Τρίτη, 11 Ιουνίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018
Επικαιρότητα
Πανελλαδικές εξετάσεις: Σχόλιο για την δυσκολία θεμάτων
 Του Γιώργου Καρακατσάνη

Τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας δημοσιεύει αναλυτικότερα στοιχεία για τις βαθμολογίες των υποψηφίων, τα οποία μας δίνουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε τα θέματα των εξετάσεων και την καταλληλόλητά τους στον διαχωρισμό των υποψηφίων σε καλούς, πολύ καλούς και άριστους. Παραθέτουμε παρακάτω μια διαγραμματική απεικόνιση των κατανομών των βαθμολογιών των μαθητών για 5 βασικά μαθήματα, απαραίτητα για την εισαγωγή σε σχολές υψηλής ζήτησης για τα έτη 2016 και 2017.

Η Χημεία και η Φυσική είναι δύο μαθήματα στα οποία οι θεματοδότες αποτυγχάνουν θεαματικά να διαχωρίσουν τους άριστους από τους απλώς καλούς υποψηφίους. Και στα δύο μαθήματα παρουσιάζεται μια αριστερή ασσυμετρία στην κατανομή των βαθμολογιών, πράγμα που πρακτικά σημαίνει ότι μεγάλος αριθμός υποψηφίων γράφουν άριστα ή κάτι πολύ κοντά σε αυτό. Στη Χημεία συγκεκριμένα βλέπουμε ότι ιδιαίτερα το 2016, περίπου το 23% των υποψηφίων έγραψε 19-20. Το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζεται, σε μικρότερο και με τα θέματα του 2017, καθώς και με τη Φυσική. Παρόμοιο πρόβλημα παρουσιάζεται και στη Βιολογία, αν και σε μικρότερη κλίμακα. Εδώ αξίζει να σταθούμε λίγο παραπάνω στη Φυσική, ένα παραδοσιακά δύσκολο μάθημα, στο οποίο όμως τα τελευταία δύο χρόνια «έπεσαν» εύκολα θέματα με αποτέλεσμα τη συσσώρευση αριστούχων στην κορυφή ακόμα και εκεί.

Η έκθεση από την άλλη πλευρά είναι ένα ιδιόμορφο μάθημα, στο οποίο από ότι φαίνεται είναι σχετικά εφικτό για έναν μαθητή να γράψει ανάμεσα στο 13-17, ενώ μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των μαθητών καταφέρνει να αριστεύσει.

Η ιδανική κατανομή βαθμολογιών παρουσιάζεται στα μαθηματικά, όπου παρουσιάζεται μια δεξιά ασσυμετρία. Οι άριστοι μαθητές είναι λίγοι, αλλά όχι μηδαμινοί, όπως στην έκθεση και όσο χαμηλώνει ο βαθμός, τόσο αυξάνονται οι μαθητές που τον επιτυγχάνουν. Αυτό μπορεί να λογιστεί ως επιτυχία των θεματοδοτών στα μαθηματικά, οι οποίοι έχουν ελαχιστοποιήσει τα θέματα θεωρίας, άρα και την αποστήθιση, και κλιμακώνουν ορθά τη δυσκολία των θεμάτων τους, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η διάκριση των καλών, των πολύ καλών και των αρίστων υποψηφίων.
Οι θεματοδότες των υπόλοιπων μαθημάτων μπορούν να διδαχθούν πολλά από τους συναδέλφους τους των μαθηματικών. Πρωτότυπες ασκήσεις υπάρχουν πλέον και σε μαθήματα όπως η βιολογία, τα οποία παλαιότερα οι μαθητές αποστήθιζαν. Δε δικαιούμαστε να αδικούμε τους άριστους συνωστίζοντάς τους μαζί με ένα σημαντικό ποσοστό καλών απλώς υποψηφίων, οι οποίοι αριστεύουν λόγω των εύκολων θεμάτων στα περισσότερα μαθήματα.

Γιώργος Καρακατσάνης
Οικονομολόγος

alfavita.gr

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 2216 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας
 
Παρασκευή, 18 Μαΐου 2018

Σχόλια (0)
      Συμφωνώ απόλυτα με την παραπάνω τοποθέτηση και θα πρεπει να το λάβουν σοβαρα υπόψη αυτοί που επιλέγουν τα θέματα των Πανελληνίων.Δεν πρέπει να εξισώνεται ο άριστος με τον καλό εως πολύ καλό που κατάφερε να γράψει το άριστα όχι επειδή είναι ευφυής αλλα επειδή έτυχε να είναι καλός παπαγάλος και ...λίγο τυχερός..Και έτσι να έχουμε τα φαινόμενα που παρατηρήσαμε το 2016-17  να γράφει Φυσική από 18-20 το 28% των μαθητών ενώ το αντίστοιχο ποσοστο τα προηγούμενα χρόνια κυμαίνονταν στο 5-6% ! Είναι κρίμα να μένουν έξω μαθητές που αξίζουν ,χωρίς αμφιβολία ,και να περνάνε οι μέτριοι μαθητές σε υψηλόβαθμες σχολές οι οποίοι βέβαια στη συνέχεια πολλές φορές δεν μπορούν να ανταποκριθούν ...Τα θέματα πρέπει να παρουσιάζουν κλιμάκωση δυσκολίας και τα Δ θέματα να απευθύνονται σε πραγματικά καλούς μαθητές οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να αποδείξουν τις ικανότητες τους ..και πάντα υπάρχουν τέτοια παιδιά..ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ ΔΕΝ ΣΥΜΒΆΛΛΟΥΜΕ ΟΎΤΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ,ΟΎΤΕ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ...Τους δίνουμε προσωρινη αυτοεκτίμηση και προσωρινή χαρά στους γονείς τους χωρίς να αντιλαμβάνονται την πραγματικη ακατάσταση...Αφού πάλι ενα ποσοστό θα πετύχει    ας προσπαθήσουμε να είναι οι καλύτεροι...
Υποβλήθηκε πριν από 2215 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Έτοιμο γρήγορα
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 16:14
Σχόλια (0)

Καλή επιτυχία
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024 - 15:58
Σχόλια (0)




Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012
ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΝ ΟΟΣΑ ΝΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4400 ημέρες
Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012
Αναθέσεις μαθημάτων σε ΕΕΕΕΚ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4400 ημέρες
Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012
Υπουργείο Παιδείας: Ανακοίνωση Τύπου για τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4400 ημέρες
Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012
Οι παρτιζάνοι της φυσικής "ξαναχτύπησαν" με τα "μαγικά" τους πειράματα στο ΑΠΘ
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4400 ημέρες
Σελίδα 6209 από 6257 (37538 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
6208
6209
6210
6211
6255
6256
6257
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης