Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
Ανακοίνωση βαθμών ειδικών και μουσικών μαθημάτων- Δυνατότητα Υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.).
Από το Υπουργείο Παιδείας γνωστοποιείται ότι οι βαθμοί των ειδικών μαθημάτων και των μουσικών μαθημάτων θα ανακοινωθούν την Παρασκευή 17-7-2020 μετά τις 13.00 μ.μ. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα  https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
 
Η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής του Μ.Δ. θα ισχύσει ως και τη Δευτέρα 20-7-2020 τα μεσάνυχτα. Μετά τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, η ειδική εφαρμογή θα κλείσει και θα αρχίσει ο έλεγχος και η επεξεργασία των προτιμήσεων των υποψηφίων. Για την υποστήριξη της υποβολής του Μ.Δ., όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ανεξάρτητα από την προγραμματισμένη εφημερία) θα λειτουργήσουν επιπλέον τη Δευτέρα 20-7-2020, τελευταία ημέρα υποβολής του Μ.Δ. Αυτή την ημέρα, οι υποψήφιοι θα μπορούν να αποκτήσουν κωδικό ασφαλείας (αν δεν πρόλαβαν ή αν τον έχασαν) ή/και να αναιρέσουν το ήδη οριστικοποιημένο Μ.Δ., για να οριστικοποιήσουν αμέσως εκ νέου ένα άλλο Μ.Δ.
 
Πηγή: minedu.gov.gr 

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
ΑΕΚ
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
 με βαση τα παραπανω θα κανω μια εκτιμηση για σωματα ασφαλειας του 1ου πεδιου συγκεκριμενα
Αξιωματικων πυροσβεστικης 18175
Αξιωματικων ΕΛ.ΑΣ 17800
Σημαιοφορων Λιμενικου 16900
Πυροσβεστων 16850
Λιμενοφυλακων 15725
Αστυφυλακων 15600
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)
 Θα έχουν πτώση σίγουρα, αλλά τόσο μεγάλη;
Υποβλήθηκε πριν από 20 ώρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

Σχόλια (1)
για αστυφυλάκων.... περυσι και φετος τα ιδια ατομα περιπου ( με προσεγγιση 10-20 ) πανω απο τα μορια της σχολής ... παράμετρος 1 . μεγαλη αυξηση θεσεων φετος  .........παραμετρος 2 . οι αλλες κατευθυνσεις ( που θα ειχαν μια μικρη απορροφηση για αστυφυλακων ) εχουν πολυ χειροτερες βαθμολογιες απο περυσι ... ¨αρα , προχειρα , η βαση θα υποχωρησει 350 -500 μόρια απο περυσι  
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
  
Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)
 εγω πιστευω πως θα πεσει κατω απο 16...οποτε με 16950 παω κομοτηνη?
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Μια
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Σχολές - Τμήματα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
Κλιμακωση Μοριων
 Δημοσιευθηκε στην ιστοσελιδα του υπουργειου η κλιμακωση των μοριων. Σε οτι με αφορα (Νομικη) απο 17500 εως 20000 φετος εχουν γραψει 100 λιγοτεροι 1759/1859. Το οποιο θελω να πιστευω δειχνει πτωση βασεων !!!

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)
 Ναι περίπου 100 μόρια πτώση!
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Λάουρα Γ.
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
Βοήθεια για μηχανογραφικό

 Βοήθειααααα :(

Εβγαλα 10.375 μόρια απο τρίτο πεδίο και λογικά με βάση την οικογενειακή μας κατάσταση και το εισόδημα δικαιούμαι μεταγραφή. Δεν έχω επικυρώσει ακόμη το μηχανογραφικό μου, αλλά έχω βάλει πρώτη την μαιευτική και μετά την νοσηλευτική. Σκέφτομαι οτι υπάρχει πιθανότητα να πέσει 2000 μόρια η μαιευτική πτολεμαϊδας( από 12.101 σε 10.101) αλλά μπορεί να πέσει  στα 13.125 η αντίστοιχη του Αιγάλεω? 

Ειναι καλύτερα να δηλώσω νοσηλευτική πάνω απο την μαιευτική? Πέρσι η νοσηλευτική στο Αιγάλεω επεσε κάπου στα 1000 μόρια και αν γίνει αυτό και φέτος λογικά είμαι μέσα.... Αν όμως πέσει η μόνο μαιευτική πτολεμαϊδας(την οποία έχω μέχρι στιγμής πάνω απο την νοσηλευτική) και δεν μπορέσω να πάρω μεταγραφή και χάσω την ευκαιρία? 

Πιστεύετε ότι είναι πιθανόν να πέσει τόσο η μαιευτική, η είναι καλύτερα να δηλώσω την νοσηλευτική πρώτη? Ευχαριστώ πολύ! 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)

 Λάουρα, βρίσκομαι και εγώ στην ίδια θέση (θέλω και τις ίδιες σχολές) , μόνο που έχω περίπου 11.000 μόρια. Σκέφτομαι ότι θα είναι καλύτερο να βάζαμε πρώτα νοσηλευτική, που σίγουρα θα έχει μεγαλύτερη πτώση από τη μαιευτική εδώ στην Αθήνα...

Αμα βάλεις πρώτα τη μαιευτική Πτολεμαΐδα, υπάρχει κίνδυνος να μείνεις εκεί αμα δεν πέσει αρκετά η μαιευτική 

Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

 
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)
 πολλές οι σκέψεις σου και πολύ λίγα τα μόριά σου
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Share
Μαρία
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
νομική Κομοτηνής 4%
 ποσο λέτε να είναι η βαση της ? με 16900+ έχω πιθανότητες;
Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)

 Έχω παρατηρήσει ότι συνήθως οι βάσεις με το 6% μπορεί να είναι και ψηλότερες από του 90% ενώ με το 4% χαμηλότερες από αυτές του 6%. Δεν ξέρω αν συμβαίνει κάθε χρόνο, αλλά θεωρώ σύμφωνα με τη λογική, ότι με το 10% πάνε κυρίως παιδιά που είναι πολύ κοντά στις βάσεις του 90% της χρονιάς που έδωσαν και δεν πέρασαν για λίγα μόρια ή που ίσως δήλωσαν άλλη σχολή και θέλουν κάποια διαφορετική και έχουν περίσσεια μόρια. Αν απέχουν αρκετά από τις βάσεις του 90% συνήθως ξαναδίνουν. 

Εσύ έχεις να συναγωνιστείς τους συμμαθητές σου που έδωσαν το 2018 και διεκδικείς μία από τις 19 θέσεις του τμήματος Κομοτηνής (χονδρικά το 4% των 477 εισακτέων φέτος). Τι να πω...δύσκολο το βλέπω, αλλά και τι έχεις να χάσεις; Δήλωσέ την και ότι γίνει. 

Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Share
Ι.Χ.
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
Μετεγγραφές-Οικογενειακό Εισόδημα
 Καλησπέρα σας!

Για τις μετεγγραφές ποιο είναι το εισόδημα που εξετάζεται; 

Το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης της φορολογικής δήλωσης που υπάρχει  στην πρώτη μπροστινή σελίδα (και στην περίπτωση τη δική μου γράφει μηδενικό, όπως και των γονιών μου όλες τις χρονιές) ή το φορολογητέο εισόδημα που υπάρχει στο εκκαθαριστικό και το οποίο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς είναι από  3.000Ε μέχρι 4.500Ε; 

Για να είμαι σε θέση να γνωρίζω  αν λαμβάνω έξι μόρια για μετεγγραφή ή τέσσερα. 

 

Ευχαριστώ πολύ.  


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)
 το φορολογητέο  :) 
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Κ
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Πανελλαδικές 2020 - Μηχανογραφικό 2020
παλιες κ νεες σχολες

 Καλησπερα!

 Εχω κανει δευτερη φορα 10% φετος ωστοσο υπαρχουν καποιες σχολες σε συγκριση με το 2018 που πχ αλλαξαν ονομα ,μπηκαν σε αλλο πανεπιστημιο,ειναι νεα τμηματα κτλ.Εγω αν επιλεξω στο μηχανογραφικο μου τετοιες σχολες το 10% θα ειναι τις βασεις του 2018 η του 2019?? 


Αποτελέσματα αναζήτησης

Αποτέλεσμα ιστού μ

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
[Κλείσιμο]
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σχόλια (1)

 Αν κάνεις δεύτερη φορά με το 10% σημαίνει ότι ανήκεις στην κατηγορία του 4% επί των συνολικών φετινών θέσεων. Αν οι θέσεις στο πεδίο σου είναι Χ αριθμός οι θέσεις που ανήκουν σ' εσάς είναι το 4% του Χ κι εσύ θα συναγωνιστείς με τους υπόλοιπους που έκαναν μηχανογραφικό με το 4% και ανάλογα με τα μόρια που είχατε το 2018 και τις σχολές που θα δηλώσετε θα διαμορφώσετε τις βάσεις σας για αυτο το 4% των θέσεων.

πχ αν στο πεδίο σου πάρουν 20.000 άτομα φέτος -γενικά-, εσύ θα έχεις να συναγωνιστείς αυτούς που είναι στην ίδια κατηγορία με σένα, ας πούμε τυχαία 1.300 άτομα, να διεκδικίσετε 800 θέσεις (το 4% του 20.000) με τα μόρια που είχατε συγκεντρώσει το 2018 (ενδεικτικά τα νούμερα). Ελπίζω να είναι κατανοητό.

Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

  
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020

Σχόλια (0)
 Ναι καλα ολα αυτα αλλο ρωτησα ομως :/
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Προσθέστε το σχόλιο σας

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Σχολές - Τμήματα
ΔΠΘ: Κατασκευαστικές εργασίες για το νέο Πανεπιστήμιο

Για το έργο, που περιλαμβάνει τη δημιουργία φοιτητικών εστιών στην Αλεξανδρούπολη, δήλωσαν ενδιαφέρον 7 μεγάλες εργολαβικές εταιρείες. Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο των κτιριακών εγκαταστάσεων του Δ.Π.Θ. με τίτλο «Υλοποίηση φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών, ερευνητικών και λοιπών υποδομών του ΔΠΘ. με συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)», και προϋπολογισμό 107,3 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) που προβλέπεται να αλλάξει τη μορφή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

 

Οι ακόλουθοι 7 φορείς εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην πρώτη αυτή φάση του διαγωνισμού:

ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε., ARCHRODON GROUP NV, ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε.,  ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., και  ΙΝΤΡΑΚΟΜ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ Α.Ε.

 

Στη συνέχεια θα προκύψουν οι 6 συμμετέχοντες που θα περάσουν στη β’ φάση του διαγωνισμού,  στον ανταγωνιστικό διάλογο για το εμβληματικό αυτό έργο που θα υλοποιηθεί σε Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ξάνθη. Η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να λάβει χώρα το 2021. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή:

– στην Αλεξανδρούπολη: τεσσάρων κτηρίων φοιτητικών εστιών, χώρου σίτισης φοιτητών και πανεπιστημιακών κατοικιών

– στην Κομοτηνή: φοιτητικών εστιών, χώρου σίτισης φοιτητών, ξενώνα φιλοξενίας, πανεπιστημιακών κατοικιών, κεντρικής βιβλιοθήκης-αναγνωστηρίου-πολυλειτουργικής εγκατάστασης εκδηλώσεων

– στην Ξάνθη: ερευνητικού κέντρου αριστείας
 
 

Πηγή: Foititikanea.gr







Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Σχολές - Τμήματα
ΟΠΑ: Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο για το 2020-2021 -Πότε ξεκινούν μαθήματα και εξεταστικές

Έναρξη Εξετάσεων: Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020

Πέρας Εξετάσεων: Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

 

Ανακοίνωση Βαθμών Εξετάσεων Περιόδου Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2020: μέχρι Δευτέρα 9 Νοεμβρίου

2020 ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

Μαθήματα Έναρξη Μαθημάτων: Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

Τελευταία ημέρα μαθημάτων πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων: Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020

Επανέναρξη μαθημάτων: Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Λήξη Μαθημάτων: Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2021

Δηλώσεις μαθημάτων: από Δευτέρα 2 Νοεμβρίου έως και Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Εξαμηνιαίες Εξετάσεις Περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2021

Έναρξη Εξετάσεων: Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Πέρας Εξετάσεων: Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Ανακοίνωση Βαθμών Εξετάσεων: μέχρι Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Αργίες Εορτασμός Επετείου 28ης Οκτωβρίου,

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020 Επέτειος Πολυτεχνείου,

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020 Θεοφάνεια,

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

 

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

Μαθήματα Έναρξη Μαθημάτων: Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

Τελευταία ημέρα μαθημάτων πριν τις διακοπές του Πάσχα: Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

Επανέναρξη μαθημάτων: Δευτέρα 10 Μαΐου 2021

Λήξη Μαθημάτων: Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

Δηλώσεις μαθημάτων: από Δευτέρα 8 Μαρτίου έως και Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

Εξαμηνιαίες Εξετάσεις Περιόδου Ιουνίου 2021

Έναρξη Εξετάσεων: Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021

Πέρας Εξετάσεων: Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

Ανακοίνωση Βαθμών Εξετάσεων: μέχρι Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021

Αργίες Καθαρή Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021

Εορτασμός Επετείου 25ης Μαρτίου,Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Αγίου Πνεύματος, Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021 

 
 
 
 

Πηγή: Foititikanea.gr










Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020
Σχολές - Τμήματα
Καθηγητές Σχολής Θετ. Επιστηµών ΕΚΠΑ: Ο Ν. 4653/20 δημιουργεί ερωτηματικά για τις προοπτικές της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
 Η ανακοίνωση του Συλλόγου ∆ιδασκόντων της Σχολής Θετικών Επιστηµών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών:  

1. Η συζήτηση των αλλαγών στο ϑεσµικό πλαίσιο της Ανωτάτης Εκπαίδευσης παραµένει επίκαιρη

Στην αµέσως προηγούµενη περίοδο, µέσα στις δύσκολες συνθήκες της πανας, δοκιµάστηκαν και συνεχίζουν να δοκιµάζονται οι αντοχές όλων. Εκσυγχρονιστές όλων των αποχρώσεων ανακάλυψαν το Εθνικό Σύστηµα Υγείας, και ίσως να πέρασε στιγµιαία από το µυαλό τους ότι στις λαµπερές ιδιωτικές κλινικές η ιατρική ϕροντίδα παρέχεται επιλεκτικά, µε γνώµονα το κέρδος που αποϕέρουν οι, ενίοτε αχρείαστες, ιατρικές πράξεις και όχι τις υγειονοµικές ανάγκες του πληθυσµού. ΄Οµως ενώ τα κρούσµατα δεν έχουν σταµατήσει, όχι µόνο δεν προγραµµατίζεται από την κυβέρνηση καµία σοβαρή ενίσχυση του ΕΣΥ, αλλά µε επικίνδυνη αυταρέσκεια προωϑείται, σαν πρώτα, ο κανιβαλισµός του από το ιδιωτικό κεφάλαιο. Το να είναι καλυµµένες οι οργανικές ϑέσεις, να υπάρχουν κενά κρεβάτια σε ένα νοσοκοµείο ή επαρκής υγειονοµική κάλυψη στην περιφέρεια ϑεωρείται οικονοµικά ασύµφορο. ΄Οταν οι συνθήκες γίνονται οpιακές και είναι δύσκολο να αποσιωπηθούν τα συσσωρευµένα προβλήµατα τότε αρχίζουν οι παιάνες για το έθνος που ϑα βγει νικητής, αντηχούν υποκριτικά χειροκροτήµατα, αλλά η ατζέντα παραµένει η ίδια.

Ανάλογης αφετηρίας αντιλήψεις επικρατούν και στον δικό µας χώρο, αυτόν της Παιδείας. Επειδή οι «µεταρρυθµίσεις» είναι αδιάκοπες, δηµοσιεύουµε τα υπεσχηµένα σε προηγούµενη ανακοίνωσή µας σχόλια για τον Ν. 4653/20. Σε µια χώρα όπου ατµοµηχανή της «ανάπτυξης» ϑεωρούνται οι χρυσές βίζες και τα καζίνα, η «ποιότητα» στην Παιδεία δύσκολα ϑα έχει τύχη, όσες ϕορές και να επαναληφθεί σαν ξόρκι η λέξη στα διάφορα νοµοθετήµατα. Η ιθύνουσα τάξη της χώρας έχει αποδεχθεί για την Ελλάδα µια ϑέση στον διεθνή καταµερισµό εργασίας µε µικρές ανάγκες για σοβαρά καταρτισµένο επιστηµονικό δυναµικό. Οι υπόλοιποι απόφοιτοι ΑΕΙ ας µην ασχοληθούν µε το αντικείµενο των σπουδών τους ή ας υποαπασχολούνται ή ας µεταναστεύσουν. Σε µια τέτοια κατάσταση πραγµάτων, η επίκληση µιας αντεστραµµένης πραγµατικότητας βοηθάει να κερδηθεί χρόνος µέχρι την επόµενη «µεταρρυθµιστική» οµοβροντία. Λέξεις που έχουν αδειάσει από το περιεχόµενο τους : «καινοτοµία», «πιστοποίηση», «αριστεία» συνοδεύουν νοµοθετήµατα που στην πραγµατικότητα ανατρέπουν την παροχή σοβαρής, δηµόσιας παιδείας. Αυτές οι λέξεις έχουν την τιµητική τους και στον Ν. 4653/20 για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η εισαγωγή όλο και περισσότερων «διαδικασιών» και η δηµιουργία µιας πολυπλόκαµης, αυτοαναπαραγόµενης, γραϕειοκρατίας για να τις επιβλέπει και να τις πολλαπλασιάζει δεν µπορεί να εντυπωσιάσει όσους γνωρίζουν πώς λειτουργεί διεθνώς η κάστα των λεγόµενων administrators στα υψηλά κλιµάκια των πανεπιστηµίων.

Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας κάνει «µεταρρυθµίσεις» µε άξονα την ασαφή έννοια της «επιχειρηµατικότητας» και εισάγει κριτήρια αξιολόγησης µε βάση την αγοραία αξία των κρινόµενων αποτελεσµάτων, δηλαδή το κέρδος – ποιου ακριβώς ; Η εξυπηρέτηση της «αγοράς» ανάγεται σε πρόταγµα που πρέπει να υπηρετηθεί από τα πανεπιστήµια και τους λειτουργούς τους. Επιτελείται µία σύγχυση ανάµεσα στην Παιδεία και την εκπαίδευση και ανάµεσα στην Παιδεία και την επαγγελµατική αποκατάσταση.

 

2. Τα σχόλιά µας για τον Ν. 4653/20 Με τον νόµο αυτό η ήδη πενιχρή χρηµατοδότηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυµάτων, που τώρα καν δεν καλύπτει τα πάγια έξοδά τους, συναρτάται από διαδικασίες «αξιολόγησης» µε κριτήρια προβληµατικά. Η επιχειρηµατικότητα λαµβάνει ισότιµο αν όχι ανώτερο pόλο από την προαγωγή της επιστήµης και της έρευνας. Εισάγονται κριτήρια αποτίµησης της ποιότητας µη ακαδηµαϊκού χαρακτήρα και ϕαίνεται να επιβραβεύεται η πάση ϑυσία σύνδεση µε την (όποια) επιχειpηµατική δραστηριότητα, ανεξάρτητα αν συνοδεύεται από την παραγωγή γνώσης. Περνάνε σε δεύτερη µοίρα τόσο η βασική έρευνα στις Θετικές Επιστήµες όσο και τα αντικείµενα των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών επιστηµών. Πολλά δε από τα προτεινόµενα κριτήρια αξιολόγησης, είναι ανεξάρτητα από τη βούληση και την προσπάθεια των ΑΕΙ. Πιο συγκεκριµένα στο άρθρο 10 του Ν. 4653/20 περιγράφονται ως κριτήρια αξιολόγησης : «τα µαθησιακά αποτελέσµατα, τα επιδιωκόµενα προσόντα και η ζήτηση τους στην αγορά εργασίας, η σύνδεση των προγραµµάτων σπουδών και των επιδιωκόµενων δεξιοτήτων µε τις ανάγκες της αγοράς εργασίας». Εδώ υπάρχει σύγχυση αίτιου και αιτιατού.

Σε µια χώρα σε οικονοµικό µαρασµό όπου η ζήτηση αφορά κυρίως ανειδίκευτη εργασία µε χαµηλούς µισθούς και χωρίς ασφαλιστικά δικαιώµατα, αν ϑέσουµε ως πυξίδα για τα ακαδηµαϊκά προγράµµατα τις ανάγκες της αγοpάς εργασίας, τότε, µε απόλυτη βεβαιότητα, σε διάστηµα λίγων ετών ϑα πάψουµε να έχουµε σοβαρή πανεπιστηµιακή παιδεία. Η απόκτηση στέρεων ϑεµελιωδών γνώσεων, σε συνάφεια µε τις επιστηµονικές και τεχνολογικές εξελίξεις του κάθε κλάδου, η ενδυνάµωση της κριτικής σκέψης, αυτές είναι που µπορούν να δηµιουργήσουν ένα δυναµικό που ϑα ϕανεί χρήσιµο στην ανόρθωση της χώρας, εφόσον κάποτε υπάρξει η πολιτική βούληση για σοβαρή ανάπτυξη της οικονοµίας της, πέρα από τον τουρισµό και τη ναυτιλία. Επίσης, η απόκτηση σύγχρονων γνώσεων δεν ταυτίζεται µε την εκγύµναση σε δεξιότητες. Για πα-ράδειγµα, δεν είναι δουλειά του πανεπιστη-µίου να διδάσκει το τάδε πακέτο λογισµικού που χρησιµοποιεί η δείνα εταιρεία. 

΄Αλλο η παιδεία κι άλλο η εκπαίδευση στον χώρο δουλειάς την οποία πολλοί εργοδότες ευχαρίστως ϑα επιθυµούσαν να µετακυλήσουν στα πανεπιστήµια. Επίσης µένει να διευκρινιστεί από ποιον ορίζονται οι ανάγκες της αγοράς εργασίας. Κάτι µας λέει ότι οι εργαζόµενοι δεν ϑα έχουν τον παραµικρό λόγο σε αυτό. Στο ίδιο πνεύµα, στο άρθρο 16 του νόµου εισάγεται ως κριτήριο «η ποιότητα και αποτελεσµατικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία αξιολογείται µε βάση ιδίως την αριθµητική σχέση των αποφοίτων προς τους εισερχόµενους ϕοιτητές, την αξιολόγηση των παρεχόµενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από τους ϕοιτητές και την πορεία επαγγελµατικής απορρόφησης των αποφοίτων». Παρατηρήσαµε ήδη ότι η επαγγελµατική απορρόφηση για τους αποφοίτους εξαρτάται σε µεγάλο βαθµό από την οικονοµική κατάσταση της χώρας και τον στρατηγικό προσανατολισµό της οικονοµικής πολιτικής. Μεpικές ϕορές αυτή η εξάρτηση είναι απολύτως άµεση, όπως συµβαίνει για πολλούς αποφοίτους της Σχολής µας (ΣΘΕ). Για παράδειγµα, το να αυξηθούν ή να µειωθούν οι ώρες διδασκαλίας των Μαθηµατικών/ Φυσικών Επιστη-µών ή να παγώσουν επ΄ αόριστον οι διορισµοί στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση έχει άµεση επίπτωση στο πόσους δασκάλους αυτών των αντικειµένων χρειαζόµαστε. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει κάθε χρόνο να εισάγονται χιλιάδες ϕοιτητές σε τµήµατα Θετικών Επιστηµών.

Το πλήθος αυτό είναι κατά κανόνα υπερδιπλάσιο από εκείνο που τα ίδια τα πανεπιστηµιακά τµήµατα εκτιµούν ότι µπορούν να εκπαιδεύσουν και αποφασίζεται χωρίς να εξεταστούν καθόλου οι πολυδιαφη-µισµένες «ανάγκες της αγοράς». Οσον αφορά την αριθµητική σχέση αποϕοίτων προς εισαγόµενους υπάρχει προφανής αντίφαση. Αν ανατίθεται στα πανεπιστήµια ο έλεγχος της επιστηµονικής επάρκειας των αποφοίτων και ταυτόχρονα αυτά αξιολογούνται µε βάση το ποσοστό αυτών που αποφοιτούν, τότε ο έλεγχος της επάρκειας ϑα γίνει χαλαρότερος, µε προφανείς αρνητικές συνέπειες. Τα πανεπιστήµια όµως δεν έχουν λόγο όχι µόνο για το πλήθος των εισακτέων αλλά, δυστυχώς, ούτε και για το υπόβαθρο τους. Φοιτητές οι οποίοι, π.χ., δεν µπορούν να εκϕραστούν συγκροτηµένα ή δεν αντιλαµβάνονται βασικές αρχές Λογικής είναι πιθανό ότι δεν ϑα καταφέρουν να ολοκληρώσουν ποτέ τις σπουδές τους, ειδικά στις Θετικές Επιστήµες, στις οποίες οι γνώσεις, οι έννοιες και οι δεξιότητες χτίζονται πάνω στις προηγούµενες γνώσεις και στην καλή κατανόησή τους. Επιπρόσθετα, ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ επηρεάζει καθοριστικά τα ποσοστά αυτών που εγκαταλείπουν τις σπουδές τους, που σε τµήµατα της Σχολής µας ϕτάνει το 30%. ∆ιότι, όπως έχουν τώρα τα πράγµατα, κάποιος που επιθυµεί να γίνει αρχιτέκτονας µπορεί να καταλήξει µαθηµατικός και κάποιος που επιϑυµεί να γίνει δικηγόρος µπορεί να καταλήξει ϑεολόγος. Επίσης, σε αρκετά πανεπιστηµιακά τµήµατα εισάγονται σε συνθήκες άνισου ανταγωνισµού υποψήφιοι από διαφορετικά επιστηµονικά πεδία µε διαφορετικό υπόβαθρο ο καθένας. Πολλοί υποψήφιοι αναγκάζονται να µαντέψουν ποιο επιστηµονικό πεδίο ϑα τους δώσει ευκολότερη πρόσβαση στη σχολή που επιθυµούν και να «ποντάρουν» ανάλογα. ΄Οµως, το διδακτικό προσωπικό των ΑΕΙ αδυνατεί να προσφέρει εξατοµικευµένη εκπαίδευση και να καλύψει τα κενά της σχολικής/γυµνασιακής/λυκειακής εκπαίδευσης ενώ η αναλογία διδασκόντων/διδασκοµένων

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Tertiary_education_statistics

στα ΑΕΙ είναι ίσως η χειρότερη στην Ευρώπη1. Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει η δευτεροβάθµια εκπαίδευση και η σχέση της µε την τριτοβάθµια παραµένουν ένα ανοιχτό ζήτηµα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστηµα. Ας ευχηθούµε κάποτε η ελληνική κοινωνία να σκύψει µε περισσότερη προσοχή πάνω από τα προβλήµατα της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, προβλήµατα που παραµένουν υποβαθµισµένα στον δηµόσιο διάλογο. Στον ίδιο νόµο ορίζονται κριτήρια για την αξιολόγηση της ερευνητικής δραστηριότητας, µιας δραστηριότητας εξίσου σηµαντικής αν όχι σηµαντικότερης από αυτήν της διδασκαλίας για τα πανεπιστήµια. Εκτίµησή µας είναι ότι τα κριτήρια αυτά έχουν συνταχθεί µε βιαστικό και πρόχειρο τρόπο. Γιατί για παpάδειγµα αξιολογείται µόνο η χρηµατοδότηση από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο ΄Ερευνας και όχι από τα εγχώρια προγράµµατα (ΕΛΙ-∆ΕΚ, ΕΠΕΑΚ, ΙΚΥ κτλ).  Γιατί αξιολογείται η συµµετοχή σε κεντρικά όργανα διοίκησης διεθνών οργανισµών και δεν αξιολογούνται τα βραβεία τέτοιων οργανώσεων; Επίσης οφείλουµε να παρατηρήσουµε ότι τα ποσοτικά κριτήρια (αριθµός δηµοσιεύσεων και ετεροαναφορών) έχουν κάποια αξία αν είναι σταθµισµένα, π.χ., µε βάση τις αναφοpές που έχουν πάρει αυτοί που αναφέρουν ή βασίζονται σε µια αξιολογική κατάταξη των περιοδικών και των συνεδρίων.  Ακόµα και µε αυτό τον τρόπο είναι κατάλληλα µόνο για σύγκριση επιστηµόνων του ίδιου επιστηµονικού πεδίου – δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν δηλαδή µε τέτοια ποσοτικά κριτήρια γιατροί µε µηχανικούς ή µαθηµατικοί µε ϑεολόγους. Ακόµα και επιστήµονες του ίδιου κλάδου δεν µπορούν απαραίτητα να συγκριθούν µεταξύ τους αν ϑεραπεύουν διαφορετικά γνωστικά αντικείµενα. Το µόνο ϑετικό σηµείο του νόµου εδώ είναι ότι αφήνει τα πανεπιστήµια να αποφασίσουν και να επιλέξουν τα κριτήρια στα οποία ϑα αξιολογηθούν.

 

Η παρουσίαση της αξιολόγησης ως µία αφορµή για περικοπή του προϋπολογισµού έρχεται να δείξει τις προθέσεις και τον τρόπο σκέψης του Υπουργείου Παιδείας, αφού αυτή εµφανίζεται ως τιµωρία. Θα µπορούσε η αξιολόγηση να εµφανιστεί ως επιβράβευση των ιδρυµάτων και των ερευνητικών οµάδων για τα ακαδηµαϊκά τους επιτεύγµατα. Πιθανότατα στόχος δεν είναι µόνο η περαιτέρω περικοπή του ισχνού προϋπολογισµού των ιδρυµάτων, αλλά και η προσπάθεια να επιδειχθεί «πυγµή» προς τα πανεπιστήµια λοξοκοιτάζονταςπρος µία συγκεκριµένη µερίδα ψηφοφόρων. Ετσι, συνεχίζει να τροφοδοτείται σταθερά το αφήγηµα της δήθεν ανοµίας/ασυδοσίας στα ελληνικά πανεπιστήµια. Βέβαια, τα τµήµατα µε εξωτικά αντικείµενα µε τα οποία γέµισε η ύπαιθρος χώρα δεν εµπίπτουν στα περί ανοµίας, η οποία ως γνωστόν ευδοκιµεί µόνο στο σκοτάδι των άστεων. Η µαζική επάνδρωση τέτοιων αχρείαστων τµηµάτων pίχνει τη στάθµη της ακαδηµαϊκής εκπαίδευσης τόσο ώστε µαζί µε τα ξερά να καίγονται και τα χλωρά. Τέλος, καταδικάζουµε µε έµφαση ως ηϑικά και επιστηµονικά απαράδεκτο τον επανακαθορισµό µέσω του άρθρου 50 των προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης απλά µε βάση την επαγγελµατική ισοδυναµία, γεγονός που επιτρέπει πρόσβαση σε τέτοιες διδακτικές ϑέσεις µη αποφοίτων ΑΕΙ. Υπάρχει σαφής διαφορά στην εκπαίδευση που προσφέρουν τα «κολλέγια» από τα πανεπιστήµια της χώρας.

Στη µεγάλη του πλειοψηφία  το προσωπικό των ιδιωτικών «κολλεγίων» δεν πληροί ούτε κατά διάνοια τις απαιτήσεις που από τον νόµο πρέπει να έχουν οι διδάσκοντες των ΑΕΙ ούτε του δίνεται η δυνατότητα να εξελιχθεί επιστηµονικά κάνοντας έρευνα, αφού οι συνθήκες εργασίας είναι εξαντλητικές και η πρόσβαση στις εξελίξεις της επιστήµης είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Επίσης είναι σαφές ότι οι κατά τεκµήριο ικανότεροι µαθητές εισάγονται στα δηµόσια πανεπιστηµιακά ιδρύµατα ενώ εξ ορισµού δεν ασκείται κανένας σοβαpός έλεγχος στη διδασκαλία που επιτελείται στα κολλέγια. Για κάποιους ισχύει το αξίωµα ότι όπου κόβεται απόδειξη παροχής υπηρεσιών ϑάλλει η αριστεία. Το Υπουργείο Παιδείας όφειλε να είναι απείρως προσεκτικότερο διότι η διάταξη αυτή δεν αφορά οποιαδήποτε επαγγελµατικά δικαιώµατα αλλά το λειτούργηµα του εκπαιδευτικού.

Το πρόσφατο άγος της κατάρτισης µέσω ΚΕΚ (βλ. σχετική ανακοίνωση µας στις 23.04.2020), κατέδειξε για άλλη µια ϕορά µε τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τις παρενέργειες µιας αντίληψης που ϑεωρεί ότι η επιστηµονική γνώση τεµαχίζεται, συσκευάζεται, και πωλείται για να καταναλωθεί από την πελατεία επί τόπου ή σε πακέτο.

 

Ο  Πρόεδρος.Κ. Μηλολιδάκης   

Ο Γραµµατέας  Σ. Κολλιόπουλος

Πηγή: Foititikanea.gr



Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
Σελίδα 6 από 12073 (120730 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
5
6
7
8
12071
12072
12073
Επόμενο

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
θα δηλώσει κανείς δημόσια διοίκηση πάντειο (παλιό);
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 17:37
Σχόλια (9)

ΕΠΑΛ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΈΣ ΑΣΤΥΦΥΛΆΚΩΝ ΚΛΠ
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 17:29
Σχόλια (0)

ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΠΑΤΡΑ
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 15:48
Σχόλια (0)

Θεολογία 10%
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 14:36
Σχόλια (2)

Χημικό Θεσσαλονίκης vs Χημικό Ηρακλείου
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 13:15
Σχόλια (7)

Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης Θεσσαλονίκη
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 13:01
Σχόλια (1)

Τεχνολογία Τροφίμων VS Γεωπονία
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 11:06
Σχόλια (1)

Βασεις
Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 - 02:32
Σχόλια (2)

1ο ΠΕΔΙΟ ΝΕΟ ΒΑΣΕΙΣ
Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020 - 23:26
Σχόλια (0)

ΝΟΜΙΚΗ ΚΟΜΟΤΗΝΉΣ ΠΑΛΙΟ
Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020 - 18:04
Σχόλια (6)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012
Υπαινιγμοί για την Προκήρυξη του υπ. Παιδείας και την προμήθεια 1.760 Φορητών Εργαστηρίων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2764 ημέρες
Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012
Και... «γαλαζοαίματοι» στα σχολεία
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2764 ημέρες
Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012
Κάλυψη των αναγκών των ΑΕΙ με εργασιακές σχέσεις - λάστιχο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2764 ημέρες
Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012
Στο μικροσκόπιο κονδύλια για μελέτες στα ΑΕΙ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2764 ημέρες
Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012
Επιθέσεις σε συγκλήτους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2764 ημέρες
Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2012
Μάθημα θεάτρου
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2764 ημέρες
Σελίδα 4196 από 4534 (27201 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4195
4196
4197
4198
4532
4533
4534
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης