Συνέντευξη στην ΕΡΤ έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφερόμενος στο αν θα πέσουν οι βάσεις των σχολών για τις Πανελλήνιες εξετάσεις και τι επηρεάζει τις συγκεκριμένες μεταβολές.
Ο υπουργός Παιδείας υπενθύμισε πως οι βάσεις διαμορφώνονται και από τη ζήτηση, δηλαδή το πώς οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία. Τόνισε επίσης πως μπορεί οι υποψήφιοι να έγραψαν χαμηλές βαθμολογίες σε κάποια μαθήματα όπως τη Φυσική, αλλά έγραψαν καλύτερα σε κάποια άλλα όπως στη Χημεία ή τη Βιολογία.
Ο ρόλος του μηχανογραφικού
«Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αποδραματοποίηση. Γιατί αν δούμε γενικά τους τίτλους κάθε χρόνο, ανάλογα με το ποια είναι τα μαθήματα εκείνα στα οποία υπήρξε συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση, υπάρχουν διάφοροι τίτλοι οι οποίοι είναι πολύ έντονοι. Και πέρσι στα μαθηματικά και στην ιστορία είχαμε την πλειοψηφία κάτω από τη βάση. Κι εγώ θα σας πω φέτος ότι όση ήταν η πτώση στη Φυσική, περίπου τόση ήταν η άνοδος στη Χημεία και στη Βιολογία. Σας το λέω λοιπόν ως παράδειγμα. Κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση», δήλωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης στο αναλυτικό δελτίο ειδήσεων του ΕΡΤNews.
Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στα μηχανογραφικό» ενώ υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα πρόκειται να ανακοινωθούν οι προθεσμίες από τα κεντρικά του υπουργείου.
Για το αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».
Αλλαγές σε μαθήματα
«Από φέτος ήδη κάνουμε τις πρώτες αλλαγές μάθημα μάθημα σε κάθε τάξη, ξεκινώντας από πολύ νωρίς για να κάνουμε το κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον. Θα έχουμε ψηφιακό φροντιστήριο, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από τον Σεπτέμβριο. Ήδη η Γλώσσα και Μαθηματικά είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη ψηφιακή πύλη του Υπουργείου Παιδείας. Ο στόχος είναι λοιπόν σε όλα τα αντικείμενα, να γίνει και πιο ενδιαφέρον το μάθημα και το υλικό που να μπορεί να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια στα χέρια του για να μπορέσουν από το σπίτι τους να μελετήσουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά.»
Ο κ. Πιερρακάκης στη συνέχεια επεσήμανε: «Κρατάμε το αδιάβλητο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο. Δηλαδή να μπορεί κανείς, χωρίς, για παράδειγμα, την ιδιωτική δαπάνη του φροντιστηρίου, να συμμετάσχει αποτελεσματικά σε αυτό. Γι’ αυτό και κάνουμε μέτρα όπως το ψηφιακό φροντιστήριο που σας ανέφερα πριν και από κει και πέρα θέλουμε επίσης στο σύστημα να δούμε πώς θα μπορούσαμε να μην κρίνονται όλα σε μια χρονική στιγμή της ζωή, των δύο εβδομάδων και των λίγων ημερών. Αυτό λοιπόν είναι κάτι που λέγεται γενικά Εθνικό Απολυτήριο. Έχουμε ανοίξει διάλογο, θα ανοίξουμε το διάλογο γι’ αυτό το επόμενο διάστημα και με τα άλλα πολιτικά κόμματα». «Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αιφνιδιασμού των υποψηφίων» διευκρίνισε.
Σχετικά με την ανακοίνωση για την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην Α’ Λυκείου, ο υπουργός είπε ότι θα διδάσκεται από οικονομολόγους. «Από τον Σεπτέμβριο του 2025, με τα νέα προγράμματα σπουδών, θα ενταχθεί το μάθημα των Οικονομικών στην πρώτη Λυκείου. (…) Οι διεθνείς οργανισμοί μάς λένε ότι πρέπει να αυξήσουμε τις γνώσεις μας για τα οικονομικά.»
Πηγή : alfavita.gr