Σε συνέντευξη του στον «Ελεύθερο Τύπο» της Κυριακής ο κ. Σπύρος Δουκάκης, πρόεδρος του ΙΕΠ μίλησε, ανάμεσα σε άλλα, για τα νέα βιβλία, τα οποία προσβλέπουν σε μία καινοτομία: Το βιβλίο να λειτουργεί ως «ευρετήριο», να παραπέμπει σε χιλιάδες ψηφιακές πηγές, εγκεκριμένες από το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ, και όχι να αποτελεί το μοναδικό εργαλείο για τον μαθητή.
Παράλληλα σημείωσε ότι για τους εκπαιδευτικούς και την επιμόρφωσή τους σχεδιάζει ένα «σύστημα TAXISnet», για να περιορίσει τα δικαιολογητικά σε πραγματική μορφή.
Ωστόσο, όπως γίνεται κατανοητό, τα φιλόδοξα σχέδια του ΙΕΠ προϋποθέτουν ένα ισχυρό δίκτυο σύνδεσης σε όλα τα σχολεία. Διαδραστικά συστήματα μάθησης, σύνδεση από ηλεκτρονικές συσκευές, ταινίες και βίντεο σε streaming είναι ένα project που η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί από τα σχολεία αυτήν τη στιγμή. Το υπουργείο Παιδείας παλεύει με τον χρόνο, ώστε τον Σεπτέμβριο του 2025 τα σχολεία να έχουν τη δυνατότητα να «σηκώσουν» το ψηφιακό υλικό, καθώς όλες οι τάξεις ταυτόχρονα θα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως εργαλείο εκμάθησης.
Και το στοίχημα έχει και άλλες προεκτάσεις, καθώς η ψηφιακή μετάβαση έχει στόχο να αλλάξει την καθημερινότητα των γονέων και των εκπαιδευτικών και να περιορίσει το χαρτί.
Η λογική της ηλεκτρονικής υποβολής, που είδαμε την περίοδο του κορονοϊού με τα self tests, θα έρθει σε μία σειρά διαδικασιών, όπως για παράδειγμα οι σχολικές εκδρομές. Οι γονείς με μία ηλεκτρονική δήλωση θα δίνουν τη συγκατάθεσή τους, χωρίς να υπάρχει η λογική του γραπτού.
Για τους εκπαιδευτικούς και την επιμόρφωσή τους το ΙΕΠ σχεδιάζει ένα «σύστημα TAXISnet», για να περιορίσει τα δικαιολογητικά σε πραγματική μορφή. Εάν κάποιος εκπαιδευτικός θέλει να συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα του ΙΕΠ, για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να προσκομίσει δεκάδες δικαιολογητικά κάθε φορά που κάνει αίτηση, καθώς το σύστημα θα «έχει μνήμη» και θα διατηρεί ψηφιακά δεδομένα.
Μία ακόμα ενέργεια που προτάθηκε από τον υπουργό για να υπάρχουν μια συνέχεια και μια καλύτερη αποτίμηση του έργου, είναι η δημιουργία μίας ψηφιακής πλατφόρμας, στην οποία οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν επώνυμα στην ανατροφοδότηση της εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών, με στόχο βελτιωτικές αλλαγές.
Ομως, υπάρχει το δυναμικό να επεξεργάζεται όλη αυτήν την πληροφορία; Εδώ μπαίνει, σύμφωνα με το ΙΕΠ, η «έξυπνη τεχνολογία». Αλγόριθμοι που θα ομαδοποιούν τις παρατηρήσεις και θα βγάζουν ένα συμπέρασμα, ώστε να φτάνει στους αρμοδίους μία ολοκληρωμένη δέσμη παρατηρήσεων.
Πηγή:www.alfavita.gr