Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Άρθρα
Πώς μπορούν να ξεπεραστούν οι στρεβλώσεις που δημιουργεί ο νόμος για τα ΑΕΙ
 Το θέμα μου είναι ο νόμος-πλαίσιο των ΑΕΙ και ΤΕΙ, για την εφαρμογή του οποίου γίνεται προσπάθεια πάνω από χρόνο τώρα. Σε παλαιότερο άρθρο μου («ΤΑ ΝΕΑ» 23/8/2012), με τίτλο «Εφαρμογή του ανεφάρμοστου», ισχυρίζομαι ότι ο νόμος είναι από μόνος του ανεφάρμοστος. Γι' αυτό και στο συγκεκριμένο άρθρο υποδεικνύω μέτρα που κατά τη γνώμη μου θα μπορούσαν να τον καταστήσουν εφαρμόσιμο. Αυτά τα μέτρα αφορούν πολιτικές αποφάσεις τις οποίες πρέπει να πάρει το υπουργείο αποκλειστικά.
 
Ο λόγος που επανέρχομαι στο θέμα είναι ότι η 1η Δεκεμβρίου αποτελεί την καταληκτική ημερομηνία του σχετικού διαλόγου. Ξεκαθαρίζω ότι προσωπικά είμαι αντίθετος, ως ακαδημαϊκός δάσκαλος, σε όποιες αλλαγές γίνονται και προκαλούν οικονομική εξαθλίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Επιπροσθέτως, θα αποφύγω τις εισαγωγές σε ένα θέμα στο οποίο όσοι εμπλέκονται ή επιθυμούν να εμπλακούν είναι ενημερωμένοι και απαλλαγμένοι από σκοπιμότητες και ιδιοτέλειες. Δεν με αφορούν οι παρανοήσεις από μη ενημερωμένους ή από όσους «νομίζουν» ότι γνωρίζουν τα σχετικά θέματα. Επομένως προτείνω πως «άνευ οίκτου» μπορεί να αναιρεθεί το «ανέφικτο».
 
Υποθέτω ότι τον Ιανουάριο του 2013 θα υπάρχουν τα Συμβούλια Διοίκησης στα ΑΕΙ, ΤΕΙ και θα ξεκινήσουν την οργάνωση. Για να μπορέσουν να επιτελέσουν έργο θα πρέπει να έχουν αφετηρίες, πλαίσια, όρια, δυνατότητες. Επομένως πρέπει να γνωρίζουν σαφώς θέματα όπως: 1. Πόσα ΑΕΙ και ΤΕΙ θα έχει η χώρα. 2. Πόσες σχολές, μέγιστο και ελάχιστο, θα έχει το κάθε ΑΕΙ. 3. Πόσα μέλη ΔΕΠ τουλάχιστον πρέπει να έχει κάθε ΑΕΙ και πόσα κάθε σχολή. 4. Πόσα τουλάχιστον μαθήματα πρέπει να έχει κάθε κατεύθυνση σπουδών (τμήμα) για να θεωρείται τέτοια. 5. Πόσες ώρες τουλάχιστον τη βδομάδα θα διδάσκουν τα μέλη ΔΕΠ. 6. Ποια είναι τα ελάχιστα προσόντα διδασκόντων σε μεταπτυχιακά προγράμματα. 7. Ποια είναι τα γενικά αντικείμενα των διαφόρων επιστημών για να ενταχθούν τα μέλη ΔΕΠ.

Ακολουθούν μερικά προβλήματα και αλλοιώσεις που ανακύπτουν αν δεν τεθούν όρια και βάσεις από το υπουργείο.
 
1 Τα ΑΕΙ ιδρύονται ανεξάρτητα και μόνα τους αλλά δεν αυτοκαταργούνται. Ποιο μικρό ΑΕΙ θα ζητήσει να συγχωνευθεί σε άλλο ή να συνενωθεί με άλλο; Θα αυτοκαταργηθούν το Συμβούλιο Διοίκησης, ο πρύτανης, οι κοσμήτορες, με τετραετή θητεία; Ο ίδιος ο νόμος δεν ευνοεί συνενώσεις αφού προβλέπει 11μελή Συμβούλια Διοίκησης, δηλαδή λέει να μη γίνει συνένωση!
2.Αν δεν υπάρχει «μέγιστος αριθμός» σχολών σε ένα ΑΕΙ τότε θα δούμε ΑΕΙ με 30 σχολές. Αυτό επιδιώκει ο νόμος;
 
3.Αν δεν οριστούν κατώτατα όρια αριθμού μελών ΔΕΠ σε ΑΕΙ, σχολές, τμήματα, πώς μπορεί να θεωρηθεί αυτονόητη η απρόσκοπτη λειτουργία τους; Υπάρχει προοπτική όταν οι διδάσκοντες θα κληθούν να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους σε αντικείμενα στα οποία δεν είναι ειδικοί;
 
4 Ο ελάχιστος αριθμός μαθημάτων, 3ωρων εβδομαδιαίως, για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος, π.χ. 40, δεν είναι διαπραγματεύσιμος. Αν δεν γίνει, τότε προκύπτουν προβλήματα αξιολόγησης, αντιστοίχισης διδακτικών μονάδων και σε τελευταία ανάλυση αξιοπιστίας του προγράμματος.
 
5 Οι ελάχιστες υποχρεώσεις διδασκαλίας των μελών ΔΕΠ δεν μπορεί να είναι θέμα του κάθε Ιδρύματος. Δεν μπορούν να υπάρχουν εξαιρέσεις. Γνωρίζουμε άλλωστε ότι μπερδεύεται η εξαίρεση με το παράθυρο και η εξαίρεση γίνεται κανόνας!
6Προφανώς η συμμετοχή-διδασκαλία σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (μάστερ, διδακτορικό) απαιτεί ενεργούς ερευνητές. Η πρόσφατη ερευνητική επίδοση είναι προαπαιτούμενο. Ποιος το καθορίζει και πως; Το καθορίζει η πολιτεία, όπως κάνει για την κατάληψη θέσης ΔΕΠ.
 
7 Οι εκλογές, εξελίξεις μελών ΔΕΠ στηρίζονται σε επιτροπές, 7μελείς, οι οποίες συγκροτούνται από συγκεκριμένες λίστες εσωτερικών και εξωτερικών εκλεκτόρων. Τα αντικείμενα πρέπει να είναι γενικά και να καθοριστούν από το υπουργείο. Λίστα με τα υπάρχοντα σήμερα αντικείμενα θα οδηγούσε σε χαοτική κατάσταση επομένως υποκειμενική.
 
Αν δεν εφαρμοστούν μέτρα σαν τα παραπάνω, οι αλλοιώσεις και οι στρεβλώσεις θα εμφανιστούν πολύ σύντομα.
Ο Θωμάς Βουγιουκλής είναι καθηγητής Μαθηματικών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, πρόεδρος του ΠΤΔΕ
 
Πηγή:tanea.gr 
link married cheat online
link husband watches wife cheat married cheat
how to cheat with a married woman how can people cheat women who cheat on husbands
website my wife cheated why women cheat on men they love
website go open
i cheated on my boyfriend should i tell him i had a dream i cheated on my boyfriend i cheated on my boyfriend and told him
dating for married click why do wife cheat
android spy sms site spyware cell phone
amoxicillin endikasyonlar amoxicillin 1000 mg amoxicillin dermani haqqinda
amoxicillin 1000 mg amoxicillin 500 mg amoxicillin endikasyonlar
abortion pill prices abortion pill information aspiration abortion

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4215 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Τεστ
Τρίτη, 11 Ιουνίου 2024 - 13:59
Σχόλια (1)

Τεστ
Τρίτη, 11 Ιουνίου 2024 - 13:59
Σχόλια (0)

Έτοιμο γρήγορα
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 16:14
Σχόλια (0)

Καλή επιτυχία
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 15:58
Σχόλια (0)




Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 30 Ιουνίου 2024
Θέματα Πανελλαδικών 2024: Εκφωνήσεις - Απαντήσεις
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2024
Έρχονται χαμηλοί βαθμοί μετά τα θέματα «υπερπαραγωγή»
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 18 ώρες
Σελίδα 1 από 6259 (37553 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6257
6258
6259
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης