Έξι συνολικά νομοσχέδια θα φέρει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ,προς ψήφιση, στη Βουλή το πρώτο δίμηνο του 2024. Ο Κ. Πιερρακάκης , προκειμένου να επιταχύνει την κατάρτιση των νομοσχεδίων έθεσε "απαγορευτικό" μετακινήσεων για εκτός Αθηνών, τις εορταστικές ημέρες που διανύουμε, στον ίδιο και στα στελέχη του. Έτσι ο ίδιος ο Κ. Πιερρακάκης και τα στελέχη του περνούν τις ημέρες των εορτών στην Αθήνα, κάνοντας αλλεπάλληλες συναντήσεις εργασίας είτε στο υπουργείο Παιδείας, είτε μέσω διαδικτύου. Ο υπουργός Παιδείας προτίθεται να φέρει τα νομοσχέδια στη Βουλή με την ακόλουθη σειρά, ενώ κάποια από αυτά, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία , ενδεχομένως, να είναι ενσωματωμένα σε ένα νομοσχέδιο: - Μέχρι 15 Ιανουαρίου το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, και ακολουθούν με την εξής σειρά:
- Σχέδιο Νόμου για την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
- Σχέδιο Νόμου για το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο
- Σχέδιο Νόμου για την Ακαδημία Αθηνών
- Σχέδιο Νόμου για την πλήρη διοικητική αυτοδυναμία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)
- Σχέδιο Νόμου για την Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Λισαβόνας
Ειδικότερα : Το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση βρίσκεται από τις 22 Δεκεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώνεται στις 5 Ιανουαρίου. Μέχρι σήμερα Παρασκευή, στις 8 το βράδυ είχαν κατατεθεί 138 σχόλια. - Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τη δημόσια διαβούλευση
Σχέδιο Νόμου για την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης: Στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης και υποστήριξης της περιοχής της Θράκης, με το νομοσχέδιο , το οποίο θα έρθει στη Βουλή τον Ιανουάριο του 2024, ενδυναμώνεται και ενισχύεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με την ίδρυση δύο νέων Τμημάτων στο ΔΠΘ και την ενσωμάτωση σε αυτό έξι υφιστάμενων Τμημάτων , της Καβάλας και Δράμας, του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Η Νοσηλευτική από το Διδυμότειχο μετακινείται στην Αλεξανδρούπολη . Το Τμήμα Εργοθεραπείας μεταφέρεται από το Διδυμότειχο στην Κομοτηνή. Συστήνεται νέο προπτυχιακό Τμήμα στην Τέχνη και τον Πολιτισμό καθώς και Τμήμα Hellenic Studies Έτσι, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης καθίσταται το τρίτο σε μέγεθος πανεπιστήμιο της χώρας μας. Σχέδιο Νόμου για το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο: Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο" διότι το "κόνσεπτ" του είναι: Α. Απελευθέρωση από την κρατική γραφειοκρατία, και, Β. Απελευθέρωση από το Κρατικό Μονοπώλιο. Περιλαμβάνει πολλές διατάξεις για τα δημόσια Πανεπιστήμια και για την ίδρυση και λειτουργία Μη Κερδοσκοπικών-ΜηΚρεαρικών Πανεπιστημίων. Σχέδιο Νόμου για την Ακαδημία Αθηνών: Με το Σχέδιο Νόμου εκσυγχρονίζεται και επικαιροποιείται το νομικό πλαίσιο λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιλύονται χρόνιες δυσλειτουργίες του Οργανισμού και ενισχύεται η εξωστρέφεια της Ακαδημίας Αθηνών. Σχέδιο Νόμου για την πλήρη διοικητική αυτοδυναμία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ): Η Διοικούσα του ΕΑΠ, σχετικά με το θέμα ήδη έχει κάνει, από τον Ιούλιο του 2022, σχετική νομοθετική πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας (Διαβάστε εδώ) Σχέδιο Νόμου για την Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Λισαβόνας: Η Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Λισαβόνας αποτελεί απαραίτητο στοιχείο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για τη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και την ανάδειξη της χώρας σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης (σ.σ. Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που δεν την έχει κυρώσει, από το έτος 1999) . Βασικά σημεία της Σύμβασης 1. Οι κάτοχοι προσόντων μίας χώρας έχουν ικανοποιητική πρόσβαση για την αξιολόγηση των προσόντων αυτών σε μία άλλη χώρα 2. Η αξιολόγηση των προσόντων γίνεται χωρίς καμία διάκριση 3. Το σώμα που είναι υπεύθυνο για την αξιολόγηση φέρει την ευθύνη της τεκμηρίωσης ότι μία αίτηση δεν ικανοποιεί τις σχετικές απαιτήσεις 4. Κάθε χώρα αναγνωρίζει ένα προσόν ως ισότιμο με το αντίστοιχο προσόν στο δικό της σύστημα, εκτός αν μπορεί να τεκμηριώσει ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στο εγχώριο προσόν και το προσόν για το οποίο ζητήθηκε η αναγνώριση 5. Η αναγνώριση ενός προσόντος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απονεμήθηκε από μία άλλη χώρα μπορεί να έχει τις εξής συνέπειες: Πρόσβαση σε περαιτέρω σπουδές στη βάση των ίδιων προϋποθέσεων με τους υποψηφίους που κατέχουν αντίστοιχα εγχώρια προσόντα Χρήση του συγκεκριμένου ακαδημαϊκού τίτλου Ενδεχόμενη διευκόλυνση ως προς την πρόσβαση στο χώρο εργασίας. 6. Ανάπτυξη διαδικασιών για την αξιολόγηση ως προς το κατά πόσον πρόσφυγες ή εκτοπισθέντες ικανοποιούν τις σχετικές απαιτήσεις για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή το χώρο εργασίας, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου τα προσόντα δεν μπορούν να τεκμηριωθούν μέσω των σχετικών δικαιολογητικών. 7. Παροχή πληροφόρησης αναφορικά με τα ιδρύματα και τα προγράμματα που θεωρούν ότι ανήκουν στο σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσής τους 8. Δημιουργία εθνικού κέντρου πληροφόρησης για την παροχή πληροφόρησης σε κάθε ενδιαφερόμενο αναφορικά με την αναγνώριση προσόντων της αλλοδαπής. 9. Ενθάρρυνση όλων των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να χορηγούν το Παράρτημα Διπλώματος (Diploma Supplement) στους φοιτητές τους για διευκόλυνση της αναγνώρισης Πηγή: esos.gr
Σχόλια (
)
|