Η εκπαίδευση που παρέχεται στο μαθητή, λαμβάνει υπόψη της τη διδασκαλία των Μαθηματικών , δεδομένου ότι είναι το κατεξοχήν μάθημα όπου ο μαθητής αναπτύσσει την κριτική και δημιουργική σκέψη και αποκτά αφαιρετική ικανότητα.
Στα Μαθηματικά ο μαθητής”εκτίθεται” κατά πολύ περισσότερο σε σχετική με άλλα μαθήματα στην αφαιρετική σκέψη.
Αυτό επιτυγχάνεται όχι μόνο με την Ευκλείδεια Γεωμετρία, αλλά και με τους άλλους (νεότερους) κλάδους των Μαθηματικών όπως η Άλγεβρα , η Αναλυτική Γεωμετρία κλπ., όπου εκεί ο κάθε μαθητής καλείται να ορίσει σε ένα σύνολο διάφορες δομές με σκοπό να λύσει διάφορα προβλήματα.
Τέτοια παραδείγματα, σε επίπεδο σχολικών Μαθηματικών, προφέρονται, εκτός από την Ευκλείδεια Γεωμετρία, και από άλλες θεματικές περιοχές των Μαθηματικών, στις οποίες ο μαθητής έχει επίσης μια θαυμάσια ευκαιρία να εξασκηθεί στην αποδεικτική διαδικασία.
Το γεγονός ότι η Ευκλείδεια Γεωμετρία δεν αποτελεί σήμερα μάθημα πανελλαδικά εξεταζόμενο δεν σημαίνει και υποβάθμιση του μαθήματος αυτού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Αντιθέτως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η χώρα μας έχει μια ισχυρή παράδοση στη διδασκαλία της Ευκλείδειας Γεωμετρίας και ότι είναι μια από τις λίγες χώρες του κόσμου στις οποίες διδάσκεται η Ευκλείδεια Γεωμετρία ως μάθημα Γενικής Παιδείας στη Α και Β τάξη Λυκείου.