Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Grundtvig, με τίτλο ARTiT: Ανάπτυξη καινοτομικών μεθόδων για την εκπαίδευση των εκπαιδευτών , που έκλεισε πρόσφατα τις εργασίες του, ίσως να μην το γνωρίζουν πολλοί, όμως επιτελεί σημαντικό έργο: την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση. Συντονιστής ήταν η Επιστημονική Ενωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων με εταίρους από την Ελλάδα το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, από τη Δανία το Πανεπιστήμιο Roskilde και το Λαϊκό Σχολείο VUCFYN, από τη Ρουμανία το Πανεπιστήμιο Pitesti, από τη Σουηδία ο επιμορφωτικός οργανισμός εργαζομένων ABF. Ο κ. Αλέξης Κόκκος, καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και πρόεδρος της Επιστημονικής Ενωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων, τόνισε ότι στόχος της μεθόδου είναι να εφοδιάζει τους εκπαιδευτές ενηλίκων και τους εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες δεξιότητες, ώστε να μπορούν να αναπτύσσουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα των εκπαιδευομένων μέσω της συζήτησης επάνω σε έργα τέχνης. Επιλέγονται έργα τέχνης, το νόημα των οποίων σχετίζεται με το εκάστοτε μελετώμενο αντικείμενο. Γίνεται συζήτηση γύρω από κάθε έργο και οι ιδέες που προκύπτουν αποτελούν έναυσμα, ώστε η προσέγγιση του αντικειμένου να γίνεται πιο βαθιά, περιεκτική, ολιστική, συνδυάζοντας την ανάπτυξη των γνώσεων και την έκφραση των συναισθημάτων και της φαντασίας . Σύμφωνα με τον κ. Κόκκο, η έως τώρα έρευνα έδειξε ότι πολλοί εκ Ενα πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς, με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας μέσω της αξιοποίησης έργων τέχνης.εκπαιδευτές και εκπαιδευτικοί ήδη χρησιμοποιούν τεχνικές που βασίζονται στην τέχνη. Αυτή η προσέγγιση τους γοητεύει. Ομως μέχρι τώρα δεν κατείχαν μια συγκροτημένη μέθοδο, που να αξιοποιεί την τέχνη συστηματικά με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης. Γι' αυτό πραγματοποιήθηκε το ARTiT, όπου χρησιμοποιήθηκαν έργα από όλες τις μορφές τέχνης, από τη ζωγραφική και τη λογοτεχνία έως τον κινηματογράφο, τον χορό, τη φωτογραφία κ.ά. Ομως προσέχουμε να μη χρησιμοποιούμε έργα που έχουν α πλοικό μηνύματα, κλισέ, στερεότυπα κ.λπ., αλλά έργα που υποδαυλίζουν τον κριτικό στοχασμό και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας. To ενδιαφέρον είναι επίσης ότι n μέθοδος εφαρμόζεται σε όλα τα διδακτικό αντικείμενα, λ.χ. και στην Πληροφορική, όπου θα μπορούσε, με αξιοποίηση αποσπασμάτων από ταινίες, εικαστικά έργα ή μυθιστορήματα, να πραγματευόμαστε διάφορα ζητήματα πάνω στη σχέση μας με τις νέες τεχνολογίες . Ενα ερώτημα είναι αν χρειάζεται οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτές ενηλίκων να έχουν ειδικές γνώσεις επάνω στην τέχνη, προκειμένου να εφαρμόζουν τη μέθοδο και σε σχέση με αυτό o κ. Κόκκος μας λέει ότι ο καθένας που διδάσκει μπορεί να την εφαρμόζει, όπως έδειξε η μελέτη αξιολόγησης του ARTiT. Το ζητούμενο δεν είναι να μάθουμε τα τεχνικά και ιστορικά στοιχεία των έργων. Είναι να βρούμε, με τη δικό μας σκέψη και φαντασία, το νόημα των έργων, και να το αξιοποιούμε για να εμπλουτίζουμε τις ιδέες μας επάνω σε διάφορα θέματα που μελετούμε μέσα στις εκπαιδευτικές αίθουσες . Πηγή:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ online purchase abortion pill click here pill for abortion online where can i get the abortion pill online click buy cytotec for 24 week abortion abortion pill bleeding website abortion paperwork go read pregnancy termination options walgreens coupon code photo read coupons for prescription medications
Σχόλια (
)
|