Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2023
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: Συστάσεις για την ψηφιακή εκπαίδευση
 Συστάσεις σχετικά με τους βασικούς παράγοντες που διευκολύνουν την επιτυχή ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και σχετικά με τη βελτίωση της παροχής ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, εξέδωσε σήμερα το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με τη δέσμη αυτή, το Συμβούλιο  της Ευρώπης τονλιζε ότι

Α. Ανταποκρίνεται στην ανάγκη να καταστεί η εκπαίδευση έτοιμη για έναν γνήσιο ψηφιακό μετασχηματισμό και ικανή να συμβαδίζει με την εποχή της, παρέχοντας παράλληλα τις δεξιότητες και ικανότητες που είναι —και θα είναι— απαραίτητες σε αυτή τη νέα πραγματικότητα.

Β. Οι ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες πρέπει να είναι προσβάσιμες σε ολόκληρο τον πληθυσμό, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και σε κάθε υπόβαθρο.

Γ. Και κάθε σχολείο, κάθε ίδρυμα εκπαίδευσης και κατάρτισης θα πρέπει να λαμβάνει δεόντως υπόψη τόσο τους κινδύνους όσο και τις ευκαιρίες που συνοδεύουν την τεχνολογία.

Απόκτηση βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων από τέσσερα στα πέντε άτομα έως το 2030

Η πανδημία COVID-19 ανέδειξε την ανάγκη βελτίωσης της ψηφιακής ετοιμότητας των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης όσον αφορά την ανθεκτικότητα, την προσβασιμότητα, την υψηλή ποιότητα και τη συμπεριληπτικότητα. Επιπλέον, στο πλαίσιο της δέσμευσης για την Ψηφιακή Δεκαετία, η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο το 80 % του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών να διαθέτει, έως το 2030, τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες.

Σε αυτή τη βάση, και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Δεξιοτήτων (2023), είναι πιο σημαντικό από ποτέ να δοθεί έμφαση στις ανάγκες της εκπαίδευσης και της κατάρτισης όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αναλαμβάνοντας δράση σε όλα τα επίπεδα (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων), με προοπτική διά βίου μάθησης, και για όλες τις ομάδες του πληθυσμού (π.χ. νέοι, ενήλικες και επαγγελματίες).

Ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες

Η σύσταση του Συμβουλίου που εκδόθηκε σήμερα σχετικά με τις ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες συνιστά στα κράτη μέλη να συμφωνήσουν σε εθνικές και, κατά περίπτωση, περιφερειακές στρατηγικές ή στρατηγικές προσεγγίσεις για την ψηφιακή εκπαίδευση και τις δεξιότητες και ικανότητες, ζητώντας τους:

  •     να καθορίσουν εθνικούς στόχους ή να επανεξετάσουν τους εθνικούς τους στόχους για την παροχή των εν λόγω δεξιοτήτων και ικανοτήτων
  •     να λάβουν μέτρα με στόχο «ομάδες προτεραιότητας ή δυσπρόσιτες ομάδες»
  •     να ενισχύσουν τις ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  •     να προωθήσουν τη διδασκαλία ψηφιακών δεξιοτήτων εγκάρσια σε διάφορα μαθήματα
  •     να ενισχύσουν τις ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες για όλους τους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρέχοντας ευκαιρίες μάθησης σε διάφορα επίπεδα και επιστημονικούς κλάδους
  •     να παρέχουν στους ενήλικες ευκαιρίες για την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων και να αντιμετωπίσουν την έλλειψη επαγγελματιών στον τομέα των ΤΠΕ

Επιτυχής ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση

Ταυτόχρονα, η σύσταση του Συμβουλίου σχετικά με τους βασικούς παράγοντες που διευκολύνουν την επιτυχή ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση επικεντρώνεται στον τρόπο προσαρμογής των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ψηφιακή εποχή. Παρέχεται καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο προετοιμασίας των ανθρώπων για τη δημιουργική, ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας, η οποία θα βασίζεται στην κατανόηση της λειτουργίας της.

Μεταξύ άλλων μέτρων, τα κράτη μέλη καλούνται:

  •  να ενσωματώσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στη διδασκαλία και να ενδυναμώσουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να τις χρησιμοποιούν
  •  να στηρίξουν την ανάπτυξη ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας ως προς τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης
  •   να λάβουν μέτρα κυβερνοασφάλειας στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, συμπεριλαμβανομένων μέτρων ευαισθητοποίησης
  •   Σ να επενδύσουν στη συνδεσιμότητα, τις ψηφιακές υποδομές και την ψηφιακή προσβασιμότητα στην εκπαίδευση και την κατάρτιση

Επόμενα βήματα

Αμφότερες οι συστάσεις εκδόθηκαν σήμερα και θα δημοσιευθούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρακολουθήσει την εφαρμογή τους σε όλα τα κράτη μέλη, και στη συνέχεια, εντός πέντε ετών, θα συντάξει και θα διαβιβάσει έκθεση στο Συμβούλιο.

Πηγή:www.esos.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 178 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια


Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 19 Μαΐου 2024
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024
Πανελλήνιες 2024: Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024
Πανελλαδικές 2024: Πώς θα γίνει η κατανομή των μαθητών στις αίθουσες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Σελίδα 1 από 6231 (37384 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6229
6230
6231
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης