Κυριακή, 05 Φεβρουαρίου 2023
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2022 - Μηχανογραφικό 2022

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013
Σχολές - Τμήματα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
10.000 υπογραφές από τα ξενόγλωσσα τμήματα για το σχέδιο Αθηνά

 Ξεπέρασε τις 10.000 ο αριθμός των υπογραφών που συγκεντρώνονται στο http://www.change.org/petitions/professor-konstantinos-arvanitopoulos-greek-minister-of-education-save-the-departments-of-english-french-german-italian-and-spanish ενάντια στην προτεινόμενη συγχώνευση των «ξενόγλωσσων» Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ. Είναι χαρακτηριστικό πως η ανταπόκριση στο κάλεσμα αυτό έχει υπερβεί κατά πολύ τα ελληνικά σύνορα και την ευρωπαϊκή ήπειρο.

 

 ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ

ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

Αγαπητοί φοιτητές και αγαπητές φοιτήτριες,

Θα έχετε ήδη ενημερωθεί ότι το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ προβλέπει μεταξύ άλλων την δημιουργία ενός «Τμήματος Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας» με 5 «κατευθύνσεις»: 1. Αγγλικής Γλώσσας, 2. Γαλλικής Γλώσσας, 3. Γερμανικής Γλώσσας, 4. Ισπανικής Γλώσσας και 5. Ιταλικής Γλώσσας». Θεωρούμε όμως χρέος μας να σας ενημερώσουμε για τους λόγους της διαφωνίας μας με την επιχειρούμενη συγχώνευση των Ξένων Φιλολογιών σε ένα Τμήμα «Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας». Και αυτό γιατί η συγχώνευση αφορά όλους τους φοιτητές που σπουδάζουν αυτή τη στιγμή ανεξαρτήτως του εξαμήνου σπουδών τους και ασχέτως των μαθημάτων που έχουν ήδη περάσει!

Το ΑΘΗΝΑ υποτίθεται ότι στοχεύει στην αναδιαμόρφωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε αυτή να εκπληρώνει κριτήρια «αριστείας», αλλά και να προσφέρει στους αποφοίτους «επαγγελματικό ορίζοντα και κινητικότητα, κοινωνική ένταξη και καταξίωση».

Στην περίπτωσή μας ωστόσο κάνει ακριβώς το αντίθετο.

Γιατί:

1. Οι φιλολογικές σπουδές δεν είναι μόνο διαδικασία εκμάθησης γλώσσας. Η γλώσσα είναι το «εργαλείο» εκείνο, το οποίο αφενός αναλύεται από την εκάστοτε ειδική Γλωσσολογία και αφετέρου λειτουργεί ως το μέσο εκφοράς του λογοτεχνικού και φιλοσοφικού λόγου της κάθε γλωσσικής κοινότητας και σε αυτούς ακριβώς τους τομείς εξειδικεύεται ο φιλόλογος. Με βάση όμως την ονομασία του νέου αυτού «Τμήματος», οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα πρέπει περιοριστούν σε μια στείρα εκμάθηση ξένων γλωσσών, ενώ θα διδάσκονται μια κοινή φιλολογία. Οι ξένες γλώσσες όμως δεν έχουν μία κοινή φιλολογία. Το νέο Τμήμα θα σημάνει δηλαδή την συρρίκνωση των γνωστικών αντικειμένων και της έρευνας, διότι πόσα μαθήματα, για παράδειγμα, θα μπορούσε να προσφέρει η «κατεύθυνση» της γερμανικής γλώσσας στα τέσσερα αυτά χρόνια παράλληλα και με τις άλλες «κατευθύνσεις»;

2. Με την προτεινόμενη συγχώνευση τόσο διαφορετικών Φιλολογιών και Τμημάτων το πρόγραμμα σπουδών θα αλλάξει υποχρεωτικά για να προσαρμοστεί στο νέο Τμήμα και αυτό θα έχει ολέθριες επιπτώσεις σε όσους θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στη Γερμανία ή να δουλέψουν εκεί. Γνωρίζετε - και ειδικά όσοι έχετε ήδη παρακολουθήσει μαθήματα σε γερμανικά πανεπιστήμια μέσω του Προγράμματος ERASMUS - on το πρόγραμμα σπουδών μας έχει ως πρότυπο το γερμανικό μοντέλο, που προβλέπει επιστημονικές εργασίες κατά την διάρκεια των σπουδών και διπλωματική εργασία στο τέλος. Γι αυτό και οι απόφοιτοι μας έως σήμερα γίνονται δεκτοί και σε διεθνούς κύρους μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Σε ποιο πανεπιστήμιο της Γερμανίας ή της Αυστρίας θα γίνουν δεκτοί οι απόφοιτοι του νέου Τμήματος για μεταπτυχιακές σπουδές, όταν αυτό δεν θα έχει την εξειδικευμένη κατάρτιση που προσφέρει το ομόλογο Τμήμα Γλώσσας και Φιλολογίας του εξωτερικού;

3.  Τα σημερινά Τμήματα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής υπηρετούν διακριτούς και αυτόνομους κλάδους της επιστήμης και παράγουν επιστήμονες με αναγνωρισμένες και διεθνώς, αλλά και από το ελληνικό κράτος, ειδικεύσεις με συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Με τη δημιουργία ενός Τμήματος Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας τίθεται το ερώτημα πού θα προσληφθούν οι απόφοιτοι του. Ποιος ενδιαφέρεται να προσλάβει εργαζόμενους που είναι απόφοιτοι γενικώς «ξένων γλωσσών»; Ποιος θα εμπιστευτεί τα παιδιά του σε δάσκαλο που κατέχει μια γλώσσα σε επίπεδο «Κατεύθυνσης» πτυχίου ξένων γλωσσών, και όχι ως αντικείμενο επιστημονικής και σε βάθος κατάρτισης και εξειδίκευσης διάρκειας τεσσάρων ετών;

4. Οι απόφοιτοι ενός Τμήματος με το ασαφές και ξεπερασμένο επιστημονικά γνωστικό αντικείμενο των «Ξένων Γλωσσών και της Φιλολογίας» δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε μια αγορά εργασίας που απαιτεί την εις βάθος κατοχή ενός επιστημονικού πεδίου. Γι αυτό όσον αφορά στην υποτιθέμενη κοινωνική ένταξη, οι απόφοιτοι μας, εξαιτίας του απαξιωμένου τους πτυχίου είτε θα βρεθούν μπροστά στο φάσμα της ανεργίας, είτε θα αμείβονται με πολύ λιγότερα χρήματα απ' ό,τι άλλοι με πτυχία Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ενώ δεν θα έχουν την δυνατότητα να εξελιχθούν επαγγελματικά και να αναλάβουν θέσεις ευθύνης.

Για το Τμήμα μας αυτή η συγχώνευση σημαίνει το τέλος του, αλλά και το μαρασμό της Γερμανικής Φιλολογίας στην Ελλάδα, κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμα αρνητικές συνέπειες στην εκμάθηση της Γερμανικής Γλώσσας, ενώ αναφορικά με τα μέλη ΔΕΠ το νέο Τμήμα θα περιορίσει σημαντικά την ερευνητική τους δράση, αφού για να διδάξεις απλά την γλώσσα αρκεί να έχεις ένα πτυχίο Φιλολογίας!

Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι

►   τo σχέδιο Αθηνά για τις ξένες Φιλολογίες δεν προβλέπει χρόνο προσαρμογής, δεν αφορά δηλαδή μόνο τους νέους εισακτέους, αλλάαφορά όλους τους φοιτητές που σπουδάζουν αυτή τη στιγμή ανεξαρτήτως του εξαμήνου σπουδών τους και οι οποίοι θα βρεθούν ξαφνικά με ένα πτυχίο «Ξένων Γλωσσών με κατεύθυνση την Γερμανική Γλώσσα».

►  το σχέδιο Αθηνά θα συρρικνώσει την παρεχόμενη παιδεία και θα υποβαθμίσει το επίπεδο σπουδών σας και την επαγγελματική σας κατάρτιση, και άρα θα περιορίσει και τις δυνατότητες της επαγγελματικής σας αποκατάστασης,

είναι απαραίτητη και αναγκαία

 η συμμετοχή όλων μας

στον αγώνα

για την διατήρηση

της ανεξαρτησίας και αυτοδυναμίας

του Τμήματος μας.

Τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Πηγή: deutsch.gr

link cheater online
cheater click i dream my husband cheated on me
online cheat on my husband website
website abortion clinic chicago how abortion pill works
my ex cheated on me link my husband cheated on me blog
how could my husband cheated on me site i told my husband i cheated
android spy sms mealmixer.com spyware cell phone
how do i find a location of a cell phone blog.bjorback.com how to find gps location of a cell phone
metformin metformin metformin
free abortion pill abortion pill quotes early abortion pill options
printable cialis coupon cialis savings and coupons free cialis samples coupon

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3635 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Μια απορια
Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2023 - 17:06
Σχόλια (0)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΒΙΟΗΘΙΚΗΣ (ΠΑΝ. ΚΡΗΤΗΣ)
Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2022 - 16:23
Σχόλια (3)

Υπάρχει εξειδικευμένο Φόρουμ για το Παιδαγωγικό Αθηνας;;
Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2022 - 20:41
Σχόλια (4)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Περι ανεμων και υδατων
Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2022 - 00:25
Σχόλια (0)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Θα ήθελα την γνώμη σας
Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2022 - 21:39
Σχόλια (4)

Διαγωνισμος
Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2022 - 20:12
Σχόλια (0)

Επιταγή ακριβείας
Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2022 - 06:45
Σχόλια (4)

Μόρια αίτησης ικυ Έκο 2020-21
Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2022 - 22:26
Σχόλια (7)

ΙΚΥ ΕΚΟ 2020-2021 ΑΙΤΗΣΗ
Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2022 - 22:29
Σχόλια (2)

ΙΚΥ ΕΚΟ 2020-2021 ΜΟΡΙΑ
Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2022 - 21:32
Σχόλια (51)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2023
Αλλαγή που αφορά χιλιάδες πτυχιούχους: Τι ανακοινώθηκε για την αναγνώριση πτυχίων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2023
ΑΕΙ: Συναγερμός για την κατάργηση των δωρεάν Μεταπτυχιακών - Κλειδί η «βιωσιμότητα»
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 13 ώρες
Σελίδα 1 από 5810 (34855 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
5808
5809
5810
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης