Πέμπτη, 09 Ιουλίου 2020
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
Τα «κλειδιά» στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού 2020

Τα «κλειδιά» στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού 2020

Μηχανογραφικό 2020: Κλείνει την προσεχή εβδομάδα η διαδικασία των Πανελληνίων 2020 και χιλιάδες υποψήφιοι ετοιμάζονται ήδη για την επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών 2020 αναμένεται να εκδοθούν περί τις 10 Ιουλίου. Τα δυο επόμενα βήματα είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων, για την οποία εξέδωσε οδηγίες το υπουργείο Παιδείας, και η ανακοίνωση των Βάσεων 2020, τα… ύψη των οποίων θα εξαρτηθούν από τρεις βασικούς παράγοντες.

Υπενθυμίζεται ότι η τελική προθεσμία για την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων είναι 17η Ιουλίου, ημέρα Παρασκευή. Σύμφωνα με αναλυτές, στις Πανελλαδικές 2020 το μάθημα – ρυθμιστής θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα, στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι όλων των επιστημονικών πεδίων.

Πανελλαδικές 2020: Τα κλειδιά στη συμπλήρωση των μηχανογραφικών

Ο μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας Στράτος Στρατηγάκης μίλησε στο iefimerida για τη διαδικασία συμπλήρωσης των μηχανογραφικών δελτίων. Οπως εξηγεί, «στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου το ερώτημα που απασχολεί χιλιάδες γονείς και υποψηφίους είναι: “Θα πάρω μετεγγραφή;”. Αυτό το ερώτημα από φέτος έχει πολλαπλές απαντήσεις, καθώς άλλαξαν τα πάντα στις μετεγγραφές.»

Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, «στόχος των αλλαγών στις μετεγγραφές ήταν να περιοριστεί ο αριθμός των φοιτητών που έπαιρναν μετεγγραφή από την περιφέρεια προς το κέντρο, γιατί ο συνωστισμός στα τμήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας στις σχολές, που αδυνατούν να εκπαιδεύσουν τόσους πολλούς φοιτητές. Δεύτερος στόχος να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μορίων μεταξύ αυτών που έρχονται με μετεγγραφή σ’ ένα τμήμα και σ’ αυτούς που πέτυχαν κανονικά. Αν ένας φοιτητής που συγκέντρωσε 6.000 μόρια πάρει μετεγγραφή σε ένα τμήμα που έχει βάση 17.000 μόρια, τότε το πιο πιθανό είναι να μη μπορεί να παρακολουθεί τα μαθήματα, λόγω διαφοράς επιπέδου με τους υπόλοιπους φοιτητές.»

Η σημαντικότερη αλλαγή στα μηχανογραφικά

Γι’ αυτό, προσθέτει ο Στράτος Στρατηγάκης, «καθιερώθηκε η βάση μετεγγραφής. Αν ένα τμήμα έχει βάση τον Αύγουστο 17.000 μόρια, τότε για να έχει δικαίωμα μετεγγραφής ένας φοιτητής πρέπει να συγκεντρώνει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις τουλάχιστον 14.750 μόρια. Αν δεν συγκεντρώνει τουλάχιστον αυτά τα μόρια δεν έχει τη δυνατότητα να πάρει μετεγγραφή.»

Σύμφωνα με τον έμπειρο εκπαιδευτικό αναλυτή, «η σημαντικότερη, όμως, αλλαγή στις μετεγγραφές, που θα περιορίσει δραστικά τη δυνατότητα μετεγγραφής είναι η αλλαγή στις αντιστοιχίες των σχολών για μετεγγραφή. Τα τμήματα που δημιουργήθηκαν το 2018 και το 2019 με τους νόμους Γαβρόγλου, ορίστηκαν ως μη αντίστοιχα με τα παλαιότερα τμήματα. Ο διαχωρισμός αυτός υπήρχε και πέρυσι μόνο, όμως, για τις σχολές των Μηχανικών. Οι σχολές των πρώην ΤΕΙ δεν ήταν αντίστοιχες με τις Πολυτεχνικές Σχολές. Η μη αντιστοίχιση είχε την έννοια ότι δεν είχαν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Ίδια ονόματα, διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα δημιούργησαν πολλά λάθη στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού. Λογικό είναι να μπερδευτείς, όταν βλέπεις δύο τμήματα να έχουν όνομα Πολιτικών Μηχανικών (Πάτρα) και η διαφορά να είναι στο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, που είναι το Παν. Πατρών για το ένα και το Παν. Πελοποννήσου για το άλλο. Αυτό η… συνωνυμία δημιούργησε σωρεία λαθών και απελπισμένους φοιτητές» σημειώνει.

«Συνώνυμα, αλλά όχι ισοδύναμα»

Ο Στράτος Στρατηγάκης κρούει το δικό του «καμπανάκι»:

«Φέτος η λογική των συνώνυμων αλλά όχι ισοδύναμων επεκτάθηκε σε όλα τα νέα τμήματα. Αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα σε κάποιες περιπτώσεις, όπως τα τμήματα Φυσικοθεραπείας, για παράδειγμα, που θεωρούνται όλα νέα και μεταξύ τους αντίστοιχα. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, όμως, φοβάμαι, ότι θα δημιουργήσει μεγάλη σύγχυση και πολλά λάθη στο Μηχανογραφικό. Στον πίνακα (σ.σ. δείτε παρακάτω) βλέπουμε ότι όλα τα τμήματα έχουν τίτλο Φυσικής. Τα τμήματα της Λαμίας και της Καβάλας δεν είναι, από φέτος, αντίστοιχα με τα υπόλοιπα παρά μόνο μεταξύ τους.

»Αυτό έχει τη συνέπεια να μη μπορεί ένας φοιτητής του τμήματος της Λαμίας να πάρει μετεγγραφή για το τμήμα του Ηρακλείου, παρά μόνο για την Καβάλα. Ίδιο όνομα και μη αντίστοιχα. Φοβάμαι ότι θα υπάρξουν πολλά λάθη στο Μηχανογραφικό. Υποψήφιοι θα δηλώσουν το τμήμα της Λαμίας ελπίζοντας σε μετεγγραφή και μετά θα μάθουν ότι δεν έχουν το δικαίωμα μετεγγραφής παρά μόνο στην Καβάλα. Τα συνώνυμα αλλά όχι ισοδύναμα τμήματα είναι πάνω από 80, σε όλα τα πεδία.

»Αντιλαμβανόμαστε πόσο προσεκτική πρέπει να είναι η συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, για να αποφευχθούν λάθη. Φυσικά έχει ευθύνη και το Υπουργείο Παιδείας γιατί με αυτή την απόφαση δημιουργεί συνωνυμίες που δεν αντιστοιχούν σε ισοδύναμα τμήματα.»

Καταλήγοντας, ο κ. Στρατηγάκης αναφέρει:

«Το μεγαλύτερο, όμως, πρόβλημα είναι ότι αν τα τμήματα δεν είναι αντίστοιχα, τότε δεν είναι και ισότιμα τα πτυχία που χορηγούν. Στα τμήματα των Μηχανικών, που πέρυσι ήταν διαχωρισμένα, αυτό είναι ξεκάθαρο. Το ίδιο, λογικά, μπορούμε να συμπεράνουμε και για τα τμήματα που φέτος διαχωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες (παλιά και νέα) και είναι δεκάδες. Τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν οι απόφοιτοί τους; Σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα ήταν ισότιμα με τα υπόλοιπα. Σύμφωνα με τα φετινά δεδομένα, μάλλον όχι. Οι φοιτητές που εισήχθησαν πέρυσι πιστεύοντας ότι έχουν εισαχθεί σε ισότιμες σχολές αιφνιδιάζονται. Είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσει άμεσα το θέμα και οριστικά. Χωρίς μπρος πίσω.»



Πηγή: foititikanea.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
Ελλάδα - Κύπρος: Συμμαχία και στην Παιδεία
 Την περαιτέρω εμβάθυνση των αγαστών σχέσεων Ελλάδας - Κύπρου αναγνώρισαν από κοινού η υπουργός Παιδείας  Νίκη Κεραμέως, και ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού (ΔΗ.ΣΥ.) Κύπρου, Αβέρωφ Νεοφύτου, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο, στην οποία συμμετείχαν, επίσης, ο  Τάσος Χατζηβασιλείου, Βουλευτής Σερρών και Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης της Νέας Δημοκρατίας και ο  λέξανδρος Σίνκα, Γραμματέας Διεθνών σχέσεων του ΔΗ.ΣΥ.

Η  Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε τους συνομιλητές της για την άριστη συνεργασία των υπουργείων Παιδείας των δύο χωρών και την τακτική επικοινωνία της με τον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου,   Πρόδρομο Προδρόμου, καθώς και για τις πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας, όπως η ψήφιση του νόμου για την αναβάθμιση του σχολείου και οι μεταρρυθμίσεις που επιφέρει το νέο θεσμικό πλαίσιο, μεταξύ άλλων με τα εργαστήρια δεξιοτήτων που εισάγονται πιλοτικά από φέτος, την ενίσχυση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, την εισαγωγή δραστηριοτήτων στα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων.

Ο κ. Νεοφύτου αναφέρθηκε στον ιδιαίτερο ρόλο της Ελλάδας για την Κύπρο, κυρίως σε θέματα Παιδείας μέσω συνεργειών για τη μεταρρύθμιση των εκπαιδευτικών συστημάτων, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και στους δεσμούς εγγύτητας των δύο χωρών. Ευχαρίστησε, δε, την Υπουργό για τη δωρεάν παραχώρηση για προβολή από την Κυριακή τηλεόραση όλων των επεισοδίων της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, που δημιουργήθηκαν από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, με στόχο τη διατήρηση της στενής επαφής των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η κ.Κεραμέως δήλωσε: «Καλωσορίζουμε τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Συναγερμού της Κύπρου, με ιδιαίτερη χαρά, στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η συνεργασία μας με την Κυπριακή Δημοκρατία έχει υπάρξει διαχρονικά απρόσκοπτη, και, εν μέσω πανδημίας, καταφέραμε να την εμβαθύνουμε ακόμη περισσότερο, ειδικά σε θέματα Παιδείας.»

 

Πηγή: esos.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
ΦΕΚ: Τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα των Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.
 Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Σ. Ζαχαράκη που καθορίζει τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα των Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.που θα ισχύσουν από το νέο σχολικό έτος 2020-21.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση τα ωρολόγια προγράμματα  των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Γυμνασίου Ε.Α.Ε., καθώς και των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Λυκείου Ε.Α.Ε. έχουν ως  ως εξής::

 

 

 


1. Ελληνική Γλώσσα: Ενιαίο μάθημα με τρία διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους:

α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

β) Νέα Ελληνική Γλώσσα

γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία.

2. Μαθηματικά: Ενιαίο μάθημα με δύο διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους:

α) Άλγεβρα

β) Γεωμετρία.

3. Φυσικές επιστήμες: Ενιαίο μάθημα με τρία διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους:

α) Φυσική

β) Χημεία

γ) Βιολογία.
 

 

1. Ελληνική Γλώσσα: Ενιαίο μάθημα με τρία διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους:

α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

β) Νέα Ελληνική Γλώσσα

γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία.

2. Μαθηματικά: Ενιαίο μάθημα με δύο διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους:

α) Άλγεβρα

β) Γεωμετρία.

3. Φυσικές επιστήμες: Ενιαίο μάθημα με τρία διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους:

α) Φυσική

β) Χημεία

γ) Βιολογία.

 

4. Ιστορία Γενικής Παιδείας (2ΔΩ), το παρακολουθούν οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

5. Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (2ΔΩ), το παρακολουθούν οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.

* Το μάθημα Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία διδάσκεται 6 ΔΩ, εκ των οποίων 5 ΔΩ για το κυρίως μάθημα και 1 ΔΩ για επίλυση αποριών, ανακεφαλαίωση κ.λπ.

Πηγή: esos.gr

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Οι βαθμολογίες των μαθητών που συμμετείχαν στις εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία
 Συνολικά οι υποψήφιοι που δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις ήταν 6.464 μαθητές ενώ οι θέσεις είναι 1.277

Ανακοινώθηκαν σήμερα από την Επιστημονική Επιτροπή Προτύπων και  Πειραματικών Σχολείων (Ε.Ε.Π.Π.Σ.) οι  βαθμολογίες όλων των μαθητών/-τριών που έλαβαν μέρος στη δοκιμασία εισαγωγής  των Προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας στις 29/06/2020.  

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ

Το Επιστημονικό και Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.) κάθε Προτύπου Σχολείου θα ανακοινώσει:

α) τον πίνακα των εισακτέων μαθητών/-τριών στην Α΄ τάξη Προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων και

β) τον πίνακα επιλαχόντων/ επιλαχουσών μαθητών/-τριών στην ιστοσελίδα και τον πίνακα ανακοινώσεων του  σχολείου του.

Συνολικά οι υποψήφιοι που δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις ήταν  6.464 μαθητές  ενώ οι θέσεις είναι 1.277 και ειδικότερα:

Σχολείο                                                Υποψήφιοι  Θέσεις

1     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ.ΝΑΒΡΥΤΩΝ                                           866            78

2     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ.ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧ. ΣΜΥΡΝΗΣ              757           78

3     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ. ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ                             621          108

4     ΒΑΡΒΑΚΕΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ.                                          607            96

5     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ.ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ                             447            52

6     2o ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ.ΑΘΗΝΑΣ                                           421          156

7     2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                             328            52

8     1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                              316            52

9      ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ.ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ   ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                    286            88

10    ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ                                       266             60

11     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ                         265            96

12     ΖΑΝΝΕΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ                                     259           100

13     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ                                           192             30

14    1o ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ                                  180             15

15     1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ - ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ                     108               3

16     ΖΑΝΝΕΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΓΕΛ)                      89              4

17     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ                                   87             30

18     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ                          72               3

19     1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                                   63                4

20     1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ                              63               50

21     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ                                               50               46

22     ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ   ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                    49                8

23     2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                                   48                 1 

24     ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕ.Λ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ                               24                 6

Σύνολο                                                                                          6.464          1.277

 

Πηγή: esos.gr

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Σχολές - Τμήματα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Κοσμητεία Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ

Την έντονη διαφωνία της διατυπώνει η Κοσμηετεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με την απόφαση  
για την ισοτιμία των διπλωμάτων των δραματικών σχολών με τα πτυχία του κλάδου ΠΕ 91.01 (Θεατρικών Σπουδών).

Εάν θεωρηθεί ότι οι απόφοιτοι δραματικών σχολών κατέχουν ισότιμο τίτλο σπουδών με τα παλαιά ΤΕΙ, επισημαίνει η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής,  τότε οι ίδιοι δύνανται να εγγραφούν στους καταλόγους εκπαιδευτικών για διορισμό ή πρόσληψη αναπληρωτών και να ακολουθήσουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, παραβιάζοντας τα δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής μας.

Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής, υπερασπίζοντας τον δημόσιο εκπαιδευτικό χαρακτήρα και το περιεχόμενο των σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, πρωτίστως δε τα δικαιώματα των αποφοίτων του ίδιου Τμήματος σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο, ζητάει την ακύρωση της εν λόγω Κοινής Υπουργικής Απόφασης [ΦΕΚ Β' 3196/2-8-2018] Κ. Γαβρόγλου-Λ. Λινόιρδου.

Ήδη το τμήμα  Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ προσέφυγε   στο Συμβούλιο της Επικράτειας , ζητώντας να ακυρωθεί η  συγκεκριμένη απόφαση.

Η υπουργός Πολιτισμού

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή δήλωσε σχετικά “ το ΥΠΠΟΑ βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου να επισπευθεί η διαδικασία για τη χορήγηση ισοτιμίας, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΚΥΑ, η οποία επί του παρόντος είναι σε εξέλιξη.

Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:

1. Ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π) αποφαίνεται για την αναγνώριση της ισοτιμίας των τίτλων σπουδών, που έχουν χορηγήσει οι Ανώτερες Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, που διέπονται από το ν. 1158/81 (Α ́ 127) και τα Προεδρικά Διατάγματα, που έχουν εκδοθεί με εξουσιοδότηση του νόμου αυτού, έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος του Ν. 3149/2003 (Α ́ 141), με τους τίτλους που χορηγούσαν έως τις 10.6.2003 τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.), χωρίς αντιστοιχία προς υπάρχουσες κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα ειδικότητες των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

2. Στους τίτλους σπουδών των Ανωτέρων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν.1158/1981 (όπως αναφέρονται στο παράρτημα Α ́ της παρούσας) και τα εκτελεστικά αυτού διατάγματα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 της παρούσας, περιλαμβάνονται οι εξής:

α) Δίπλωμα Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης, Τμήμα Υποκριτικής (αποκλειστικά για αποφοίτους Λυκείου ή ισότιμης σχολής),

β) Πτυχίο Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης, Τμήμα Υποκριτικής (για τα εξαιρετικά Ταλέντα της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν.1158/1981), εφόσον έχουν αποκτήσει απολυτήριο Λυκείου έως την 10.6.2003,

γ) Δίπλωμα Ανώτερης Σχολής Χορού, Τμήμα Καθηγητών Χορού (αποκλειστικά για απόφοιτους Λυκείου ή ισότιμης σχολής)

δ) Δίπλωμα Ανώτερης Σχολής Χορού, Τμήμα Χορευτών (αποκλειστικά για απόφοιτους Λυκείου ή ισότιμης σχολής)

ε) Πτυχίο Ανώτερης Σχολής Χορού, Τμήμα Χορευτών (για όσους δεν διαθέτουν απολυτήριο Λυκείου), εφόσον ο κάτοχός του έχει λάβει απολυτήριο Λυκείου ή ισότιμης Σχολής μετά την Εισαγωγή του στην Ανώτερη Σχολή και σε κάθε περίπτωση έχουν αποκτήσει απολυτήριο Λυκείου έως την 10.6.2003.

3. Οι κάτοχοι των τίτλων σπουδών της προηγούμενης παραγράφου δύνανται να υποβάλουν αίτηση για ισοτιμία προς τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π, συνοδευόμενη από τα ακόλουθα δικαιολογητικά σε ευκρινές φωτοαντίγραφο:

α) Συμπληρωμένη Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση.

β) Φωτοαντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή άλλου επίσημου αποδεικτικού της ταυτότητάς τους.

γ) Φωτοαντίγραφο τίτλου σπουδών θεωρημένο από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α). Η θεώρηση του τίτλου μπορεί να έχει γίνει και από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου σύμφωνα με τις παλαιότερες ονομασίες του, ήτοι Υπουργείο Πολιτισμού και Επιστημών, Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Προκειμένου να θεωρηθεί ότι ένας τίτλος σπουδών εμπίπτει στις διατάξεις της παρούσης λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία θεώρησης του τίτλου από το ΥΠΠΟΑ. Οι τίτλοι σπουδών της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ) και των Ανώτερων Σχολών Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος δεν απαιτούν θεώρηση του ΥΠ.ΠΟ.Α..

δ) Απόδειξη καταβολής χρηματικού ποσού ανταποδοτικού τέλους σε λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (για την περίπτωση αρχικής αίτησης ή επανεξέτασης), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθ. 69693/22-12-2016 (Β ́ 4485) Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, όπως εκάστοτε ισχύει.

4. Η διαδικασία που θα ακολουθεί ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π για τη χορήγηση της ισοτιμίας ρυθμίζεται ως εξής:

α) Ο ενδιαφερόμενος αποστέλλει ή προσκομίζει στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. φάκελο, ο οποίος περιλαμβάνει την αίτηση και τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 3 της παρούσας. Ο φάκελος εξετάζεται από την Επιτροπή Ισοτιμιών (Ε.Ι.), προκειμένου να ελεγχθεί η γνησιότητα του προσκομιζόμενου τίτλου, σε συνεργασία με το αρμόδιο Τμήμα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και να εισηγηθεί για την ισοτιμία ή μη του κατατεθειμένου τίτλου σπουδών.

β) Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για τη διευκόλυνση του έργου της Επιτροπής Ισοτιμιών δύναται να ζητήσει από τον ενδιαφερόμενο να προσκομίσει κάθε επιπλέον αναγκαίο στοιχείο, με βάση τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά.

γ) Μετά την εξέταση του φακέλου του ενδιαφερόμενου, η Ε.Ι εισηγείται προς το Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. τη χορήγηση ισοτιμίας ή μη του τίτλου σπουδών, το οποίο αποφασίζει.

δ) Η απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. κοινοποιείται εγγράφως στον ενδιαφερόμενο. Σε περίπτωση χορήγησης της εν λόγω ισοτιμίας, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει το ακόλουθο  πιστοποιητικό:

https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/stigmiotypo_2018-08-09_13.12.27_0.png https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/stigmiotypo_2018-08-09_13.12.33_0.png

Το ιστορικό

Με το άρθρο 27 παρ. 5 του ν. 1158/1981 (ΦΕΚ 127/Α/1981) ορίστηκε ότι αρμόδιο όργανο για την ισοτιμία των ήδη απονεμηθέντων τίτλων από τις κρατικές και τις αναγνωρισμένες ιδιωτικές Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, πριν την έναρξη της ισχύος του εν λόγω νόμου, με τους τίτλους οι οποίοι προβλέπονται από τις διατάξεις του, ήταν το Συμβούλιο Ισοτιμιών του ΚΑΤΕΕ Αθηνών. Επιπλέον, αρμόδιο για την χορήγηση ισοτιμίας στους αποφοίτους των Ανωτέρων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης ήταν το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Ε5/3191/4.7.1990 (ΦΕΚ 466/Β/1990) κοινή υπουργική απόφαση.

Μετά την ανωτατοποίηση των Τ.Ε.Ι., το Ι.Τ.Ε. έπαψε να χορηγεί ισοτιμίες, καθώς, με το άρθρο 13 παρ. 25 του Ν 3149/2003 (ΦΕΚ 141/Α/10-6-2003), δεν υφίστατο πλέον η δυνατότητα ισοτιμίας προς πτυχία Τ.Ε.Ι. διπλωμάτων Ανωτέρων Σχολών εποπτευομένων από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Με το πέρασμα των ετών διαπιστώθηκε ότι μεγάλο μέρος των αποφοίτων των Ανώτερων Σχολών Δραματικής Τέχνης και Χορού, των ετών 1985-2003, δεν φρόντισε να υποβάλει εγκαίρως αίτηση στο Ι.Τ.Ε. για τη χορήγηση ισοτιμίας, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει προβλήματα προσδιορισμού κατηγορίας για εργαζόμενους στο δημόσιο και ένταξης σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών κλπ.
Το εν λόγω πρόβλημα ρυθμίστηκε νομοθετικά με το άρθρο 79 του ν. 4481/2017 (ΦΕΚ 100/Α/20.7.2017), που όρισε ότι οι τίτλοι σπουδών που χορηγήθηκαν από Ανώτερες Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, εφόσον αποκτήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1158/1981 έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος του Ν. 3149/2003, θεωρούνται ισότιμοι προς τους τίτλους σπουδών που χορηγούσαν έως τις 10.6.2003 τα Τ.Ε.Ι.

Σε εφαρμογή των διατάξεων του προαναφερόμενου άρθρου εκδόθηκε η υπ’ αριθ. ΥΠΠΟΑ/ΑΤΝΕΚΕ/374216/1287/25.7.2018 (ΦΕΚ 3196/Β/2.8.2018) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού, με την οποία προσδιορίστηκαν: α) οι Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης και οι Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές Χορού που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του 1άρθρου 79 και β) οι σχετικές προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της ισοτιμίας. Σύμφωνα με την ανωτέρω ΚΥΑ, για την αναγνώριση της ισοτιμίας των σχετικών τίτλων σπουδών αποφαίνεται ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), ο οποίος εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΣΜΗΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΚΠΑ

Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στηρίζει την προσφυγή του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Συμβούλιο της Επικράτειας για την ακύρωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τις «προϋποθέσεις και τη διαδικασία αναγνώρισης ισοτιμίας των Ανωτέρων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης του ν. 1158/1981 (Α΄ 127) όπως ισχύει» [ΦΕΚ Β' 3196/2-8-2018].

Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής θεωρεί ότι η συγκεκριμένη ΚΥΑ, που επιτρέπει στον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π) «να αποφαίνεται για την αναγνώριση ισοτιμίας τίτλων σπουδών που έχουν χορηγήσει οι Ανώτερες Δημόσιες και Ιδιωτικές Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, που διέπονται από το ν. 1158/1981 (Α΄ 127) και τα Προεδρικά Διατάγματα, που έχουν εκδοθεί με εξουσιοδότηση του νόμου αυτού, έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 3149/2003 (Α΄ 141), με τους τίτλους που χορηγούσαν έως τις 10.6.2003 τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.), χωρίς αντιστοιχία προς υπάρχουσες κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα ειδικότητες των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων», προσβάλλει το κύρος των πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών και συνιστά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος, καθώς η πλειονότητα των παραπάνω καλλιτεχνικών σχολών είναι ιδιωτικά εκπαιδευτήρια τριετούς διάρκειας σπουδών.

Εάν θεωρηθεί ότι οι απόφοιτοι δραματικών σχολών κατέχουν ισότιμο τίτλο σπουδών με τα παλαιά ΤΕΙ, τότε οι ίδιοι δύνανται να εγγραφούν στους καταλόγους εκπαιδευτικών για διορισμό ή πρόσληψη αναπληρωτών και να ακολουθήσουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, παραβιάζοντας τα δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής μας.

Η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής, υπερασπίζοντας τον δημόσιο εκπαιδευτικό χαρακτήρα και το περιεχόμενο των σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, πρωτίστως δε τα δικαιώματα των αποφοίτων του ίδιου Τμήματος σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο, ζητάει την ακύρωση της εν λόγω Κοινής Υπουργικής Απόφασης [ΦΕΚ Β' 3196/2-8-2018].

https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/stigmiotypo_2020-07-04_8.43.34.png

 

Πηγή: esos.gr

 

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
Εξαγγελίες Ν. Κεραμέως για τα Ειδικά Μαθήματα

Η Ν. Κεραμέως χαρακτήρισε ανακριβείς τους ισχυρισμούς ότι με τα νέα ωρολόγια προγράμματα εξοβελίζεται η τέχνη από το σχολείο

Σε εξαγγελίες  για την ουσιαστική ενίσχυση των τεχνών    στο σχολείο , προχώρησε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως από το βήμα της Βουλής, κατά τη σημερινή συζήτηση επίκαιρων  ερωτήσεων  των Βουλευτών Γ. Δελή και Κλ. Γρηγοριάδη για τα καλλιτεχνικά μαθήματα.

Συγκεκριμένα η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε:

Α. Την επεξεργασία  αναλυτικής πρότασης για τη θεσμοθέτηση απογευματινής ζώνης (14.00΄ με 16.00΄), μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος,με τη μορφή ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία θα αφορά στη διδασκαλία όλων  των ειδικών μαθημάτων για τους μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.

Β. Τη δημιουργία μ  ζώνης πολιτισμού στο Δημοτικό, με διαθεματική προσέγγιση, μουσική, καλλιτεχνικά, θέατρο, στην ευρύτερη κατεύθυνση.

Η Ν. Κεραμέως τόνισε πως στόχος της Κυβέρνησης είναι «να κάνουμε μια εθνική προσπάθεια να δούμε πώς μπορούμε να ενισχύσουμε συνολικά τη διδασκαλία των τεχνών στο σχολείο; Θέλουμε. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο έχουμε ορίσει Καλλιτεχνική Επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται συνολικές προτάσεις για το πώς θα ενισχύσει ουσιαστικά τις τέχνες στο σχολείο».

Η υπουργός Παιδείας διατύπωσε τον προβληματισμό της γιατί  το 2% των μαθητών επιλέγει μουσική στην Α΄ Λυκείου, και διερωτήθηκε:

Μήπως αυτή είναι η ουσία που πρέπει να αντιμετωπίσουμε;

Μήπως πρέπει να δούμε ακριβώς πώς οφείλουμε ως πολιτεία να εμφυσήσουμε περισσότερο τις τέχνες στις πιο νεαρές ηλικίες, εκεί που ακριβώς τα παιδιά είναι πιο εύπλαστα, εκεί που διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους, εκεί που δέχονται όλες αυτές τις γνώσεις και τις δεξιότητες;

Η Ν. Κεραμέως χαρακτήρισε ανακριβείς τους ισχυρισμούς ότι με τα νέα ωρολόγια προγράμματα εξοβελίζεται η τέχνη από το σχολείο, ότι δεν θα διδάσκονται πια μουσική και καλλιτεχνικά στο σχολείο, κι εξήγησε:

Στο Δημοτικό Σχολείο δεν έχει αλλάξει το παραμικρό, συνεχίζει η μουσική, τα καλλιτεχνικά, η θεατρική αγωγή κανονικά χωρίς απολύτως καμία αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Στο Γυμνάσιο συμβαίνει το ίδιο επίσης.  Στο Γυμνάσιο δεν έχει γίνει απολύτως καμία αλλαγή όσον αφορά το μάθημα και της μουσικής και των καλλιτεχνικών.

Ο τρόπος κατά τον οποίο διδάσκονται στο Λύκειο ακριβώς αυτά τα μαθήματα δεν περιποιεί τιμή κατά τη γνώμη μου ακριβώς στις τέχνες, στη μουσική και στα καλλιτεχνικά.

Ενδεικτικά, το μάθημα της μουσικής τα τελευταία τρία, τέσσερα χρόνια οι μαθητές που το επιλέγουν στην Α’ Λυκείου είναι μόλις 2%. Άλλες φορές δεν γίνεται μάθημα, άλλες φορές δεν διδάσκεται το μάθημα, δεν γίνεται ουσιαστικό μάθημα. Οι ίδιοι οι ειδικοί μας λένε ότι το μάθημα επιλογής ως έχει δεν περιποιεί τιμή ακριβώς στο μάθημα αυτό.

 

Πηγή: esos.gr

 

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Ν. Κεραμέως: Έρχεται νέος νόμος για την Ιδιωτική Εκπαίδευση

"Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας και προστατεύουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών"

Νέο νόμο πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία των Ιδιωτικών Σχολείων έχει ετοιμάσει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Πριν τεθεί το Σχέδιο Νόμου  σε δημόσια διαβούλευση, η υπουργός Παιδείας έχει καλέσει σε συνάντηση για τη Δευτέρα 6 Ιουλίου τους εμπλεκόμενους φορείς, την ΟΙΕΛΕ, τον Σύνδεσμο  Ιδιωτικών Σχολείων  και Συλλόγους Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται  το Σχέδιο Νόμου να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, με στόχο να γίνει νόμος του Κράτους πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Οπως ήδη έχει δηλώσει η υπουργός Παιδείας”Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, για παράδειγμα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, και προστατεύουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών”.

 

Πηγή: esos.gr

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Σχολές - Τμήματα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Το νέο Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ

Ο τομέας της Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας σημειώνει σημαντική δυναμική τόσο στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικότερα στην Ευρώπη, τα προγράμματα Galileo (για την πλοήγηση) και Copernicus (για την παρατήρηση της γης) σε συνδυασμό με τη νέα γενιά δορυφόρων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος και τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της αεροδιαστημικής, έχουν διαμορφώσει ένα πλαίσιο που προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες για έρευνα, καινοτομία και επαγγελματική αποκατάσταση. Και στην Ελλάδα, με αφορμή και τη συμμετοχή της στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA), καταγράφεται τα τελευταία έτη αξιόλογη δυναμική με σημαντικό αριθμό φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να επιδεικνύουν σημαντικές ερευνητικές, βιομηχανικές και εμπορικές δραστηριότητες σχετικές με τις διαστημικές τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες.

Ένα καινοτόμο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών

To Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας διαμορφώθηκε, με βάση και αντίστοιχα προγράμματα σπουδών στο εξωτερικό, ώστε να προσφέρει ένα συμπαγές γνωσιολογικό υπόβαθρο αλλά και να παρακολουθεί τις εξελίξεις στο διεθνές και εθνικό πλαίσιο.

Το Πρόγραμμα διακρίνεται σε πέντε βασικούς πυλώνες οι οποίοι υποστηρίζονται με μαθήματα που προσφέρονται κατά τα δύο πρώτα έτη:

Αεροδιαστημική (αρχές και πρακτικές, μηχανική πτήσεων, προωθητικά συστήματα και συστήματα εκτόξευσης, διαστημικά συστήματα και υποσυστήματα, διαστημικές και δορυφορικές εφαρμογές), Φυσική (μηχανική, θερμοδυναμική, ηλεκτρομαγνητισμός, κυματική, οπτική), Μαθηματικά (ανάλυση, πιθανότητες και στατιστική, διαφορικές εξισώσεις), Πληροφορική (λ.χ. προγραμματισμός, ανάπτυξη λογισμικού, βάσεις και δίκτυα δεδομένων), και Μηχανική υπολογιστών (ψηφιακή σχεδίαση, αρχιτεκτονική υπολογιστών, σήματα και συστήματα, ηλεκτρονική και κυκλώματα).

Στο τρίτο έτος, το Πρόγραμμα εξειδικεύεται με σύγχρονα μαθήματα, όπως σχεδίαση δορυφορικών συστημάτων και υποσυστημάτων, δορυφορική τηλεπισκόπηση, τηλεπικοινωνιακά συστήματα, ψηφιακή επεξεργασία σήματος και εικόνας, εξόρυξη δεδομένων και μηχανική μάθηση και σχεδίαση αεροδιαστημικών ψηφιακών συστημάτων.

Στο τέταρτο και τελευταίο έτος, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ δύο κατευθύνσεων. Η 1η κατεύθυνση αφορά στον σχεδιασμό δορυφόρων, οργάνων και δορυφορικών υποσυστημάτων (space upstream), και η 2η στην ανάπτυξη εφαρμογών δορυφορικής τηλεπισκόπησης, πλοήγησης και επικοινωνιών (space downstream). Kατά τη διάρκεια του ίδιου έτους, οι φοιτητές θα εκπονήσουν την υποχρεωτική πτυχιακή τους εργασία μέσα από την οποία εξειδικεύουν τις γνώσεις τους σε ένα από τα αντικείμενα του Προγράμματος.

Επαγγελματικές προοπτικές που διανοίγονται

Οι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν σημαντικές επαγγελματικές προοπτικές στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα σε τομείς, όπως η έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογίας για ευφυή δορυφορικά συστήματα και υποσυστήματα επόμενης γενιάς, δορυφορικές επικοινωνίες και ζεύξεις, δορυφορική πλοήγηση, συστήματα ραντάρ, τηλεπισκόπηση και παρακολούθηση Γης, ψηφιακή επεξεργασία σήματος και εικόνας, επεξεργασία διαστημικών δεδομένων εν πτήσει, διαστημική ηλεκτρονική και αυτοματισμός, κ.α. καθώς και σε εφαρμογές, όπως η ασφάλεια των μεταφορών, ο εκσυγχρονισμός της ναυτιλίας, η εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών σε νέες τεχνολογίες 5G-6G, η παρακολούθηση του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής, η γεωργία ακριβείας, η πρόληψη και αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης (π.χ. πλημμύρες, δασικές πυρκαγιές), οι «έξυπνες» πόλεις, κ.α. Έχουν επίσης ευκαιρίες απασχόλησης σε εταιρείες μελετών, σχεδιασμού ανάλυσης, υλοποίησης, επίβλεψης, λειτουργίας και αξιολόγησης συστημάτων λογισμικού/υλικού, εφαρμογών, υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, καθώς και σε εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών και δορυφορικών υπηρεσιών.  

Το νέο Τμήμα στο πλαίσιο του ΕΚΠΑ

To Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας ανήκει στη Σχολή Θετικών Επιστημών του EKΠΑ. Πρόκειται για ένα νέο Τμήμα που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του σχεδιασμού του ΕΚΠΑ για τη διεύρυνση των γνωστικών αντικειμένων που προσφέρονται για προπτυχιακές σπουδές.

Το Τμήμα ξεκίνησε τη λειτουργία του κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 στο Συγκρότημα Ευρίπου, δηλαδή στις εγκαταστάσεις του ΕΚΠΑ στα Ψαχνά Ευβοίας. Ο αριθμός των εισακτέων ανέρχεται σε 100, ενώ σημειώνεται ότι το Τμήμα Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας αποτέλεσε την 1η ή 2η επιλογή του 45% περίπου των εισακτέων του κατά το 1ο έτος λειτουργίας (2019-2020).

Πηγή: minedu.gov.gr

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Ενημέρωση για Στρατιωτικές Σχολές, Σχολές Αξιωματικών και Σχολές Αστυφυλάκων

Σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το χρονικό διάστημα για την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών των υποψηφίων Ελλήνων του εξωτερικού για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών είναι από την Τετάρτη 08 Ιουλίου 2020 και ώρα 00:00 έως την Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020 και ώρα 24.00.

Η υποβολή της Αίτησης-Υπεύθυνης Δήλωσης του υποψηφίου, καθώς και των απαιτούμενων δικαιολογητικών γίνεται αμιγώς ηλεκτρονικά (internet), μέσω σχετικής εφαρμογής στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.asei-assy.mil.gr.

Η προκήρυξη διαγωνισμού επιλογής σπουδαστών Σπουδαστών/τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), Ευελπίδων (ΣΣΕ), Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), Ικάρων (ΣΙ), Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ), Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ) και των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), Πολεμικού Ναυτικού (ΣΜΥΝ) και Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΜΥΑ) ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 και οι διευκρινιστικές οδηγίες, είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ: www.geetha.mil.gr.   

Επίσης, σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η προθεσμία για την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών των υποψηφίων Ελλήνων του εξωτερικού για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Σχολών Αξιωματικών και των Σχολών Αστυφυλάκων λήγει στις 31 Ιουλίου 2020.

Οι Έλληνες του Εξωτερικού και τα τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό που θέλουν να είναι υποψήφιοι για τις Σχολές Αξιωματικών και τις Σχολές Αστυφυλάκων θα πρέπει σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη να υποβάλλουν την αίτηση με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά το αργότερο μέχρι τις 31-07-2020 και ώρα 15:00 στο Αστυνομικό Τμήμα της κατοικίας ή διαμονής τους στην Ελλάδα ή στα Προξενεία της Ελλάδας στις χώρες που διαμένουν.

Η προκήρυξη διαγωνισμού επιλογής σπουδαστών για το 1ο έτος των Σχολών Αξιωματικών και των Σχολών Αστυφυλάκων καθώς και οι διευκρινιστικές οδηγίες ακαδημαϊκού έτους 20202021 είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας : www.hellenicpolice.gr.   

Πηγή: minedu.gov.gr

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 4 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα
Υπενθύμιση εξετάσεων των Ειδικών Μαθημάτων Ιταλικά και Γερμανικά

Υπενθύμιση εξετάσεων των Ειδικών Μαθημάτων Ιταλικά και Γερμανικά

Το σχετικό έγγραφο σε μορφή word 

 

Πηγή: minedu.gov.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 7 από 12059 (120585 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
6
7
8
9
12057
12058
12059
Επόμενο