Σάββατο, 20 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
- -
Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011
Άρθρα
ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΨΗ Το σχολείο της νέας εποχής
 «Ποια τα αρχιτεκτονικά περιβλήµατα για τους τόπους διδασκαλίας του αύριο;».Αυτό ήταν το θέµα του συνεδρίου της Βέρνης το 2006, οργανωµένο από τους διευθυντές δηµόσιας εκπαίδευσης των καντονιών. Οι εισηγητές από τον χώρο της εκπαίδευσης, της πολιτικής και της αρχιτεκτονικής διερεύνησαν τις πολλαπλές προσδοκίες για τα σχολεία του µέλλοντος µε όλα τα κοινωνικοπολιτικά δεδοµένα της εποχής καιτην εισβολή του ηλεκτρονικού υπολογιστή στα εκπαιδευτικά προγράµµατα.

Είναι εφικτήάραγε στη σηµερινή ελληνική πραγµατικότητα µια ανοιχτή και ευέλικτη αρχιτεκτονική σχολικών κτιρίων, προσαρµοσµένη στις νέες τεχνολογίες, συµβατή µε τασυµπεράσµατα του συνεδρίου;

Στην εποχή της υπερπληροφόρησης η καλλιέργεια της ευαισθησίας και τηςδηµιουργικότητας τωνπαιδιών απαιτείπροσαρµογές και ανατροπέςτων καθιερωµένων στερεοτύπων της παιδαγωγικής και της αρχιτεκτονικής. Οινέες µορφέςδιδασκαλίας και οι απρόβλεπτεςµεταβολές στηθεωρία και στην εφαρµογή τους θα πρέπει να εντάσσονται στον σχεδιασµό και στον προγραµµατισµό των κτιρίων.

Οι ευέλικτεςαρχιτεκτονικές δοµές επιτρέπουν διάφορα µοντέλα διδασκαλίας µε αναγκαία προϋπόθεση – µετά την εγκατάλειψη της κατά µέτωπο διδασκαλίας– την καθιέρωση της οµαδικής εργασίας χωρίς να υποβαθµίζονται οι ατοµικές ιδιαιτερότητες των µαθητών και τα πλεονεκτήµατα της δυνατότητας αυτοσυγκέντρωσης. Στασχολεία του µέλλοντος, η αρχιτεκτονική πρέπει να συµβάλλει στη δηµιουργία της ατµόσφαιρας εκείνης στην οποία καλλιεργείται ταυτόχρονα η ελευθερία και η υπευθυνότητα, και ακόµα να αναγνωρίζονται στην πλοκή καιστην επεξεργασία των χώρων τα δίδυµα φαινόµενα τα οποία χαρακτηρίζουν κι ερµηνεύουν το «κατοικείν»: κίνηση - στάση, εγγύτητα -απόσταση, δηµόσιο - ιδιωτικό, υπαίθριο - κλειστό. Στην Ελλάδα οι ισχύοντες νόµοι δεν προσαρµόζονται στηνεφαρµογή των νέων εκπαιδευτικών µεθόδων αλλά και οι αρµόδιοι φορείς δεν φαίνεται να είναι έτοιµοι για τιςαναγκαίες ανατροπές τους. Ενδεικτικά αναφέροµαι στις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για µελέτες σχολικών κτιρίων µε προγράµµατα τα οποία δεν παραπέµπουν µε σαφήνεια στις νέες κοινωνικοπολιτικές ανάγκες, ενώ οι σχετικοί αρχιτεκτονικοί διαγωνισµοί, οι οποίοι θα λειτουργούσαν ως κίνητρο και πεδίο έρευνας, έχουν πλέον καταργηθεί.

Χρειάζεται η πολιτική βούληση, όπως στα χρόνια του ‘30, όταν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής µεταρρύθµισης τουΕλευθέριου Βενιζέλου, πέρα από την κατασκευή µεγάλου αριθµού σχολικών κτιρίων,κρίθηκε απαραίτητη προϋπόθεση ο συνδυασµός των αναγκών και των δυνατοτήτων µε µια αρχιτεκτονική η οποία ερµηνεύει τα δεδοµένα του τόπου σύµφωνα µε τις (τότε) τάσεις του διεθνούς µοντερνισµού. Είναι δυνατό να ελπίσουµε άραγε και πάλι σε εγχειρήµαταπαρόµοιας γενναιοδωρίας τα οποία θα έχουν και ένα συµβολικό χαρακτήρα σε µια εποχή κρίσης, όχι µόνο οικονοµικής αλλά και κρίσης αξιών; Εστιάζοντας τις προσδοκίες και τις ελπίδες µας στην παιδεία, τα σχολεία θα γίνουν «συνώνυµα της κουλτούρας, απελευθερώνοντας τους µαθητές από κάθε σκοταδισµό», όπως έγραψε ο Γκαίτετο 1820 εκθειάζοντας ένα νέο δηµοτικό σχολείο.

Τα κτίρια τα οποία σχεδιάστηκαν µε αγάπη έχουν διδακτική αξία, δεν είναι απλά περιβλήµατα ενός άψυχου κενού, αλλά τόποι οικείοι που προκαλούν τουςδασκάλους και τους µαθητές να τους συµπεριφέρονται µε ευγένεια και νατους «εξηµερώνουν»µε τη φιλία και τη δηµιουργικότητά τους. Ποιες είναι, λοιπόν, οι προτεραιότητες για µια αρχιτεκτονική η οποία, χωρίς νααγνοεί τις νέες τεχνολογίες, διαµορφώνει τις προϋποθέσεις της «ποιητικής» κατοίκησης του σχολικού περιβάλλοντος από τους µαθητές, τους δασκάλους, τους γονείς και τους κατοίκους της περιοχής; Η σχέση κτίριο - κάτοικοι δεν είναι µονοσήµαντη, απαιτεί προσαρµογές και αναγνώριση της ανατροπής των στερεοτύπων από όλες τις πλευρές οι οποίες εµπλέκονται στη διατύπωση και στην εφαρµογή των προγραµµάτων στα νέα σχολικά κτίρια. Μια αρχιτεκτονική ανοιχτή σε πολλαπλές δραστηριότητες, η οποία εξασφαλίζει τόσο χώρους οικείους µικρής κλίµακας που προσφέρονται για ατοµική ή οµαδικήεργασία και ανάπαυλα όσο και περιοχές που εξασφαλίζουν τη δηµόσια ζωή του κτιρίου ανοιχτές και στη µαθητική κοινότητα και στηνπόλη για εκδηλώσειςή για τη διά βίου µάθηση σύµφωνα µε την καθιερωµένη ορολογία.
 

Της ΣΟΥΖΑΝΑΣ ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗ

 
where can i get the abortion pill online abortion pill buy cytotec for 24 week abortion
how to cheat on husband click find an affair
click here married affairs percent of women that cheat
link what is infidelity married cheat
why husband cheat unfaithful husband cheat wife
women love to cheat click here online
spy app android prashanthiblog.com android spy apps for texting
why some women cheat click why married men cheat
abortion pill prices wrightcontractingsi.com hysteroscopy dilatation and curettage
canada pharmacy coupons site free manufacturer coupons
android spy sms site spyware cell phone
cialis 20mg amoxicillin 250mg cephalexin
can i take antabuse and naltrexone can i take antabuse and naltrexone can i take antabuse and naltrexone
having an abortion artsricksha.com abortion pill cost without insurance
get free voucher amres.nl strattera discounts
prescription card discount infopuntual.com prescription coupon card

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4813 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (10)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
Κ. Πιερρακάκης: Τι θα διατηρήσουμε από το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
ΟΡΙΣΤΙΚΟ! Πότε κλείνουν τα σχολεία για καλοκαίρι – Πότε οι εξετάσεις για κάθε τάξη
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
Και τώρα ... «Ευρωπτυχίο»: Εξαγγελία Μ. Σχοινά στη Σύνοδο Πρυτάνεων - Σήμερα ο Κ. Πιερρακάκης
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
ΕΠΑΛ: Οι 25 ειδικότητες του Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας 2024-2025
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
Πανελλήνιες: Επιλογές σπουδών και τα γνωστά.. άγνωστα επαγγέλματα του μέλλοντος
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Σελίδα 1 από 6190 (37140 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6188
6189
6190
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης