Στον χώρο της
Ανώτατης Εκπαίδευσης τις τελευταίες δεκαετίες επικρατεί μια άναρχη
χωροταξική κατανομή. Λειτουργούν 24 πανεπιστήμια σε 36 διαφορετικές
πόλεις και 16 TEI σε 40 πόλεις και κωμοπόλεις. Συνολικά υπάρχουν 226
τμήματα πανεπιστημίων και 213 τμήματα TEΙ. Υπάρχουν 22 Παιδαγωγικά
Τμήματα, 32 Σχολές Πληροφορικής, 14 Γεωπονίας, 14 Θεάτρου, 21 Σχολές
Αρχιτεκτονικής, 36 Οικονομικά Τμήματα κατ 50 Τμήματα Διοίκησης
Επιχειρήσεων. Σε πολλά ιδρύματα λειτουργούν τμήματα με το ίδιο γνωστικό
αντικείμενο. Η αναδιοργάνωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και ο
εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας είναι επιτακτική ανάγκη.
Οι ακαδημαϊκές συνθήκες είναι ώριμες σήμερα για μια νέα Ανώτατη
Εκπαίδευση ανεξάρτητα αν αυτό επιτάσσει και n οικονομική συγκυρία. Οι
συγχωνεύσεις και γενικά ο εξορθολογισμός της Ανωτάτης Εκπαίδευσης
δεν είναι μια μια απλή διαδικασία. Τα ΑΕΙ δεν είναι δημόσιες
υπηρεσίες που μπορείς εύκολα να μεταφέρεις τις αρμοδιότητες και το
προσωπικό σε άλλους φορείς. Προκύπτουν σύνθετα θέματα ένταξης και
κατανομής των φοιτητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, έναρξας και
τρόπου λειτουργίας των νέων ιδρυμάτων ή τμημάτων, θέματα παλαιών και
νέων πτυχιούχων κ.λπ. Οι
διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.4009 2011 είναι ενιαίες χωρίς διακρίσεις
μεταξύ πανεπιστημίων & ΤΕΙ, για τον λόγο αυτόν και η εφαρμογή τους
θα πρέπει να είναι ενιαία. Hεφαρμογή του παραπάνω άρθρου απαιτεί: Την
καταγραφή των αναγκών της περιφέρειας και της χώρας. Τη μείωση της
εσωτερικής μετανάστευσης των φοιτητών απο περιφέρεια σε περιφέρεια. Την
οσο το δυνατό ομαλότερη μετάβαση από το σημερινό καθεστώς στο νέο.
Προτείνουμε κάθε περιφέρεια να αποκτήσει το δικό της ισχυρό ΑΕΙ, που
μπορεί να συμβάλει όχι μόνο στην ανάπτυξα της περιφέρειας αλλά και της
χώρας. Ένα δηλαδή ΑΕΙ με δυναμική και ικανό να προσφέρει εκπαιδευτικό,
ερευνητικό και πολιτιστικό έργο υψηλού επιπέδου, σε μια κοινωνία που
αναξατά οράματα και ελπίδα με ένταξα όλων των πανεπιστημιακών τμημάτων
και των τμημάτων ΤΕΙ σε αυτό. Ειδικά για την Απική και τη Θεσσαλονίκη
μπορεί να εφαρμοστεί αυτόνομη λειτουργία περισσότερων ΑΕΙ με κοινή
κεντρική Αρχή Χάραξας Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι θετικό να δοθεί μια
μεταβατική περίοδος δύο ετών για την ήπια προσαρμογή και ενοποίηση όλων
των συναφών γνωστικών αντικειμένων στο νέο Ιδρυμα. Γράφει ο Λάζαρος Βρυζίδης, Πρόεδρος ΤΕΙ Πειραιά
Πηγή: ΕΘΝΟΣ
adult audio stories site adult japanese love stories adult dog sex stories read incest nifty sex stories viagra prescription coupon singlvkuchyni.cz discount card for prescription drugs abortion at home open facts about abortion
Σχόλια (
)
|