ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ, αιρετού ΠΥΣΠΕ Κεντρικής Μακεδονίας Σε δύο εβδομάδες
περίπου θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας,
βάζοντας τέλος στην αγωνία των μαθητών της Γ' Λυκείου που συμμετείχαν
στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις. Η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών θα
περάσει σε κάποια σχολή ΑΕΙ ή ΤΕΙ μετά την κατάργηση της βάσης του 10,
εκτός από εκείνους που παρέδωσαν λευκές σελίδες. Αυτοί που θα
ξεχωρίσουν, όμως, θα είναι εκείνοι που θα πετύχουν στη σχολή που
επέλεξαν και πέρασαν. Το ερώτημα ωστόσο που γεννιέται μέσα από αυτό το
σύστημα των πανελλήνιων εξετάσεων είναι εάν αυτός είναι ο σκοπός του
λυκείου. Προκειμένου να
αποκατασταθεί ο ρόλος του λυκείου και να ανακτήσει την αυτονομία του ως
εκπαιδευτικής βαθμίδας είναι αναγκαίες οι ακόλουθες αλλαγές: α)
κατάργηση των σημερινών αναλυτικών προγραμμάτων και αναμόρφωση των δύο
πρώτων λυκειακών τάξεων, β) εγκαθίδρυση ζωνών στο πλαίσιο του ισχύοντος
διδακτικού χρόνου για δραστηριότητες εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού
προγράμματος (συγκρότηση ομίλων ειδικών ενδιαφερόντων, κοινωνική
εργασία, διοργάνωση εκδηλώσεων κ.λπ.), γ) παροχή γενικού τύπου παιδείας
σε ένα σύνολο μαθημάτων κορμού για όλους τους μαθητές, τα οποία θα
διανθίζονται από έναν πρόσθετο κατάλογο μαθημάτων επιλογής, δ)
αποσύνδεση των δυο πρώτων λυκειακών τάξεων από το σύστημα επιλογής στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση, ε) προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού
για την προετοιμασία των μαθητών για τις συνθήκες που επικρατούν στην
αγορά εργασίας, στ) ένταξη στο πρόγραμμα σπουδών μαθημάτων που έχουν
σχέση με την αντιρατσιστική εκπαίδευση, το περιβάλλον, την οικολογία,
τους πολιτικούς θεσμούς και την εργασιακή αγωγή, μέσα από ερευνητικές
δραστηριότητες μεθόδου project, στ) καθιέρωση ενός συστήματος εισαγωγής
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάση εξετάσεις σε ένα συγκεκριμένο αριθμό
μαθημάτων που να καθορίζονται από τα ΑΕΙ. Οσον αφορά
τα σχολικά βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα: α) τα προγράμματα
σπουδών να καλύπτουν γνωστικές περιοχές και αντικείμενα που άπτονται των
ιδιαίτερων στοιχείων που συγκροτούν τη φυσιογνωμία κάθε τοπικής
κοινωνίας (τοπική ιστορία, περιβαλλοντική εκπαίδευση κ.λπ.), β) συνεχής
αξιολόγηση και πιλοτική εφαρμογή τους πριν από τη γενίκευσή τους, γ)
θεσμοθέτηση κέντρου συγγραφής σχολικών βιβλίων και διδακτικού υλικού, με
τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων και μάχιμων εκπαιδευτικών, το οποίο θα
έχει την ευθύνη για την ποιότητα των σχολικών εγχειριδίων που θα
διανέμονται στα σχολεία, δ) συνεργασία με επιστημονικά ιδρύματα και
φορείς ΑΕΙ, καθώς και με ερευνητικά κέντρα, για τη διαμόρφωση αναλυτικών
προγραμμάτων που θα εφαρμόζονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ε) επανεξέταση του ρόλου και της
φυσιογνωμίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τα θέματα
σχολικών βιβλίων και προγραμμάτων, στ) ουσιαστική εμπλοκή και αξιοποίηση
των μάχιμων εκπαιδευτικών και των σχολικών συμβούλων στη συγγραφή
σχολικών βιβλίων και σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων. Πηγή ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
online purchase abortion pill abortion pill pill for abortion online ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill where can i get the abortion pill online how to cheat with a married woman redirect how to cheat on wife link how to know if wife has cheated free prescription cards read free prescription drug cards
Σχόλια (
)
|