Οι κρίσεις
μπορούν να εξελιχθούν σε ευκαιρίες, θέτουν υπό αμφισβήτηση καθιερωμένα
πρότυπα και τρόπους συμπεριφοράς, υποχρεώνουν ολόκληρες κοινωνίες σε
ενδοσκόπηση ώστε να επανεξετάσουν την πορεία τους. Δεν θα μπορούσε να
αποτελεί η κρίση που βιώνουμε επιπρόσθετη πηγή προβληματισμού αλλά και
ευκαιρίας και για το ελληνικό Πανεπιστήμιο Ως ακαδημαϊκοί, δάσκαλοι και
ερευνητές, καλούμαστε να συμβάλλουμε στην πρόοδο του τόπου και στην
έξοδο από την κρίση με ποικίλους τρόπους. Πέραν της αρι στείας, θα
σταθούμε σε δύο σημεία: Την αλλαγή του καθιερωμένου παραγωγικού προτύπου
της χώρας και την ανάγκη για εξωστρέφεια. Αναφορικά με το πρώτο, δεν
είναι μυστικό πως κατά τις προηγούμενες δεκαετίες επικράτησε στη χώρα
ένα μοντέλο ανάπτυξης δτιμόσιο κεντρικό και εχθρικό στην επιχειρηματική
πρωτοβουλία. Μία θέση στο Δημόσιο ήταν ο αυτοσκοπός των περισσοτέρων.
Στη νέα γενιά δεν δίνονταν κίνητρα να καινοτομήσει, να σκεφτεί
διαφορειικά όπως οι νέοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν να πάρει ρίσκα, ώστε
να δρέψει τους καρπούς είτε της επιτυχίας είτε της εμπειρίας και της
ωρίμασης που έρχεται με την αποτυχία. Αυτό το πρότυπο ανάπτυξης παρήγαγε
και εξακολουθεί να παράγει περισσότερη γραφειοκρατία, χωρίς να
δημιουργεί όμως προστιθέμενη αξία για τη χώρα: Νέες ιδέες μπορεί να
γεννιούνται, αλλά δεν υλοποιούνται εντός της χώρας. Αυτός ο μη
παραγωγικός τρόπος ανάπτυξης πλέον πνέει τα λοίσθια. Πρέπει λοιπόν τα
Πανεπιστήμια να ξαναδιδάξουν στη νέα γενιά αρετές και αξίες που όλοι μας
βάλαμε στο συρτάρι λίγο ή πολύ. Τέτοιες αξίες, η προσωπική πρωτοβουλία,
η εφευρετικότητα, η ανάληψη ρίσκου, η έλλειψη φόβου εμπρός στην
ατιοτηχία και τον συναγωνισμό ήταν διακριτά χαρακτηριστικά του λαού μας
για μεγάλες περιόδους της ιστορικής πορείας του στο παρελθόν και η
επιστροφή σε αυτές μονό ευοίωνη για το μέλλον μπορεί να είναι. Με ελπίδα
διαπιστώνουμε ότι στον χώρο του ελληνικού Πανεπιστημίου υπάρχει ήδη
κινητικότητα στη συγκεκριμένη κατεύθυνση με την ανακοίνωση προγραμμάτων
χρηματοδότησης καινοτόμων ιδεών αλλά και τη θέσπιση για παράδειγμα των
Μονάδων Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (Μο.Κ.Ε) του κάθε Ιδρύματος.
Στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, η Μο.Κ.Ε. καλύπτει μία πληθώρα
δραστηριοτήτων: Από την παροχή ενημέρωσης και τη διοργάνωση ημερίδων και
πρακτικών σεμιναρίων (για παράδειγμα στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα),
στην εκμάθηση μεθόδων συγγραφής επιχειρηματικού πλάνου και στην ενεργή
συμμετοχή φοιτητικών ομάδων σε διαγωνισμούς φοιτητικής καινοτομίας και
επιχειρηματικότητας. Επίσης, στα προγράμματα σπουδών του Διεθνούς
Πανεπιστημίου περιλαμβάνονται μαθήματα επιχειρηματικότητας, ενώ δυο
μεταπτυχιακά στην καινοτομία και επιχειρηματικότητα είναι σε αναμονή
έγκρισης. Τέλος, παρά τα λίγα χρόνια που έχουν περάσει από την ίδρυσή
μας, το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος είναι ιδιαίτερα δραστήριο στην
τελευταία αυτή κατηγορία των φοιτητικών διαγωνισμών. Κατά τα τελευταία
δύο χρόνια συνδιοργανώσαμε με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν
(ELTRUN) του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του
Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας τον
φοιτητικό διαγωνισμό ψηφιακής επιχειρηματικότητας Ennovation με πολύ
μεγάλη συμμετοχή ομάδων από όλη την Ελλάδα και τη Κύπρο και με πολύ
ενθαρρυντικά αποτελέσματα για το Ιδρυμά μας: Μετά τη διάκριση δύο ομάδων
μας στον προπέρσινο διαγωνισμό, πέρυσι ένας από τους φοιτητές του
μεταπτυχιακού μας στα Συστήματα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών είχε
κεντρική θέση στη νικητήρια ομάδα που βραβεύτηκε με την πρώτη θέση και
ένα χρηματικό έπαθλο αξίας 5.000 ευρώ. Ως Διεθνές Πανεπιστήμιο μάλιστα
πρωτοστατούμε ώστε το E nnovation (ennovation.ihu.edu.gr) εφέτος να
γίνει διεθνές, με τη συμμετοχή ιδρυμάτων της ευρύτερης Βαλκανικής. Αυτό
μας φέρνει αμέσως στο δεύτερο σημείο της ανάλυσής μας: Την εξωστρέφεια.
Πιστεύουμε πως αυτή θα πρέπει να ανα ζητηθεί σε δύο κυρίως κατευθύνσεις:
Η πρώτη είναι το άνοιγμα του Πανεπιστημίου στην ευρύτερη κοινωνία σε
παραγωγικούς φορείς, ομάδες νέων ανθρώπων που επιθυμούν να δημιουργήσουν
κάτι καινούργιο καθώς και η δημιουργία περισσότερων συνεργιών με τον
ιδιωτικό τομέα και την ευρύτερη κοινωνία των πολιτών. Ενα τέτοιο άνοιγμα
θα συμβάλλει ώστε τα Πανεπιστήμια να μπορέσουν να ξαναγίνουν ζωντανά
κύπαρα των ευρύτερων κοινωνιών και όχι απλά χώροι μάθησης και
ακαδημαϊκής έρευνας. Για παράδειγμα, η Σχολή Επιστημών Τεχνολογίας του
Διεθνούς Πανεπιστημίου αναπτύσσει συνεργασίες για παράδειγμα με το
OpenCoffee Thessaloniki, τόσο στο επίπεδο της ουν διοργάνωσης ημερίδων
όσο και της πραγματοποίησης επισκέψεων σε τέτοιες νεοφυείς
επιχειρηματικές κοινότητες. Παράλληλα καλλιεργούμε τις επαφές μας με
εταιρείες του ιδιωτικού τομέα, οι οποίες συμμετέχουν σε θέματα
διπλωματικών των φοιτητών μας, τους μιλάνε για τον επαγγελματικό στίβο,
ενώ όλο και συχνότερα προσλαμβάνουν φοιτητές μας μόλις αυτοί
αποφοιτήσουν, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Τέλος, το
Πανεπιστήμιό μας σκοπεύει να διοργανώσει μέσα στην άνοιξη έναν ευρύτατο
εορτασμό εβδομαδιαίας διάρκειας με καλεσμένους ομιλητές αχαϊκούς με τον
επιχειρηματικό χώρο, τόσο αναφορικά με νεοφυείς ειαιρείες (startups) όσο
και καταξιωμένους επιχειρηματίες από τον χώρο της ενέργειας, σχετικούς
με τη θεματική που πραγματεύεται το έτερο μειαπτυχιακό μας στα
Ενεργειακά Συστήματα. Η δεύτερη κατεύθυνση στην οποία θα πρέπει να
αναζητηθούμε την εξωστρέφεια είναι ευρύτατα γεωγραφική. Οχι μόνο οι
απόφοιτοι μας, αλλά γενικότερα η νέα γενιά αντιλαμβάνααι όλο και
περισσότερο πως είναι μέλη μιας διεθνούς κοινότητας. Πρέπει να ξεχάσουμε
το μικρό, το τοπικό και να σκεφτούμε παγκόσμια. Αυτό είναι κάτι που
επιδιώκουμε ένθερμα στο Διεθνές Πανεπΐ'3τημισ της Ελλάδος, θα πρέπει να
σημειωθει' πως η γλώσσα διδασκαλίας των προγραμμάτων μας είναι
αποκλειστικά η ογγλική, ενώ γι' αυτό τον λόγο προσελκύουμε τόσο
διδάσκοντες όσο και φοιτητές και από το εξωτερικό. Αυτό βοηθάει τους
φοιτητές μας να αντιληφθούν ακόμη περισσότερο το διεθνές περιβάλλον το
οποίο ανοίγααι εμπρός τους και στο οποίο θα πρέπει να στοχεύουν. Και αν
δεν μπορούμε ως χώρα να ανταγωνιστούμε παγκοσμίως σε θέματα κόστους με
άλλες χώρες, που είναι και θα παραμείνουν φθηνότερες σε εργατικά χέρια
από εμάς, ως λαός έχουμε μεγάλες δημιουργικές ικανότητες ώστε να
παραγάγουμε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενες αξίας για
παράδειγμα στον χώρο της Πληροφορικής. Πολλοί δεν γνωρίζουν πως κάποιες
εξαιρειικού επιπέδου εξειδικευμένες εταιρίες πληροφορικής που
δραστηριοποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο ει'ναι ελληνικές, αρκαές μάλιστα
εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη. Το πρότυπο αυτών των επιχειρήσεων πρέπει να
ακολουθήσουμε. Πόσο μάλιστα όταν στο συγκεκριμένο χώρο μπορεί να
δραστηριοποιηθεί ακόμα και ένας φοιτητής Πληροφορικής χωρίς πρόσβαση σε
χρηματοδοτικό κεφάλαιο, φτιάχνοντας μία εφαρμογή και στοχεύοντας στη
διεθνή αγορά κατ τα υπάρχοντα market places. Η νέα γενιά πρέπει να
δημιουργεί. Αυτή είναι η φυσιολογική τάξη των πραγμάτων. Εάν τα ελληντκά
Πανεπιστήμια λειτουργήσουν ακόμη περισσότερο στην κατεύθυνση της
αλλαγής του παραγωγτκού προτύπου της χώρας και της εξωστρέφειας,
πρακτικές που η Σχολή μας ασπάζεται ήδη στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της
Ελλάδος, η νέα γενιά θα καινοτομήσει. Και όταν συμβεί αυτό, τα θετικά
αποτελέσματα για την ελληνική κοινωνία μόνο αμελητέα δεν θα είναι. Ο κ.
I. Βλαχάβας είναι κοσμήτορας Σχολής Επιστημών Τεχνολογίας του Διεθνούς
Πανεπιστημίου της Ελλάδος, ο κ. θ. Μπέμαις είναι Programme Manager της
Σχολής Επιστημών Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και ο
κ. Ν. Βασιλειάδης είναι αναπληρωτής καθηγητής, ακαδημαϊκός συντονιστής
της Σχολής Επιστημών Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ
online purchase abortion pill abortion pill pill for abortion online click here open how to know if wife has cheated my ex cheated on me link my husband cheated on me blog tretinoin open priligy pill
Σχόλια (
)
|