Στον “Ελεύθερο Τύπο” και στη δημοσιογράφο Ελπίδα Οικονομίδη παραχώρησε συνέντευξη ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, όπου και μίλησε για τις γενικότερες αλλαγές στα σχολεία.
Ελεύθερος Τύπος: Άμεσα τι αλλαγές θα δούμε στα σχολεία;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Έχουμε ήδη εξαγγείλει ορισμένες αλλαγές που πιστεύουμε ότι πρέπει να δρομολογηθούν, έχοντας μιλήσει πρώτα με τους ειδικούς του ΙΕΠ. Στη λογοτεχνία, για παράδειγμα, τα πλήρη λογοτεχνικά βιβλία να γίνουν ο συστηματικός τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος, όπως γίνεται σε πολλές άλλες χώρες. Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι μία εμπειρία αγωγής. Πρέπει να επιδιώξουμε την βιβλιοφιλία, την αγάπη για το βιβλίο, ειδικά στην ψηφιακή εποχή. Σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους. Επενδύουμε επίσης στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και τις αλλαγές στο μάθημα της Πληροφορικής και την εισαγωγή την Τεχνητής Νοημοσύνης στο σχολείο. Τέλος συζητάμε αλλαγές στα προγράμματα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τη διενέργεια τεστ ανίχνευσης κλίσεων, ώστε να μπορούν τα παιδιά να λαμβάνουν συμβουλευτική στην κατάλληλη ηλικία.
Πληροφορική και Λογοτεχνία στο επίκεντρο για το 2024: Τι είχε αποκαλύψει ο Πρόεδρος του ΙΕΠ
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ Σπύρο Δουκάκη προβλέπονται αλλαγές σε δύο μαθήματα από τον Σεπτέμβριο του 2024, στη Λογοτεχνία και την Πληροφορική, και ολική μεταμόρφωση της μαθησιακής διαδικασίας από τον Σεπτέμβριο του 2025 με νέα βιβλία, διαδραστικά συστήματα μάθησης, πολυμέσα σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το μάθημα της Πληροφορικής δεν αποτελεί έκπληξη να είναι στο επίκεντρο των αλλαγών του ΙΕΠ. Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει αναφερθεί πολλές φορές στη σημασία της επιστήμης και την ανάγκη να κατευθυνθούν οι νέοι ακαδημαϊκά στην Πληροφορική.
Κι αυτές τις οδηγίες έχει δώσει στο ΙΕΠ, σύμφωνα με πληροφορίες, ώστε να διαμορφώσει, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας, ένα ψηφιακό υλικό από την επόμενη σχολική χρονιά.
«Αλγοριθμική σκέψη και επικαιροποίηση του περιεχομένου είναι ο στόχος. Τα βιβλία της Πληροφορικής είναι δέκα χρόνια πίσω, είναι απαραίτητο να επικαιροποιήσουμε το υλικό τους», σημειώνει ο κ. Δουκάκης.
Μία ακόμη κατεύθυνση είναι η εκμάθηση της χρήσης του Διαδικτύου. Με τα φαινόμενα διαδικτυακού bullying, της απάτης, της προσέγγισης παιδιών μέσω social media από αγνώστους να είναι μια καθημερινότητα, το ΙΕΠ σχεδιάζει να εντάξει και αυτήν την παράμετρο, ώστε να κάνει την πλοήγηση στο Διαδίκτυο όσο το δυνατόν πιο ασφαλή. «Ηθική και σωστή χρήση της τεχνολογίας, σε μια εποχή που τα παιδιά είναι πλήρως εξαρτημένα από τις ηλεκτρονικές συσκευές», σημειώνει ο κ. Δουκάκης.
Ενίσχυση φιλαναγνωσίας
Το επόμενο μάθημα είναι μεγαλύτερη έκπληξη, καθώς ο κ. Πιερρακάκης έχει δώσει κατευθυντήριες οδηγίες, ώστε να ενισχυθεί το μάθημα της Λογοτεχνίας. Οι μαθητές από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού θα διαβάζουν λογοτεχνικά συγγράμματα, τα οποία θα τα αναλύουν στην τάξη, με σκοπό να ενισχυθεί η φιλαναγνωσία από τις μικρές ηλικίες. Στον σχεδιασμό του το ΙΕΠ έχει βάλει αυτό το πρόγραμμα μέχρι τουλάχιστον το Γυμνάσιο και συζητάει ακόμα πώς θα το εφαρμόσει στις τάξεις του Λυκείου, όπου το ενδιαφέρον των μαθητών στρέφεται περισσότερο στη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Από την επόμενη χρονιά, ένας ακόμα στόχος είναι η ενίσχυση της τέχνης, ει δυνατόν στην πλειονότητα των μαθημάτων. Εργα τέχνης, περιήγηση σε μουσεία, ταινίες και εκπαιδευτικά βίντεο έχουν στόχο να ενισχύσουν τα διδακτικά αντικείμενα, στον περιορισμένο, βέβαια, σχολικό χρόνο.
«Προσπαθούμε να προσαρμόσουμε τις προσθήκες στις υπάρχουσες διδακτικές ώρες, ώστε το μάθημα να γίνεται πιο ζωντανό και να κρατάει το ενδιαφέρον του μαθητή. Η προσθήκη της τέχνης ήταν μία ιδέα του κ. Πιερρακάκη, η οποία προκύπτει και από τη διεθνή ερευνητική κοινότητα, και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε», εξηγεί ο πρόεδρος του ΙΕΠ.
Πηγή:www.alfavita.gr