Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 17 Δεκεμβρίου 2023
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Ποια Τμήματα μεταφέρονται σε άλλο Πανεπιστήμιο

Τμήματα αναμένεται να αλλάξουν ακαδημαϊκή στέγη. Αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Αντιδράσεις από την μεταφορά των Τμημάτων. Το Πανεπιστήμιο που αναμένεται να απορροφήσει επτά Τμήματα άλλου ΑΕΙ θα γίνει το τρίτο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας. Πέραν της απορρόφησης των Τμημάτων, στο ίδιο ΑΕΙ, θα ιδρυθούν δύο επιπλέον Τμήματα (αναλυτική ενημέρωση, εδώ).

Όσον αφορά τα Τμήματα που αναμένεται να αλλάξουν στέγη, όπως αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, μετά από πενήντα χρόνια εξέλιξης και επιτυχίας, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ετοιμάζεται να ζήσει μια νέα φάση αναβάθμισης που θα το καταστήσει το τρίτο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα. Με την ενσωμάτωση επτά τμημάτων του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, το ΔΠΘ θα αποτελείται πλέον από 30 τμήματα και θα φιλοξενεί περίπου 29.000 φοιτητές.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης θα επικεντρωθεί στην ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης των επιπλέον τμημάτων με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και υποστήριξη της περιοχής της Θράκης.

Συγκεκριμένα, μεταφέρονται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης επτά τμήματα που βρίσκονταν στη Δράμα και στην Καβάλα από το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας. Πρόκειται για τα τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών (Φυσική, Χημεία, Πληροφορική), της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών (Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας) και της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης (Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία, Λογιστική και Χρηματοοικονομική).

Επιπλέον, το παράρτημα της Νοσηλευτικής στην πόλη του Διδυμοτείχου θα μεταφερθεί στην Αλεξανδρούπολη από το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, ενώ τα τμήματα Ψυχολογίας και Εργοθεραπείας θα προσφέρονται πλέον στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, ενισχύοντας την ποικιλία των σπουδών που προσφέρει.

Ωστόσο, τα τμήματα Οινολογίας και Δασοπονίας, που είχαν μετακινηθεί στις Σέρρες από τη Δράμα, δεν θα αλλάξουν τον τόπο λειτουργίας τους, επιβεβαιώνοντας τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Παιδείας.

Τέλος, όπως αναφέρεται, η αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών Τμημάτων της Δράμας προς μελέτη αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ενίσχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην περιοχή. Με την απόφαση για τη μεταφορά τμημάτων στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ενισχύεται ο ρόλος του Πανεπιστημίου ως κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας στην περιοχή, προσφέροντας πληθώρα εκπαιδευτικών επιλογών σε φοιτητές από διάφορα επιστημονικά πεδία.

Αντιδράσεις από την μεταφορά των Τμημάτων

Η ανακοίνωση για τη μεταφορά τμημάτων στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης προκάλεσε αντιδράσεις και διαμαρτυρίες από μέρους φοιτητών και πανεπιστημιακών. Με δεδομένο ότι στην παρούσα φάση δυναμικής ανάπτυξης του ΔΙΠΑΕ ΔΕΝ υφίσταται κάποιο πρόβλημα που χρήζει επίλυσης, τονίζουν πως, "τουναντίον ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για πληθώρα επικείμενα προβλήματα με άγνωστες ακαδημαϊκές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες".

1. Αντιδράσεις στην Καβάλα για την μετακίνηση από το ΔΙΠΑΕ στο ΔΠΘ

Ψήφισμα διαμαρτυρίας από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. Όπως κατά το παρελθόν, όταν υπήρχαν ανάλογες βλέψεις, επιδιώξεις και σχεδιασμοί, έτσι και τώρα, η ενσωμάτωση στο ΔΠΘ των Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ σε Δράμα και Καβάλα, φαίνεται πως δεν βρίσκει σύμφωνα όλα τα μέλη της εκεί ακαδημαϊκής κοινότητας.

Η πρώτη αντίδραση ήρθε από τα μέλη του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Καβάλα που εξέδωσαν ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας εκφράζοντας τη διαφωνία τους με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές.

Ακολουθεί αναλυτικά το ψήφισμα διαμαρτυρίας:

«Τα μέλη του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης (Πανεπιστημιούπολη Καβάλας) του ΔΙΠΑΕ Ψηφίζουν ομόφωνα τα εξής:

Εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους που τόσο σοβαρές αποφάσεις που αφορούν άμεσα το Ακαδημαϊκό τους έργο και την Ακαδημαϊκή εκπαίδευση των φοιτητών που μετέχουν στα εν λόγω Τμήματα, συζητιούνται ερήμην των άμεσα εμπλεκομένων και τους γνωστοποιούνται ως επικείμενες αποφάσεις δια των μέσων μαζικής ενημέρωσης, δημοσιευμάτων κλπ.

Εκφράζουν την αντίθεση τους σε οποιαδήποτε αλλαγή προωθείται μέσω μονομερών ενεργειών, απουσίας ακαδημαϊκού διαλόγου και επιχειρημάτων για τους παρακάτω λόγους:

α) Το Τμήμα μας ως μέλος του ΔΙΠΑΕ έχει καταβάλει τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να διαμορφώσει ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον προώθησης της Αριστείας και της οικονομικής/κοινωνικής ανάπτυξης, με μεγάλη επιτυχία. Οι αλλαγές που προωθούνται θα επηρεάσουν αρνητικά αυτή την ανοδική πορεία του Τμήματος και του ΔΙΠΑΕ συνολικά, με σημαντικό κόστος τόσο στην Ακαδημαϊκή και Φοιτητική κοινότητα, όσο και στην τοπική κοινωνία που εδρεύει το Τμήμα.

β) Τα προβλήματα φοίτησης που θα προκύψουν για τους ενταγμένους φοιτητές στα προγράμματα σπουδών του Τμήματος μας, θα επιβραδύνουν σημαντικά την πορεία αποφοίτησης τους με αντίστοιχες επιβαρύνσεις των οικογενειακών τους προϋπολογισμών.

γ) Το Τμήμα μας αλλά και το ΔΙΠΑΕ συνολικά, μετά από τέσσερα χρόνια αδιάκοπων προσπαθειών έχει αποκτήσει ένα “brandname”, προσελκύοντας έναν σημαντικό αριθμό φοιτητών. Οποιαδήποτε αλλαγή, βάζει σε κίνδυνο την προτίμηση επιλογής του Τμήματος μας από τους μελλοντικούς φοιτητές, λόγω αβεβαιότητας, με καταστρεπτικές προεκτάσεις για το ακαδημαϊκό και οικονομικό προφίλ της πόλης που εδρεύει το Τμήμα.

δ) Η συνεχώς αυξανόμενη πορεία ανάπτυξης του Τμήματος μας και του ΔΙΠΑΕ συνολικά, δεν αφήνει περιθώρια πειραματισμού μέσω αλλαγών που δεν συνάδουν με το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ιδρύματος.

ε) Είναι αδιανόητο να προωθείται η ανάπτυξη του ΔΠΘ μέσω ενεργειών που πλήττουν την ανάπτυξη του Τμήματος μας και του ΔΙΠΑΕ. Η παροχή ίσων ευκαιριών ανάπτυξης και στα δύο Πανεπιστήμια, ως δύο ανεξάρτητοι πόλοι ακαδημαϊκής και οικονομικής ανάπτυξης, είναι προς όφελος της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Ζητούν την απόλυτη στήριξη από τα όργανα Διοίκησης του ΔΙΠΑΕ, έναντι ενός σχεδίου απορρόφησης Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ στην Καβάλα και Δράμα από το ΔΠΘ με δεδομένο ότι στην παρούσα φάση δυναμικής ανάπτυξης του ΔΙΠΑΕ ΔΕΝ υφίσταται κάποιο πρόβλημα που χρήζει επίλυσης, τουναντίον ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για πληθώρα επικείμενα προβλήματα με άγνωστες ακαδημαϊκές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες».

2. Το τμήμα Πληροφορικής του ΔΙΠΑΕ διαφωνεί με την απορρόφηση Τμημάτων από το ΔΠΘ

Το τμήμα Πληροφορικής Καβάλας δηλώνει ότι δεν έχει ενημερωθεί ούτε για την γνωμοδότηση της ΕΘΑΑΕ αλλά ούτε και για τις αποφάσεις των Συγκλήτων του ΔΙΠΑΕ και του ΔΠΘ, όπως επιβάλλεται από τον ν. 4957/2022.

«Η Συνέλευση του Τμήματος, εκδηλώνει την έντονη ανησυχία της για το κατά πόσο διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των υπό μεταφορά Τμημάτων σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Έχοντας την εμπειρία της πρόσφατης αλλαγής με την ένταξη του Τμήματος στο ΔΙΠΑΕ, η Συνέλευση του Τμήματος θεωρεί πως η ενδεχόμενη νέα απορρόφηση που σχεδιάζεται θα προκαλέσει πλήθος προβλημάτων προσαρμογής του Τμήματος στο νέο ακαδημαϊκό περιβάλλον του ΔΠΘ, που με βεβαιότητα θα ανακόψουν την αναπτυξιακή πορεία του Τμήματος Πληροφορικής» επισημαίνεται σε ανακοίνωση.

«Η συνέλευση του Τμήματος Πληροφορικής διαφωνεί κατά πλειοψηφία μειοψηφούντος ενός μέλους ΔΕΠ με την ενδεχόμενη απορρόφηση των Τμημάτων των κόμβων Καβάλας και Δράμας του ΔΙΠΑΕ, καθώς θα δημιουργηθεί ένα άκαρπο κλίμα αμφιβολίας και αβεβαιότητας σε καθηγητές, φοιτητές και γονείς, με σημαντικό κόστος τόσο στην Ακαδημαϊκή και Φοιτητική κοινότητα, όσο και στην τοπική κοινωνία της Καβάλας» υπογραμμίζει.

Αναλυτικά όλα όσα αναφέρει το Τμήμα

Το Τμήμα Πληροφορικής (πρώην Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ ΑΜΘ) με την ένταξη του στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ), αντιμετώπισε την μετάβαση αυτή ως μία ευκαιρία ανάπτυξης της επιστήμης της Πληροφορικής προς όφελος της Ελληνικής Εκπαίδευσης και Οικονομίας, και ιδιαίτερα της τοπικής κοινωνίας της Καβάλας και της ευρύτερης Περιφέρειας ΑΜΘ.

Μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια συνεχούς εργασίας και έντονης προσπάθειας όλων των μελών του Τμήματος Πληροφορικής, έχουν επιτευχθεί σημαντικά επιτεύγματα:

  • Επιτυχής πιστοποίηση του ΠΠΣ με βαθμολογία 9Α – 3Β. Η βαθμολογία αυτή είναι μία από τις υψηλότερες σε ολόκληρο το ΔΙΠΑΕ.
  • Το Τμήμα Πληροφορικής είναι υψηλής ζήτησης δεδομένου ότι ο αριθμός εισακτέων φοιτητών κινείται σταθερά στους πλέον των 200 φοιτητών ανά έτος (συνολικά πάνω από 2000 φοιτητές).
  • Υψηλό ποσοστό 1ης-3ης προτίμησης στις επιλογές των φοιτητών στο μηχανογραφικό δελτίο, που υπερβαίνει το 60%.
  • Το Τμήμα Πληροφορικής έχει αποκτήσει το δικό του “brand name”, το επιλέγουν συνειδητά οι φοιτητές, ενώ κατά μέσο όρο 30 φοιτητές/έτος το επιλέγουν για μεταγραφή από άλλα Περιφερειακά Τμήματα Πληροφορικής.
  • Αύξηση κατά 18.5% της βάσης εισαγωγής από την ένταξη στο ΔΙΠΑΕ, με αρκετά υψηλή ΕΒΕ (1.1).
  • Λειτουργεί με επιτυχία 2 καινοτόμα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών στον τομέα της Πληροφορικής (MPhil και Ξενόγλωσσο ΠΜΣ) με πλέον των 150 μεταπτυχιακών φοιτητών, ενώ στο Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών είναι εγγεγραμμένοι 27 υποψήφιοι διδάκτορες, οι οποίοι επέλεξαν συνειδητά το Τμήμα Πληροφορικής για Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές σπουδές τους.
  • Πρόγραμμα Διεθνοποίησης Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Σπουδών με ενεργούς φοιτητές της αλλοδαπής σε Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό κύκλο σπουδών.
  • Διαχειρίζεται με επιτυχία σημαντικό αριθμό έργων ο προϋπολογισμός των οποίων για το ΔΙΠΑΕ την τελευταία 3ετία αγγίζει τα 4 εκατομμύρια ευρώ απασχολώντας έναν σημαντικό αριθμό νέων ερευνητών στην Καβάλα και στην Περιφέρεια ΑΜΘ.
  • Έκδοση 2 εθνικών πατεντών και δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών ίδρυσης Spin-off εταιριών με έδρα την Καβάλα.
  • Τρεις καθηγητές του Τμήματος Πληροφορικής έχουν συμπεριληφθεί σε παγκόσμιες λίστες του 2% των κορυφαίων επιστημόνων στον τομέα τους.
  • Σημαντικός αριθμός διακρίσεων σε διεθνή συνέδρια (10) και διαγωνισμούς (4) και την UNESCO.
  • Πλήθος συνεργασιών με τοπικούς φορείς, εταιρίες, Υπουργεία (Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθώς και Ψηφιακής Διακυβέρνησης), την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA) και πανεπιστήμια στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.

Αξίζει να επισημανθεί ότι:

  • Οι Πρυτανικές αρχές του ΔΙΠΑΕ είναι αρωγός αυτής της προσπάθειας του Τμήματος για ανάπτυξη, παρέχοντας νέες θέσεις μελών ΔΕΠ, συμβασιούχων διδασκόντων και κάθε άλλο μέσο, με στόχο την προώθηση της Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης και Αριστείας στην Περιφέρεια ΑΜΘ.
  • Ανάλογα επιτεύγματα έχουν να επιδείξουν όλα τα Τμήματα των κόμβων της Καβάλας και της Δράμας του ΔΙΠΑΕ.

Η σχεδιαζόμενη απορρόφηση των Τμημάτων Καβάλας και Δράμας του ΔΙΠΑΕ από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) αποτελεί επίκαιρο θέμα που αφορά το Τμήμα μας άμεσα, χωρίς να έχουμε ενημερωθεί ούτε για την γνωμοδότηση της ΕΘΑΑΕ αλλά ούτε και για τις αποφάσεις των Συγκλήτων του ΔΙΠΑΕ και του ΔΠΘ, όπως επιβάλλεται από τον ν. 4957/2022. Η Συνέλευση του Τμήματος, εκδηλώνει την έντονη ανησυχία της για το κατά πόσο διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των υπό μεταφορά Τμημάτων σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Έχοντας την εμπειρία της πρόσφατης αλλαγής με την ένταξη του Τμήματος στο ΔΙΠΑΕ, η Συνέλευση του Τμήματος θεωρεί πως η ενδεχόμενη νέα απορρόφηση που σχεδιάζεται θα προκαλέσει πλήθος προβλημάτων προσαρμογής του Τμήματος στο νέο ακαδημαϊκό περιβάλλον του ΔΠΘ, που με βεβαιότητα θα ανακόψουν την αναπτυξιακή πορεία του Τμήματος Πληροφορικής.

Η συνέλευση του Τμήματος Πληροφορικής διαφωνεί κατά πλειοψηφία μειοψηφούντος ενός μέλους ΔΕΠ με την ενδεχόμενη απορρόφηση των Τμημάτων των κόμβων Καβάλας και Δράμας του ΔΙΠΑΕ, καθώς θα δημιουργηθεί ένα άκαρπο κλίμα αμφιβολίας και αβεβαιότητας σε καθηγητές, φοιτητές και γονείς, με σημαντικό κόστος τόσο στην Ακαδημαϊκή και Φοιτητική κοινότητα, όσο και στην τοπική κοινωνία της Καβάλας.

Τμήμα Πληροφορικής, Σχολή Θετικών Επιστημών
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, Πανεπιστημιούπολη Καβάλας

3. Αντιδρούν οι φοιτητές της Σχολής Φιλολογίας του ΔΠΘ στη συγχώνευση με τρία άλλα τμήματα

Την απαράδεκτη, όπως τη χαρακτηρίζουν, απόφαση της κυβέρνησης και της διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) να προχωρήσουν στη συγχώνευση και απορρόφηση Τμημάτων καταγγέλλουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Φυσικού και Χημικού του ΔΙΠΑΕ Καβάλας και του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ.

Συγκεκριμένα, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι αναφέρουν πως πληροφορήθηκαν πως 5 τμήματα του ΔΙΠΑΕ Καβάλας και τα 2 τμήματα του ΔΙΠΑΕ Δράμας σχεδιάζεται να απορροφηθούν από το ΔΠΘ ενώ στη Κομοτηνή, σχεδιάζεται η συγχώνευση του τμήματος Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών, του τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας και του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας της σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών της Κομοτηνής σε ένα.

«Συγκεκριμένα ύστερα από ανακοίνωση του τμήματος του Φιλολογικού, και χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση οι φοιτητές πληροφορηθήκαμε πως υπάρχουν σχέδια για συγχώνευση των τμημάτων Φιλολογικού, Ιστορικού και Παρευξείνιων σε ένα. Όλα αυτά ενώ δεν υπάρχει και καμία ενημέρωση για το πότε δρομολογούνται αυτές οι αλλαγές, ενώ μοιάζουν να ήταν έτοιμες από καιρό και με ευθύνη του ΔΠΘ και του υπουργείου οι φοιτητές και οι καθηγητές των τμημάτων αυτών παρέμεναν στο σκοτάδι.

Τα αποτελέσματα των παραπάνω σχεδίων για τους φοιτητές αυτών των τμημάτων θα είναι επιζήμια για τους όρους σπουδών τους, αφού πρόκειται επί τη ουσίας για κατάργηση τμημάτων και τίτλων σπουδών χωρίς κανείς να ξέρει και να μπορεί να πει με σαφήνεια σε αυτό το νέο υπό ίδρυση τμήμα, τι πτυχίο θα παίρνουμε, με τι αξία, τι επαγγελματικά δικαιώματα κλπ. Αυτή η εξέλιξη έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά τις δημοσιεύσεις για απορρόφηση τμημάτων του ΔΠΘ από το ΔΙΠΑΕ, και παρά τις προσπάθειες της διοίκησης του ΔΠΘ να μας πείσει ότι δήθεν το ίδρυμα γίνεται το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας ήδη βλέπουμε τα αποτέλεσμα τέτοιων συγχωνεύσεων και αλλαγών που μόνο στόχο έχουν την εναρμόνιση των ΑΕΙ με τις ανάγκες της οικονομίας και του κέρδους των μεγάλων επιχειρήσεων και καμία σχέση με τις ανάγκες των φοιτητών, τους οποίους μας μετατρέπουν σε πειραματόζωα. Ήδη τα αποτελέσματα της υποχρηματοδότησης γίνονται ορατά απειλώντας και την ίδια την ύπαρξη των τμημάτων μας, αφού ΔΠΘ και κυβέρνηση κάνουν ιεραρχήσεις γύρω από το που θα πηγαίνουν τα κονδύλια, βάζοντας σε πρώτο κάδρο την έρευνα για να κερδίζουν οι επιχειρήσεις και δίνουν "ό,τι περισσεύει" για την μόρφωση των φοιτητών.

Απόφαση Συλλόγου Φοιτητών Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ. «Οδυσσέας Ελύτης»:

Καταδικάζουμε την απαράδεκτη προσπάθεια Κυβέρνησης και ΔΠΘ για συγχώνευση του τμήματος μας με το τμήμα Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών και το τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας σε ένα. Είναι απαράδεκτο να μαθαίνουμε για αυτές τις σοβαρές εξελίξεις μέσω δημοσίευσης σε ιστοσελίδες και εφημερίδες, ενώ οι εξελίξεις όπως φάνηκε δρομολογούνταν εδώ και καιρό. Ήδη από το καλοκαίρι ο Πρύτανης και οι πρόεδροι των τμημάτων αυτών γνώριζαν και κρατούσαν τους φοιτητές στο σκοτάδι.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρύτανη του ΔΠΘ κ. Μάρη, το επικρατέστερο σενάριο είναι το νέο τμήμα που θα προκύψει από την συγχώνευση να έχει 2 Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΠΠΣ). Το ένα με πιθανό τίτλο «Εφαρμοσμένες Τεχνολογίες στον Πολιτισμό» ένα εντελώς νέο πρόγραμμα σπουδών δηλαδή, και το δεύτερο ΠΠΣ να έχει στο πρώτο έτος μαθήματα κορμού και από το 2ο έτος οι φοιτητές να διαλέγουν μία εκ των 3 κατευθύνσεων Φιλολογίας, Ιστορίας ή Ανθρωπολογίας. Το τμήμα μας δηλαδή μετατρέπεται σε κατεύθυνση στο νέο υπό διαμόρφωση τμήμα.

Τα αποτελέσματα των παραπάνω σχεδίων για τους φοιτητές και των τριών τμημάτων θα είναι επιζήμια για τους όρους σπουδών μας, αφού πρόκειται επί της ουσίας για κατάργηση τμημάτων και τίτλων σπουδών χωρίς κανείς να ξέρει και να πει με σαφήνεια σε αυτό το νέο υπό ίδρυση τμήμα, τί πτυχίο θα παίρνουμε, με τί αξία, τι επαγγελματικά δικαιώματα.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά τις δημοσιεύσεις για απορρόφηση τμημάτων του ΔΠΘ από το ΔΙΠΑΕ, και παρά τις προσπάθειες της διοίκησης του Ιδρύματος να μας πείσει ότι δήθεν αυτό γίνεται το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας, βλέπουμε πως άμεσο αποτέλεσμα της υποτιθέμενης αναβάθμισης του ΔΠΘ που μας διαφημίζει η ΝΔ, είναι η κατάργηση του τμήματός μας και η μετατροπή του σε κατεύθυνση!

Προκύπτουν επομένως πολλά ερωτήματα αναφορικά με τις εξελίξεις:

  1. Τι θα γίνει με το πρόγραμμα σπουδών; Αν καταργηθούν τα μαθήματα του υπάρχοντος ΠΠΣ θα κληθούμε να εξεταστούμε σε μαθήματα που δεν διδασκόμαστε; Ακόμη και αν η συγχώνευση αποτελέσει γεγονός οι φοιτητές που θα συνεχίσουν να ακολουθούν το τωρινό σύστημα οφείλουν να ακολουθήσουν το παρόν πρόγραμμα σπουδών με 40 υποχρεωτικά μαθήματα. Δεν αναφέρεται πουθενά και δεν είναι ξεκάθαρο για κανέναν φοιτητή αν αυτά τα μαθήματα θα συνεχίσουν να διδάσκονται ενώ θα ισχύει το νέο πρόγραμμα σπουδών
  2. Το παρόν σύστημα μας παρέχει το δικαίωμα διδακτικής επάρκειας – αναπόσπαστο κομμάτι για τα επαγγελματικά δικαιώματα ενός απόφοιτου φιλολογίας. Ποιος μας εγγυάται ότι το νέο σύστημα δεν θα καταστρατηγήσει το δικαίωμά μας στην απόκτηση διδακτικής επάρκειας; Φυσικά δεν πετάμε στα σύννεφα αφού με ευθύνη όλων των ως τώρα κυβερνήσεων που δεν κάνουν προσλήψεις στην εκπαίδευση, η πλειοψηφία των αποφοίτων της σχολής μας έρχεται αντιμέτωπη με την ανεργία. Κανείς δεν έχει απαντήσει ως τώρα αν το νέο πτυχίο θα έχει διδακτική επάρκεια ή αν από την στιγμή που η σχολή μας συγχωνεύεται, οι απόφοιτοι από το «παλιό τμήμα» θα εξακολουθήσουν να έχουν διδακτική επάρκεια.
  3. Τι θα γίνει με τις κατευθύνσεις; Ακόμα κι αν ορισμένα μαθήματα που διδασκόμαστε τώρα απορροφηθούν στο νέο ΠΠΣ, κανείς δεν μας εγγυάται ότι θα παίρνουμε ειδικότητα ίσα ίσα που φαντάζει απίθανο, αφού πλέον ως κατεύθυνση θα αντιμετωπίζεται το ίδιο το Τμήμα Ελ. Φιλολογίας. Υπάρχει το ενδεχόμενο οι κλασικές σπουδές της ελληνικής φιλολογίας να χαθούν είτε μέσα σε ένα ενιαίο πελώριο πρόγραμμα σπουδών είτε ως επιλογή ειδίκευσης. Τελικά τι είδους επιστήμονες θα παράγει αυτό το πρόγραμμα σπουδών;
  4. Ακόμη το ΔΠΘ δέχεται χρηματοδότηση ανάλογη με τα τμήματα που εμπεριέχει. Άρα και για την κάθε σχολή παίρνει το ποσό που της αναλογεί. Με την προοπτική της συγχώνευσης η χρηματοδότηση των τριών τμημάτων θα περιοριστεί στην αναλογία ενός τμήματος; Η σχετική χρηματοδότηση θα καλύπτει τις ανάγκες των φοιτητών της νέας σχολής;

Αναβάθμιση δεν είναι να ανοιγοκλείνουν τα τμήματα, ούτε οι φοιτητές σε αυτά να σπουδάζουμε με αβεβαιότητα για το μέλλον μας, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς δουλειά, πόσο δε μάλλον να χρειάζεται να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώνουμε πανάκριβα ενοίκια, να πληρώνουμε εισιτήριο στα λεωφορεία, να μας απειλούν με κάρτες σίτισης στη λέσχη, να ερχόμαστε αντιμέτωποι με ελλείψεις σε καθηγητές. Βλέπουμε και ζούμε τα τραγικά αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και της ΝΔ, που με τους απαράδεκτους νόμους της σπρώχνει επί της ουσίας τους μαθητές στην πανάκριβη ιδιωτική εκπαίδευση, ανοίγοντας και με την προσπάθεια για κατάργηση του άρθρου 16 την πόρτα μέχρι και για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Που με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) και την υποχρηματοδότηση των σχολών μας απειλείται μέχρι και η ύπαρξη τμημάτων.

Το πραγματικά σύγχρονο σήμερα είναι:

  • Να σπουδάζουμε σε σχολές με υποδομές που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του 21ου αιώνα και όχι να κάνουμε μάθημα σε Προκατ ξεπαγιάζοντας από το κρύο.
  • Να έχουμε καθηγητές και προσωπικό στις σχολές για να μαθαίνουμε ολοκληρωμένα το επιστημονικό μας αντικείμενο παίρνοντας πτυχία που θα αποτελούν μοναδική προϋπόθεση για να βρούμε δουλειά και όχι να επιδιδόμαστε σε ένα πανάκριβο κυνήγι μεταπτυχιακών και πιστοποιήσεων.
  • Να βρίσκουμε δουλειά στο αντικείμενο μας καλύπτοντας τα χιλιάδες κενά στα σχολεία που με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων παραμένουν εδώ και χρόνια. .
  • Να έχουμε πρόσβαση στην πρακτική άσκηση με εργασιακά δικαιώματα και να μπορούμε να βρούμε δουλειά στο αντικείμενό μας. Να χρηματοδοτούνται σωστά από τον ΕΣΠΑ ώστε να υπάρχει δυνατότητα πρακτικής άσκησης σε όποιον εργασιακό χώρο ο κάθε φοιτητής επιθυμεί και να μην περιορίζεται.
  • Να μην εξαρτάται η “βιωσιμότητα” των σχολών από το κυνήγι χορηγών των ιδρυμάτων, αφού με βάση την πολιτική της ΝΔ και των προηγούμενων κυβερνήσεων για την Παιδεία, τα ΑΕΙ λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια βρίσκοντας τους δικούς τους χρηματοδότες και όσα δεν τα καταφέρνουν κλείνουν, ακόμα και αν το επιστημονικό αντικείμενο των υπό απειλή τμημάτων είναι αναγκαίο για την κοινωνία.

Το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω προβλήματα όχι απλά δεν λύνονται αλλά διογκώνονται δείχνει και το κριτήριο με το οποίο γίνονται οι όποιες αλλαγές που σε καμία περίπτωση δεν είναι το αν μαθαίνουμε ολοκληρωμένα το αντικείμενό μας και αν καλύπτονται οι ανάγκες μας. Αν θέλει η ΝΔ να αναζητήσει τις αιτίες που σήμερα έχουν φτάσει στο συγκεκριμένο σημείο το τμήμα μας καλά θα κάνει να κοιταχτεί στον καθρέφτη, να καταργήσει την απαράδεκτη ΕΒΕ, να δώσει χρήματα για την κάλυψη των αναγκών μας, να κάνει προσλήψεις στα σχολεία, να καταργήσει τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά. Αυτά να ζητήσει ο πρύτανης όταν συναντιέται με τον Υπουργό Παιδείας και όχι να συζητάνε πώς θα συγχωνεύσουν το τμήμα μας!

Από την πλευρά τους, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Χημικού και Φυσικού του ΔΙΠΑΕ Καβάλας σημειώνουν:

Πριν μερικές μέρες ενημερωθήκαμε από δημοσιεύματα και διαρροές σε site πώς πρόκειται τα 5 τμήματα του ΔΙΠΑΕ Καβάλας και τα 2 τμήματα του ΔΙΠΑΕ Δράμας να απορροφηθούν από το ΔΠΘ. Μια εξέλιξη που συνδυάζεται και από την μετακίνηση τμημάτων όπως η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου στην Αλεξανδρούπολη, από την ίδρυση 2 νέων τμημάτων στο ΔΠΘ, ενώ πριν λίγες μέρες προέκυψε και έντονη φημολογία για συγχώνευση 3 τμημάτων του ΔΠΘ.

Η λύση λοιπόν για εμάς και τα όνειρά μας δεν βρίσκεται στο αν θα υπαγόμαστε στο ΔΙΠΑΕ ή στο ΔΠΘ, αλλά στον αγώνα για πραγματική αναβάθμιση των σπουδών μας με αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, σε σχολές με σύγχρονες υποδομές και σύγχρονα εργαστήρια και όχι με ταβάνια που στάζουν, με καθηγητές και εργασιακά δικαιώματα με πτυχίο που να αποτελεί μοναδική προϋπόθεση για δουλειά.

Πηγή : foititikanea.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 287 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις - Μέχρι πότε η διορία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Σχολεία: Έρχεται η επόμενη μέρα χωρίς μαθήματα αλλά με απουσίες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Φτιάξτε το πιο υγιεινό κολατσιό για το σχολείο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές του Γυμνασίου στο α' τετράμηνο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2024
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Δέκα καθηγητές του στο 2% των πλέον διακεκριμένων του κόσμου
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ημέρες
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2024
Αυτισμός: Πώς να τον αναγνωρίζουν οι γονείς νωρίτερα στο παιδί
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ημέρες
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης