Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012
Σχολές - Τμήματα   Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024
Αδικαιολόγητη η διασπορά τμημάτων και σχολών

 

Η Αρχή (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ)

επισημαίνει την ανάγκη περιορισμού του φαινομένου, ενώ εκπέμπει SOS για την εξωτερική αξιολόγηση, η οποία έχει βαλτώσει, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να χαθούν κοινοτικά κονδύλια

Ενστάσεις διατυπώνει στην ετήσια έκθεσή της η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση επισημαίνοντας τη μεγάλη γεωγραφική διασπορά των πανεπιστημίων και των τμημάτων αλλά και την ανάγκη υποχρεωτικής παρακολούθησης των μαθημάτων από τους φοιτητές. Ακόμη, εκπέμπει «SOS» καθώς πολλά τμήματα κινδυνεύουν να χάσουν κοινοτικούς πόρους για την έρευνα και να μην έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης μεταπτυχιακών, καθώς το τελευταίο διάστημα έχουν «παγώσει» οι διαδικασίες της εξωτερικής αξιολόγησης.

Τα μέλη της ΑΔΙΠ στην ετήσια έκθεση διαπιστώνουν σημαντική ενίσχυση του ρυθμού υποβολής εκθέσεων εσωτερικής αξιολόγησης κατά το 2011, η οποία συνεχίσθηκε και κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012, διάστημα κατά το οποίο υποβλήθηκαν 69 νέες εκθέσεις. Από το 2008 που ξεκίνησε η διαδικασία της αξιολόγησης, έχουν κατατεθεί συνολικά 448 εκθέσεις στο σύνολο των 520 ακαδημαϊκών τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Αντίθετα, οι εξωτερικές αξιολογήσεις πραγματοποιούνται με πιο αργούς ρυθμούς αφού το 2011 υποβλήθηκαν 81 νέες εκθέσεις και το πρώτο εξάμηνο του 2012 άλλες 43, ενώ στο σύνολο έχουν φτάσει τις 167. Τα μέλη της ΑΔΙΠ, πάντως, τονίζουν ότι το τελευταίο διάστημα έχει «παγώσει» κάθε διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης, καθώς η διοικητική οργάνωση της ΑΔΙΠ αποδομείται σταδιακά, τόσο σε επίπεδο μελών όσο και σε προσωπικό υποστήριξης.

Αδικαιολόγητη η διασπορά τμημάτων και σχολών

Μάλιστα, επισημαίνουν τον κίνδυνο να οδηγηθούν ορισμένα τμήματα σε αδιέξοδο καθώς εάν δεν ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες, θα χάσουν κοινοτικά κονδύλια για την έρευνα ενώ δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν μεταπτυχιακά προγράμματα, για τα οποία απαιτείται έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης.

Κατά τα λοιπά, οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης που έχουν κατατεθεί είναι σε γενικές γραμμές θετικές αλλά συγχρόνως αποκαλύπτουν ένα πλήθος αδυναμιών, που σχετίζονται με τον τρόπο που έχει «χτιστεί» η ανώτατη εκπαίδευση τα προηγούμενα χρόνια.

Οι βασικότερες παρατηρήσεις που καταγράφει η ΑΔΙΠ για τα ΑΕΙ είναι οι εξής:

Αδικαιολόγητη η διασπορά τμημάτων και σχολών

- Περιορισμός της αδικαιολόγητης γεωγραφικής διασποράς των ΑΕΙ και των τμημάτων τους αλλά και των άκριτων «πληθωριστικών» τάσεων σε πλήθος τμημάτων και κατευθύνσεων.

- Αποσαφήνιση των ορίων μεταξύ προπτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης.

- Αναθεώρηση των κριτηρίων εισαγωγής των φοιτητών με ευθύνη των ΑΕΙ.

- Αποσαφήνιση της διακριτής ταυτότητας μεταξύ προγραμμάτων σπουδών των ΤΕΙ και εκείνων των πανεπιστημίων, καθώς και των αντίστοιχων επαγγελματικών δικαιωμάτων.

- Καθορισμός κριτηρίων για την κατανομή της χρηματοδότησης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

- Τήρηση της αναλογίας φοιτητών και μόνιμου διδακτικού προσωπικού στα ΑΕΙ, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η κρίση φρενάρει ειδικούς του εξωτερικού

Τα μέλη της ΑΔΙΠ, στην ετήσια έκθεσή τους φέρνουν στο προσκήνιο και ένα άλλο ζήτημα που σχετίζεται έμμεσα με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και τον διεθνή αντίκτυπο που έχει.

Ειδικότερα, σημειώνουν ότι «η διεθνής απήχηση της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, έχει μειώσει τον ενθουσιασμό των εξωτερικών εμπειρογνωμόνων να συμμετάσχουν σε Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης, εξαιτίας της ανησυχίας τους για την έγκαιρη αποζημίωσή τους». Οπως αναφέρουν, τα μέλη των Επιτροπών, ενώ δεν αμείβονται, πληρώνουν εξ ιδίων το υψηλό ποσό που απαιτείται για όλες τις μετακινήσεις τους και τη διαμονή τους στην Ελλάδα, για να αποζημιωθούν συνήθως με καθυστέρηση ενός ή και δύο μηνών.

Συμπεράσματα
Οσον αφορά την ουσία, τα μέλη των εξωτερικών εμπειρογνωμόνων στις επισημάνσεις τους για τη διδασκαλία στα πανεπιστήμια και τα τεχνολογικά ιδρύματα τονίζουν την ανάγκη εισαγωγής σύγχρονης εκπαιδευτικής μεθοδολογίας που θα ενισχύσει -όπως λένε- την ανάπτυξη ενεργού συμμετοχής στη μαθησιακή διαδικασία και της κριτικής σκέψης.

Επίσης, σημειώνουν πως θα πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός της μεθόδου αξιολόγησης της επίδοσης των φοιτητών σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους. Για τα προγράμματα σπουδών αναφέρουν πως πρέπει να αποσαφηνιστούν οι στόχοι και να αναμορφωθούν τα προγράμματα σε συνάρτηση με το εθνικό πλαίσιο προσόντων, τις απαιτήσεις της επιστήμης και τις ανάγκες της κοινωνίας.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill abortion pill buy online
ordering abortion pills to be shipped to house link where can i get the abortion pill online
reasons married men cheat why do married men cheat I cheated on my boyfriend
women who cheated online read
link what is infidelity married cheat
why husband cheat unfaithful husband cheat wife
i think my boyfriend cheated on me blog.smartofficecloud.com would my boyfriend cheat
spy app android prashanthiblog.com android spy apps for texting
canada pharmacy coupons site free manufacturer coupons
android spy sms site spyware cell phone
late term abortions website-knowledge.com abortion clinics in san diego
bentelan fiale click bentelan in gravidanza
having an abortion artsricksha.com abortion pill cost without insurance
pramipexol kaufen pramipexol kosten pramipexol precio

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4321 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Τεστ
Τρίτη, 11 Ιουνίου 2024 - 13:59
Σχόλια (1)

Καλή επιτυχία
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 15:58
Σχόλια (1)




Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (1)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (1)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 30 Ιουνίου 2024
Θέματα Πανελλαδικών 2024: Εκφωνήσεις - Απαντήσεις
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024
Τα 98 προπτυχιακά τμήματα των 17 ΑΕΙ που σε κάνουν κατευθείαν κάτοχο master
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ώρες
Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024
Μηχανογραφικό 2024: Νέες τάσεις και ευκαιρίες για τους αποφοίτους
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ώρες
Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024
Βάσεις 2024: Έρχεται μεγάλη «βουτιά» – Δείτε σε ποιές σχολές
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ώρες
Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024
Πανελλήνιες 2024: Αυτά τα Τμήματα δυσκολεύουν φέτος την εισαγωγή στους υποψήφιους
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ώρες
Τρίτη, 18 Ιουνίου 2024
Επίδομα ανεργίας αναπληρωτών: Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 4 ώρες
Σελίδα 1 από 6265 (37589 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6263
6264
6265
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης