Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Υποτροφία Φοίτησης

Panda Dome Essential - Προσφορά

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2019 - Μηχανογραφικό 2019

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012
Άρθρα
Όταν τα παθήματα δεν γίνονται μαθήματα
ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ το σημερινό άρθρο με μερικούς χρήσιμους εννοιολογικούς προσδιορισμούς. Από τη μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας προκύπτει ότι υπάρχουν αντιλήψεις που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως κλειστές ή παλιές όσον αφορά τη μάθηση, οι οποίες τη θεωρούν ως αύξηση της γνώσης, ως απομνημόνευση, ως απόκτηση πληροφοριών (κλασικό παράδειγμα το σημερινό λύκειο).
 
Από την άλλη, υπάρχουν αντιλήψεις που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ανοιχτές ή νέες που προσεγγίζουν τη μάθηση ως κατανόηση, εμβάθυνση και εσωτερική διεργασία. Αν έπρεπε να δοθεί ένας κλασικός ορισμός για τη μάθηση, θα επέλεγα αυτόν του Bigge: Είναι μια διαρκής αλλαγή στο έμβιο ον, η οποία δεν προαναγγέλλεται από τις γενετικές του καταβολές. Θα μπορούσε να θεωρηθεί μια μεταβολή στη διαίσθηση, στη συμπεριφορά, στην αντίληψη και στα κίνητρα ή ένας συνδυασμός τους .
 
Συνεπώς, η μάθηση αναφέρεται πάντα σε κάποια συστηματική μεταβολή στη συμπεριφορά (ή καλύτερα στη συμπεριφορική διάθεση), η οποία έρχεται ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που προκύπτει από μια συγκεκριμένη κατάσταση, η οποία μπορεί να είναι η απόκτηση γνώσεων και εμπειριών μέσα από μια μαθησιακή διεργασία. Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να ορισθεί η έννοια της διδασκαλίας, μια έννοια που συχνά συγχέεται (λανθασμένα) από πολλούς με την έννοια της μάθησης.
 
Διδασκαλία είναι μια διαδικασία όπου ο διδάσκων αναλαμβάνει να μεταδώσει, βάσει ενός σχεδίου (εδώ είναι που πάσχουμε στην Ελλάδα), συγκεκριμένες γνώσεις (εδώ είναι που δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ιεράρχηση του τι θέλουμε και τι όχι για έναν σύγχρονο πολίτη του αύριο), έτσι ώστε να πετύχει τους σκοπούς για τους οποίους πραγματοποιείται η διδασκαλία.
 
ΤΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ για το παρόν άρθρο ήταν οι συζητήσεις που έκανα με μαθητές και γονείς με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπου διαπίστωσα πως για μια ακόμη φορά ότι τα παθήματα ΔΕΝ γίνονται μαθήματα. Ειδικά για τους μαθητές της Γ ' Λυκείου, πολλοί γονείς υιοθέτησαν ένα απολύτως εξοντωτικό πρόγραμμα ωρών διδασκαλίας (εκτός του σχολείου) όπου συχνά οι μαθητές τελειώνουν τις πρώτες βραδινές ώρες. Πόσος χρόνος θα μείνει για τα υπόλοιπα (αναστοχασμός, διάβασμα, ζωή), αρκετοί είναι που δεν μπήκαν στον κόπο να σκεφτούν. Ειδικά δε φέτος, λόγω της οικονομικής κρίσης και στα πλαίσια του (παντελώς ανθυγιεινού και στρεβλού ανταγωνισμού με σκοπό την απλή επιβίωση), πολλοί προσθέτουν (για λόγους κυρίως εντυπωσιασμού και χωρίς κανένα απολύτως νόημα) ακόμα περισσότερες ώρες διδασκαλίας , με αποτέλεσμα το φαινόμενο να χειροτερεύει. Ξέρω, ξύνω πληγές...
 
ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ της παραπάνω διαδικασίας είναι προδιαγεγραμμένο: άσκοπη κόπωση (παιδιά ζόμπι), απώλεια συγκέντρωσης (και άρα και κατάκτησης της γνώσης) και τελικά αποτυχία ως προς τον τελικό στόχο. Το ερώτημα που τέθηκε ήταν: Μα, το κάνουν σε όλη την Ελλάδα, έχουν όλοι άδικο . Ως απάντηση θα έθετα ένα άλλο ερώτημα: Με τα ίδια μαθήματα και την ίδια ύλη. αυτή η ανάγκη (σε τόσο μεγάλο βαθμό) δεν υπήρχε τα αμέσως προηγούμενα χρόνια Και θα προσθέσω και ένα ακόμα: Όλοι οι άλλοι στις χώρες τη Δυτ. Ευρώπης και της Β. Αμερικής, που ΔΕΝ το κάνουν έχουν άδικο .
 
Είναι προφανές πως, αν αυτή η ανάγκη μετασχηματιστεί σε ένα συμβουλευτικό επίπεδο για την επίλυση κάποιων αποριών και φυσικά για πολύ περιορισμένο χρόνο (με την έννοια των διδακτικών ωρών), τότε θα εξυπηρετηθεί και ο αρχικός σκοπός και θα καλύψει με τρόπο χρήσιμο και αποτελεσματικό τρόπο τα όποια κενά (ψυχολογικά ή πραγματικά). Έτσι θα εξασφαλιστεί ο απαραίτητος χρόνος για αναστοχασμό, διάβασμα (με τη έννοια της μελέτης) και ζωή.
 
Όπως ανέφερα παραπάνω, το ζήτημα της διδασκαλίας ξεκινάει από τους σκοπούς της. Μήπως, λέω μήπως, να ξεκινούσαμε και πάλι από εκεί "Διδάκτωρ too EM. Ανοικτού Πανεπιστημίου, ουγγραφέοί. ερευνητής, διευθυντής γενικού λυκείου, τέως πρόεδρος ΠΟΕΣΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία επιστημονικών Συλλόγων Πληροφορικής).
 
 
Πηγή: ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ 
ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill where can i get the abortion pill online
click here married affairs percent of women that cheat
viagra vs cialis real life comparisons where can i hide my viagra click here
generic mexico pharmacy viagra go link
link viagra video resluts viagra uk cheap purchase buy
how to cheat with a married woman women affairs women who cheat on husbands
women love to cheat when women cheat online
go read pregnancy termination options
best spy phone apps go spy to mobile download
erotic stories sex stories free malayalam hot sex stories bdsm gay sex stories
free spy on cell phone read spyware for android cell phones
android spy sms site spyware cell phone
can i take antabuse and naltrexone can i take antabuse and naltrexone can i take antabuse and naltrexone
voltarene 100 voltarene patch voltarene posologie
cheap abortion pill spontaneous abortion pill price of an abortion pill
vacuum aspiration cost natural pregnancy termination how to end a pregnancy
printable cialis coupon discount prescription drug card free cialis samples coupon

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2577 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Σφάλμα στις μετεγγραφές
Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019 - 00:19
Σχόλια (2)

Νουμερο
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 23:54
Σχόλια (1)

Μετεγγραφές
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 22:16
Σχόλια (6)

γραμματεια
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 19:15
Σχόλια (6)

Παθήσεις γονέων
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 16:40
Σχόλια (0)

0% εκτιμηση
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 15:27
Σχόλια (1)

Μετεγγραφές
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 15:06
Σχόλια (6)

Μετεγγραφή Ιατρική
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 14:35
Σχόλια (9)

ευδοξος
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 14:13
Σχόλια (2)

Κατηγορίες μεταγραφών
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019 - 14:12
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020
Η εξεταστέα ύλη για τη Γ' Λυκείου 2019-2020
Σχόλια (5)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019
Παιδιά και εθισμός στο διαδίκτυο: Τεστ 20 ερωτήσεων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019
Β. Διγαλάκης: Πρόγραμμα «εσωτερικού Erasmus» για την κινητικότητα των φοιτητών
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019
Ένταξη των παιδιών με σύνδρομο Down στο σχολείο - Πληροφορίες για εκπαιδευτικούς
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019
Φυσική Β Γυμνασίου: Νέο βιβλίο σε συνεργασία με τη National Geographic
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Σελίδα 1 από 4299 (25789 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4297
4298
4299
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης