Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 3 Ιουνίου 2012
Άρθρα
Το ταξικό μήνυμα των φετινών Γενικών Εξετάσεων
 
Οι φετινές Γενικές Εξετάσεις συνεχίζονται τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο. Ο σκοπός που όλοι νομίζουμε ότι οι εξετάσεις αυτές εξυπηρετούν είναι η επιλογή των τελειόφοιτων μαθητών Λυκείου για την εισαγωγή τους στις Ανώτατες Πανεπιστημιακές Σχολές. Φέτος, όμως, οι εξετάσεις αυτές φαίνεται να εξυπηρετούν και έναν ακόμη στόχο.

Αυτό που μέχρι στιγμής έχουμε παρατηρήσει είναι μια πολύ σημαντική αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων των εξετάσεων. Στη νεοελληνική γλώσσα η κυρία Αρβελέρ δήλωσε ότι αυτή ποτέ δε θα έβαζε το κείμενό της σε πανελλήνιες εξετάσεις. Στη Βιολογία Γενικής Παιδείας τα θέματα ήταν σημαντικά πιο δύσκολα από άλλες χρονιές, ενώ το ίδιο συνέβη στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και στη Φυσική Γενικής Παιδείας. Στη δε Φυσική Κατεύθυνσης η Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) χαρακτήρισε τα θέματα ως εξής: «Εκτός από το πρώτο θέμα που αποτελούσε το 1/4 των θεμάτων (δηλαδή 25 μονάδες), τα υπόλοιπα απαιτούσαν μεγάλη εμπειρία και ιδιαίτερη διαίσθηση στη φυσική, σαν να επρόκειτο για διαγωνισμό ταλέντων φυσικής».

Γιατί το έγραψε αυτό η ΕΕΦ; Ψάχνοντας βρήκα ότι το επίμαχο θέμα Γ4 μοιάζει πολύ με ένα θέμα που μπήκε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής το 2009. Από το διαγωνισμό αυτό επιλέγεται η ομάδα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Φυσικής. Οντως, λοιπόν, ήταν θέματα για ταλέντα. Αν επικεντρωθούμε, όμως, όπως οι περισσότεροι, στο ερώτημα Γ4 που δεν ήταν σωστά διατυπωμένο και οδηγούσε τους μαθητές σε μια εξωφρενική λύση αν το διαπραγματεύονταν σωστά, θα χάσουμε το σημαντικότερο μήνυμα των εξετάσεων αυτών:

Γιατί σε πανελλήνιες εξετάσεις και μέσα σε περίοδο οικονομικής κρίσης τα θέματα είναι τόσο δύσκολα;

Ξέρουμε πολύ καλά όλοι μας ότι η εκπαίδευσή μας μόνο κατ' όνομα είναι δωρεάν παιδεία. Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι αν ένας μαθητής με μόνο εφόδιο τη διδασκαλία του δημόσιου σχολείου συμμετάσχει στις γενικές εξετάσεις είναι απίθανο να τα καταφέρει. Οποιος δεν έχει να πληρώσει για πάνω από ένα χρόνο φροντιστήρια ή να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα, όποιος δεν μπορεί να αγοράσει φροντιστηριακά βοηθήματα σε περισσότερα από ένα μαθήματα, πολύ δύσκολα μπορεί να επιτύχει στις εξετάσεις αυτές. Τι μήνυμα, λοιπόν, εκπέμπουν αυτές οι εξετάσεις στις εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους, στους απεργούς, στους εργαζόμενους που αμείβονται με ψίχουλα;

Πολύ απλά ότι τα παιδιά τους δεν έχουν καμία τύχη σε αυτό το υποτιθέμενο αξιοκρατικό σύστημα, όσες ικανότητες και αν έχουν. Η προσπάθεια που αυτή τη στιγμή κάνει το αστικό κράτος με όπλο του τα πολύ δύσκολα θέματα είναι να σβήσει από τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών το όραμα των πανεπιστημιακών σπουδών, ενισχύοντάς το ταυτόχρονα σε όλους όσοι μέσα σε αυτή την κρίση μπορούν να πληρώνουν τους ακριβούς φροντιστάδες και ιδιαιτεράδες. Είναι υπερβολικό αυτό; Οχι, αν σκεφτεί κανείς ότι παρόμοιο ερώτημα με το περίφημο πια Γ4 στη Φυσική υπήρχε σαν ερώτημα (σωστά όμως διατυπωμένο) σε άσκηση πολύ γνωστού φροντιστηριακού βοηθήματος, όχι όμως στο σχολικό βιβλίο. Σε πολλά, λοιπόν, φροντιστήρια το περίφημο αυτό ερώτημα είχε διδαχθεί. Σε πόσα σχολεία όμως;

Αφού, λοιπόν, οι αστοί σβήσουν το όνειρο της εισαγωγής σε ΑΕΙ των παιδιών των λαϊκών οικογενειών στη συνέχεια θα αρχίσει η προπαγάνδα για την τεχνολογική εκπαίδευση. Στόχος τους είναι να στρέψουν αυτά τα παιδιά εκεί. Το έχουν ήδη πει κάνοντας συγκρίσεις με άλλες χώρες. Γιατί σε άλλες χώρες της Ευρώπης το 60% των μαθητών να πηγαίνει στην τεχνολογική εκπαίδευση ενώ εδώ να θέλουν να γίνουν όλοι επιστήμονες; Είναι το συνηθισμένο τους επιχείρημα. Ενώ, λοιπόν, προσπαθούν να στρέψουν τα παιδιά στην τεχνολογική εκπαίδευση, ταυτόχρονα οι ίδιοι την υποβαθμίζουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι προτάσεις για τα νέα αναλυτικά προγράμματα των ΕΠΑΛ, όπου αφαίρεσαν από τη Β' Λυκείου τη Φυσική. Στο ερώτημα πώς θα μπορέσει κάποιος να γίνει ένας καλός τεχνικός χωρίς Φυσική δεν απαντούν. Και δεν μπορούν να απαντήσουν γιατί τελικά ο στόχος δεν είναι να παράξουν μέσα από την τεχνολογική εκπαίδευση καλούς τεχνικούς με ισχυρή θεωρητική βάση, που θα τους εξασφαλίσει μια μελλοντική εκπαίδευση και συνεπώς μια καλή ζωή, αλλά μια μεγάλη μάζα πρακτικά ανειδίκευτων εργατών που σε όλη τους τη ζωή θα δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί.

Αυτό το μήνυμα των εξετάσεων θα γίνει πολύ έντονο στο τέλος Αυγούστου. Να θυμηθούμε ότι πριν από μερικά χρόνια οι παπαγάλοι του συστήματος μας μιλούσαν συνεχώς για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών τα οποία έμπαιναν σε ΤΕΙ με βαθμό πρόσβασης μικρότερο του 10.

Είμαι σίγουρος ότι στο τέλος Αυγούστου αυτοί οι ίδιοι θα παρουσιάζουν (ξεχνώντας την τεράστια δυσκολία των φετινών θεμάτων) βάσεις σχολών που θα είναι σημαντικά χαμηλότερες του 10 και θα σκίζουν τα ρούχα τους για την κατάντια του εκπαιδευτικού μας συστήματος που επιτρέπει σε αυτούς τους απαίδευτους να καταλαμβάνουν θέσεις στα ΤΕΙ. Τα οποία ΤΕΙ ταυτόχρονα υποβαθμίζονται και άλλο με τη μείωση της χρηματοδότησης, με τις μειώσεις των προσλήψεων των συμβασιούχων καθηγητών, με τη συνεχή υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Μ. ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΑΣ
Φυσικός

Πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

where can i get the abortion pill online click buy cytotec for 24 week abortion
how to cheat on husband dating for married people find an affair
go cheater click
affairs with married men what makes married men cheat go
how to cheat with a married woman how can people cheat women who cheat on husbands
online why most women cheat website
infidelity in marriage infidelity in marriage redirect
go read pregnancy termination options
i cheated on my boyfriend should i tell him vancouverpaddlewheeler.com i cheated on my boyfriend and told him
my husband cheated what makes husbands cheat why do wifes cheat
walgreen coupon code photo walgreen coupons printable rite aid krazy coupon lady
can i take antabuse and naltrexone can i take antabuse and naltrexone can i take antabuse and naltrexone
amoxicillin 1000 mg yunaweddings.com amoxicillin 500 mg
prescription card discount prescription drugs coupon prescription coupon card

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2955 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
10% 2020
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020 - 21:17
Σχόλια (0)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

10%
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020 - 21:14
Σχόλια (0)

Νομική-Παλαιό Σύστημα
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020 - 21:03
Σχόλια (3)

6% ημμυ
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020 - 18:32
Σχόλια (0)

Φλώρινα Ρέθυμνο
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020 - 17:07
Σχόλια (5)

Μεταγραφές - Μετακίνηση
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020 - 15:45
Σχόλια (0)

6%
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020 - 12:38
Σχόλια (6)

SOS
Κυριακή, 5 Ιουλίου 2020 - 23:56
Σχόλια (1)

ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ - ΛΙΜΕΝΙΚΟ!!!???
Κυριακή, 5 Ιουλίου 2020 - 19:52
Σχόλια (0)

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΠΑΛΑΙΟ
Κυριακή, 5 Ιουλίου 2020 - 09:58
Σχόλια (14)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020
Μηχανογραφικό 2020 - Διαδικασία υποβολής
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία πιστοποίησης ποιότητας προγραμμάτων σε 8 τμήματα του ΔΠΘ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ώρες
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020
Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Γερμανικά
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020
Οι ώρες ύπνου επηρεάζουν άσθμα και αλλεργίες στους εφήβους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020
Ολοκλήρωση και καταχώριση της βαθμολογίας ΕΠΑΛ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2020
Παράταση προθεσμίας για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ώρες
Σελίδα 1 από 4517 (27101 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4515
4516
4517
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης