Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2013
Σχολές - Τμήματα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας εναντίον σχεδίου Αθηνάς

Τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας τάσσονται κατηγορηματικά εναντίον της συγχώνευσης των Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας,  Γαλλικής  Γλώσσας και Φιλολογίας, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και συνολικά εναντίον του Σχεδίου ΑΘΗΝΑ, με το οποίο επιχειρείται η υποβάθμιση της παρεχόμενης Παιδείας στην Ελλάδα και η συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ιδιαίτερα των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Από τον Υπουργό Παιδείας υποβλήθηκε προς διαβούλευση το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ με βασική αιτιολογία την «εκπλήρωση του θεμελιώδους ρόλου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική». Ως προς τους στόχους του Σχεδίου αναφέρεται ότι θα προσφέρει: α) στους διδάσκοντες «βέλτιστες συνθήκες διδασκαλίας, έρευνας και προοπτική ακαδημαϊκής ανέλιξης και καταξίωσης», β) στη Νέα Γενιά «επαγγελματικό ορίζοντα και κινητικότητα, κοινωνική ένταξη και καταξίωση», και γ) στην Ελλάδα «θύλακες επιστημονικής αριστείας, ανθρώπινο δυναμικό και προοπτική ανάπτυξης». Προβάλλεται, επίσης, το επιχείρημα ότι μέσω των συγχωνεύσεων «συγγενών (ως προς το γνωστικό αντικείμενο) Τμημάτων» θα δημιουργηθούν  «Θύλακες Αριστείας».

     Στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, συγκεκριμένα, το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ προβλέπει την ίδρυση «Τμήματος Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας» με 5 Κατευθύνσεις: «1. Αγγλικής Γλώσσας, 2. Γαλλικής Γλώσσας, 3. Γερμανικής Γλώσσας, 4. Ισπανικής Γλώσσας και 5. Ιταλικής Γλώσσας».

Θεωρούμε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση δεν οδηγεί στην επίτευξη των ανωτέρω στόχων, αλλά αντίθετα αντιστρατεύεται κοινώς αποδεκτά επιστημονικά δεδομένα και υπονομεύει την ποιότητα της Παιδείας και τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.

        Η πρόταση για ίδρυση Τμήματος «Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας» αποτελεί επιστημονικό ατόπημα, διότι τέτοιος επιστημονικός κλάδος δεν υφίσταται. Είναι γνωστό ότι τα υπάρχοντα Τμήματα θεραπεύουν σαφώς διακριτά επιστημονικά αντικείμενα, τα οποία αντιστοιχούν σε αυτόνομους επιστημονικούς κλάδους. Στο κάθε Τμήμα Φιλολογίας μελετάται και διδάσκεται ξεχωριστά για κάθε γλώσσα ο λογοτεχνικός, φιλοσοφικός και πολιτισμικός πλούτος της εκάστοτε γλωσσικής κοινότητας, όπως επίσης και η επιστημονική μελέτη και η διδακτική της εκάστοτε γλώσσας.

        Η ίδρυση του προτεινόμενου Τμήματος με την επωνυμία «Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας» υποβαθμίζει τα επιστημονικά και ερευνητικά πεδία της κάθε Φιλολογίας, δημιουργώντας απλές «κατευθύνσεις», οι οποίες στοχεύουν κατ’ ουσίαν στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Οι φιλολογικές σπουδές, όμως, δεν είναι διαδικασία εκμάθησης γλώσσας, αντίθετα προϋποθέτουν τη γνώση της. Για αυτό οι φοιτητές εισάγονται στα υπάρχοντα Τμήματα μετά από πανελλαδικές εξετάσεις γλωσσομάθειας.

            Τα υπάρχοντα Τμήματα είναι αυτά που προσφέρουν υψηλού επιπέδου σπουδές, έχουν οργανωμένα προγράμματα σπουδών – στα οποία διδάσκουν μέλη ΔΕΠ με τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα – και είναι τα μόνα που εξασφαλίζουν στους αποφοίτους την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση τόσο για την περαιτέρω ακαδημαϊκή τους εξέλιξη όσο και για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Από τα Τμήματα αυτά της Φιλοσοφικής Σχολής αποφοιτούν επιστήμονες με αναγνωρισμένες – στην Ελλάδα και το εξωτερικό – ειδικεύσεις, οι οποίοι διαπρέπουν σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και κατέχουν πτυχία που προσφέρουν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

            Η δημιουργία ενός τεράστιου υβριδικού Τμήματος με κατευθύνσεις γλωσσών και υποβαθμισμένα επιστημονικά αντικείμενα θα έχει ολέθριες συνέπειες τόσο για τους διδάσκοντες όσο και για τους φοιτητές. Αναφορικά με τους διδάσκοντες, η συγχώνευση των Τμημάτων και η δημιουργία ενός δυσλειτουργικού (89 μέλη ΔΕΠ) Τμήματος όχι μόνο δεν οδηγεί σε «βέλτιστες συνθήκες διδασκαλίας», αλλά υποβαθμίζει και συρρικνώνει τα επιστημονικά αντικείμενα και κατ’ επέκταση εμποδίζει την ανάπτυξη της έρευνας και κάθε «προοπτική ακαδημαϊκής ανέλιξης και καταξίωσης». Αναφορικά με τους φοιτητές, η συγχώνευση των Τμημάτων δεν εξασφαλίζει επαρκή επιστημονική κατάρτιση που να οδηγεί σε σαφή αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, γεγονός που δεν βελτιώνει τον «επαγγελματικό ορίζοντα και την κινητικότητα, την κοινωνική ένταξη και καταξίωση».

            Συνεπώς η επιχειρούμενη υποβάθμιση της έρευνας και των παρεχόμενων σπουδών σαφώς και δεν μπορεί να συντελέσει στη δημιουργία «Θυλάκων Αριστείας» στα Πανεπιστήμια ούτε οδηγεί στην «Αριστεία» γενικότερα. Η προτεινόμενη συγχώνευση των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας με το επιχείρημα της «σύνδεσης γνωστικών αντικειμένων» αποτελεί αντίφαση ως προς τον στόχο της «Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής», διότι υποβαθμίζονται οι ξενόγλωσσες φιλολογίες, οι οποίες αποτελούν εξ αντικειμένου γέφυρες με την Ευρώπη και τον κόσμο, τη στιγμή ακριβώς που η χώρα αγωνίζεται για την ευρωπαϊκή προοπτική της. Θεωρούμε, τέλος, ότι η συρρίκνωση των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα έχει δυσμενέστατες συνέπειες για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, η οποία πλήττεται από την κρίση, καθώς της αφαιρείται με αυτόν τον τρόπο το πιο σημαντικό της όπλο, η ΠΑΙΔΕΙΑ.

            Για όλους τους ανωτέρω λόγους: α) ζητούμε από το αρμόδιο Υπουργείο να αποσύρει το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ και να μην προχωρήσει στη συγχώνευση των Τμημάτων και β) δηλώνουμε έτοιμοι να αγωνιστούμε για την αυτοτέλειά τους.

ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill abortion pill buy online
online purchase abortion pill click here pill for abortion online
where can i get the abortion pill online abortion pill buy cytotec for 24 week abortion
most women cheat wives that cheat
women who cheat on their husband click unfaithful husband
read click here how to catch a cheater
viagra 100mg tablet buy viagra in toronto online
generic mexico pharmacy viagra go link
website buy discreet medical viagra viagra superactive canadian
how to know if wife has cheated online women who cheat on men
why do men cheat on their girlfriends faithwalker.org did my girlfriend cheated on me
how could my husband cheated on me scottdangelo.com i told my husband i cheated
i think my boyfriend cheated on me i think my boyfriend cheated on me would my boyfriend cheat
i cheated on my wife now what myjustliving.com what to do when your wife cheated on you
why some women cheat mdfoosball.com why married men cheat
pharmacy discount code pharmacy discount discount rx pharmacy
cheap abortion pill spontaneous abortion pill price of an abortion pill
prescription card discount coupons cialis prescription coupon card

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4175 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Εσπερινό ΕΠΑΛ + τεφαα
Σάββατο, 6 Ιουλίου 2024 - 10:38
Σχόλια (1)

Επειγον: εγγραφη στα ΕΠΑΛ προς κ. Κουτρουμπελη
Πέμπτη, 4 Ιουλίου 2024 - 09:21
Σχόλια (0)

Μετεγγραφές 2024
Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2024 - 13:30
Σχόλια (1)

Καλή επιτυχία
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 15:58
Σχόλια (0)




Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Σάββατο, 27 Ιουλίου 2024
Εισδοχή Ελλαδιτών Υποψηφίων για το Ακαδημαϊκό Έτος 2023-24
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2024
Πώς μαθαίνουν οι μαθητές
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ώρες
Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2024
Πανελλήνιες 2024: Αύριο η τελευταία ημέρα για την υποβολή Μηχανογραφικού
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Σελίδα 1 από 6289 (37729 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6287
6288
6289
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης