Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2021
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2021 - Μηχανογραφικό 2021

Μετεγγραφές

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τρίτη, 20 Ιουλίου 2021
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Νίκη Κεραμέως: «Η Παιδεία συνιστά επιτέλους πεδίο συγκλίσεων»
 Η τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων επί του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση

Τους βασικούς πυλώνες του νομοσχεδίου παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη συζήτηση επί της αρχής, που ξεκίνησε σήμερα. 

«Η Παιδεία συνιστά επιτέλους πεδίο συγκλίσεων. Η κοινωνία πέρα και πάνω από κόμματα, διψά για ποιοτική εκπαίδευση, για εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, για καλύτερο και πιο αυτόνομο σχολείο και πανεπιστήμιο, για εξωστρέφεια. Για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας», είπε η υπουργός κατά την τοποθέτησή της. 

Σύμφωνα με το υπουργείο οι τρεις άξονες του νομοσχεδίου είναι:

1. Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

2. Θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης.

3. Ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης.

Η αρμόδια υπουργός αναφερόμενη στον πρώτο άξονα τόνισε: «Η χώρα μας έχει ένα από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και πέρα από αυτήν. Η μεγάλη πλειονότητα των αποφάσεων που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου, πάνω από το 80% των αποφάσεων, λαμβάνεται εδώ και χρόνια σε κεντρικό επίπεδο, στο Υπουργείο Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σε άλλες χώρες το ποσοστό αυτό είναι 35%, δηλαδή το σύστημα είναι αποκεντρωμένο. Και θα πει κανείς, γιατί έχει σημασία αυτή η αποκέντρωση; Γιατί η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι όσο περισσότερο το κέντρο λήψης αποφάσεων είναι στο ίδιο το σχολείο, τόσο βελτιώνονται τα μαθησιακά αποτελέσματα».

Ως προς τον δεύτερο άξονα, η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως: «Είναι κοινός τόπος πως κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν έχει πρώτα αξιολογηθεί. Αν δεν καταγραφούν θετικά σημεία και περιθώρια βελτίωσης».

Τέλος, υποστήριξε ότι το παιδαγωγικό έργο ενισχύεται μέσω της σύστασης 1.100 νέων οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ενώ αναφέρθηκε και στις ρυθμίσεις που αφορούν την εκκλησιαστική εκπαίδευση. 

«Το νομοσχέδιο αυτό εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια 2 χρόνων τώρα για την αναβάθμιση του σχολείου. Αλλαγές που παίρνουν σάρκα και οστά τώρα τον Σεπτέμβριο» σημείωσε, εξηγώντας επιγραμματικά τις επικείμενες αλλαγές που θα εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η καθολική εφαρμογή:

  • Δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
  • Δραστηριοτήτων στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία

  • Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια

  • Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών

  • 123 νέα Προγράμματα Σπουδών στη Γενική Εκπαίδευση

  • Σχεδόν διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (από 60 το 2019 σε 112 το 2021)

  • Ίδρυση 6 Πρότυπων ΕΠΑΛ

  • Ψηφιακός μετασχηματισμός (δεξιότητες, εξοπλισμός/υποδομές, υπηρεσίες).

Μάλιστα, για να υποστηρίξει την άποψή της, αναφέρθηκε σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στον κυριακάτικο τύπο, σύμφωνα με την οποία 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, όπως και την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Πάνω από τους μισούς ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, το 55,7%, όπως και το 79,2% των ψηφοφόρων ΚΙΝΑΛ και 63,5% ΚΚΕ τάσσονται επίσης υπέρ της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Η υπουργός κατά την ομιλία της αναφέρθηκε και στους 11.700 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση: «Το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι ό,τι πολυτιμότερο έχουμε στην εκπαίδευση. Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας. Είχαμε δεσμευτεί για 5.250 διορισμούς το 2021 και εν τέλει προχωρούμε σε 11.700 διορισμούς νέων εκπαιδευτικών που από το Σεπτέμβριο αναλαμβάνουν υπηρεσία σε όλα τα σχολεία της χώρας μας».

Κλείνοντας την ομιλία της, η Νίκη Κεραμέως επεσήμανε ότι «οι αλλαγές που εισάγονται με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι αλλαγές που είχαμε εξαγγείλει και υλοποιούμε μία-μία, με το βλέμμα στραμμένο στο 2033, όταν τα παιδιά που είναι τώρα στο δημοτικό θα ενηλικιωθούν, θα βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Είναι αλλαγές που αγκαλιάζει η κοινωνία και απαιτεί η λογική και η εποχή».

 

Πηγή: alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 98 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

10% 3η φορά
Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2021 - 15:12
Σχόλια (1)

ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2021 - 16:57
Σχόλια (2)

Επανεγγραφή σε ΑΕΙ
Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2021 - 16:27
Σχόλια (3)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Τρίτη, 19 Οκτωβρίου 2021 - 14:06
Σχόλια (0)

sos ορθοδοντικη θεραπεια
Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2021 - 08:58
Σχόλια (2)


πυροσβεστική-αστυνομία ύψος εισαγωγής
Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2021 - 15:32
Σχόλια (1)

Συντελεστές βαρύτητας σχολών
Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2021 - 16:24
Σχόλια (1)

Αγγλική φιλολογία
Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2021 - 16:22
Σχόλια (1)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2021
Κορονοϊός - Σχολεία: Τι ισχύει με τις απουσίες των μαθητών
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021
Το ΟΠΑ ανταποκρίθηκε στις ανάγκες σε 6 από τους 10 πτυχιούχους του.
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021
Κορονοϊός: Επιδεινώθηκαν οι καταθλιπτικές και αγχώδεις διαταραχές σε παγκόσμιο επίπεδο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021
Σχολεία: «Ολυμπιακή εβδομάδα» σε Δημοτικά-Γυμνάσια την άνοιξη του 2022
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 ημέρα
Σελίδα 2 από 5156 (30932 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
5154
5155
5156
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης