Ο 31χρονος Κώστας Μάντζιαρης και ο 27χρονος συνέταιρός του Γιώργος
Βαρέλογλου αποφάσισαν να σπουδάσουν σε πανεπιστημιακές σχολές που ίσως
τους εξασφάλιζαν έναν καλό μισθό. Ως φοιτητές παράτησαν, όμως, το
πανεπιστήμιο για να ιδρύσουν τη δική τους διαφημιστική εταιρεία. Το 2009
η επιχείρησή τους εξαγοράστηκε από μεγάλη εταιρεία υπηρεσιών Διαδικτύου
στην Αθήνα, ενώ φέτος οι δυο τους υπολογίζουν τον τζίρο τους στα 3
εκατ. ευρώ.
Η επιθυμία του να παρατήσει το πανεπιστήμιο στο όνομα της
επιχειρηματικότητας οφείλεται σε μια σειρά από απλά καθημερινά γεγονότα,
λέει στα «ΝΕΑ» ο Γιώργος. Ως παιδί διδάχθηκε από τη γιαγιά του πώς να
εξοικονομεί και να βγάζει χρήματα. Το 2005 συμμετείχε ως φοιτητής σε
έναν πανεπιστημιακό διαγωνισμό επιχειρηματικής ιδέας. Λίγο αργότερα -
έχοντας συνειδητοποιήσει πως δεν σπούδαζε αυτό που του άρεσε - συνάντησε
τον συνέταιρό του Κώστα. Σήμερα κανείς από τους δύο δεν σκέφτεται να
ολοκληρώσει τις σπουδές του. Τουλάχιστον όχι άμεσα, λένε.
Οι νεαροί επιχειρηματίες χωρίς πτυχίο, οι οποίοι επένδυσαν στη
δύναμη των υπολογιστών και του Διαδικτύου, δεν είναι καινούργιο
φαινόμενο. Το 1976 ο συνιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς διέκοψε τις
σπουδές τους στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σε ηλικία 19 ετών για να
ιδρύσει τη δική του εταιρεία. Το ίδιο έκανε το 2004 ο 20χρονος τότε Μαρκ
Ζάκερμπεργκ, συνιδρυτής του facebook, έχοντας συμπληρώσει μόλις δύο
χρόνια σπουδών. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, ο αριθμός των Ελλήνων
που δεν κατάφεραν να πάρουν πτυχίο την τελευταία πενταετία αγγίζει τους
12.245 στα ΤΕΙ και τους 6.749 στα ΑΕΙ, ενώ μόνο το 2010 καταγράφονται
132.430 αιώνιοι φοιτητές σε όλες τις σχολές.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ. Τα πρώτα γραφεία της επιχείρησης του Κώστα Μάντζιαρη και
του Γιώργου Βαρέλογλου βρίσκονταν σε ένα μικρό διαμέρισμα δίπλα στο
πανεπιστήμιο. Ο Κώστας ίδρυσε τη Mindworks το 2003 με αρχικό κεφάλαιο
10.000 ευρώ, σταματώντας τις σπουδές του στο Τμήμα Οργάνωσης και
Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας. «Ηταν λίγο
παράτολμο το εγχείρημα. Είχαμε εργαστεί όμως στον χώρο του μάρκετινγκ
και πιστέψαμε ότι θα τα καταφέρναμε. Το πανεπιστήμιο ήταν απλώς ένα
ανοικτό παράθυρο, ώστε να ανακαλύψουμε τι πραγματικά θέλαμε να κάνουμε»,
λέει. Στην αρχή τα έξοδα ξεπερνούσαν τα έσοδα και το προσωπικό τους
μηναίο εισόδημα δεν ξεπερνούσε τα 300 ευρώ τον μήνα.
Στην ελληνική αγορά μπήκαν κάπως ανορθόδοξα. Δεν είχαν εργασιακή
εμπειρία, ούτε δίκτυο πελατών. «Δεν γνωρίζαμε καν πώς να τιμολογήσουμε
τις υπηρεσίες μας. Οταν χρειάστηκε να αναπτυχθούμε στην Αθήνα
αναζητήσαμε υποψήφιους πελάτες μέσα από τον Χρυσό Οδηγό», λέει ο
Γιώργος. Πειραματίστηκαν για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια. Διδάχθηκαν
τεχνικές παρακολουθώντας αντίστοιχες εταιρείες στο εξωτερικό και
διαβάζοντας οδηγίες σε διαδικτυακά φόρουμ. Αναζήτησαν υπηρεσίες που
έλειπαν από την ελληνική αγορά και κατέληξαν στις τεχνικές
βελτιστοποίησης διαδικτυακού μάρκετινγκ για εταιρικές ιστοσελίδες.
Η ΑΓΟΡΑ. «Το 2009 το ελληνικό Διαδίκτυο ήταν σαν το Ελντοράντο.
Ηταν μια εντελώς παρθένα περιοχή. Προσπαθήσαμε να βρούμε κάτι που δεν
είχαν οι άλλες διαφημιστικές εταιρείες και που εμείς μπορούσαμε να
προσφέρουμε», λέει ο Γιώργος.
Προσέγγισαν το κοινό τους μέσω Διαδικτύου, διαφημίζοντας τις
υπηρεσίες τους στο μπλογκ τους, και προσέλαβαν το προσωπικό τους με τον
ίδιο τρόπο. Σήμερα έχουν 60 εταιρείες στο πελατολόγιό της και απασχολούν
8 υπαλλήλους - γραφίστες, προγραμματιστές - πολλοί από τους οποίους
έχουν μεταπτυχιακά. Θεωρούν ότι έχουν πετύχει ακριβώς επειδή δοκίμασαν
τα πάντα. Μετά την εξαγορά και ενσωμάτωση της εταιρείας ο Κώστας
ασχολείται με τα οικονομικά και ο Γιώργος με την περαιτέρω ανάπτυξή της.
online purchase abortion pill abortion pill pill for abortion online how often do women cheat on their husbands why husbands cheat how many women cheat on their husbands how to cheat with a married woman read here redirect website infidelity why women cheat on men they love abortion pill bleeding website abortion paperwork amoxicillin antibiyotik fiyat amoxicilline amoxicillin dermani haqqinda
Σχόλια (
)
|