Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016
Επικαιρότητα
Αλήθειες και μύθοι για τις βάσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων
 Γράφει ο Γιώργος Νικολάου*

Διαβάζω διάφορα post, γεμάτα ανησυχία και προβληματισμό αναφορικά με την πτώση των βάσεων στα Παιδαγωγικά Τμήματα, το "επίπεδο" των μελλοντικών εκπαιδευτικών, τους "αγράμματους" δασκάλους κλπ.

Από την πλευρά μου θα είχα να καταθέσω μία κάπως διαφορετική άποψη. Είναι αλήθεια ότι από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, λόγω του άμεσου διορισμού, τα Παιδαγωγικά Τμήματα είχαν προσελκύσει υποψήφιους με εξαιρετικά υψηλές βαθμολογίες. Επρόκειτο για άριστους μαθητές, οι οποίοι, όμως, αντιμετώπιζαν τη σχολή τους ως όχημα για γρήγορη και εύκολη επαγγελματική αποκατάσταση. Ίσως τα όνειρά τους να ήταν για κάποιες άλλες σπουδές. Ωστόσο, η πρόκληση του άμεσου και εύκολου διορισμού, σε συνδυασμό με τις ικανοποιητικές συνθήκες του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, οδηγούσε τους υποψήφιους αυτούς να βάλουν τα όνειρα στην άκρη και να επιλέξουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα. Είναι το ίδιο περίπου κίνητρο που οδηγεί τους σημερινούς αριστούχους στις σχολές αστυφυλάκων ή τις σχολές υπαξιωματικών του στρατού. 

Σίγουρα, τα παιδιά αυτά ήταν άριστοι μαθητές και άριστοι φοιτητές. Ήταν χαρά μας να τους κάνουμε μάθημα. Τα γραπτά τους ήταν άψογα, συγκροτημένα, χωρίς κανένα ορθογραφικό λάθος και είχαν απαιτήσεις από μας, γεγονός που μας έκανε κι εμάς καλύτερους. Πάντα, όμως, αναρωτιόμουν: «είχαν την φλόγα» για το λειτούργημα αυτό; Ή το αντιμετώπιζαν ως μία επί πλέον «σχολική υποχρέωση», για την οποία, από μαθητές ακόμη, ήταν τόσο καλά προγραμματισμένοι; Πριν να πάρουν το πτυχίο τους, είχαν ήδη κανονίσει τα μεταπτυχιακά, τα διδακτορικά, τις υποτροφίες.... Η παθογένεια του ελληνικού λυκείου, με την συγκεκριμένη ύλη, τις προκάτ ερωτήσεις και τις φασόν απαντήσεις έριχνε τη σκιά της στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονταν και λειτουργούσαν - όχι στο σύνολό τους, αλλά σε μεγάλο βαθμό – οι αριστούχοι φοιτητές μας, οι οποίοι έκαναν τις ματαιώσεις τους φιλοτιμία και αγωνίζονταν να διακριθούν στην στενόχωρη αρένα των Επιστημών της Αγωγής. Σε μια δουλειά την οποία δεν ονειρεύτηκαν, αλλά αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν.

Σήμερα, όμως, από τους υποψήφιους των 18.000 μορίων περάσαμε σ’ αυτούς των 10.000. Στους «παρίες» του ελληνικού λυκείου… Ή μήπως σ’ αυτούς που αμφισβητώντας ευθέως την προκρούστεια λογική του, αρνήθηκαν να απόσχουν από την μέθη της εφηβείας για χάρη κάποιων χιλιάδων μορίων παραπάνω στις εξετάσεις; Αυτά τα «κακά παιδιά», οι «κακοί μαθητές» του «καλού» ελληνικού Λυκείου θα είναι άραγε και «κακοί» δάσκαλοι στο μέλλον; Ή μήπως αυτά τα παιδιά ακριβώς έχουν την «φλόγα» για το δασκαλίκι;

Από πότε άραγε η εξετασιοκεντρική, λοβοτομική και αδυσώπητη λογική του Λυκείου ευνόησε την δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών του; Πόσες φορές η ανησυχία του πνεύματος, η αντίδραση, η επαναστατικότητα, η αμφισβήτηση δεν «ανταμείφθηκαν» με χαμηλές βαθμολογίες στους ελέγχους και τις εξετάσεις; 

Μήπως τελικά αυτό που φοβόμαστε ως «κατάρα» θα μπορούσε να είναι και «ευλογία» για το μέλλον του Δημοτικού Σχολείου; Γιατί, προσωπικά, από τους «γιάπηδες» δασκάλους προτιμώ τους εμπνευσμένους και αφιερωμένους δασκάλους. Αυτούς που αγαπούν την δουλειά τους και βγάζουν το περίσσευμα της ψυχής τους και της δημιουργικότητάς του μέσα στην τάξη. Αυτούς που πιστεύουν ότι «χρωστάνε» στον μαθητή και το σχολείο και όχι ότι το σχολείο και οι μαθητές και η κοινωνία ολόκληρη τους χρωστάει. 

Με τις σκέψεις αυτές, λοιπόν, δεν είμαι απαισιόδοξος. Ίσα – ίσα το αντίθετο. Αισθάνομαι μάλιστα την ευθύνη μου πιο βαριά, γιατί αυτή την φλόγα που καίει, αυτή την αμφισβήτηση που υπολανθάνει, αυτή την απαξίωση που ως στίγμα συνοδεύει τους φετινούς φοιτητές μου, θα πρέπει να τις μετουσιώσουμε σε ενθουσιασμό, φαντασία, δημιουργικότητα, γνώση, και αγάπη για την αποστολή που θα τους αναθέσει η κοινωνία. Δεν υπάρχει πιο μεγάλη και πιο ενδιαφέρουσα πρόκληση…

*          Ο Γιώργος Νικολάου είναι καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών

e-mesara.gr 

 

abortion definition free abortion clinics in atlanta walk in abortion clinics
amoxicillin 1000 mg amoxicillin 500 mg amoxicillin endikasyonlar
lilly cialis coupons accuton.com coupon for cialis
pharmacy discount code pharmacy discount discount rx pharmacy
end pregnancy d&c instrument ways to terminate an early pregnancy
2nd trimester abortion pill continentalnord.com methods of abortion pill

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2798 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Κυριακή, 28 Αυγούστου 2016

Σχόλια (1)
Άμα  είναι μόνο ερσι, τότε ή κάθε σχολή να παίρνει μόνο αυτούς που έχουν φλόγες, δηλαδή τη δηλωσαν νο1 στο μηχανογραφικο και τέλος. Καμία εξέταση και πανελλήνιες να καταργηθούν! Κάτι σαν τα 1000 μόρια πρίμο, που θέλει ή τωρινη κυβέρνηση...
Υποβλήθηκε πριν από 2797 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 [Κλείσιμο]
Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2016

Σχόλια (1)
 Ναι, ο δάσκαλος πρέπει να έχει πάνω από όλα φλόγα,  περίσσευμα αγάπης, να είναι πρωτα Άνθρωπος με ενσυναίσθηση και μετά επιστήμονας. Δεν είναι σαν τους επιστήμονες της κάθε σχολής. Συγχαρητήρια κύριε Νικολάου!!!Μακαρι όλοι οι δάσκαλοι να είχαν Δασκάλους όπως είστε εσείς!!! 
Υποβλήθηκε πριν από 2796 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
   
Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2016

Σχόλια (0)
 Και ποιος σου είπε ότι οι αριστούχοι εισαχθένετες στα παιδαγωγικά δεν έχουν φλόγα και αγάπη για τα παιδιά? Γιατί το παρουσιάζεις σαν να αγαπάνε το αντικείμενο μόνο αυτοί που πέρασαν με μόρια λιγότερα από 10.000?
Υποβλήθηκε πριν από 2796 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016

Σχόλια (0)
 Υπεροχο,υπεροχο!!!!!
Υποβλήθηκε πριν από 2798 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

[Κλείσιμο]
Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016

Σχόλια (1)
 Εύγε κ Νικολάου ένα από τα καλύτερα άρθρα που διάβασα τον τελευταίο καιρό στο ίντερνετ!!!
Υποβλήθηκε πριν από 2798 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

  
Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016

Σχόλια (0)
 συμφωνω απολυτα!
Υποβλήθηκε πριν από 2798 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Σάββατο, 27 Αυγούστου 2016

Σχόλια (0)

 ταυτόχρονα με την αγάπη για το αντικείμενο απαιτείται και η γνώση.

προτιμώ τους αριστούχους από τη φετινή κατάντια. 

Υποβλήθηκε πριν από 2798 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (11)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Σχολεία: Τι αλλάζει στα κυλικεία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 12 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Μετεγγραφές φοιτητών 2024: Ποιοί μπορούν να κάνουν αίτηση από σήμερα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 12 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Πώς υποβάλλεται καταγγελία για περιστατικό ενδοσχολικής βίας στο stop-bullying.gov.gr
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 12 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Προσθήκη προσωνυμίας σε σχολείο της Λάρισας
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 12 ώρες
Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024
Aκαδημαϊκή ταυτότητα: Πώς να τη βγάλετε μέσω gov.gr
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 12 ώρες
Σελίδα 1 από 6198 (37183 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6196
6197
6198
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης