Αύξηση των φροντιστηριακών μαθημάτων και αμφισβήτηση του αδιάβλητου
στη διαδικασία μετάβασης από τη σχολή στο τμήμα θα είναι τα δύο
βασικότερα προβλήματα που θα ανακύψουν, σύμφωνα με καθηγητές και
πανεπιστημιακούς, αν εφαρμοστεί η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το
νέο εξεταστικό σύστημα. Οι καθηγητές θέτουν σοβαρούς προβληματισμούς με αποδέκτη το υπουργείο
Παιδείας όσον αφορά το νέο σύστημα πρόσβασης, το οποίο προωθεί η
κυβέρνηση και αυτήν τη στιγμή συζητείται στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας.
Οι καθηγητές λυκείων αλλά και των πανεπιστημίων εκφράζουν την αντίθεσή
τους σε βασικές ρυθμίσεις που θέλει να καθιερώσει η κυβέρνηση σχετικά με
τον νέο τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση από το 2013 και ζητούν
από το υπουργείο Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τους προβληματισμούς
τους.
Μέχρι στιγμής και με βάση τις συζητήσεις που γίνονται στο ΕΣΥΠ, οι
εκπαιδευτικοί θέτουν δύο βασικά ζητήματα που χρήζουν περαιτέρω
συζήτησης:
1 Αν οι φοιτητές εισάγονται σε σχολές και όχι σε
τμήματα (όπως έχει πει η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου), θα
αυξηθεί η ανάγκη για φροντιστηριακά μαθήματα, καθώς οι νέοι φοιτητές θα
δίνουν επιπλέον εξετάσεις για την μετάβασή τους σε κάποιο τμήμα. Κατά τη
διάρκεια του ενιαίου πρώτου έτους σπουδών για κάθε σχολή και εν
συνεχεία με την πρόσθετη διαδικασία επιλογής για τα τμήματα θα προκληθεί
ένας νέος κύκλος εξετάσεων και ανταγωνισμού και έτσι, για άλλη μία
φορά, οι φοιτητές θα στραφούν στα φροντιστήρια «διαλύοντας» οικονομικά
την ελληνική οικογένεια. Οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν επίσης ότι σε
κάθε περίπτωση τα φροντιστήρια θα ανθούν, αφού οι μαθητές των λυκείων
και πάλι θα πρέπει να παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα προκειμένου
να πετύχουν κατόπιν εξετάσεων -όπως προβλέπεται- την εισαγωγή τους στη
σχολή της προτίμησης τους.
2 Καθηγητές και πανεπιστημιακοί εκφράζουν ταυτόχρονα
σοβαρές επιφυλάξεις και για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της εξεταστικής
διαδικασίας για τη «μετάβαση» ενός φοιτητή από τη σχολή στο τμήμα. Ολοι
φοβούνται ότι η διαδικασία αυτή που θα γίνεται μέσα στα ιδρύματα θα
έχει πολλά «παραθυράκια» και δεν θα έχει την αποδοχή που έχουν σήμερα οι
Πανελλαδικές εξετάσεις όσον αφορά τουλάχιστον στο αδιάβλητο. Με απλά
λόγια, δεν θα διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα στις εξετάσεις αν, μετά
τον ένα χρόνο, οι υποψήφιοι εξετάζονται με τη διαδικασία που εξετάζονται
οι κανονικοί φοιτητές. Ταυτόχρονα οι πανεπιστημιακοί θα επιφορτισθούν
με νέες ευθύνες και θα χρειαστούν προσλήψεις καθηγητών.
Η ΟΛΜΕ, από την πλευρά της, τάσσεται υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στα
πανεπιστήμια, ενώ για το ενδεχόμενο εισαγωγής σε σχολή και όχι σε τμήμα,
το μέλος της ομοσπονδίας, Θέμης Κοτσιφάκης, αναφέρει πως εκτός από την
αύξηση της ανάγκης για φροντιστηριακά μαθήματα, «οι φοιτητές που θα
δίνουν εξετάσεις μετά τον πρώτο χρόνο φοίτησης στη σχολή, ενδεχομένως να
οδηγούνται σε τμήματα που δεν επιθυμούν».
Τι αλλάζει στις Πανελλαδικές εξετάσεις από το 2013
-
Oι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα τα οποία θα διδάσκονται σε διπλάσιο αριθμό ωρών στα σχολεία
-
Θα συνδέεται ο βαθμός στη Β΄ και Γ΄ λυκείου με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια
-
Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα
-
Επειτα από ένα χρόνο και κατόπιν εξετάσεων, θα εισάγονται σε τμήμα
-
Τα ΑΕΙ αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς ορίζουν τα μαθήματα και
ενδεχομένως τους συντελεστές βαρύτητας για κάθε σχολή ή τμήμα
open go viagra soft how to take how to cheat on wife link how to know if wife has cheated my ex cheated on me link my husband cheated on me blog
Σχόλια (
)
|