Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2021
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Υποχωρεί ο αριθμός των σχολείων με κρούσματα Κορωνοϊού

Μικρή υποχώρηση σημείωσε σήμερα,σε σχέση με προχθές Δευτέρα,  ο αριθμός των σχολείων που έκλεισε  λόγω κρουσμάτων Κορωνοϊού.

Ειδικότερα

  •     σε πλήρη αναστολή βρίσκονται 67 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  (από 74 τη Δευτέρα), και
  •     σε  μερική αναστολή (σε επίπεδο ενός ή περισσότερων τμημάτων)   βρίσκονται 160 σχολεία (από 173 τη Δευτέρα) .

Σχολικές μονάδες (πλήρης αναστολή): 0,7060%, Τμήματα (μερική αναστολή): 0,2894%.Δεν περιλαμβάνονται σχολεία σε υποχρεωτική αναστολή λόγω lockdown

Πατήστε εδώ για να δείτε τη "λίστα" με όλα τα σχολεία

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΧΑΡΤΗΣ

Μέχρι  και τη Δευτέρα 1η Μαρτίου στις 6 το πρωί, προβλέπονται τρεις κατηγορίες λειτουργίας σχολείων, λόγω  αυξημένου κνδύνου  διασποράς του κορωνοϊού COVID-19:

Α. Η πρώτη κατηγορία αφορά της περιοχές που βρίσκονται  στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου και προβλέπεται:  

α.Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για Λύκεια (και Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις)

β. Δια ζώσης εκπαίδευση για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια.

Πρόκειται για τις περιοχές:

  • η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου της Περιφέρει- ας Κρήτης,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας εξαιρουμένων των Δήμων Ανδρίτσαινας-Κρεστένων και Αρχαίας Ολυμπίας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Θάσου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
  • οι Δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,
  • οι Δήμοι Τεμπών και Αγιάς της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας της Περιφέρειας Θεσσαλίας,
  • ο Δήμος Πύδνας - Κολινδρού της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας της Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας,
  • ο Δήμος Καρπάθου της Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου - Ηρωϊκής Νήσου Κάσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
  • ο Δήμος Ηρακλείου της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου της Περιφέρειας Κρήτης,
  • οι Δήμοι Κορινθίων και Νεμέας της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου,
  • ο Δήμος Άργους-Μυκηνών της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας της Περιφέρειας Πελοποννήσου και
  • ο Δήμος Ζίτσας της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου.

Β.  Η δεύτερη κατηγορία αφορά της περιοχές που βρίσκονται  στο  επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου και προβλέπεται:  

α. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων:

Πρόκειται για τις περιοχές:

  •  η Περιφέρεια Αττικής,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,
  • η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, εξαιρουμένου του Δήμου Σκύρου,
  • ο Δήμος Καλυμνίων της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
  • ο Δήμος Μυκόνου της Περιφερειακής Ενότητας Μυκόνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου  (στον συγκεκριμένο Δήμο δια ζώσης εκπαίδευση σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά), και,
  • ο Δήμος Κορδελιού - Ευόσμου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Γ. Στις λοιπές περιοχές της Επικράτειας , που βρίσκονται το επίπεδο επιτήρησης λειτουργούν  δια ζώσης Νηπιαγωγεία, Δημοτικά,  Γυμνάσια και Λύκεια.

Σημειώνεται ότι  τα σχολεία ειδικής αγωγής λειτουργούν κανονικά δια ζώσης και σε όλες της “κόκκινες” περιοχές.

Όλες οι άλλες εκπαιδευτικές δομές (όπως Πανεπιστήμια, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης) παραμένουν   σε εξ αποστάσεως λειτουργία.

Με σκοπό την αποφυγή διασποράς του ιού SARS-CoV-2, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας,  θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για τον συχνό και συστηματικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας, ως ακολούθως:

1. Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται πλήρως για τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη της λειτουργίας τους.

2. Τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν πλήρως ανοικτά για τουλάχιστον 15 λεπτά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των σχολικών γευμάτων καθώς και μετά την αποχώρηση των μαθητών.

3. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά.

4. Οι κοινόχρηστοι χώροι (βιβλιοθήκες, τουαλέτες, σχολικά γυμναστήρια) θα πρέπει να αερίζονται συνεχώς και πλήρως, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται από διαφορετικές ομάδες ατόμων.

5. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η πρόσβαση για το άνοιγμα των παραθύρων (ειδικά σε περιπτώσεις, που βρίσκονται σε ψηλότερα σημεία για λόγους ασφαλείας) και επίσης ότι τα ανοίγματα των συστημάτων εξαερισμού δεν παρεμποδίζονται με κανέναν τρόπο, πχ κρεμασμένες αφίσες κ.λπ.

6. Σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες η επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να μετριαστεί ανοίγοντας τα παράθυρα, που βρίσκονται άνωθεν των θερμαντικών σωμάτων.

7. Σε περίπτωση λειτουργίας κλιματισμού όλα τα υφιστάμενα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού θα πρέπει να ρυθμιστούν στο μέγιστο ποσοστό εισαγωγής νωπού αέρα. Το άνοιγμα των παραθύρων συνιστάται για τη βέλτιστη ανανέωση του εσωτερικού αέρα. Για τη χρήση συστημάτων κλιματισμού υπενθυμίζονται και οι συστάσεις των (α) και (β) σχετ. εγκυκλίων.

8. Εάν υφίστανται πόρτες πυρασφάλειας, αυτές θα πρέπει να παραμένουν κλειστές, να μην αξιοποιούνται ως ανοίγματα για τον αερισμό του κτιρίου και να χρησιμοποιούνται όπως προβλέπεται από το σχέδιο πυρασφάλειας του κτιρίου.

9. Για λόγους αποφυγής της διασποράς του ιού τονίζονται τα ακόλουθα:

  • Το άνοιγμα αποκλειστικά των εσωτερικών θυρών των αιθουσών θα πρέπει να αποφεύγεται καθώς υπάρχει κίνδυνος μεταφοράς αερολυμάτων από τη μία αίθουσα στην άλλη μέσω των διαδρόμων. Για το λόγο αυτό απαιτείται και το παράλληλο άνοιγμα των παραθύρων και της εσωτερικής πόρτας της αίθουσας.
  • Το άνοιγμα των παραθύρων αποκλειστικά σε θέση ανάκλισης δεν εξασφαλίζει τον επαρκή αερισμό της αίθουσας, ακόμη κι αν διατηρούνται σε αυτή τη θέση καθ’
  • όλη τη διάρκεια της ημέρας.
  • Σε κάθε περίπτωση, και για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας, οι συστάσεις της παρούσας θα πρέπει να εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το σύνολο των συστάσεων για την προστασία από την εξάπλωση του κορωνοϊού SARS CoV-2 (. υγιεινή των χεριών, χρήση μάσκας κλπ).

Επίσης συνιστάται  η μεταφορά και η παραλαβή παιδιών από / προς το σχολείο να γίνεται κατά το δυνατόν από ένα σταθερό πρόσωπο αναφοράς ή ένα άτομο της κατοικίας του παιδιού.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ  Η  ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID-19

Η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας Τμημάτων Σχολικής Μονάδας ή ολόκληρης της Σχολικής Μονάδας λαμβάνεται από τον Διευθυντή Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από γνώμη του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του (Παράρτημα 2).

Για τη σχετική γνώμη και απόφαση λαμβάνονται υπόψη οι παραπάνω οδηγίες, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση α/ του Διευθυντή της οικείας Α ́βάθμιας ή Β ́βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, β/ του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας ή του αντικαταστάτη του.

Εφόσον αποφασιστεί η αναστολή της λειτουργίας Τμήματος ή Τμημάτων του σχολείου ή όλης της Σχολικής Μονάδας, ενημερώνεται ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας και με ευθύνη του οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς/κηδεμόνες.

Επίσης, με ευθύνη του Διευθυντή Εκπαίδευσης, καταχωρείται στη βάση δεδομένων του Πληροφοριακού Συστήματος myschool η πληροφορία για την αναστολή αυτή.

Συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι:

  •     πυρετός
  •     βήχας

Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

  •     δυσκολία στην αναπνοή, δύσπνοια
  •     μυαλγίες
  •     ρίγος
  •     πονοκέφαλος
  •     καταβολή δυνάμεων
  •     δυσκαταποσία
  •     απώλεια γεύσης ή/και οσμής
  •     ναυτία / έμετος
  •     κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις

Κλινικά κριτήρια χαρακτηρισμού παιδιού ως ύποπτου κρούσματος COVID-19

Ένα τουλάχιστον από τα παρακάτω συμπτώματα:

Περίοδος μεταδοτικότητας

Ένα άτομο θεωρείται μεταδοτικό  48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του έως και τη λήξη της περιόδου απομόνωσής του, δηλ. 10 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ τουλάχιστον 24 ώρες από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων (σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το διάστημα των 10 ημερών να είναι μεγαλύτερο, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού).

Ασυμπτωματικό άτομο με θετικό μοριακό τεστ θεωρείται μεταδοτικό, 48 ώρες πριν έως και 10 ημέρες μετά την ημερομηνία διενέργειας του τεστ.

Ορισμός στενής επαφής στη σχολική μονάδα

Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:

  •     Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  •     Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).
  •     [«δίδαξε συστηματικά»: δίδαξε τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]
  •     Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).
  •     Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.
  •     Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.
  •     Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο: α/ εάν το κρούσμα έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), στενή επαφή –υπό τυπικές συνθήκες– θεωρείται κάθε άτομο που σε κάποια διαδρομή εντός αυτού του χρονικού διαστήματος καθόταν σε διπλανή θέση ή στην αντίστοιχη θέση της μπροστινής ή πίσω σειράς από τη θέση του επιβεβαιωμένου κρούσματος, β/ εάν το κρούσμα δεν έκανε σωστή χρήση μάσκας στις διαδρομές που μετείχε και έγιναν κατά τις 48 ώρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν), θα πρέπει να γίνει ειδική εκτίμηση κινδύνου για να οριστούν οι στενές επαφές.
Πηγή: esos.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 50 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Ικυ εκο
Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021 - 15:20
Σχόλια (31)

ΙΚΥ-ΕΚΟ
Τρίτη, 13 Απριλίου 2021 - 11:36
Σχόλια (34)

Απόφοιτη επαλ 10% και ΕΒΕ
Κυριακή, 11 Απριλίου 2021 - 17:08
Σχόλια (4)

Ισπανική ή γαλλική φιλολογία
Σάββατο, 10 Απριλίου 2021 - 18:04
Σχόλια (1)

10%
Παρασκευή, 9 Απριλίου 2021 - 12:50
Σχόλια (7)

Κατατακτήριες ιατρικής
Παρασκευή, 9 Απριλίου 2021 - 09:54
Σχόλια (4)

Μεταπτυχιακα για παιδαγωγική επάρκεια
Πέμπτη, 8 Απριλίου 2021 - 15:32
Σχόλια (4)

προθεσμίες
Πέμπτη, 8 Απριλίου 2021 - 04:37
Σχόλια (0)

Αλλαγές πανελλήνιες επαλ
Δευτέρα, 5 Απριλίου 2021 - 22:29
Σχόλια (5)

πρακτικη ασκηση
Δευτέρα, 5 Απριλίου 2021 - 16:21
Σχόλια (1)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021
Οδηγός Επιτυχίας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στις ημέρες Covid-19
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ώρες
Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021
Εγκύκλιος: Έξι οδηγίες υπ. Παιδείας προς Διευθυντές Σχολείων για τα self-test
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ώρες
Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021
Πανελλήνιες 2021: Οι βάσεις στις Μουσικές Σχολές
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ώρες
Σελίδα 1 από 4949 (29689 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4947
4948
4949
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης