettage definition angkortaxidriver.com how many weeks pregnant to have an abortion
lilly cialis coupons cialis discount coupon coupon for cialis
vacuum aspiration cost alsarayabahrain.bh how to end a pregnancy

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4321 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (1)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (1)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 17 Μαρτίου 2024
Πανελλήνιες 2024: Η προκήρυξη για την εισαγωγή στην Πυροσβεστική Ακαδημία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Κυριακή, 17 Μαρτίου 2024
Ποιες σχολές θα κινδυνεύσουν να κλείσουν με τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Σελίδα 1 από 6156 (36931 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6154
6155
6156
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης