Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
Γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει Φιλανδία
To χασμα μεταξύ των πρωτοπόρων κρατών και ταυ ευρωπαϊκού Νότου αποδεικνύει η πρόσφατη έρευνα για το μορφωπκό επίπεδα ιων μαθητών που δημοσίευσε ο Economist . Σε αυτήν η χώρα μας καταταααεται σε μία από ης τελευιαίες θέσεις.
 
  Τα αποτελέσματα της έρευνας The Learning Curve που δημοσιεύθηκαν πριν από λίγες ημέρες και αφορούσαν τις γνωστικές δεξιότητες και το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών σε 40 χώρες (επρόκειτο για συνδυασμό τριών ερευνών PISA, Times, Pirls μαζί με στατιστικά στοιχεία και κοινωνικοοικονομικούς δείκτες), δεν προκάλεσαν έκπληξη στους ειδικούς της εκπαίδευσης. Η Φινλανδία και η Νότια Κορέα φιγουράρουν στις δύο πρώτες θέσεις, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία δεκάδα (είναι 31η), όπως σε άλλες παρόμοιες έρευνες.
 
Χαμηλά κατατάσσονται επίσης η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία, πάνω όμως από την 30ή θέση. Εκπαιδευτικοί και ειδικοί της εκπαίδευσης παραθετουν στα ΝΕΑ τους βασικους παρόγοντες επιτυχίας των Φινλανδών. Οπως επισημαίνουν μάλιστα, κάποια από τα συστατικά του εκπαιδευτικού μοντέλου θα μπορούσαν να υιοθετηθούν από τη χώρα μας, όχι όμως να αντιγραφούν.
 
ΚΛΕΙΔΙ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ.
 
Τι κάνουν όμως τόσο καλό στα σχολειά τους οι Φινλανδοί που στα δικά μας έως σήμερα δεν γίνεται; Πώς κατακτούν πρωτιές σε τέτοιες έρευνες; Ο καθηγητής συγκριτικής εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Πατρών Σήφης Μπουζάκης απαντά ότι ο βασικός παράγων επιτυχίας του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος, όπως σημειώνεται και στην έρευνα, είναι οι εκπαιδευτικοί. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι έχουν καλούς μισθούς. Είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι. Σχεδόν 100% των εκπαιδευτικών έχει μεταπτυχιακούς τίτλους. Μάλιστα έχουν κίνητρο να κάνουν τέτοιες σπουδές .
 
Επιπλέον ο κ. Μπουζάκης σημειώνει ότι οι εκπαιδευτικοί στη Φινλανδία έχουν πολύ υψηλό κοινωνικό status. Γι' αυτό και οι σχολές προσελκύουν πάντα τους αρίστους, τους καλύτερους μαθητές . Στην Ελλάδα αυτό συνέβαινε με τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, αλλά για τελείως διαφορετικό λόγο: οι δάσκαλοι προσλαμβάνονταν στο Δημόσιο, έστω ως αναπληρωτές, ελάχιστους μήνες μετά το πτυχίο.
 
Η κρίση άλλαξε όχι μόνο αυτό το δεδομένο, αλλά και τους μισθούς ένας πρωτοδιόριστος δάσκαλος παίρνει καθαρά 648 ευρώ. Οι ετήσιες κατώτερες μεικτές αποδοχές ενός δασκάλου είναι 25.617 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα είναι 15.327 ευρώ. Από την πλευρά του, ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) με περίπου 40 χρόνια εμπειρίας στην εκπαίδευση και 20 διδασκαλίας, o δάσκαλος Δημήτρης Μπράτης λέει ότι σε χώρες που συνήθως έχουν υψηλές επιδόσεις στις έρευνες, οι δάσκαλοι επιμορφώνονται συνεχώς.
 
Αντι'θετα σε εμάς, ενώ το επίπεδο εκπαίδευσης είναι πολύ υψηλό, απουσιάζει η επιμόρφωση. Ο εκπαιδευτικός εγκαταλείπεται. Μόνος του ό,τι κάνει. Τα τελευταία 20 χρόνια σοβαρό πρό γραμμα επιμόρφωσης δεν υπάρχει . Προσθέτει ακόμη ότι το λειτούργημα του δασκάλου δεν μπορεί να είναι τυχαία επιλογή. Θα έπρεπε δηλαδή, έστω και με το ισχύον σύστημα, με το Μηχανογραφικό, να υπάρχει τρόπος ώστε δάσκαλοι να γίνονται αυτοί που πραγματικά το επιθυμούν .
 
Για τον κ. Μπράτη, σημαντικό ρόλο για τις επιτυχίες των Φινλανδών παίζει και ο συγκροτημένος κεντρικός σχεδιασμός για την παιδεία, o οποίος ισχύει εδώ και χρόνια στη χώρα τους. Αντίθετα, στην Ελλάδα αυτό δεν συμβαίνει. Εχουμε συνεχώς αλλαγές στο εκπαιδει ηκό σύστημα. Οχι μόνο από κυβέρνηση σε κυβέρνηση αλλά και από υπουργό σε υπουργό . Αναφέρεται επίσης στα υψηλά κονδύλια που δίνονται για την παιδεία. Χώρες όπως η Φινλανδία δαπανούν 7% του ΑΕΠ τους για την παιδεία. Αντίθετα στην Ελλάδα, ακόμη και όταν διανύαμε καλύτερες εποχές, δεν είχαμε ξεπεράσει το 3,5% του ΑΕΠ .
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΕΛΣΙΝΚΙ.
 
Οι εκπαιδευτικές επιτυχίες των Φινλανδών οφείλονται και σε άλλα συστήματα που εφαρμόζουν, σύμφωνα με τον κ. Μπουζάκη. Δεν είναι προσκολλημένοι στο ένα βιβλίο, έχουν δικαίωμα επιλογής . Επιπλέον, λέει, οι Φινλανδοί εδώ και μια  20ετία έχουν προγράμματα εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, βάσει των στόχων που τα ίδια τα σχολεία θέτουν. Επίσης υπάρχει η λογοδοσία των σχολείων. Ανακοινώνουν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των σχολείων . Ακό μη, τονίζει πως στη Φινλανδία το σχολείο είναι ενιαίο σε ό,τι αφορά την εννεάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.
 
Εδώ έχουμε το σοκ της μετάβασης από βαθμίδα σε βαθμίδα . Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε, συμπληρώνει, πως στη Φινλανδία τα ολοήμερα σχολεία είναι πραγματικά ολοήμερα, με ενιαίο πρόγραμμα, χώ ρους εστίασης όχι απλώς βοήθεια για την επόμενη ημέρα. Διαθέτουν μάλιστα πολύ καλά προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Οι άρτιες υποδομές που παρατηρούνται στην πλειονότητα των φινλανδικών σχολείων είναι ακόμη ένα στοιχείο που κάνει το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα να ξεχωρίζει.
 
Στο μικροσκόπιο 50 χώρες
 
Η έρευνα με τον τίτλο The Learning Curve διενεργήθηκε από το τμήμα πληροφοριών (Intelligence Unit) του Economist και εκδόθηκε από την εταιρεία μάθησηβ Pearson. Στόχος της ήταν να βοηθήσει να γίνει κατανοητό τι οδηγεί σε επιτυχημένα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση του προγράμματος συμμετείχαν μερικοί από τους κορυφαίους μελετητές και ειδικοί από τον χώρο της εκπαίδευσης. Αναλύθηκαν περισσότερα από 60 κριτήρια από 50 χώρες. Η τελική κατάταξη αφορούσε 39 χώρες και μία περιοχή, το Χονγκ Κονγκ.
 
ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ
 
Επενδύστε στο μέλλον
 
ΡΟΛΟ ΚΛΕΙΔΙ για την ποιοτική εκπαίδευση έχουν οι δάσκαλοι. Αυτό τονίζει στα ΝΕΑ ο πρόεδρος της Ενωσης Δασκάλων Φινλανδίας (OAJ) ΟλιΛουκάινεν, που εκπροσωπεί 120.000 εκπαιδευπκούς. Ολοι έχουν κατάρτιση μεταπτυχιακού επιπέδου εδώ και 40 χρόνια. Η απόφαση ελήφθη στις αρχές του 70. Τώρα δρέπουμε τους καρπούς. Οι δάσκαλοι είναι καλά εκπαιδευμένοι και έχουν μεγάλη ανεξαρτησία στη δουλειά τους. Δεν αξιολογούνται, δεν έχουν επιθεωρητές . Επισημαίνει ότι η εκπαίδευση χαίρει μεγάλου σεβασμού από την οικογένεια: γονείς που ήθελαν καλή παιδεία για τα παιδιά τους πίεσαν ν' αλλάξει το σύστημα στις αρχές του 70.
 
Η συνεργασία των φορέων έχει επίσης βοηθήσει. Η νομοθεσία, τα προγράμματα εκπαίδευσης επεξεργάζονται από ομάδες εργασίας, όπου εκπροσωπούνται δάσκαλοι, ειδικοί πανεπιστημίων, σύλλογοι γονέων. Η παιδεία δεν είναι ιδιοκτησία κανενός κόμματος. Υπάρχει μεγάλη συναίνεση από την Αριστερά έως τη Δεξιά . Ο ΟλιΛουκάινεν, πρόεδρος της Ενωσης Δασκάλων στη χώρα του
 
Ως δάσκαλος παροτρύνει τους Ελληνες: Είναι σημαντικό να λαμβάνετε μακροπρόθεσμες αποφάσεις. Προσπαθήστε πολύ για την εκπαίδευση των δασκάλων. Αναπτύξτε το εκπαιδευτικό σύστημα με τη συνεργασία όλων. Είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι η εκπαίδευση είναι επένδυσπ για το μέλλον. Και όλες οι περικοπές στην εκπαίδευση και οι περιορισμοί των εκπαιδευτικών πόρων θα έχουν μεγάλο κόστος . Το ελληνικό πρόγραμμα πρέπει να γίνει περισσότερο πρακτικό
 
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ερευνών όπως The Learning Curve ή PISA συχνά αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό. Κυρίως από χώρες πσυ κατατάσσονται σε... χαμηλές θέσεις. Οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών είναι ότι οι έρευνες βασίζονται στα πρότυπα αγγλοσαξονικών συστημάτων. Δίνουν βάρος δηλαδή στο πρακτικό κομμάτι τπς γνώσης, Πράγματι έχει βάση αυτή n κριτική. Χώρες πσυ είναι στις πρώτες θέσεις ευνοούν τη δυτική σκέψη, σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου υπάρχει η παπαγαλία , λέει ο κ. Μπουζάκης και συμπληρώνει: Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να φτάνουμε στο άλλο άκρο και να λέμε ότι η χαμηλή κατάταξη δεν μας αφορά.
 
Η θέση που παίρνει η χώρα μας πρέπει να μας δίνει μηνύματα . Παρομοίως, η επίκουρος καθηγήτρια στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκόπειου Χρύσα Σοφιανοπούλου, με αντικείμενο την ανάλυση της εκπαιδευτικύς επίδοσης, λέει ότι αυτού του τύπου οι έρευνες είναι μεθοδολογικά και επιστημονικά πολύ καλά στημένες . Το γνωρίζει άλλωστε από πρώτο Κι όμωε υπάρχει δυναμικό, όπωε αποδεικνύει το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου που κέρδισε το πρώτο βραβείο στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικης, με την κατασκευή ενός ρομπότ. Με αυτό πήγαν στον Πρόεδρο της Δημοκρατιας, αλλά και στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Αμπου Ντάμπι χέρι διότι έχει διατελέσει εθνική διαχειρίστρια για την PISA στην Ελλάδα την περίοδο 2008 2010.
 
Η διαφορά στις επιδόσεις των ελλήνων μαθητών με τους Φινλανδούς, για παράδειγμα, δεν είναι ότι οι πρώτοι έχουν διδαχθεί διαφορετικά πράγματα. Εμείς έχουμε πολύ υψηλού επιπέδου αναλυτικά προγράμματα, θεωρητικής όμως γνώσης. Τα παιδιά ξέρουν τύπους, αλλά δεν γνωρίζουν να τους εφαρμόσουν. Κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει στην Ελλάδα να δώσουμε άλλη κατεύθυνση στο πρόγραμμα σπουδών: να έχει μεγαλύτερη σύνδεση με την καθημερινή ζωή και να είναι λιγότερο θεωρητικό . Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο γραμματέας του Κέντρου Εκπαιδευτικών Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, Ανδρέας Παπαδαντωνάκης τονίζει ότι δεν μπορεί να αγνοηθούν. Προσθέτει μάλιστα πως οι χαμηλές επιδόσεις της Ελλάδας οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη μορφή του εκπαιδευτικού μας συστήματος: Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι θεραπαινίδα του συστήματος που έχει ως επίκεντρο τις εξετάσεις .
 
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
 
 

go cheater click
wife cheat how many people cheat go
how to cheat with a married woman read here redirect
will my husband cheat why husband cheat women who want to cheat
women who cheat married men cheat reasons why women cheat on their husbands
women love to cheat click here online
erotic stories sex stories free malayalam hot sex stories bdsm gay sex stories
free spy on cell phone randolphia.com spyware for android cell phones
walgreen coupon code photo pharmacy discount coupons rite aid krazy coupon lady
viagra free sample coupons gallaghermalpractice.com free prescription cards discount
late term abortion clinics late term abortion clinics national abortion federation
free abortion pill abortions facts early abortion pill options
cheap abortion pill medical abortion cost price of an abortion pill
ldn 4.5 mg go naltrexone side effects forum

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2796 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012

Σχόλια (0)
 μπορει να φαινονται τοσο ωραια ετσι οπως τα παρουσιαζετε , ομως ξεχασατε να επισημανετε τα πολυ υψηλα ποσοστα αυτοκτονιων απο μαθητες στις χωρες αυτες , λογω πιεσης φορτου εργασιας , ποιοτικου ελευθερου χρονου  κλπ . Μπορει στην ελλαδα να μην εχουμε το καλυτερο συστημα αλλα τα μαθητικα και φοιτητικα χρονια δε συγκρινονται με καμια αλλη χωρα  ... 
ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill abortion pill online purchase
why husband cheat unfaithful husband cheat wife
Υποβλήθηκε πριν από 2796 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Προσέφυγαν στο ΣτΕ οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα
Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 - 04:21
Σχόλια (0)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕ ΠΑΛΑΙΟ
Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020 - 23:15
Σχόλια (3)

Μεταπτυχιακο νοσηλευτικη
Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020 - 21:23
Σχόλια (0)

Εκπαιδευτικος σε δημόσιο ιεκ
Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020 - 16:46
Σχόλια (0)

παλαιο συστημα
Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020 - 16:04
Σχόλια (1)

4% για Κτηνιατρική
Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020 - 15:27
Σχόλια (0)

ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020 - 13:36
Σχόλια (1)

Ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Βάσεων.
Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020 - 12:39
Σχόλια (3)


Μεταπτυχιακά ΕΚΠΑ
Σάββατο, 8 Αυγούστου 2020 - 23:09
Σχόλια (0)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020
Πανελλήνιες 2020: Η πιο πιθανή ημερομηνία για την ανακοίνωση των βάσεων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020
1723 ικανοί και 2770 μη ικανοί για την εισαγωγή στις Πυροσβεστικές Σχολές (2020) - ΟΝΟΜΑΤΑ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020
ΕΥΔΟΞΟΣ: Παράταση ανάρτησης φοιτητικών συγγραμμάτων (2020‐2021)
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020
Γερμανία: Έκλεισαν δύο σχολεία στο Μεκλεμβούργο-Πομερανία λόγω Κορονοϊόυ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Σελίδα 1 από 4562 (27367 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4560
4561
4562
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης