Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 25 Απριλίου 2021
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Τα προβλήματα από την αντιστοίχιση των πτυχίων πρώην Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών

Απαντώντας την Παρασκευή 16-04-2021 ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Ευάγγελος Συρίγος στην υπ’ αριθμ. 4570/25-02-2021 επερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΙΝΑΛ κ. Βασιλείου Κεγκέρογλου, η οποία αφορούσε την αντιστοίχιση των πτυχίων των πρώην Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών όπως αυτές προέκυψαν από τους νόμους 4521/2018, 4559/2019, 4589/2019 και 4610/2019, ανέδειξε με τον πιο γλαφυρό τρόπο τον τρόπο με τον οποίο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και σύσσωμη η ελληνική κυβέρνηση, αντιμετωπίζουν ένα μείζον και φλέγον ζήτημα, το οποίο αφορά τετρακόσιους χιλιάδες επιστήμονες της χώρας.
Πιο αναλυτικά, ο κ. Συρίγος όχι μόνο δεν απάντησε στην προαναφερθείσα επερώτηση, αλλά κατά τη διάρκεια των τοποθετήσεών του απέδειξε ότι έχει παντελή άγνοια του χαρτοφυλακίου που του έχει ανατεθεί από τον Πρωθυπουργό της χώρας. Παρά το γεγονός ότι ο Σύλλογος Αποφοίτων Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. έχουμε καταθέσει επισήμως στο γραφείο του τα υπομνήματα και τις προτάσεις μας περί αντιστοιχίσεων των πτυχίων, καθώς και σωρεία αιτημάτων για από κοινού συνάντηση, κατέστη φανερό ότι ως τώρα δεν έχει λάβει καμία μέριμνα ώστε να ενημερωθεί για το σοβαρότατο εν λόγω ζήτημα, το οποίο μας ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια.
Αντ’ αυτού, όπως προκύπτει και από τα επίσημα πρακτικά της Ολομέλειας της Βουλής, εσφαλμένα χρησιμοποίησε ως παραδείγματα τις περιπτώσεις των Παιδαγωγικών Ακαδημιών, της Ανώτατης Γεωπονικής Σχολής, της Ανώτατης Βιομηχανικής Σχολής, της Παντείου και της ΑΣΣΟΕ, λέγοντας ότι «…έπαψαν να είναι σχολές και έγιναν πανεπιστήμια, αυτό δεν δημιούργησε πρόβλημα, διότι δεν μετέβαλε τον χαρακτήρα τους, τον προσανατολισμό τους και την αποστολή τους, καθώς ήταν ήδη πανεπιστημιακά ιδρύματα.».
Γνωστοποιούμε, λοιπόν, στον κ. Υφυπουργό ότι τόσο στις περιπτώσεις των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ), οι οποίες αμφότερες ήταν διετούς ή τριετούς διάρκειας ανώτερες σχολές και κατά συνέπεια με εξ ορισμού διαφορετική αποστολή από τα Α.Ε.Ι. σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 7 του Συντάγματος, όσο και στις περιπτώσεις της Ανώτατης Γεωπονικής Σχολής, της Ανώτατης Βιομηχανικής Σχολής, της Παντείου και της ΑΣΟΣΕ, οι οποίες ανήκαν ήδη στην ανώτατη εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος, ακριβώς όπως και τα προσφάτως καταργημένα Α.Ε.Ι. Τ.Τ., προβλέφθηκαν διατάξεις για την ισοτίμηση και αντιστοίχιση των πτυχίων των ήδη υπαρχόντων αποφοίτων τους.
Επιπλέον δε, τα Α.Ε.Ι. του Τεχνολογικού Τομέα και του Πανεπιστημιακού Τομέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4485/2017 είχαν μεταξύ τους κοινή αποστολή, στο πλαίσιο της οποίας τα Α.Ε.Ι. Τ.Τ. εστίαζαν στις εφαρμογές των σύγχρονων επιστημών, συνδυάζοντας την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου με την υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση.
Εν συνεχεία, ο κ. Συρίγος εξέφρασε την πρόθεση της κυβέρνησης για επαναφορά του Τεχνολογικού Τομέα των Α.Ε.Ι., μέσω της ίδρυσης Σχολών ή Τμημάτων Εφαρμοσμένων Επιστημών. Τονίζουμε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα πρέπει να σχεδιαστεί με γνώμονα την διασφάλιση της πλήρους ισοτιμίας των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων και όχι με στόχο την ύψωση διαχωρισμών και την δημιουργία εκπαιδευτικών και επαγγελματικών ανισοτήτων, μέσω της “εκ του πονηρού” δημιουργίας Σχολών και Τμημάτων πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
Επιπλέον, η ορθολογική εφαρμογή ενός τέτοιου εγχειρήματος προϋποθέτει την ένταξη ΟΛΩΝ των Σχολών και Τμημάτων των Πανεπιστημίων που θεραπεύουν εφαρμοσμένα επιστημονικά πεδία στον Τομέα Εφαρμοσμένων Επιστημών, και ταυτόχρονα την ένταξη ΟΛΩΝ των Σχολών και Τμημάτων που έχουν αμιγώς θεωρητικό χαρακτήρα στον Τομέα Θεωρητικών Επιστημών. Είναι αυτονόητο ότι εξ ορισμού οι δύο αυτοί τομείς θα πρέπει να είναι ισότιμοι ως προς όλες τις συνέπειες, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλες τις χώρες του εξωτερικού.
Η ανωτέρω διασαφήνιση παρατίθεται ούτως ώστε να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται σωστά οι ακαδημαϊκοί όροι και να μην χρησιμοποιούνται εσκεμμένα με τρόπο εσφαλμένο και αδόκιμο, όπως επί παραδείγματι ο όρος “Τεχνολογικός Τομέας”, ο οποίος επί σειρά δεκαετιών χρησιμοποιείται, κατά παγκόσμια πρωτοτυπία στην χώρα μας, με σκοπό την προώθηση και διατήρηση επαγγελματικών ανισοτήτων ανάμεσα σε αποφοίτους Α.Ε.Ι..
Αν και τα προγράμματα σπουδών των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. προσιδιάζουν περισσότερο σε εκείνα των Πανεπιστημίων Θεωρητικών Επιστημών παρά σε εκείνα των Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν συναντάται πουθενά στην Ευρώπη, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, απολύτως καμία ακαδημαϊκή ή επαγγελματική διάκριση ανάμεσα σε τίτλους σπουδών που έχουν απονεμηθεί από τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών και τα Πανεπιστήμια Θεωρητικών Επιστημών.
Ταυτόχρονα, κρίνεται επιβεβλημένη η κατάργηση της εσφαλμένης και αντισυνταγματικής μεταβατικής διάταξης της περίπτωσης β’ της παρ. 6 του άρθρου 6 του Ν. 2619/2001. Όπως είναι γνωστό, με τις παρ. 5 και 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος ο νομοθέτης στον θεμελιώδη νόμο του κράτους διακρίνει δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, την ανώτατη και την ανώτερη. Είναι απαράδεκτο τόσο συνταγματικά όσο και ηθικά να διατηρείται για συντεχνιακούς λόγους έως και σήμερα η ανωτέρω διάταξη, η οποία καταλογίζει επαγγελματικά δικαιώματα ανωτέρων σχολών σε απόφοιτους ανώτατης εκπαίδευσης. Πόσω μάλλον την στιγμή που αποδίδονται επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου Α.Ε.Ι. σε απόφοιτους μη αξιολογημένων Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών, τα οποία συνεργάζονται εξ αποστάσεως με ιδρύματα του εξωτερικού και αποδίδουν αμφιβόλου ποιότητος τίτλους σπουδών.
Πρέπει, τέλος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και η ελληνική κυβέρνηση, να πάψουν να υποκρίνονται ότι αγνοούν και να περιφρονούν τα προβλήματα εκατοντάδων χιλιάδων επιστημόνων και των οικογενειών τους, και να δώσουν ένα οριστικό τέλος στην ομηρία στην οποία βρίσκονται, με το να φέρουν προς κύρωση διατάξεις οι οποίες θα καθορίζουν διαδικασίες ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. με εκείνα των ιδρυμάτων που προέκυψαν έπειτα από τις συνέργειες των προαναφερθέντων με τα Α.Ε.Ι. Π.Τ..

Για τον
Σύλλογο Τ.Ε.Ι. Αθήνας & Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.
Ο Πρόεδρος – Βίκτωρ Πολίτης
Ο Αντιπρόεδρος – Ιωάννης Λαλαδάκης

Για τον:
Σύλλογο Αποφοίτων και Φοιτητών Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης
Ο Πρόεδρος – Αλέξανδρος Μπριτζολάκης
Η Αντιπρόεδρος – Μαρίνα Κυριακοπούλου

Πηγή:  iPaidia.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1069 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Έρχεται το «Ευρωπαϊκό Πτυχίο»
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Φιλόλογοι: Τα οργανικά κενά μετά τις μεταθέσεις σε Γενική και Ειδική Αγωγή - Πίνακες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Και τώρα... «Zombie Universities» προ των πυλών;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Σελίδα 1 από 6165 (36989 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης