Τρίτη, 21 Μαρτίου 2023
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2023 - Μηχανογραφικό 2023

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013
Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα
Η σχολική βία και ο ρόλος των κοινωνιολόγων

Η σχολική βία, όπως λέγεται διεθνώς, αποτελεί ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται έντονα τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα. Με τον όρο αυτό εννοούμε, την επιβολή του ισχυρότερου στον ασθενέστερο μέσα από πρόκληση πράξεων παραβατικού χαρακτήρα και τη δημιουργία κλίματος φόβου. Η σχολική βία εμφανίζεται συνήθως με τη μορφή του σχολικού εκφοβισμού (bullying). Ο σχολικός εκφοβισμός περιλαμβάνει τη σωματική, λεκτική και ψυχοκοινωνική παρενόχληση. Η σωματική παρενόχληση περιλαμβάνει οποιαδήποτε μορφή σωματικής βλάβης, όπως είναι οι κλωτσιές, οι μπουνιές κτλ. Η λεκτική σχετίζεται με απειλές, βρισιές, κοροϊδία. Η ψυχοκοινωνική παρενόχληση αναφέρεται στην κοινωνική απομόνωση, στο άγχος και στην ανασφάλεια που προκαλείται. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός αποτελεί μια νέα μορφή εκφοβισμού. Η αλόγιστη χρήση του διαδικτύου μέσα από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί πρόσφορο έδαφος για τέτοιες μορφές εκφοβισμού. Η λήψη e-mail, μηνυμάτων μέσω κινητού, video clip και φωτογραφιών αποτελούν μορφές διαδικτυακού εκφοβισμού οι οποίες προκαλούν διαδικτυακή παρενόχληση.

Τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού είναι συνήθως άτομα αδύναμα, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Είναι χαμηλών τόνων μαθητές, αγχώδεις και αρκετά ανασφαλείς. Συχνά είναι παιδιά τα οποία ανήκουν σε άλλη εθνικότητα ή θρησκεία. Αντίθετα, οι θύτες είναι άτομα αντιδραστικά το οποία προσπαθούν να επιβεβαιώσουν τη δύναμή τους μέσα από παραβατικές συμπεριφορές. Συνήθως, οι θύτες είναι άτομα που προέρχονται από οικογένειες όπου παρατηρείται σωματική κακοποίηση. Παρόλα αυτά και οι θύτες και τα θύματα έχουν ένα κοινό στοιχείο, δηλαδή την ανασφάλεια την οποία εκφράζουν με διαφορετικό τρόπο.

Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού δημιουργούν προβλήματα στην πραγμάτωση της σχολικής διαδικασίας. Καλλιεργείται κλίμα ανασφάλειας και φόβου στο σχολείο. Τόσο οι θύτες όσο και τα θύματα δυσκολεύονται στο να συνάψουν φιλίες και νιώθουν κοινωνικά απομονωμένοι. Η σχολική αποτυχία είναι συχνό φαινόμενο σε τέτοιου είδους καταστάσεις. Επιπλέον, οι θύτες είναι πολύ πιθανόν να υιοθετήσουν τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές και μετά την ενηλικίωση και αυτό να έχει σαν αποτέλεσμα να μην αποκτήσουν ποτέ μια υγιή ψυχοκοινωνική ζωή.

Η σχολική βία και εκφοβισμός τα τελευταία χρόνια αυξάνονται δραματικά. Γνωρίζουμε ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας μας δεν δίνει πολλά περιθώρια για περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε τέτοιου είδους ζητήματα και για την τοποθέτηση ειδικών επιστημόνων στα σχολεία με σκοπό την εξάλειψη τέτοιων φαινομένων. Όμως η κατάσταση έχει πάρει τέτοια τροπή που η τοποθέτηση ειδικών ψυχολόγων, κοινωνιολόγων και κοινωνικών λειτουργών αποτελεί επιτακτική ανάγκη.

Με βάση τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των κοινωνιολόγων, (Π.Δ. 159, Φ.Ε.Κ. 199/1.10.2009, τ. 1), ο ρόλος τους στην εκπαίδευση πέρα από διδακτικός είναι ερευνητικός αλλά και συμβουλευτικός. Η συμμετοχή των κοινωνιολόγων στη στελέχωση των Παρατηρητηρίων Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης) μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία τους. Επίσης, οι κοινωνιολόγοι μπορούν να αναλάβουν τη διενέργεια κοινωνικών ερευνών για τη μέτρηση της έκτασης και έντασης του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου, ως προαπαιτούμενο για τη χάραξη στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης. Επιπλέον, οι κοινωνιολόγοι μπορούν να στελεχώσουν την εκπαίδευση ως ‘ σύμβουλοι, με αντικείμενο την εποπτεία, την έρευνα, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων των σχέσεων εκπαιδευτικής κοινότητας και κοινωνίας, εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευόμενων μεταξύ τους’ (Π.Δ. 159 άρθρο 1, παρ. ι΄).’ Σε κάθε σχολείο λοιπόν μπορεί να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς- κοινωνιολόγους η ευθύνη των συμβουλευτικών παρεμβάσεων σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη παρεμφερής δυσλειτουργική κατάσταση που παρουσιάζεται στη σχολική κοινότητα. Η ανάθεση του συγκεκριμένου ρόλου σε κοινωνιολόγους, όπου είναι εφικτό, είναι ένας εξαιρετικά πρόσφορος τρόπος για την πρόληψη και εξάλειψη τέτοιων φαινομένων, αφού σαφώς λόγω της κατάρτισής τους είναι οι πλέον κατάλληλοι για το χειρισμό παρόμοιων περιπτώσεων.

Πηγές: Νέστορος Ι. (επιμ.), (1999), Η επιθετικότητα στην οικογένεια, στο σχολείο και στην κοινωνία, Ε΄ Έκδοση, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα. Προτάσεις των Συλλόγων Ελλήνων Κοινωνιολόγων-Παράρτημα Δυτικής Μακεδονίας & Θεσσαλονίκης και των σχολικών συμβούλων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού.


 

Πηγή: iatronet.gr

ordering abortion pills to be shipped to house order abortion pill online abortion pill buy online
ordering abortion pills to be shipped to house link where can i get the abortion pill online
click here redirect women cheat on their husbands
women who cheated signs of unfaithful husband read
viagra 100mg tablet generic no prescription viagra online
how to cheat with a married woman women who cheated redirect
online beautiful women cheat read here
women who cheat when married men cheat reasons why women cheat on their husbands
abortion pill bleeding website abortion paperwork
go redirect pregnancy termination options
free spyware apps free text spy app android top spy app for android
i cheated on my boyfriend should i tell him i had a dream i cheated on my boyfriend i cheated on my boyfriend and told him
cheat on my husband most women cheat women who cheat on their husbands
dating for married why do married men cheat wifes who cheat
cymbalta engorda cymbalta duloxetina cymbalta duloxetina
prescription coupon free prescription discount cards coupon for cialis

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 3679 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια
Σημαντική ερώτηση
Κυριακή, 12 Μαρτίου 2023 - 18:17
Σχόλια (0)

Αποφοιτηση
Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2023 - 18:09
Σχόλια (1)

Ερώτηση
Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2023 - 13:23
Σχόλια (1)

Μια απορια
Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2023 - 17:06
Σχόλια (0)

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΒΙΟΗΘΙΚΗΣ (ΠΑΝ. ΚΡΗΤΗΣ)
Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2022 - 16:23
Σχόλια (3)

Υπάρχει εξειδικευμένο Φόρουμ για το Παιδαγωγικό Αθηνας;;
Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2022 - 20:41
Σχόλια (4)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Περι ανεμων και υδατων
Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2022 - 00:25
Σχόλια (0)

Σπουδές στην Κύπρο - Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Θα ήθελα την γνώμη σας
Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2022 - 21:39
Σχόλια (4)

Διαγωνισμος
Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2022 - 20:12
Σχόλια (0)

Επιταγή ακριβείας
Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2022 - 06:45
Σχόλια (4)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023
Πανελλήνιες 2023: Λατινικά - Αλλάζει το σύστημα βαθμολόγησης
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023
Σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών: Έως τις 20 Μαρτίου οι αιτήσεις των υποψηφίων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023
Πανελλήνιοι Αγώνες: Η εγκύκλιος για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ σε Ελλάδα και Κύπρο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023
Σχολεία: 3.767 οι τελικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών - Πίνακες ανά ειδικότητα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023
17 Τμήματα Γεωπονικών Σχολών δεν έχουν Επαγγελματικά Δικαιώματα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023
Ματιές μέσα στη τάξη: Όταν οι μαθητές παρουσιάζουν έλλειμμα κριτικής σκέψης
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Σελίδα 3 από 5844 (35062 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
5842
5843
5844
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης