Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Υποτροφία Φοίτησης

Panda Dome Essential - Προσφορά

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2019 - Μηχανογραφικό 2019

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Η νέα εξεταστέα ύλη της Γ' Λυκείου σε Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία, Αρχαία Ελληνικά
 
Λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δημοσιοποίησε την ύλη τη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. 

Συγκεκριμένα σε σημερινή ανακοίνωση για τις παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τονίζεται από την μεριά του Υπουργείου Παιδείας πως "Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή." 

Διαβάστε παρακάτω την υπουργική απόφαση που υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2020
Επαγγέλματα και Προοπτικές
Η εξεταστέα ύλη για τη Γ' Λυκείου 2019-2020
 

 Ανακοινοποίηση στο ορθό από το υπουργείο Παιδείας. Το σύνολο της ύλης συμπεριλαμβάνεται ήδη στα υπάρχοντα βιβλία ώστε να μπορεί να διδαχθεί με άνεση από τους εκπαιδευτικούς και να εμπεδωθεί αποτελεσματικά από τους μαθητές και τις μαθήτριες αναφέρει ο Κώστας Γαβρόγλου.

Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το έτος 2019-2020 – Δήλωση του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου

Από το ΥΠΠΕΘ ανακοινώθηκε χθες, 30-5-2019 η διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Γ΄ ημερησίου και Γ΄ (τριετούς) - Δ΄ (τετραετούς) εσπερινού ΓΕΛ για το έτος 2019- 2020, μετά από τις σχετικές εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που η ύλη ανακοινώνεται από τον Μάιο, με στόχο την έγκαιρη ενημέρωση και προετοιμασία τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών και μαθητριών για το νέο σχολικό έτος.

Παρακάτω παρατίθενται οι πίνακες όπως δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας:

Πίνακας μαθημάτων αλλαγές

Βιολογία

Φυσική

Χημεία

Μαθηματικά

Πληροφορική

Κοινωνιολογία

Οικονομία

Ιστορία

Νέα Ελληνικά

Αρχαία ελληνικά

Σχέδιο Ελεύθερο

Σχέδιο Γραμμικό

Λατινικά

Ξένες Γλώσσες


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Σάββατο, 29 Ιουνίου 2019

Σχόλια (0)
Αν κάποιος απόφοιτος του 2019 θέλει να ξαναδώσει θα πρέπει να δώσει με αυτή την ύλη ή με την παλιά; 
Υποβλήθηκε πριν από 86 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019

Σχόλια (0)
 Η ύλη αυτή ισχύει και για τους απόφοιτους? 
Υποβλήθηκε πριν από 96 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019

Σχόλια (0)

ΑΛΓΕΒΡΑ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Πραγματικοί αριθμοί

Οι πράξεις και οι ιδιότητές τους. Διάταξη πραγματικών αριθμών. Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού. Ρίζες πραγματικών αριθμών.

2. Εξισώσεις

Εξισώσεις 1ου βαθμού. Η εξίσωση x^ν=α. Εξισώσεις 2ου βαθμού.

3. Ανισώσεις

Ανισώσεις 1ου βαθμού. Ανισώσεις 2ου βαθμού. Ανισώσεις γινόμενο & ανισώσεις πηλίκο.

4. Βασικές έννοιες συναρτήσεων

Η έννοια της συνάρτησης. Γραφική παράσταση συνάρτησης. Η συνάρτηση f(x)=αx+β. Κατακόρυφη και οριζόντια μετατόπιση καμπύλης. Μονοτονία και ακρότατα συνάρτησης. Συμμετρίες συνάρτησης.

5. Μελέτη βασικών συναρτήσεων

Μελέτη της συνάρτησης f(x)=α(x^2). Μελέτη της συνάρτησης f(x)=α/x. Μελέτη της συνάρτησης f(x)=α(x^2)+βx+γ. 


ΑΛΓΕΒΡΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Τριγωνομετρία

Τριγωνομετρικοί αριθμοί γωνίας. Βασικές τριγωνομετρικές ταυτότητες. Αναγωγή στο 1ο τεταρτημόριο. Οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις. Τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος και διαφοράς γωνιών. Τριγωνομετρικοί αριθμοί της γωνίας 2α. Μετασχηματισμοί τριγωνομετρικών παραστάσεων. Η συνάρτηση f(x)=αημx+βσυνx. Τριγωνομετρικές εξισώσεις. Τριγωνομετρικές ανισώσεις. Επίλυση τριγώνου.

2. Ακολουθίες - Πρόοδοι

Ακολουθίες. Αριθμητική πρόοδος. Γεωμετρική πρόοδος.

3. Πολυώνυμα - Πολυωνυμικές Εξισώσεις

Πολυώνυμα. Διαίρεση πολυωνύμων. Πολυωνυμικές εξισώσεις και ανισώσεις. Εξισώσεις και ανισώσεις που ανάγονται σε πολυωνυμικές.

4. Εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση.

Εκθετική συνάρτηση. Λογάριθμοι. Λογαριθμική συνάρτηση.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Διανύσματα

Η έννοια του διανύσματος. Πρόσθεση και αφαίρεση διανυσμάτων. Πολλαπλασιασμός αριθμού με διάνυσμα. Συντεταγμένες στο επίπεδο. Εσωτερικό γινόμενο διανυσμάτων.

2. Η ευθεία στο επίπεδο

Εξίσωση ευθείας. Γενική μορφή εξίσωσης ευθείας. Απόσταση σημείου από ευθεία. Εμβαδόν τριγώνου.

3. Κωνικές τομές

Ο κύκλος. Η παραβολή. Η έλλειψη. Η υπερβολή. Η εξίσωση A(x^2)+B(y^2)+Γx+Δy+Ε=0.

4. Πίνακες - Συστήματα

Η έννοια του πίνακα. Πρόσθεση πινάκων - Πολλαπλασιασμός αριθμού με πίνακα. Πολλαπλασιασμός πινάκων. Γεωμετρικοί μετασχηματισμοί. Η έννοια του γραμμικού συστήματος. Επίλυση γραμμικού συστήματος με τη μέθοδο απαλοιφής του Gauss. Επίλυση γραμμικού συστήματος με τη μέθοδο των οριζουσών. Μη γραμμικά συστήματα.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Στατιστική

Βασικές έννοιες. Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων. Μέτρα θέσης και διασποράς. Γραμμική παλινδρόμιση. Γραμμική συσχέτιση.

2. Πιθανότητες

Δειγματικός χώρος - Ενδεχόμενα. Έννοια της πιθανότητας. Συνδυαστική. Δεσμευμένη πιθανότητα - Ανεξάρτητα ενδεχόμενα.

3. Θεωρία αριθμών

Η μαθηματική επαγωγή. Ευκλείδεια διαίρεση. Διαιρετότητα. Μέγιστος κοινός διαιρέτης - Ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο. Πρώτοι αριθμοί. Η γραμμική διοφαντική εξίσωση. Ισοϋπόλοιποι αριθμοί.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

 1. Μιγαδικοί Αριθμοί

Η έννοια του μιγαδικοί αριθμού. Πράξεις στο σύνολο C των μιγαδικών αριθμών. Μέτρο μιγαδικού αριθμού. Τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού αριθμού. Πολυωνυμικές εξισώσεις στο C.

2. Όριο -Συνέχεια Συνάρτησης

Πραγματικοί αριθμοί. Συναρτήσεις. Μονότονες συναρτήσεις - Αντίστροφη συνάρτηση. Όριο συνάρτησης στο xo ανήκει R. Ιδιότητες των ορίων. Μη πεπερασμένο όριο στο xo ανήκει R. Όριο συνάρτησης στο άπειρο. Συνέχεια συνάρτησης. Θεωρήματα συνεχών συναρτήσεων (Θεώρημα Bolzano, Θεώρημα Μέγιστης & Ελάχιστης Τιμής, Θεώρημα Ενδιάμεσης Τιμής).

3. Διαφορικός Λογισμός

Η έννοια της παραγώγου. Παραγωγίσιμες συναρτήσεις - Παράγωγος συνάρτηση. Κανόνες παραγώγισης. Παράγωγος αντίστροφης και σύνθετης συνάρτησης. Κατακόρυφη εφαπτομένη. Ρυθμός μεταβολής. Θεώρημα Rolle και θεώρημα μέσης τιμής διαφορικού λογισμού. Συνέπειες του θεωρήματος μέσης τιμής. Τοπικά ακρότατα συνάρτησης. Θεώρημα Fermat. Κριτήριο 1ης και 2ης παραγώγου. Θεώρημα Darboux. Κυρτότητα - σημεία καμπής συνάρτησης. Ασύμπτωτες. Κανόνες De L' Hospital. Μελέτη και χάραξη της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης.

4. Ολοκληρωτικός Λογισμός

Αόριστο ολοκλήρωμα. Μέθοδοι ολοκλήρωσης. Διαφορικές εξισώσεις. Ορισμένο ολοκλήρωμα. Η συνάρτηση F(x)=S(α,x)f(t)dt. Θεώρημα μέσης τιμής ολοκληρωτικού λογισμού. Εμβαδόν επιπέδου χωρίου. Μήκος τόξου επίπεδης καμπύλης.

Υποβλήθηκε πριν από 97 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019

Σχόλια (0)

ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Κινηματική υλικού σημείου

Ευθύγραμμη Ομαλή Κίνηση. Ευθύγραμμη Ομαλή Μεταβαλλόμενη Κίνηση. Ελεύθερη Πτώση. Κατακόρυφη Βολή. Οριζόντια Βολή. Πλάγια Βολή. Ομαλή Κυκλική Κίνηση.

2. Δυνάμεις - Νόμοι Νεύτωνα

Ορισμός δύναμης. Ανάλυση & σύνθεση δυνάμεων. Βάρος σώματος. Τριβή (στατική τριβή & τριβή ολίσθησης). Νόμος αδράνειας (1ος Νόμος του Νεύτωνα). Θεμελιώδης νόμος της κίνησης (2ος Νόμος του Νεύτωνα). Νόμος δράσης - αντίδρασης (3ος Νόμος του Νεύτωνα).

3. Έργο - Ενέργεια - Ισχύς 

Έργο & ισχύς δύναμης. Κινητική ενέργεια. Βαρυτική δυναμική ενέργεια. Ελατήρια και ελαστική δυναμική ενέργεια. Μηχανική ενέργεια και διατήρησή της.


ΦΥΣΙΚΗ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Ηλεκτρικό Φορτίο & Ηλεκτροστατικό Πεδίο

Θετικό & αρνητικό φορτίο. Αγωγοί & μονωτές. Τρόποι ηλέκτρισης. Νόμος Coulomb. Νόμος Gauss. Ένταση ηλεκτροστατικού πεδίου σημειακών φορτίων. Ηλεκτρική δυναμική ενέργεια και δυναμικό ηλεκτροστατικού πεδίου σημειακών φορτίων, φορτισμένων σφαιρικών φλοιών και μονωμένων φορτισμένων συμπαγών σφαιρών.

2. Συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα

Ένταση ηλεκτρικού ρεύματος. Αντιστάτες. Πυκνωτές. Νόμος του Ohm. Κυκλώματα συνεχούς ρεύματος και κανόνες Kirchhoff. Πηγές συνεχούς ρεύματος (ΗΕΔ πηγής και εσωτερική αντίσταση). Συνδεσμολογία αντιστατών, πυκνωτών και πηγών συνεχούς ρεύματος. Κύκλωμα R-C σε σειρά.

3. Μαγνητικό πεδίο

Μαγνητική δύναμη και μαγνητικό πεδίο κινούμενου φορτίου. Μαγνητικό πεδίο ευθύγραμμου και κυκλικού ρευματοφόρου αγωγού. Μαγνητικό πεδίο σωληνοειδούς πηνίου. Δύναμη Laplace. Νόμος Biot-Savart. Νόμος Ampere. Κίνηση φορτισμένου σωματιδίου σε ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Φαινόμενο Hall.

 

ΦΥΣΙΚΗ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Ορμή - Κρούση - Σχετικές Κινήσεις

Ορμή και θεμελιώδης νόμος της κίνησης. Διατήρηση της ορμής. Μονωμένα συστήματα σωμάτων. Ώθηση δύναμης. Ελαστικές και πλαστικές κρούσεις. Μετωπική κρούση. Πρόωρη πυραύλου. Σχετική κίνηση σωμάτων. Αδρανειακά συστήματα αναφοράς. Μετασχηματισμοί Γαλιλαίου.

2. Βαρυτικό πεδίο

Νόμος παγκόσμιας έλξης. Βαρυτική δυναμική ενέργεια και δυναμικό βαρυτικού πεδίου σημειακών μαζών, ομογενών σφαιρικών φλοιών και ομογενών συμπαγών σφαιρών. Δορυφόροι. Ταχύτητα διαφυγής.

3. Μηχανική ρευστών

Ορισμός ρευστού. Υδροστατική. Ρευστά σε κίνηση. Εξίσωση συνέχειας. Θεώρημα Bernoulli.

4. Κινητική θεωρία των αερίων

Νόμοι Charles, Gay-Lussac και Boyle-Mariotte. Καταστατική εξίσωση ιδανικών αερίων. Κατανομή μοριακών ταχυτήτων. Κίνηση Brown.

5. Θερμοδυναμική

Θερμοδυναμικό σύστημα και ισορροπία. Αντιστρεπτές μεταβολές. Εσωτερική ενέργεια. Παραγώμενο έργο. Ειδική θερμότητα. Μηδενικός, πρώτος και δεύτερος νόμος της θερμοδυναμικής. Ισόθερμη, ισόχωρη, ισοβαρής και αδιαβατική μεταβολή. Μηχανή Carnot. Εντροπία.


ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΛ

1. Μηχανικές & Ηλεκτρικές Ταλαντώσεις

Περιοδική κίνηση απλού εκκρεμούς. Απλή αρμονική ταλάντωση. Ελεύθερη ταλάντωση χωρίς απόσβεση και με ασθενή απόσβεση. Εξαναγκασμένη ταλάντωση χωρίς απόσβεση και με ασθενή απόσβεση. Συντονισμός. Σύνθεση ταλαντώσεων. Διακρότημα. Κύκλωμα L-C σε σειρά. Κύκλωμα R-L-C σε σειρά.

2. Μηχανικά κύματα

Τύποι κυμάτων. Περιοδικά κύματα. Αρμονικά κύματα σε 1 διάσταση. Αρμονικά κύματα σε 2 διαστάσεις. Επαλληλία ή υπέρθεση κυμάτων. Στάσιμα κύματα. Ηχητικά κύματα. Ένταση του ήχου. Συντονισμός. Φαινόμενο Doppler.

3. Μηχανική στερεού σώματος

Κινηματική στερεού σώματος. Μεταφορική και περιστροφική κίνηση σε 2 διαστάσεις. Ροπή δύναμης. Ισορροπία στερεού σώματος. Δυναμική στερεού σώματος. Ροπή αδράνειας. Στροφορμή και διατήρησή της. Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής.

4. Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή

Μαγνητική ροή. Νόμος Faraday. Κανόνας Lenz. Κινούμενοι αγωγοί σε μαγνητικό πεδίο. Αμοιβαία επαγωγή. Αυτεπαγωγή. Επαγόμενα ηλεκτρικά πεδία. Δινορεύματα. Κύκλωμα R-L σε σειρά.

5. Εναλλασσόμενο ηλεκτρικό ρεύμα

Ενεργός τιμή τάσης και έντασης ρεύματος. Αντίσταση και άεργη αντίσταση. Το κύκλωμα R-L-C σε σειρά. Ισχύς. Συντονισμός. Μετασχηματιστές.

6. Ηλεκτρομαγνητικά κύματα - Οπτική

Παραγωγή ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. Ενέργεια και ορμή. Στάσιμα ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Ταχύτητα του φωτός. Μετάδοση και λήψη σημάτων. Φάσμα ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας. Ανάκλαση και διάθλαση. Νόμος του Snell. Ολική ανάκλαση. Διασκεδασμός- ανάλυση του φωτός. Πόλωση του φωτός.

Υποβλήθηκε πριν από 97 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Μαθητής προσπάθησε να αυτοκτονήσει στην Πάτρα λόγω bullying

 Ώρες αγωνίας για τον 16χρονο γιο τους, ζουν οι γονείς από την Πάτρα, από αργά χθες το βράδυ. Νωρίς το πρωί πήγαν στον Εισαγγελέα της Πάτρας καταγγέλλοντας τον ξυλοδαρμό τους παιδιού τους από συμμαθητή του και την διαδικτυακή διαπόμπευση του μέσω σελίδας κοινωνικής δικτύωσης, υποβάλλοντας και σχετική μήνυση.

 Σύμφωνα με τα όλα όσα κατήγγειλαν οι γονείς, ο μαθητή της πρώτης Λυκείου αποπειράθηκε το βράδυ της Κυριακής 22/9 να τερματίσει την ζωή του, μη αντέχοντας να αντικρίσει σήμερα το πρωί τους συμμαθητές του. Το γάβγισμα του σκύλου της οικογένειας κινητοποίησε τον πατέρα του 16χρονου, ο οποίος έτρεξε στην ταράτσα και βρήκε το παιδί στην άκρη αυτής, να κοιτάει το κενό και να κλαίει. Σοκαρισμένη η μητέρα του ανήλικου μαθητή

 «Είδα ότι απομονώθηκε, είχε κλειστεί στο δωμάτιο του και δεν ήθελε ούτε να φάει, αυτό διήρκεσε περίπου 3 ημέρες, δεν μας είχε πει τι τον προβληματίζει. Χτες το βράδυ κατά τις 11 η ώρα μου λέει: Μαμά θέλω να φύγω, να βγω λίγο έξω να πάρω λίγο αέρα, δεν αισθάνομαι καλά. Στη συνέχεια μου λέει: Έλα να σου δώσω ένα φιλάκι, μπορεί να μην έχεις την ευκαιρία να με ξαναφιλήσεις» .

 Στη συνέχεια ο πατέρας του 16χρονου περιέγραψε τη σοκαριστική στιγμή την οποία αντίκρισε τον γιο του να βρίσκεται στην άκρη της ταράτσας. «Είδα τον μικρό τελείως στην άκρη έτοιμο να πέσει από κάτω, όχι για τον ξυλοδαρμό στο σχολείο αλλά για την σεξιστική φωτογραφία που δημοσίευσε ένας συμμαθητής του στο instagram».

 Νωρίς το πρωί ενημερώθηκε και η διεύθυνση του σχολείου η οποία θα συνεδριάσει για να αποφασίσει πώς θα αντιμετωπίσει το περιστατικό, ενώ οι γονείς με βοήθεια ψυχολόγου εστιάζουν στο να ξεπεράσει ο γιος τους τα όσα βίωσε, περιμένοντας την παρέμβαση δικαστικών και αστυνομικών αρχών.


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Προκήρυξη: Νέες προσλήψεις στα σχολεία για Διαπολιτισμική Εκπ/ση
 Με τη μεγάλη εισροή μεταναστευτικών πληθυσμών από την περίοδο 2015-2016 και μετά, οι ελληνικές αρχές και οι τοπικές κοινωνίες βρέθηκαν αντιμέτωπες με την τεράστια πρόκληση να διαχειριστούν την υποδοχή και τη φιλοξενία – προσωρινή ή μόνιμη – σημαντικού αριθμού μεταναστών και προσφύγων. Πέρα από την καταγραφή του νεοεισερχόμενου πληθυσμού, οι αρχές έπρεπε να μεριμνήσουν άμεσα για τη στέγαση, την τροφή, και την ιατρική φροντίδα αυτών των ανθρώπων.

Βασική και άμεση ανάγκη δημιουργήθηκε και στον τομέα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αρκετές χιλιάδες μεταξύ των νεοεισερχόμενων ήταν παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

 Στο πλαίσιο του προγράμματος (ΕΕΑ granted) με τίτλο ‘Συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στα Ελληνικά σχολεία‘, αναζητούνται έμπειροι και έμπειρες στο πεδίο της επιμόρφωσης εκπαιδευτικοί για να στηρίξουν τη σχολική κοινότητα να αναλάβει να καλλιεργήσει  τη δημοκρατική και συμπεριληπτική κουλτούρα ώστε όλα τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των προσφυγόπουλων, να φοιτούν σε ένα ασφαλές συμπεριληπτικό σχολείο.

Προκήρυξη για προσλήψεις στα σχολεία

Αυτή την εβδομάδα άνοιξε μια πολύ σημαντική προκήρυξη για απασχόληση σε Ελληνικά Σχολεία στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και γενικότερα στη διαδικασία ενσωμάτωσης παιδιών προσφύγων σε περισσότερα από 150 ελληνικά σχολεία.

Το έργο θα ξεκινήσει το φετινό σχολικό έτος και θα διαρκέσει μέχρι το σχολικό έτος 2021-2022! Κατά το πρώτο έτος εφαρμογής του, το πρόγραμμα θα απευθυνθεί σε σχολεία των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου και Στερεάς Ελλάδας.

Το τριετές πρόγραμμα  «Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία»  τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και ζητά έμπειρους επιμορφωτές και επιμορφώτριες για να υποστηρίξουν τους διευθυντές και τις διευθύντριες, τους εκπαιδευτικούς τα παιδιά και τους γονείς τους, στην ενίσχυση του δημοκρατικού σχολικού πολιτισμού.

Διαδικασία αίτησης


Οι υποψήφιοι για το μητρώο επιμορφωτών καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά:

1. Την σχετική αίτηση
2. Βιογραφικό σημείωμα σχετικό με τα απαιτούμενα προσόντα
3. Επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος
4. Αντίγραφα τίτλων, βεβαιώσεων, εξωφύλλων σε μορφή pdf, που να τεκμηριώνουν τα κριτήρια επιλογής
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΕΔΩ


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Οριστικοί πίνακες κατάταξης ωρομισθίων εκπαιδευτών ΔΙΕΚ

 Αναλυτικά όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε 

 Οριστικοί πίνακες κατάταξης ωρομισθίων εκπαιδευτών ΔΙΕΚ Χειμερινού Εξαμήνου 2019β & Εαρινού 2020α, όπως αυτοί διαμορφώθηκαν μετά την έγκριση του πρακτικού Εξέτασης Ενστάσεων που υποβλήθηκαν κατά των προσωρινών πινάκων κατάταξης, στο πλαίσιο της υπ'Aριθμ. Πρωτ. 6331/380/02-08-2019 Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

 (Αριθμ. Απόφασης Δ.Σ./Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.:6372/388/23-09-2019, ΑΔΑ: 9ΙΔΘ46ΨΖΣΠ-749)

 Οι οριστικοί πίνακες κατάταξης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του συστήματος υποδοχής αιτήσεων (ΚΛΙΚ ΕΔΩ).Κάνετε είσοδο στο σύστημα με το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης που ορίσατε κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης και στη συνέχεια επιλέγετε το σύνδεσμο "Πίνακες Κατάταξης” για την ανάγνωση των αποτελεσμάτων.

 Η κατάταξη είναι ανά περιφέρεια και ειδικότητα εκπαιδευτή.

 Επιλέγοντας τον σύνδεσμο “Εκτυπωση Διοικ. Επαλήθευσης”, μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις αλλαγές που έγιναν στις αιτήσεις σας, ανά πεδίο.

 Στην περίπτωση που έχετε υποβάλλει ένσταση θα εμφανιστεί και επιπλέον στήλη η οποία θα εμφανίζει την τελική αίτηση όπως διαμορφώθηκε μετά την εκδίκαση της ένστασής σας. 

 Εντός 5 εργάσιμων ημερών από την επομένη της δημοσίευσης των οριστικών πινάκων ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλλει μόνο μια φορά αίτηση θεραπείας κατά της απόφασης που επικυρώνει το Πρακτικό Ενστάσεων και τους Οριστικούς Πίνακες, η οποία θα συνοδεύεται υποχρεωτικά για το παραδεκτό της αίτησης θεραπείας με

 Παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου αξίας 30,00 (τριάντα) ευρώ.

 Οι Αιτήσεις Θεραπείας υποβάλλονται ιδιοχείρως ή αποστέλλονται με εταιρεία ταχυμεταφορών, εντός σφραγισμένου φακέλου διάστασης Α4, στη διεύθυνση Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, Αχαρνών 417 & Κοκκινάκη, 111 43 Αθήνα, (2ος Όροφος Κεντρική Γραμματεία).

 Εάν η τελευταία ημέρα της ανωτέρω προθεσμίας υποβολής της Αίτησης Θεραπείας είναι Σάββατο ή ημέρα αργίας των Δημοσίων Υπηρεσιών, τότε η προθεσμία παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι και την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την αργία.

 Αιτήσεις Θεραπείας που περιέρχονται στην υπηρεσία μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής (η οποία αποδεικνύεται από το πρωτόκολλο παραλαβής του Κεντρικού Πρωτοκόλλου του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) ή Αιτήσεις Θεραπείας που περιέρχονται στην υπηρεσία με άλλον τρόπο από αυτόν που περιγράφεται στην πρόσκληση, θεωρούνται εκπρόθεσμες ή άκυρες και δεν εξετάζονται.

Δικαίωμα υποβολής αίτησης θεραπείας από 24-09-2019 έως 30-09-2019.


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Κωνσταντίνος
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019
Επικαιρότητα
Αλίμονο στα παιδιά
 Λυπάμαι πραγματικά όσους πέρασαν Θεσσαλονίκη, σαν να μην έφτανε ότι θα φάνε στην μάπα τα επόμενα 4-6 χρόνια τους την πιο μπαχαλουπολη όλης της Ευρώπης θα μολυνθούν και από ψύλλους.
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 11 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Σ. Ζαχαράκη: Προτεραιότητα οι μόνιμοι διορισμοί - Εξασφαλισμένες οι πιστώσεις για τη Β' φάση προσλήψεων
 
Συνέντευξη της υφυπουργού Παιδείας

«Οχι σε πειραματισμούς και ανεύθυνες πολιτικές στα σχολεία», υποστηρίζει η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.

Μεταξύ άλλων, η υφυπουργός εξαγγέλλει νέες θεματικές που θα εισαχθούν σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, διαβεβαιώνει ότι βρίσκονται στην τελική ευθεία οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί, ενώ αναλύει και τις αλλαγές που σχεδιάζονται στη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών.

Δύο εβδομάδες μετά τον Αγιασμό υπάρχουν κενά στα σχολεία; Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εντοπίζεται εντονότερο πρόβλημα ελλείψεων;

Αντιμετωπίζοντας άμεσα τις δυσκολίες που συναντήσαμε αναλαμβάνοντας το υπουργείο στις 9 Ιουλίου, με σκληρή δουλειά και με την πολύτιμη συνεισφορά των υπηρεσιακών παραγόντων, φέτος ανακοινώσαμε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, για το όποιο είχαμε δεσμευθεί, τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στις 5 Σεπτεμβρίου. Πρέπει να τονίσω εδώ πως ήταν ρεκόρ ο αριθμός εκπαιδευτικών που προσελήφθησαν κατά την α’ φάση τοποθέτησης, ενώ αποτελεί δέσμευσή μας η ταχύτερη ανακοίνωσή τους για την ερχόμενη σχολική χρονιά. Θέλουμε να σταθούμε δίπλα στον εκπαιδευτικό που κάθε χρονιά στηρίζει τη δημόσια εκπαίδευση κάνοντας έναν αγώνα με τις συνεχείς μετακινήσεις των ιδίων και των οικογενειών τους. Θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια λοιπόν να ενημερώνονται νωρίτερα για καλύτερο προγραμματισμό.

Μία εβδομάδα μετά τον Αγιασμό και ενώ τα περισσότερα προβλήματα που προέκυψαν κατά το άνοιγμα των σχολείων αντιμετωπίζονται με συντονισμένες δράσεις, συλλέγουμε τα δεδομένα για οποιαδήποτε κενά εξακολουθούν να καταγράφονται, ώστε το αργότερο μέχρι τα τέλη του μηνός να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Εχουμε προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις απαραίτητες πιστώσεις κυρίως για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πιστώσεις που δεν είχαν εξασφαλιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ ήταν η ίδια που με τις αλλαγές που έφερε εκτόξευσε τις ανάγκες για κάλυψη κενών. Κοιτάμε όμως μπροστά. Το ενδιαφέρον μας είναι η μεγαλύτερη επένδυση στο μέλλον της χώρας. Η επένδυση στην Παιδεία.

Πότε θα γίνουν οι 4.500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή; Τι θα γίνει με τους αναπληρωτές που έχουν ήδη προσληφθεί;

Παρά τις σοβαρές αντιρρήσεις που είχαμε για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η προκήρυξη από την προηγούμενη κυβέρνηση και τις επιφυλάξεις που είχαμε εκφράσει σχετικά με αυτήν, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ και να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία πρόσληψης των 4.500 ατόμων, εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή μέχρι το τέλος του έτους. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με το ΑΣΕΠ για το σκοπό αυτόν.

Στόχος μας είναι να έχουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το προσωπικό στα σχολεία, καθώς στον ευαίσθητο αυτόν τομέα της Ειδικής Αγωγής ο εκπαιδευτικός συνδέεται με τα παιδιά με έναν ιδιαίτερο τρόπο και, όπως φάνηκε και από την αναφορά που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης να προσφέρει στα παιδιά σταθερότητα στο χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τους δασκάλους τους.

Ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, οι αναπληρωτές θα παραμείνουν στη θέση τους έως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Ποιες πρωτοβουλίες θα μπορούσαν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα στις σχολικές τάξεις και σε ποια βαθμίδα;

Η αλήθεια είναι πως η έναρξη της σχολικής χρονιάς φέτος κύλησε πολύ ομαλά και τα όποια προβλήματα αντιμετωπίσαμε σε επίπεδο κυρίως κτιριακό, με τη συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και των δημοτικών αρχών, στις οποίες και εμπίπτει η αρμοδιότητα συντήρησης και επισκευής των σχολικών μονάδων, θα επιλυθούν με γρήγορους ρυθμούς.

Οσον αφορά σε παρεμβάσεις που θα γίνουν από το υπουργείο, θα ήθελα για μια ακόμα φορά να τονίσω πως για εμάς στόχος του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι η ποιοτική, σφαιρική και δημοκρατική εκπαίδευση με ενεργούς και σφαιρικά ενημερωμένους μαθητές. Ενδεικτικά, σας αναφέρω πως στο πλαίσιο αυτό έχουμε σκοπό να εισαγάγουμε νέες θεματικές από το Δημοτικό έως και το Λύκειο, θεματικές που θα καλύπτουν θέματα όπως τον εθελοντισμό, την επιχειρηματικότητα, την πρόληψη και προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, την αγωγή υγείας. Αυτή η εκπαίδευση θα έχει χαρακτήρα τόσο θεωρητικό όσο και βιωματικό. Ολες οι αλλαγές όμως θα γίνουν σταδιακά και σε βάθος χρόνου. Ξέρουμε καλά όμως ότι κανένα σχέδιο και όραμα δεν υλοποιείται χωρίς τους εκπαιδευτικούς μας. Είναι απόλυτη προτεραιότητα η επιμόρφωσή τους.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε διάφορες παρεμβάσεις σε Αρχαία, Ιστορία, Θρησκευτικά και περικοπή εξετάσεων σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Θα προχωρήσετε σε αλλαγές;

Βιαστικές αλλαγές και αλλαγές χωρίς σχεδιασμό και διάλογο με τους εμπλεκόμενους, όπως τόνισα και προηγουμένως, δεν θα κάνουμε. Οποια βελτιωτική πρωτοβουλία και αν αναλάβουμε θα είναι απόρροια εξαντλητικού διαλόγου και ενδελεχούς μελέτης. Οι όποιες παρεμβάσεις θα γίνουν χωρίς αιφνιδιασμούς. Εχουμε επανειλημμένα τονίσει πως τα παιδιά μας, οι οικογένειές τους, αλλά και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πειραματόζωα σε ανεύθυνες και πρόχειρες αλλαγές.

Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς στη Γενική Αγωγή; Επιπλέον, θα αλλάξετε τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών;

Αποτελεί βασική μας προτεραιότητα, και το έχουμε αποτυπώσει και στις προγραμματικές μας δηλώσεις, να προχωρήσουμε σε προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών βάσει των πραγματικών αναγκών, των δημογραφικών εξελίξεων και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Θα προχωρήσουμε σε συνεργασία με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τις περιφερειακές σε καταγραφή των πραγματικών κενών στη Γενική Αγωγή σε όλη τη χώρα, ώστε να καθοριστεί και να προγραμματιστεί ο αριθμός των απαιτούμενων προσλήψεων. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ είχε εξαγγείλει 10.500 διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, δεν είχε προϋπολογίσει ούτε ένα ευρώ. Η μελέτη για την κάλυψη των αναγκών θα γίνει με βάση συγκεκριμένη χαρτογράφηση και οι διαδικασίες θα κινηθούν με αξιοκρατία και με εγκυρότητα μέσω ΑΣΕΠ.

Οσον αφορά στους αναπληρωτές, στόχος μας για την επόμενη χρονιά είναι να γίνουν οι προσλήψεις ακόμα πιο νωρίς, έτσι ώστε να διευκολύνουμε τόσο τους ίδιους στον οικογενειακό και προσωπικό τους προγραμματισμό όσο και τα σχολεία μας στην πλήρη και απρόσκοπτη λειτουργία τους από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς.

Πηγή: Έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 16 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Σ. Ζαχαράκη: Πρώτα καταγραφή των πραγματικών κενών στη Γενική - Έπειτα μόνιμοι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ
 
Τι δηλώνει η υφυπουργός για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης

Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε  η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά, αλλά και τους μόνιμους διορισμούς.

Μεταξύ άλλων, ρωτήθηκε και για τους μόνιμους διορισμούς στη Γενική Αγωγή. Συγκεκριμένα, απάντησε στην ερώτηση του Ελεύθερου Τύπου:

«Αποτελεί βασική μας προτεραιότητα, και το έχουμε αποτυπώσει και στις προγραμματικές μας δηλώσεις, να προχωρήσουμε σε προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών βάσει των πραγματικών αναγκών, των δημογραφικών εξελίξεων και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Θα προχωρήσουμε σε συνεργασία με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τις περιφερειακές σε καταγραφή των πραγματικών κενών στη Γενική Αγωγή σε όλη τη χώρα, ώστε να καθοριστεί και να προγραμματιστεί ο αριθμός των απαιτούμενων προσλήψεων. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ είχε εξαγγείλει 10.500 διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, δεν είχε προϋπολογίσει ούτε ένα ευρώ. Η μελέτη για την κάλυψη των αναγκών θα γίνει με βάση συγκεκριμένη χαρτογράφηση και οι διαδικασίες θα κινηθούν με αξιοκρατία και με εγκυρότητα μέσω ΑΣΕΠ.


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 16 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Διάφορα Θέματα
Ανάπτυξη μαθηματικής ικανότητας. Ποιος είναι ο ρόλος των γονέων;
 
Είναι γενικά αποδεκτό ότι τo παιδί αρχίζει να αναπτύσσεται νοητικά από τη στιγμή που αρχίζει η σωματική του ανάπτυξη.

Από πολύ νωρίς ξεκινά η διαμόρφωση του τρόπου σκέψης του, η δόμηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, οι οποίες θα αποτελέσουν τη βάση για τη μετέπειτα νοητική του  ανάπτυξη. Το γεγονός αυτό, της ανάπτυξης των λειτουργιών του εγκεφάλου  από τόσο νωρίς, καθιστά τους γονείς, αλλά και κάθε ενήλικα του στενού περιβάλλοντος του παιδιού συνυπεύθυνους στη θετική εξέλιξη αυτής της πορείας. Με απλά λόγια παραδεχόμαστε ότι οι γονείς αποτελούν τους πρώτους δασκάλους των παιδιών τους.

Για να μπορέσουν οι γονείς να συμβάλλουν τα μέγιστα στην ανάπτυξη των παιδιών τους, και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης,  πρέπει να γνωρίζουν τα ακόλουθα:

Πώς μαθαίνει ένα παιδί.
Τι είναι σημαντικό να μάθει κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του σε σχέση με τη μαθηματική επιστήμη.
 Με ποιο τρόπο μπορούν να βοηθήσουν.
Με το  κείμενο αυτό γίνεται προσπάθεια  με πολύ απλά λόγια να δοθούν απαντήσεις στα πιο πάνω ερωτήματα και παράλληλα να προταθούν  κάποιες πρακτικές τις οποίες οι γονείς μπορούν να εφαρμόσουν, για να βοηθήσουν το παιδί τους να καλλιεργήσει τη μαθηματική του σκέψη.

Πώς μαθαίνει ένα παιδί;

Σύμφωνα με τον Pestalozzi, η νοητική ανάπτυξη του παιδιού στηρίζεται στις εντυπώσεις που προκαλούνται από την παρατήρηση των αντικειμένων. Για  να οδηγηθεί η μόρφωσή του σε ανώτερα στάδια εξέλιξης πρέπει να ξεκινά από την κούνια με ασκήσεις παρατηρητικότητας, ψυχολογικά κανονισμένες. Ο  Piaget επισημαίνει ότι το παιδί δεν μπορεί να διευρύνει την αντίληψή του ακούγοντας μόνο, αλλά χρειάζεται να πειραματιστεί, να δοκιμάσει πράγματα να δει τι γίνεται, να χειριστεί αντικείμενα και σύμβολα, να υποβάλει ερωτήσεις και να βρει απαντήσεις. Με λίγα λόγια το παιδί μαθαίνει με όλες τις αισθήσεις του εξερευνώντας το περιβάλλον που ζει.  Οι καθημερινές ασχολίες μαζί με το παιγνίδι  αποτελούν το φυσικό τρόπο μάθησης και ανάπτυξής του.

Έτσι λοιπόν και τα θεμέλια της ανάπτυξης των μαθηματικών εννοιών και της μαθηματικής σκέψης αρχίζουν να οικοδομούνται από τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού. Πολλές έννοιες, στην άτυπή τους τουλάχιστον μορφή, αναπτύσσονται πριν ακόμα το παιδί ενταχθεί στο νηπιαγωγείο και πολλές βασικές δεξιότητες αρχίζουν να δομούνται πριν ακόμα το παιδί έρθει σε επαφή με την οργανωμένη μορφή εκπαίδευσης.

Τι είναι σημαντικό να μάθει κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του σε σχέση με τη μαθηματική επιστήμη;

Μήπως αριθμητικά σύμβολα, σχήματα, πράξεις; Η απάντηση είναι «», τουλάχιστον όχι μόνο. Εκείνο που θεωρείται σημαντικότερο σήμερα να καταφέρει το παιδί είναι να μπορεί να παρατηρεί, να περιγράφει αντικείμενα ή γεγονότα και στη συνέχεια να τα συγκρίνει ανακαλύπτοντας σχέσεις και διαφορές. Να ταξινομεί αντικείμενα σε κατηγορίες. Να διατυπώνει υποθέσεις. Να σκέφτεται και να εφαρμόζει τρόπους επίλυσης προβληματικών καταστάσεων οι οποίες δεν είναι ανάγκη να έχουν πάντα μαθηματικό χαρακτήρα. Να εξηγεί τον τρόπο που σκέφτεται και εργάζεται. Να πειραματίζεται άφοβα για το αποτέλεσμα και να έχει επιμονή στην εξεύρεση λύσεων. Να αποδέχεται τα λάθη και τις διαφορετικές λύσεις. Να μπορεί να εφαρμόζει τις γνώσεις του στις διάφορες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. Να δουλεύει με χαρά και ενδιαφέρον. Όλα αυτά αποτελούν τη  μαθηματική παιδεία σήμερα.

Με  ποιο τρόπο μπορούν  οι γονείς να βοηθήσουν το παιδί τους;

Τα μαθηματικά είναι  μια επιστήμη η οποία  δημιουργήθηκε/ανακαλύφθηκε από τους ανθρώπους, για να επικοινωνούν, να λύνουν προβλήματα της καθημερινής τους ζωής, να βρίσκουν σχέσεις ανάμεσα σε αυτούς και το περιβάλλον, αλλά και σχέσεις ανάμεσα στα αντικείμενα που τους περιβάλλουν. Κατά συνέπεια οι ευκαιρίες που έχουν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους είναι πολλές, απλές και πηγάζουν από την ίδια τη ζωή. Με λίγη προσπάθεια,  πολλή όρεξη και φαντασία το οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να μετατραπεί σε ένα παιδικό εργαστήρι, σε  ένα χώρο εξερεύνησης και χαράς. Πιο συγκεκριμένα, γονείς:

Αξιοποιείστε στο μέγιστο δυνατό βαθμό καθημερινές ευκαιρίες

Μη χάνετε ευκαιρία να ονομάζετε και να χαρακτηρίζετε αντικείμενα που βρίσκονται στο περιβάλλον του παιδιού σας. Με τον τρόπο αυτό το βοηθάτε να παρατηρεί τα αντικείμενα, να τα περιγράφει και να ανακαλύπτει σχέσεις μεταξύ τους. Π.χ όλα είναι κόκκινα, όλα είναι πλαστικά, όλα είναι τροφές κ.λπ.

Διενεργείστε μαζί με το παιδί σας μικρές έρευνες ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας. Ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα, φρούτο, φαγητό  κ.λπ. Ανακοινώστε τα αποτελέσματα προφορικά:  το αγαπημένο χρώμα του πατέρα είναι……, της μητέρας είναι….., σε εμένα αρέσει το…. Στο μπαμπά και σε μένα αρέσει το ίδιο χρώμα κ.ά.

Ομαδοποιείστε τα παιγνίδια που έχει με διάφορους τρόπους σε διάφορα καλάθια. (π.χ τα αυτοκινητάκια μαζί, τις μπάλες μαζί, όλα τα κόκκινα μαζί, τα πλαστικά μαζί κ.λπ.). Συζητήστε με το παιδί τον τρόπο που σκέφτηκε, για να βάλει κάποια αντικείμενα μαζί και ονομάστε το κριτήριο.

Ομαδοποιήστε τα παιγνίδια εσείς και ζητήστε από το παιδί να βρει το κριτήριο.  Μετακινήστε κάποια αντικείμενα σε άλλη ομάδα και ζητήστε από το παιδί να τα εντοπίσει.

Κάντε το ίδιο με τα αντικείμενα που υπάρχουν στα ντουλάπια της κουζίνας ή στα ερμάρια των υπνοδωματίων.

Προβληματιστείτε ποιος να είναι άραγε ο λόγος που συγυρίζουμε ομαδοποιώντας τα αντικείμενα μέσα στο σπίτι; Εξηγείστε στο παιδί ότι συγυρίζουμε τα αντικείμενα, τα ρούχα, τρόφιμα, κουζινικά, έχοντας στο νου μας κάποια χαρακτηριστικά τους, για να μπορούμε να τα βρίσκουμε πιο εύκολα.

Επιλέξετε μερικά αντικείμενα, ζητήστε από το παιδί να τα ονομάσει και στη συνέχεια χωρίς να σας βλέπει κρύψετε ένα αντικείμενο. Το παιδί  πρέπει να θυμηθεί ποιο λείπει και να το ονομάσει. Όσο πιο μεγάλο είναι το παιδί τόσα περισσότερα αντικείμενα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.

Προκαλέστε το παιδί να έχει ενεργό συμμετοχή στην κουζίνα. Εργασίες όπως το στρώσιμο του τραπεζιού, όπου  πρέπει να αντιστοιχίσει,  να μετρήσει ή να συμπληρώσει τόσα πιάτα, πιρούνια, καρέκλες όσα τα άτομα που θα γευματίσουν, το γέμισμα του πλυντηρίου των πιάτων, όπου τα αντικείμενα ομαδοποιούνται, η τοποθέτηση αντικείμενων σε χαμηλά ή ψηλά ράφια δίνουν στο παιδί την ευκαιρία να κάνει μαθηματικούς συλλογισμούς.

Ζητήστε από το παιδί  να λάβει μέρος στην παρασκευή ενός φαγητού ή ενός γλυκίσματος. Δώστε του την ευκαιρία να μετρήσει υλικά (γεμάτο ποτήρι, μισό ποτήρι, 2 κουταλιές κ.λπ.), να περιγράψει τα γεγονότα χρησιμοποιώντας χρονικές έννοιες (πριν, στη συνέχεια, μετά), να προβληματιστεί τι  πρέπει να κάνει, αν θέλει μεγαλύτερη ή μικρότερη ποσότητα.

Πάρτε το παιδί μαζί σας στην υπεραγορά. Ο χώρος της υπεραγοράς είναι ένας χώρος γεμάτος ερεθίσματα. Προετοιμάστε μαζί τη λίστα για τα ψώνια. Προβληματιστείτε πώς θα σημειώσετε τις ποσότητες των αγαθών. Δώστε στο παιδί την ευκαιρία να συγκρίνει τιμές, χωρητικότητα και μέγεθος αντικειμένων (φθηνότερο-ακριβότερο, χωρεί περισσότερο-λιγότερο, μεγαλύτερο-μικρότερο). Αφήστε το στη  φρουταρία  να παρατηρήσει  το ζύγισμα και στο ταμείο να γνωρίσει το νομισματικό μας σύστημα και την έννοια της συναλλαγής.

Βάλτε όρια στο χρόνο που θα δει τηλεόραση ή θα παίξει ηλεκτρονικό υπολογιστή μιλώντας του για το ρολόι, χωρίς ωστόσο να έχετε απαίτηση να αντιληφθεί την έννοια του χρόνου από τις πρώτες φορές. Αυτό θα γίνει με την πάροδο του χρόνου και την επανάληψη. Με τον τρόπο αυτό του δίνετε την ευκαιρία να γνωρίσει τη λειτουργία του ρολογιού και τους αριθμούς.  Μετρήστε  τη διάρκεια κάποιων άλλων ασχολιών τραγουδώντας ένα τραγούδι, απαγγέλλοντας ένα ποίημα, μετρώντας ως το 10 ή χρησιμοποιώντας κλεψύδρες και μετρητές χρόνου με κουδούνι.

Σημειώστε σε ημερολόγιο τοίχου τα γενέθλια όλης της οικογένειας, προγραμματισμένες εκδρομές, παρακολούθηση θεατρικής παράστασης, πάρτι που είστε προσκεκλημένοι. Για κάθε γεγονός μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συμβολισμούς κατανοητούς για το παιδί,  πχ για γενέθλια- κεράκια, για πάρτι-μπαλόνια, εκδρομές-αυτοκίνητο κ.λπ. Το παιδί με την πάροδο του χρόνου θα συνειδητοποιήσει ότι η μέρα είναι μικρότερη από τη βδομάδα και η βδομάδα μικρότερη από το μήνα κ.λπ. Θα αρχίσει να αναγνωρίζει τα ονόματα των ημερών, τους μήνες, ακόμα και τις εποχές.

Αφήστε το να ξεφυλλίσει άλμπουμ με φωτογραφίες τόσο δικές του όσο και δικές σας από διάφορα στιγμιότυπα της ζωής σας. Προκαλέστε το να  βάλει κάποια γεγονότα σε χρονική σειρά.

Αφήστε το να επεξεργάζεται παλιά κινητά  ή σταθερά τηλέφωνα και να κάνει τάχα πως πληκτρολογεί αριθμούς. Ζητήστε του να καλέσει συγκεκριμένα τηλέφωνα, υποδείξετέ του αριθμούς, χωρίς ωστόσο να έχετε την απαίτηση να  τους πατά πάντοτε σωστά. Με τον τρόπο αυτό έρχεται σε επαφή με τα μαθηματικά σύμβολα. Μπορείτε να του γράψετε αριθμούς τηλεφώνων σε ένα χαρτί και να τους πληκτρολογεί ονομάζοντάς τους. Το ίδιο μπορεί να κάνει με τη χρήση υπολογιστικής μηχανής ή ακόμα και του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Επιλέξετε τα κατάλληλα παιγνίδια.                                                                

Τα αντικείμενα/παιγνίδια που θα εμπλουτίζουν το χώρο του παιδιού θα πρέπει να είναι:

Διαλεκτά. Τα παιγνίδια ή τα αντικείμενα πρέπει να είναι επιμελώς διαλεγμένα. Κριτήριο επιλογής πρέπει να είναι οι δεξιότητες που αναπτύσσει το παιδί με την ενασχόληση μαζί τους. Δεξιότητες πολύ σημαντικές όχι μόνο για την παιδευτική, γνωσιολογική, μορφωτική πορεία του παιδιού, αλλά και τη ζωή του. Τέτοιες δεξιότητες είναι η παρατηρητικότητα, η μνήμη, η ταύτιση, η αναγνώριση των μαθηματικών συμβόλων, ο προσανατολισμός  στο χώρο, η σειροθέτηση γεγονότων-λογική σειρά. Τα πάζλ, τα τάνγκραμ, τα πεντόμινος, τα παιγνίδια ταύτισης και συσχέτισης, οι κάρτες μνήμης, οι κάρτες με γεγονότα λογικής αλληλουχίας, τα ντόμινο, τα παιγνίδια με ζάρια, τα επιτραπέζια παιγνίδια είναι μερικά από τα παιγνίδια που μπορεί να πλαισιώνουν το χώρο του παιδιού.

Λίγα. Η μεγάλη ποσότητα σε αντικείμενα ή παιχνίδια που δεν έχουν σχέση μεταξύ τους προκαλεί στα παιδιά αναστάτωση-μπέρδεμα-άγχος, π.χ. όλα τα παιγνίδια (μπάλες, στρατιωτάκια, αυτοκινητάκια, μολύβια) σε ένα καλάθι. Ένα καλό ξεμπέρδεμα, ομαδοποίηση των παιγνιδιών, με τη βοήθεια του παιδιού αποτελεί μία ωραία δραστηριότητα με μαθηματικό στόχο. Είναι καλό σε τακτά χρονικά διαστήματα να ανανεώνονται τα παιγνίδια, για να κρατάνε το ενδιαφέρον του παιδιού αμείωτο. Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν εννοούμε την αγορά καινούριων παιγνιδιών αλλά την εναλλαγή μεταξύ τους. Διαλέγετε μερικά και τα δίνετε στο παιδί. Τα υπόλοιπα τα φυλάγετε και τα επαναφέρετε μετά από κάποια χρονική περίοδο.

Κατάλληλα. Εκτός από διαλεκτά πρέπει να είναι και κατάλληλα, να ανταποκρίνονται δηλαδή στα ενδιαφέροντα του παιδιού, αλλά και στο επίπεδο ωριμότητάς του. Να απευθύνονται στην ηλικία του και τις δεξιότητες του. Ούτε πολύ πιο εύκολα, ούτε πολύ δύσκολα.

Δυναμικά. Παιγνίδια ή υλικά τα οποία το παιδί θα μπορεί να χρησιμοποιήσει με ποικίλους τρόπους ή θα μπορεί να φτιάξει ποικιλία κατασκευών. Τέτοια είναι τα κατασκευαστικά παιγνίδια, τα τουβλάκια, τα ζωάκια, τα τάνγκραμ, τα πεντόμινο κ.ά

Σεβαστείτε, ενθαρρύνετε και επιβραβεύετε  το παιδί σας

Το παιδί έχει ανάγκη να παραχωρείται σε αυτό  ενός ένα μέρος του σπιτιού το οποίο θα του ανήκει. Ένας  χώρος ο οποίος θα εμπλουτίζεται ταχτικά με νέα αντικείμενα (λίγα, διαλεχτά, κατάλληλα, δυναμικά). Η επιλογή μπορεί να γίνεται κάποτε σε συνεργασία με το παιδί και κάποτε χωρίς αυτό. Ας σημειωθεί ότι το παιδί αν και θα έχει το δικό του χώρο, δε σημαίνει ότι δε θα μπορεί να χρησιμοποίει τους υπόλοιπους χώρους του σπιτιού. Βέβαια αυτό θα γίνεται πάντοτε  εφαρμόζοντας τους κανόνες, όπως άλλωστε και οι ενήλικες πρέπει να προσαρμόζονται στους κανόνες του δικού του χώρου.

Να θυμάστε ότι τα μαθηματικά αναδύονται σε κάθε στιγμή της ζωής μας και πρέπει να είμαστε έτοιμοι να τα αξιοποιήσουμε σε κάθε ευκαιρία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα γίνουμε φορτικοί απέναντι στο παιδί ή εάν είμαστε κουρασμένοι και δεν έχουμε όρεξη να ασχοληθούμε πρέπει να νιώθουμε τύψεις. Οι ευκαιρίες είναι πολλές. Πάντα το παιδί πρέπει να νιώθει ότι λειτουργεί χωρίς πίεση με δική του πρωτοβουλία και να είναι χαρούμενο με αυτό που κάνει. Ποτέ δεν πρέπει να πιέσετε το παιδί να κάνει κάτι που δε θέλει, γιατί τα αποτελέσματα θα είναι αντίθετα από αυτά που προσδοκούμε.

Να δίνετε οδηγίες και να έχετε υπομονή, αλλιώς εγκαταλείψτε την προσπάθεια.

Επιβραβεύετε κάθε προσπάθεια του παιδιού, έστω και αν δεν έχει φτάσει στο σημείο που εσείς είχατε βάλει στόχο. Πάντα υπάρχει η επόμενη φορά. Η ενθάρρυνση και η εκτίμηση σε αυτό που κάνει φέρνει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα.

Αποδεχτείτε το παιδί σας όπως είναι, με τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα και τις αδυναμίες του. Μη  θελήσετε να το κάνετε κάτι άλλο. Στο τέλος όλοι θα νιώθετε απογοητευμένοι.

Σε όλες τις δραστηριότητες είναι σημαντική η δική σας συμμετοχή και το αίσθημα της χαράς που θα τις διαποτίζει.

Ζητάτε στήριξη και πληροφορίες από έγκυρες πηγές.

 Μη διστάζετε να ρωτάτε και να διαβάζετε σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού με σκοπό τη βελτίωση του ρόλου σας ως γονέων. Προσέχετε όμως οι πληροφορίες να δίδονται από ειδικούς και έγκυρες πηγές. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας.

Αφού γνωρίζετε πόσο νωρίς αρχίζει η αγωγή του παιδιού σας, τότε ο τρόπος που το κρατάτε, η ηρεμία σας, ο τρόπος που το αλλάζετε και το λούζετε,  που το ταΐζετε και του τραγουδάτε,  που το παρακινείτε να σκεφτεί και να μιλήσει,  που το αντιμετωπίζετε και το ενθαρρύνετε, ας αποτελέσουν τις πρώτες εικόνες , που θα το προετοιμάσουν να δεχτεί αργότερα πιο συστηματοποιημένα μηνύματα για καταγραφή και ενσωμάτωση γνώσεων,  στάσεων και πεποιθήσεων.

Πηγή: paidiatros.com


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Διάφορα Θέματα
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας: Η ζωή των κρατουμένων σε ταινία
 
Οι πρώτες είκοσι ιστορίες έγκλειστων, ανδρών και γυναικών σε φυλακές της Ευρώπης είναι πραγματικότητα, ειδικοί από τέσσερις χώρες κάνουν σενάριο τις εμπειρίες τους - Ανακοίνωση του 2ου ΣΔΕ Λάρισας

Οι πρώτες είκοσι ιστορίες έγκλειστων, ανδρών και γυναικών σε φυλακές της Ευρώπης είναι πραγματικότητα!

Εκπαιδευτικοί, που εργάζονται με κρατούμενους, κρατούμενες ή αποφυλακισμένους σε διαδικασία επανένταξης, χρησιμοποίησαν τα εκπαιδευτικά εργαλεία της αφήγησης (Storytelling) και της δημιουργικής γραφής (creative writing) προκειμένου να διαμορφωθούν οι  πρώτες ιστορίες.

Πρόκειται για έγκλειστους στη φυλακή Λάρισας, που εκπαιδεύονται στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, έγκλειστες στη γυναικεία φυλακή Rebibbia της Ρώμης και αποφυλακισμένους ή αδειούχους κρατούμενους στις φυλακές της Βόρειας Πορτογαλίας.

Τα μέλη των πέντε επιστημονικών φορέων που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “STEPs” (Erasmus+) που αποσκοπεί στην ενδυνάμωση των κρατουμένων με τη χρήση εκπαιδευτικών εργαλείων συναντήθηκαν στο Πόρτο της Πορτογαλίας (20-22 Σεπτεμβρίου), προκειμένου να επιλέξουν τις πρώτες ιστορίες που θα γίνουν σενάριο και στη συνέχεια θα παρουσιαστούν σε δωμάτια εικονικής πραγματικότητας (Virtual Roooms).

Τα μέλη των επιστημονικών φορέων (ΕΕΠΕΚ – Ελλάδα, CIP – Κύπρος, CPIA1 – Ιταλία,  KERIGMA – Πορτογαλία και 2ο ΣΔΕ Λάρισας - Ελλάδα) διαπίστωσαν μέσα από τη μελέτη των δεκάδων ιστοριών ότι τα βιώματα που περιγράφηκαν μπορούν να είναι εμπειρίες κάθε έγκλειστου ή έγκλειστης στην Ευρώπη και ότι οι αιτίες που οδηγούν στην παραβατικότητα και στα δεινά του εγκλεισμού πρέπει να τύχουν κοινής αντιμετώπισης.

Μέχρι το τέλος του χρόνου οι εξοπλισμοί εικονικής πραγματικότητας θα έχουν μοιραστεί σε Λάρισα, Ρώμη, Λευκωσία και Μπαρσέλος, ώστε να γίνει εκπαιδευτική δοκιμαστική χρήση και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να πλοηγηθούν με τη χρήση των ειδικών εργαλείων (γυαλιά και ασύρματα χειριστήρια) και να εκφράσουν τις αντιδράσεις τους.

Οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες στην ευρωπαϊκή συνάντηση συζήτησαν τη διαμόρφωση ενός οδηγού (manual), που θα είναι αναγκαίος για μελλοντική χρήση του μαζί με τον εξοπλισμό σε οποιαδήποτε φυλακή ή χώρο υποδοχής εκτός φυλακής στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι επιτροπή επιστημόνων και ειδικών από διαφορετικές χώρες θα παρακολουθεί την εξέλιξη του πρωτότυπου εγχειρήματος, που δίνει τη δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων των έγκλειστων και αποφυλακισμένων τη στιγμή που θα «βιώνουν» εμπειρίες χωρίς σύνορα.


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 1 από 11779 (117788 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
11777
11778
11779
Επόμενο

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Αλίμονο στα παιδιά
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019 - 00:37
Σχόλια (0)

Παδα
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 - 16:17
Σχόλια (3)

Φροντηστήρια Ολλανδικών
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 - 15:25
Σχόλια (0)

ΙΚΥ ΕΚΟ
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 - 14:14
Σχόλια (9)

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Απορια
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019 - 12:40
Σχόλια (4)

Δημόσια Διοίκηση Παντείου
Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019 - 15:15
Σχόλια (9)

Εστια
Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019 - 13:45
Σχόλια (4)

ΒΑΣΗ 10?
Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019 - 12:58
Σχόλια (1)

Φροντιστηριο
Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019 - 12:51
Σχόλια (2)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ
Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου 2019 - 06:36
Σχόλια (0)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Ανάπτυξη μαθηματικής ικανότητας. Ποιος είναι ο ρόλος των γονέων;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Λάρισας: Η ζωή των κρατουμένων σε ταινία
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Και φέτος, δυο Σαββατοκύριακα τον μήνα η μαθητική τσάντα θα μένει στο σχολείο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 17 ώρες
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Τα σημερινά θέματα των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων 23/9/2019
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 18 ώρες
Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2019
Η ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως στον ΟΗΕ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Σελίδα 2 από 4275 (25645 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
4273
4274
4275
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης