ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Το τμήμα περιλαμβάνει τρεις κατευθύνσεις:
1.Κλασικής Φιλολογίας
2.Βυζαντινής Φιλολογίας και Λαογραφίας
3.Νεοελληνικής Φιλολογίας
4.Γλωσσολογίας
1ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
-Αρχαία Ελληνική Φιλολογία
-Εισαγωγή στην Βυζαντινή Φιλολογία
-Γενική Γλωσσολογία,
-Εισαγωγή στη Νεοελληνική Φιλολογία
- Εισαγωγή στην Λατινική Φιλολογία.
2ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
-Αρχαία Ελληνική Φιλολογία
- Εισαγωγή στην Ιστορική Γλωσσολογία
-Εισαγωγή στην Ελληνική Λαογραφία
-Εισαγωγή στην Ιστορία της Νεοελληνικής Φιλολογίας.
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
3ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνική Φιλολογία (Ηρόδοτος), Αρχαία Ελληνική Φιλολογία (Αττικοί Ρήτορες-Σοφιστές), Γλωσσολογία της Νεοελληνικής Γλώσσας. Μαθήματα Επιλογής
(Επιλέγεται 1 Μάθημα)
Μαθήματα Επιλογής για 3ο και 4ο Εξάμηνο
Βυζαντινή Φιλολογία- Βυζαντινή Ποίηση, Νεοελληνική Φιλολογία, θεωρία Λογοτεχνίας.
4ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνική Φιλολογία, Ιστοριογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία, Λατινική Φιλολογία. Μαθήματα Επιλογής
(Επιλέγεται 1 Μάθημα)
5ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνικά-Ευριπίδης, Ελληνική Πεζογραφία, Βυζαντινή Φιλολογία-Βυζαντινή Πεζογραφία, Γλωσσολογία, Φωνητική Μορφολογία, Λατινική Φιλολογία (Οράτιος, Σενέκας).
6ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνικά (Θουκυδίδης, Ομήρου Οδύσσεια), Αρχαία Ελληνικά (Πλάτωνας, Αριστοφάνης), Λαογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία.
7ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνική Πεζογραφία, Γλωσσολογία Κειμένου, Νεοελληνική Φιλολογία.
Μαθήματα Επιλογής
Αρχαία Ελληνικά- Νέα Κωμωδία, Λατινική Φιλολογία- Ρωμαϊκοί Ρήτορες.
8ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνικά (Αριστοτέλης, Αισχύλος), Νεοελληνική Φιλολογία- Ποιητικά Κείμενα, Λατινική Φιλολογία(Βιργίλιος, Οράτιος, Κικέρωνας). Μαθήματα Επιλογής
(Επιλέγονται 2 Μαθήματα)
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
3ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Βυζαντινή Φιλολογία- Βυζαντινή Ποίηση, Γλωσσολογία της Νεοελληνικής Γλώσσας, Νεοελληνική Φιλολογία, θεωρία Λογοτεχνίας.
Μαθήματα Επιλογής
Αρχαία Ελληνική Φιλολογία (Ηρόδοτος), Αρχαία Ελληνική Φιλολογία (Αττικοί Ρήτορες-Σοφιστές).
4ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Λαογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία, Λατινική Φιλολογία. Μαθήματα Επιλογής
(Επιλέγεται 1 Μάθημα)
5ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνικά-Ευριπίδης, Ελληνική Πεζογραφία, Βυζαντινή Φιλολογία-Βυζαντινή Πεζογραφία, Γλωσσολογία Ι, Νεοελληνική Φιλολογία.
6ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Βυζαντινή Φιλολογία, Πεζογραφία, Ποίηση, Λαογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία.
Μαθήματα Επιλογής
Αρχαία Ελληνικά (Θουκυδίδης, Ομήρου Οδύσσεια), Αρχαία Ελληνικά (Πλάτωνας, Αριστοφάνης).
7ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Βυζαντινή Φιλολογία, Γλωσσολογία Κειμένου, Νεοελληνική Φιλολογία.
Μαθήματα Επιλογής
Αρχαία Ελληνική Πεζογραφία, Αρχαία Ελληνικά- Νέα Κωμωδία.
8ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνικά (Αριστοτέλης, Αισχύλος), Λαογραφία Β,, Νεοελληνική Φιλολογία- Ποιητικά Κείμενα. Μαθήματα Επιλογής
(Επιλέγονται 2 Μαθήματα)
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ
3ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Βυζαντινή Φιλολογία- Βυζαντινή Ποίηση, Γλωσσολογία της Νεοελληνικής Γλώσσας, Γλωσσολογία, Γενική Φωνητική.
Μαθήματα Επιλογής
Αρχαία Ελληνική Φιλολογία (Ηρόδοτος), Αρχαία Ελληνική Φιλολογία (Αττικοί Ρήτορες-Σοφιστές).
4ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Γλωσσολογία Ι, Νεοελληνική Φιλολογία, Λατινική Φιλολογία.
Μαθήματα Επιλογής
(Επιλέγεται 1 Μάθημα)
5ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνικά-Ευριπίδης, Ελληνική Πεζογραφία, Βυζαντινή Φιλολογία-Βυζαντινή Πεζογραφία, Γλωσσολογία, Φωνητική Μορφολογία.
6ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Γλωσσολογία II, Λαογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία. Μαθήματα Επιλογής
Αρχαία Ελληνικά (Θουκυδίδης, Ομήρου Οδύσσεια), Αρχαία Ελληνικά (Πλάτωνας, Αριστοφάνης).
7ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Γλωσσολογία Κειμένου, Νεοελληνική Φιλολογία, Λατινική Φιλολογία-Ρωμαϊκοί Ρήτορες. Μαθήματα Επιλογής Αρχαία Ελληνική Πεζογραφία, Αρχαία Ελληνικά- Νέα Κωμωδία.
8ο ΕΞΑΜΗΝΟ
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Αρχαία Ελληνικά (Αριστοτέλης, Αισχύλος), Γλωσσολογία-
Πτυχιακή Εργασία.
Μαθήματα Επιλογής
Λαογραφία Β, Νεοελληνική Φιλολογία- Ποιητικά Κείμενα.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Αρχαία Ελληνική Φιλολογία
2. Λατινική Φιλολογία
3. Γλωσσολογία
4. Βυζαντινή Φιλολογία
5. Νεοελληνική Φιλολογία
6. Λαογραφία
7. Γλωσσική Τεχνολογία
8. Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας
Παν/μιο Θεσσαλονίκης
1. Κλασική Φιλολογία
2. Μεσαιωνική Ελληνική Φιλολογία
3. Νεοελληνική Φιλολογία
4. Γλωσσολογία
5. Διδασκαλία της Νεοελληνικής ως μητρικής
6. Διδασκαλία της Νεοελληνικής ως ξένης / δεύτερης γλώσσας
7. Νεοελληνικών Σπουδών και Πολιτισμού
Παν/μιο Κρήτης
1. Αρχαία Ελληνική και Λατινική Φιλολογία
2. Βυζαντινή Φιλολογία
3. Νεοελληνική Φιλολογία
4. Θέατρο και Κινηματογράφος
Παν/μιο Ιωαννίνων
1. Μεσαιωνικές Σπουδές
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill abortion pill buy online
click here
redirect women cheat on their husbands
how to catch a cheat
go online
abortion pill bleeding
website abortion paperwork
redirect
click percent of women that cheat
prescription discounts cards
damske.com print cvs coupons
cialis 80mg
read valacyclovir pill
viagra discount coupons online
go pet prescription discount card
unplanned pregnancy
site abortions facts
prescription discount coupons
fem-choice.com free prescription cards discount
prescription discount coupons
site free cialis coupon 2016
ibuprofen
read ibuprofen 800
procyclidine
link procyclidine side effects
prescription coupon
go prescription discount coupons
discount pharmacy online
click viagra coupons printable
prescription transfer coupon
click prescriptions coupons
how much is it to get an abortion
read missed abortion
priligy thailand
priligy priligy kokemuksia
viagra koupit
viagra viagra online
naltrexone injection price
read low dose naltrexone for opiate withdrawal
naltrexone drug class
click low dose naltrexone insomnia
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Φιλόλογος
Ορισμός: Ο φιλόλογος μελετάει διαχρονικά τη σπουδή της γλώσσας και τους κανόνες χρήσης της σε συνδυασμό και με άλλες επιστήμες όπως την Ιστορία και την Τέχνη.
Περιγραφή: Ειδικότερα, ο φιλόλογος ασχολείται με την επιστημονική έρευνα της εξέλιξης ενός λαού και του πολιτισμού του με βάση κυρίως τη γλώσσα και τα γραπτά του μνημεία. Μελετάει όλα εκείνα τα δεδομένα τα οποία διαμορφώνουν μια γλώσσα. Ασχολείται με την κατανόηση της λογοτεχνίας και κάθε άλλης γραπτής εκδήλωσης του ανθρώπου.
Ο ερευνητής φιλόλογος ασχολείται με την επιλογή και συγκέντρωση των κειμένων, τη μελέτη τους και την επιλογή των μεθόδων που θα χρησιμοποιήσει για την ερμηνεία τους.
Ο εκπαιδευτικός φιλόλογος ασχολείται με τη διδασκαλία αρχαίων ή σύγχρονων μορφών της γλώσσας, την ανάλυση των κανόνων χρήσης της γλώσσας, τη διδασκαλία και ερμηνεία συγκεκριμένων λογοτεχνικών κειμένων, την εκμάθηση τρόπων προφορικής ή γραπτής γλωσσικής έκφρασης, τη διόρθωση εργασιών των εκπαιδευόμενων.
Εκπαίδευση: Ο φιλόλογος είναι απόφοιτος των τμημάτων Φιλολογίας ή Φιλολογίας Ξένων Γλωσσών, των Α.Ε.Ι. Μπορεί να εξειδικευτεί μετά τις βασικές του σπουδές, λαμβάνοντας μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Δεξιότητες: Στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του φιλόλογου, περιλαμβάνονται η κριτική αναλυτική και συνθετική σκέψη, η παρατηρητικότητα και η μεθοδικότητα. Αναγκαία για το επάγγελμα κρίνεται η σωστή χρήση της γλώσσας την οποία διδάσκει.
Στην περίπτωση της ενασχόλησης με τη διδασκαλία της γλώσσας, η μεταδοτικότητα, η υπομονή και η κατανόηση θεωρούνται απαραίτητα προσόντα, όπως επίσης και η ευγένεια, η προσήνεια, η ικανότητα επικοινωνίας, αλλά και το πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας.
Η γνώση ξένων γλωσσών και η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών (ιδιαίτερα η χρήση του διαδικτύου), θεωρούνται σήμερα χρήσιμα εφόδια για την άσκηση του επαγγέλματος.
Μέλλον: Ο μεγάλος αριθμός των πτυχιούχων φιλολόγων δημιουργεί δυσκολία στην απορρόφησή τους στην εκπαίδευση.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο φιλόλογος μπορεί να εργαστεί ως ερευνητής ή σύμβουλος, σε ερευνητικά κέντρα, μουσεία και βιβλιοθήκες, ως μεταφραστής ή επιμελητής κειμένων σε εκδοτικούς οίκους, ως διορθωτής σε εφημερίδες, περιοδικά και διάφορα έντυπα, ως εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατάρτιση ή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά τη λήψη διδακτορικού διπλώματος.
Επαγγελματικές συνθήκες: Ο φιλόλογος ως ερευνητής, εργάζεται σε χώρο γραφείου με καλές συνθήκες εργασίας, συνήθως ατομικά. Η εργασία είναι πνευματική και μπορεί να διεξάγεται σε ποικίλους χώρους, όπως σε βιβλιοθήκες, σε γραφεία ακαδημαϊκών χώρων, ή στην κατοικία του, σε ωράρια που καθορίζει ο ίδιος.
Ο εκπαιδευτικός φιλόλογος εργάζεται κυρίως σε σχολεία της μέσης εκπαίδευσης, με ωράριο που καθορίζεται από τη λειτουργία του σχολείου.
Γενικά σχόλια: Η αγάπη για τη μελέτη των λαών, του πολιτισμού τους, της γλώσσας και της ιστορίας τους χαρακτηρίζουν το φιλόλογο.
Η καλή χρήση της γλώσσας, του γραπτού και προφορικού λόγου, θεωρούνται απαραίτητα χαρακτηριστικά για το φιλόλογο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Καθηγητής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ορισμός: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διδάσκει τα μαθήματα της ειδικότητάς του και υλοποιεί τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων των συγκεκριμένων μαθημάτων αλλά και τους στόχους της εκπαίδευσης, όπως τους θέτει το Υπουργείο Παιδείας.
Περιγραφή: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διδάσκει το μάθημα του γνωστικού αντικειμένου που είναι ταυτόσημο ή συναφές με την ειδικότητα του. Συγκεκριμένα, κατανέμει την ύλη που οφείλει να διδάξει στο σχολικό έτος ή στο τρίμηνο σε διδακτικές ενότητες, σύμφωνα με το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
Προετοιμάζει την καθημερινή του διδασκαλία λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών του τμήματός του. Φροντίζει για την προετοιμασία των εποπτικών μέσων (χάρτες, φωτοτυπημένα κείμενα, σχεδιαγράμματα, διαφάνειες, cd-roms) που θα χρειαστούν στη διδασκαλία του, ή προετοιμάζει την επίδειξη μηχανών και συσκευών καθώς και τα πειράματα στο εργαστήριο. Καταγράφει την ενότητα που δίδαξε στο αντίστοιχο βιβλίο ύλης. Ελέγχει την παρουσία των μαθητών στο μάθημά του.
Είναι υπεύθυνος για την τακτική φοίτηση, την πειθαρχία και την πρόοδο των μαθητών ενός τμήματος. Επίσης, είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών του.
Πολλές φορές εργάζεται στο σπίτι του για τον προγραμματισμό και την προετοιμασία των διδασκαλιών του καθώς και για τη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων και άλλων εργασιών των μαθητών.
Ακόμη, οφείλει να συμμετέχει στη διοργάνωση σχολικών εορτών και άλλων εκδηλώσεων και να συνοδεύει τους μαθητές σε επισκέψεις και ημερήσιες εκδρομές. Συμμετέχει, επίσης, στις τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών, όπου συζητούνται η πρόοδος και η συμπεριφορά των μαθητών, παιδαγωγικά /εκπαιδευτικά θέματα, καθώς και θέματα που αφορούν στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Εκτός από τη διδασκαλία και τις άλλες υποχρεώσεις βασική φροντίδα του καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει την πρωτοβουλία, την αυτενέργεια και την κρίση των μαθητών του, να τους βοηθήσει να αποκτήσουν αυτογνωσία και αίσθημα ευθύνης και να δημιουργήσει ένα κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας μαζί τους. Προσπαθεί ακόμη να επιλύει προβλήματα που δημιουργούνται στους μαθητές του μέσα και έξω από την τάξη, σύμφωνα με τις αρχές της σύγχρονης Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
Προϋποθέσεις άσκησης: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν χρειάζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Εκπαίδευση: Ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να εργαστεί ο απόφοιτος πανεπιστημιακών σχολών στην ειδικότητά του, ενώ για να υπηρετήσει στη δημόσια εκπαίδευση πρέπει να επιτύχει στις σχετικές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Στην τεχνική εκπαίδευση εργάζονται και πτυχιούχοι τεχνικών ειδικοτήτων Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. ή και άλλων τεχνικών σχολών μετά από φοίτηση σε παιδαγωγική σχολή ή στη ΣΕΛΕΤΕ.
Δεξιότητες: Ο καθηγητής οφείλει να αγαπά τους νέους και το εκπαιδευτικό έργο και να έχει ευχάριστη προσωπικότητα. Να είναι υπομονετικός, σταθερός, επίμονος και να διαθέτει ευσυνειδησία, διδακτικές, ηγετικές, και οργανωτικές ικανότητες. Επίσης, θα πρέπει να τον χαρακτηρίζει η ευγένεια, η ικανότητα επικοινωνίας, η πρωτοβουλία και το πνεύμα συνεργασίας.
Οφείλει ακόμη, να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους μαθητές του, να παρακολουθεί τα ενδιαφέροντα, τις ανησυχίες και τα προβλήματά τους, να έχει την ικανότητα να συζητά μαζί τους και να τους ελέγχει διακριτικά.
Κατά την ώρα της διδασκαλίας πρέπει να επιβάλλεται, να εμπνέει σεβασμό και εμπιστοσύνη. Πρέπει ακόμη να είναι δίκαιος, αντικειμενικός και αμερόληπτος στις σχέσεις του με μαθητές, ώστε να μη δημιουργεί πικρίες και αντιδικίες μεταξύ τους.
Η γλωσσική ικανότητα και η κοινωνική μόρφωση, είναι απαραίτητα προσόντα για την άσκηση του επαγγέλματος, όπως επίσης και κάποιες ειδικές ικανότητες, ανάλογα με το αντικείμενό του.
Μέλλον: Η μεγάλη αύξηση του αριθμού των πτυχιούχων πανεπιστημιακών σχολών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην απορρόφηση τους από τη δημόσια (και την ιδιωτική) δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κάτι που διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητά τους.
Στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν καλύτερες προοπτικές απασχόλησης. Ως ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν απροσδιόριστο ωράριο και οι αποδοχές τους εξαρτώνται από τις ώρες που διδάσκουν, ενώ αν έχουν δικό τους εκπαιδευτήριο ή φροντιστήριο, οι αποδοχές μπορεί να παρουσιάσουν μεγάλη διακύμανση και σε μερικές περιπτώσεις να ανέλθουν σε υψηλά επίπεδα.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο καθηγητής συνήθως εργάζεται σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσια-ιδιωτικά). Ανάλογα όμως με την ειδικότητά του μπορεί να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (πχ, γυμναστές, μουσικοί) και στην κατάρτιση (πχ, ΙΕΚ, ΚΕΚ, Σχολές του ΟΑΕΔ). Ακόμη, ως ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να εργάζεται σε φροντιστήρια, να παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα, ή να ιδρύσει δικό του ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή φροντιστήριο.
Επαγγελματικές συνθήκες: Το βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο του επαγγέλματος είναι η ευθύνη, καθώς ο καθηγητής επηρεάζει την προσωπικότητα, αλλά και τη μελλοντική εκπαιδευτική και επαγγελματική πορεία και τον τρόπο ζωής των μαθητών του. Πρόκειται για πνευματική ατομική εργασία, που προϋποθέτει καλή συνεργασία με τους μαθητές και τους άλλους συναδέλφους καθώς και με το υπόλοιπο προσωπικό της σχολικής μονάδας.
Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εργάζεται με μειωμένο ωράριο, συνήθως όρθιος, παραδίδοντας, ή εξετάζοντας το μάθημα το οποίο διδάσκει. Αναγκάζεται όμως να εργαστεί και αρκετές ώρες στο σπίτι για τη διόρθωση των γραπτών ή την προετοιμασία των παραδόσεων. Στις μεγάλες πόλεις μπορεί να εργάζεται με βάρδιες, άλλοτε πρωινές και άλλοτε απογευματινές ώρες. Όταν υπηρετεί στη δημόσια εκπαίδευση, ακολουθεί το ωράριο και τις αποδοχές των εκπαιδευτικών του δημοσίου, ενώ, όταν εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση, το ωράριο και οι αποδοχές του εξαρτώνται από τη σύμβαση που έχει συνάψει, η οποία μπορεί να είναι ανάλογη των προσόντων και της εμπειρίας του.
Γενικά σχόλια: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκτός από το διδακτικό του έργο, βοηθά τον μαθητή να ανακαλύψει τις ικανότητές του και να τις καλλιεργήσει, να ερευνήσει τις ανάγκες του και τις αδυναμίες του, με τελικό στόχο να ολοκληρώσει την προσωπική και κοινωνική ταυτότητά του.
Ως εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει ευρύ πεδίο γνώσεων, παιδαγωγική εκπαίδευση, διαπροσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες και ολοκληρωμένη προσωπικότητα, για να μπορεί να παρέχει ποιοτική αγωγή και εκπαίδευση.
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Η μελέτη της γλώσσας, της λογοτεχνίας και του πολιτισμού όπως εκφράζονται διαχρονικά μέσα από τα γραπτά κείμενα είναι το αντικείμενο της εργασίας του.
Ως καθηγητής στη μέση εκπαίδευση διδάσκει τη γλώσσα της ειδικότητας του (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά). Διδάσκει επίσης, ιστορία, λατινικά, φιλοσοφία ή μαθήματα συναφών ειδικοτήτων ως μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Εκτός από τη δημόσια εκπαίδευση μπορεί ν' απασχοληθεί και στη ν ιδιωτική εκπαίδευση και στα φροντιστήρια.
Σημειωτέον ότι στη δημόσια εκπαίδευση δεν προβλέπονται οι ειδικότητες του φιλολόγου ιταλικής και ισπανική ς γλώσσας.
Οι συνθήκες εργασίας του εξαρτώνται από τη γενικότερη υποδομή, τον εξοπλισμού και την οργάνωση του εκπαιδευτηρίου. Όμως η αποδοτικότητα στο έργο του είναι συνδεδεμένη με την προσωπικότητα του διδάσκοντα. Είναι εργασία κουραστική και γεμάτη ένταση που "θέλει εκτός από το μυαλό σου και την ψυχή σου". Ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος να δίνει καθημερινά στην τάξη μια "θεατρική παράσταση". Διαφορετικά το μάθημα δεν "περπατάει".
Είναι ένα επάγγελμα γοητευτικό, αλλά εξίσου δύσκολο και απαιτητικό, γιατί καμία ώρα μέσα στην τάξη δεν είναι ίδια με την προηγούμενη ή την επόμενη και γιατί κανένας άλλος επαγγελματίας δεν αντιμετωπίζει την καθημερινή πρόκληση να συνομιλεί με νέους ανθρώπους.
Ο φιλόλογος απασχολείται και στο σπίτι του για να προετοιμάσει το επόμενο μάθημα του, καθώς και για να διορθώσει τις εργασίες ή τα διαγωνίσματα των μαθητών του.
Η αγάπη για τα παιδιά και το πάθος για τη διδασκαλία και τη γνώση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος καθηγητής φιλόλογος. Πρέπει, επίσης, να χειρίζεται πολύ καλά τον προφορικό και γραπτό λόγο.
Επειδή ο φιλόλογος ασχολείται με ιδέες, νοήματα, αξίες και παρεμβαίνει στις στάσεις και το σύστημα αξιών των μαθητών του διαπλάθοντας τον χαρακτήρα τους, θα πρέπει ο ίδιος να έχει συγκροτημένη προσωπικότητα.
ΠΗΓΗ:ΝΕΣΤΩΡ
Επάγγελμα:ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Είναι ο επιστήμονας που ασχολείται με τη μελέτη των σημαντικότερων θεωριών που αφορούν στη φύση, την εξέλιξη και την εκμάθηση της γλώσσας από τον άνθρωπο. Ειδικότερα ενδιαφέρεται για την τυπική περιγραφή της γλώσσας (φωνητική και φωνολογία, μορφολογία, σύνταξη, σημασιολογία και πραγματολογία), τις αρχές της γλωσσολογικής ανάλυσης και τις αρχές της γλωσσικής χρήσης και ποικιλίας.
Επίσης, δραστηριοποιείται στον τομέα της έρευνας, μελετώντας τους τρόπους γλωσσικής κατάκτησης της πρώτης και δεύτερης γλώσσας, τις μεθόδους διδασκαλίας ξένης γλώσσας, την αξιολόγηση της εκμάθησης της γλώσσας κ.ά.
Ακόμη, αντικείμενό του είναι η ιστορική και συγκριτική γλωσσολογία, η μελέτη της ινδοευρωπαϊκής και της βαλκανικής γλωσσολογίας και γενικότερα των ποικίλων γλωσσών της Μεσογείου.
Τέλος, ασχολείται με τη γλωσσική τεχνολογία και την εκμάθηση της γλώσσας με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Συνθήκες Εργασίας:
Οι συνθήκες εργασίας εξαρτώνται από το επίπεδο των σπουδών του, το φορέα απασχόλησης και το αντικείμενο των ενδιαφερόντων του. Όταν έχει ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα εργάζεται λίγες ώρες σε εβδομαδιαία βάση, σε πολύ καλές συνθήκες, ενώ μπορεί να ασχολείται και με ερευνητικό έργο πραγματοποιώντας συχνά ταξίδια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σε περίπτωση που εργάζεται ως εκπαιδευτικός, ακολουθεί ωράριο δημοσίου υπαλλήλου με καλές συνθήκες εργασίας και αρκετές ημέρες καλοκαιρινής άδειας.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Το ενδιαφέρον για την ιστορική εξέλιξη της γλώσσας, η υψηλή επιστημονική κατάρτιση, το ευρύ πεδίο γνώσεων και η έντονη ερευνητική διάθεση χαρακτηρίζουν το γλωσσολόγο. Είναι σε θέση να συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές επιστήμες, έχει αυξημένη παρατηρητικότητα, υπομονή, επιμονή και υψηλή ικανότητα για παραγωγικό συλλογισμό. Η ευφυΐα, η πίστη σε ιδανικά και στη σημασία του πολιτισμού, η ισχυρή μνήμη και η μεθοδικότητα θεωρούνται απαραίτητα στοιχεία της προσωπικότητάς του. Η επαρκής γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας και η ηλεκτρονικού υπολογιστή διευκολύνουν την εργασία του.
Σπουδές:
Σπουδές παρέχονται στα τμήματα Φιλολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Πάτρας, Ρεθύμνου Καλαμάτας καθώς και στο Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, (Παράρτημα Κομοτηνή), στην κατεύθυνση της νεοελληνικής φιλολογίας και γλωσσολογίας, ενώ η φοίτηση διαρκεί οχτώ εξάμηνα. Οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.
Πιο συγκεκριμένα, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών λειτουργεί μεταπτυχιακό και διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών με ειδίκευση στη γλωσσολογία, με δύο κατευθύνσεις: Θεωρητική, και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Αναλυτικότερα, στην κατεύθυνση της θεωρητικής γλωσσολογίας ο φοιτητής ειδικεύεται σε θέματα θεωρίας της γλώσσας και στη μεθοδολογία ανάλυσης και περιγραφής των διαφόρων επιπέδων/μορφών της.
Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα περαιτέρω εξειδίκευσης σε μία από τις ποικίλες κατευθύνσεις της γλωσσολογίας, με παρακολούθηση των σχετικών μαθημάτων και σεμιναρίων. Στην κατεύθυνση της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας δίδεται έμφαση στη διδασκαλία της νέας ελληνικής, ο δε φοιτητής μπορεί να εξειδικευτεί περαιτέρω στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας ή στη διδασκαλία της νέας και αρχαίας ελληνικής, με ανάλογη επιλογή μαθημάτων και σεμιναρίων από τα προσφερόμενα στην κατεύθυνση ή σε άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα. Γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι τμημάτων Φιλολογίας και άλλων σχολών ύστερα από απόφαση της Συντονιστικής Επιτροπής.
Απαραίτητοι όροι για να γίνουν δεκτοί είναι να έχουν συγκεντρώσει γενικό βαθμό στα μαθήματα ειδίκευσης τουλάχιστον «Λίαν Καλώς» και να γνωρίζουν μια από τις παρακάτω ξένες γλώσσες: αγγλικά (Lower/Toefl 500+), γαλλικά (Delf 2), γερμανικά (Mittelstufe), ιταλικά (Diploma di Lingua Italiana). Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης χορηγεί μεταπτυχιακό δίπλωμα γλωσσολογίας με ειδίκευση στη θεωρητική γλωσσολογία, στην εφαρμοσμένη γλωσσολογία και στην ιστορική και βαλκανική γλωσσολογία, αλλά και διδακτορικό δίπλωμα.
Επίσης, το τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρέχει μεταπτυχιακή και διδακτορική ειδίκευση στον τομέα της θεωρητικής και εφαρμοσμένης γλωσσολογίας. Ακόμη, στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων λειτουργεί μεταπτυχιακό και διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών στον τομέα της γλωσσολογίας με έμφαση στη γενική γλωσσολογία και την ιστορική / συγκριτική γλωσσολογία.
Τέλος, στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης πραγματοποιούνται σπουδές μεταπτυχιακού και διδακτορικού επιπέδου στη γλωσσολογία, με ιδιαίτερη έμφαση στη μεθοδολογία περιγραφής γλωσσών και στη γραμματική και τη διδακτική της νέας ελληνικής γλώσσας.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του γλωσσολόγου που έχει πραγματοποιήσει προπτυχιακές σπουδές σε κάποιο τμήμα Φιλολογίας των Πανεπιστημίων της χώρας και εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθορίζονται από το Ν. 1566/1985, άρ. 14, στο ΦΕΚ 167 / τ. Α / 1985, το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και το Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα. Στην Ιδιωτική εκπαίδευση, τα δικαιώματά του προβλέπονται και από τις συμβάσεις εργασίας μεταξύ των εργοδοτών και της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών της Ελλάδας.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Οι απόφοιτοι των τμημάτων Φιλολογίας μπορούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί φιλόλογοι στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, ως υπάλληλοι σε βιβλιοθήκες και αρχεία, ως επιμελητές κειμένων και μεταφραστές σε εφημερίδες και περιοδικά, σε εκδοτικούς οίκους και οργανισμούς, αλλά και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ή σε Θεατρικούς Οργανισμούς και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Ακόμη, μπορούν να ασχοληθούν με τη συγγραφή βοηθημάτων για τα φιλολογικά μαθήματα του σχολείου, αλλά και με τα ιδιαίτερα μαθήματα. Επίσης, μπορούν να απασχοληθούν ως ωρομίσθιοι καθηγητές / εκπαιδευτές σε διάφορες σχολές (ΙΕΚ, ΚΕΚ, σχολές του ΟΑΕΔ, σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, σχολές Ενόπλων Δυνάμεων, σχολές Αστυνομίας, σχολές Νοσηλευτικής, κ.ά.), σε NEΛE για διδασκαλία ελληνικών σε Προγράμματα Αναλφαβητισμού και σε Ομάδες Κοινωνικά Αποκλεισμένων (π.χ., Τσιγγάνων).
Οι μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές παρέχουν τη δυνατότητα για ακαδημαϊκή καριέρα ή απασχόληση σε ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα μελετών (π.χ., Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών) και συμμετοχή σε πανεπιστημιακά ερευνητικά προγράμματα. Οι προοπτικές απασχόλησης είναι αρνητικές, ιδιαίτερα για έναν απόφοιτο προπτυχιακών σπουδών του τμήματος Φιλολογίας, ενώ υπάρχουν επαγγελματικές διέξοδοι σε πανεπιστήμια ή στον τομέα της έρευνας σε αντικείμενα όπως η Διακλαδική/Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και σε θεματικές όπως η Ανθρωπογλωσσολογία, η Ψυχογλωσσολογία, η Διδακτική της γλώσσας κ.ά.
Πηγές Πληροφόρησης:
ΥΠΕΠΘ, Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών: Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80, Μαρούσι, τηλ.: 210-3442505-6-8, 210-3442514-520, φαξ: 210-3442365, www.ypepth.gr
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πανεπιστημιούπολη, 157 84, Ζωγράφου, τηλ.: 210-7277309-11, www.uoa.gr/uoagr/uoaindex.html
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 540 06, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310-995233-4, Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, τηλ.: 2310-997479, 997457, www.auth.gr/lit
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Καλαμάτα), Τμήμα Φιλολογίας: Παλαιό Στρατόπεδο 241 00 Καλαμάτα, τηλ.: 27210-65114/65117, φαξ: 27210-65112, e-mail: phil-secr@uop.gr
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Περιβόλια Ρεθύμνου, 741 00, Ρέθυμνο, τηλ.: 28310-27935, 773000-3, φαξ: 28310-77304, Εργαστήριο Γλωσσολογίας: τηλ.: 28310-77360, φαξ: 28310-77360 e-mail: philology@phl.uoc.gr, www.philology.uoc.gr
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Δόμπολη 30, 451 10, Ιωάννινα, τηλ.: 26510-41804, 97475-6, 97179, www.uoi.gr/profile_gr.html
Πανεπιστήμιο Πατρών: Πανεπιστημιούπολη, 265 00, Ρίο, τηλ.: 2610-996195, φαξ: 2610-996195, www.upatras.gr
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: Δημοκρίτου 17, 691 00, Κομοτηνή, τηλ.: 25310-39000, www.helit.duth.gr
Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων: Πολυτεχνείου 6, 104 33, Αθήνα, τηλ.: 210-5243433
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΠΑΠΥΡΟΛΟΓΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η ανάγνωση, μελέτη, ερμηνεία και αξιοποίηση των παπυρικών κειμένων που έχουν σωθεί από την αρχαιότητα. Ειδικότερα, αναζητά και συγκεντρώνει παπύρους ή σπαράγματα παπύρων και προσπαθεί να διαβάσει και να ερμηνεύσει το περιεχόμενό τους. Έχουν διασωθεί κείμενα σε πάπυρο από πολλές γλώσσες, οι κυριότερες από τις οποίες είναι τα ελληνικά, τα αιγυπτιακά (ιερογλυφικά, ιερατικά, δημοτικά και κοπτικά), τα αραβικά, τα λατινικά, τα εβραϊκά, τα περσικά, τα συριακά και τα αρμενικά.
Η παπυρολογία επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στα κείμενα τα οποία είναι γραμμένα στις δύο κλασικές γλώσσες των αρχαιογνωστικών επιστημών, δηλαδή την αρχαία ελληνική και τη λατινική, και προέρχονται από τη χρονική περίοδο που οριοθετείται αφενός από την κατάληψη της Αιγύπτου από τον Μ. Αλέξανδρο (332 π.Χ.) και αφετέρου από κατάκτησή της από τους Άραβες (641 μ.Χ.).
Σήμερα, με την πρόοδο της τεχνολογίας ο παπυρολόγος είναι σε θέση να αξιοποιήσει επαναστατικές φωτογραφικές μεθόδους και να ξαναζωντανέψει κάτω από το φως των υπέρυθρων ακτινών σβησμένα κείμενα γνωστών ή αγνώστων φιλοσόφων, ποιητών, διανοουμένων ή απλών ανθρώπων της αρχαιότητας. Μέσω της ανάγνωσης των παπύρων, κυρίως της ελληνιστικής περιόδου της Αιγύπτου, ο παπυρολόγος προσφέρει σημαντικά στοιχεία για πολλούς κλάδους των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων, όπως την Κλασική Φιλολογία, τη Θεολογία, την Ιστορία του Δικαίου και τη Νομική.
Επιπλέον, η σπουδή παπύρων που αφορούν λογοτεχνικά κείμενα ή έγγραφα που περιγράφουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, τις εμπορικές τους συναλλαγές, αλλά και άλλα κείμενα, μουσικά, επιστημονικά, κρυπτογραφικά ή επιστολές, προσφέρει σημαντικές πληροφορίες σχεδόν για κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας εκείνων των χρόνων και για την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση στην περίοδο της μετακλασικής αρχαιότητας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Διδάσκουν τη γλώσσα της ειδικότητάς τους (ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά), σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών. Είναι δυνατό όμως, όπου απαιτείται, να διδάσκουν Ιστορία, Νέα Ελληνικά, Λατινικά ή μαθήματα συναφών ειδικοτήτων ως μαθήματα δεύτερης ανάθεσης.
Στη δημόσια εκπαίδευση δεν προβλέπονται οι ειδικότητες του φιλολόγου ισπανικής και ιταλικής γλώσσας.
Συνθήκες Εργασίας:
Οι συνθήκες της εργασίας τους εξαρτώνται από την κτιριακή υποδομή και το επίπεδο εξοπλισμού και οργάνωσης του εκπαιδευτηρίου που εργάζονται. Για όσους παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, οι συνθήκες εργασίας είναι ανάλογες του χώρου στον οποίο απασχολούνται. Γενικά πρόκειται για ένα απαιτητικό επάγγελμα που καταπονεί πνευματικά και σωματικά ειδικά όταν η διδασκαλία γίνεται σε πολυπληθείς τάξεις.
Οι φιλόλογοι εργάζονται και στο σπίτι τους, όπου προετοιμάζονται το επόμενο μάθημα, ενώ παράλληλα διορθώνουν και αξιολογούν τις εργασίες των μαθητών τους.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η αγάπη για τους νέους και την εκπαίδευσή τους, όπως και η ικανότητα να μεταδίδουν απλά και κατανοητά τις γνώσεις τους είναι απαραίτητα στοιχεία για έναν πετυχημένο φιλόλογο. Τα ιδιαίτερα προσόντα που πρέπει να διαθέτoυν είναι η υψηλή επιστημονική κατάρτιση, οι ανεπτυγμένες ηθικές και ιδεολογικές αξίες, το ευρύ πεδίο γνώσεων και η έντονη προσωπικότητα. Η υπομονή και επιμονή, η κατανόηση και αμεροληψία βοηθούν στις σχέσεις τους με μαθητές και γονείς.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Σπουδές:
Σπουδές παρέχονται στα Τμήματα Φιλολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Ρεθύμνου, Κομοτηνής, Πάτρας και Καλαμάτας, καθώς και στα Τμήματα Κλασσικών Σπουδών και Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, όπου η φοίτηση διαρκεί οχτώ εξάμηνα και έχει τρεις κατευθύνσεις: Κλασική Φιλολογία, Βυζαντινή Φιλολογία και Λαογραφία, Νεοελληνική Φιλολογία και Γλωσσολογία.
Το πτυχίο που χορηγείται είναι ενιαίο, αλλά αναγράφεται η ειδικότητα που έχει ακολουθήσει ο απόφοιτος. Οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Σπουδές, επίσης, παρέχουν και τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση ότι οι παρεχόμενοι τίτλοι σπουδών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων ή προσόντων στην αγορά εργασίας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΒΙΟΗΘΙΚΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ο φιλόλογος - βιοηθικός ασχολείται με την επιστημονική έρευνα και την εξέταση θεμάτων που αφορούν την εξέλιξη των επιστημών και τις συνέπειες των εφαρμογών τους. Ειδικότερα, ερευνά τα προβλήματα ηθικής που γεννά η σύγχρονη βιοτεχνολογία, τις νέες δυνατότητες που έχει φέρει στο προσκήνιο καθώς και τις λύσεις που προτείνει σε ορισμένα ζητήματα της ανθρώπινης ζωής.
Εξετάζει, σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες (Βιολόγους, Γενετιστές, Νομικούς, Κοινωνιολόγους κ.ά.), τα επιστημονικά επιτεύγματα της τεχνολογίας και τις συνέπειές τους στην ανθρώπινη ζωή και διατυπώνει τις απόψεις του για ηθικά ή κοινωνικά ζητήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της.
Ο φιλόλογος - βιοηθικός πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη ηθική στάση απέναντι στο αντικείμενο της εργασίας του, όπως και απέναντι στις γνώσεις του. Για παράδειγμα, είναι ανάγκη να χρησιμοποιεί τις επιστημονικές του γνώσεις για να βοηθά τους ανθρώπους και το κοινωνικό σύνολο, του οποίου αποτελεί και ο ίδιος μέλος, και όχι να τις χρησιμοποιεί για να βοηθά κάποιους να επιβληθούν στο κοινωνικό σύνολο.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΟΛΟΓΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η απόδοση κειμένων από μια γλώσσα (συνήθως τη μητρική) σε μια ξένη γλώσσα, ή το αντίστροφο. Ανάλογα με τον τομέα ειδίκευσής του (όπως οικονομία, ιατρική, λογοτεχνία, ποίηση κ.λπ.) χρησιμοποιεί λεξικά με την αντίστοιχη ορολογία για την καλύτερη δυνατή απόδοση των όρων.
Ειδικότερα, μελετά το κείμενο που καλείται να αποδώσει σε μια άλλη γλώσσα, για να συλλάβει το ύφος και τις ιδιαιτερότητές του. Έπειτα το μεταφράζει επιλέγοντας την απόδοση που αντανακλά καλύτερα το πνεύμα και νόημα του πρωτότυπου κειμένου. Επιχειρεί τη προσέγγιση κειμένων που παρουσιάζουν μεταφραστικό ενδιαφέρον σε σχέση τόσο με τα γλωσσικά, δηλαδή λεξιλογικά, μορφοσυντακτικά, σημασιολογικά, υφολογικά, πολιτισμικά, πραγματολογικά, όσο και τα εξωγλωσσικά στοιχεία.
Τέλος, αντιπαραβάλλει το πρωτότυπο κείμενο με μετάφραση, ελέγχει δηλαδή αν το έχει αποδώσει σωστά. Για τη διευκόλυνση της εργασίας του χρησιμοποιεί γενικά και εξειδικευμένα λεξικά, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, καθώς και ειδικά προγράμματα λογισμικού που έχουν αναπτυχθεί για το σκοπό αυτό.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η μελέτη και η έρευνα στους τομείς του θεάτρου και του κινηματογράφου με σκοπό την προαγωγή της πολιτισμικής κληρονομιάς είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας του. Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος - ερευνητής θεάτρου και κινηματογράφου μελετά την εξέλιξη του θεάτρου και του κινηματογράφου στην Ελλάδα, από την εμφάνισή τους ως τις μέρες μας και την αλληλεπίδραση που υπάρχει με το θέατρο και τον κινηματογράφο άλλων χωρών. Επίσης, συμμετέχει σε έρευνες αρχειακών πηγών, βιβλιοθηκών και κινηματογραφικών και θεατρικών συλλογών με σκοπό την προβολή και την προώθηση του θεατρικού και πολιτισμικού κεφαλαίου της χώρας μας στο εξωτερικό.
Επιπλέον, ιδιαίτερο αντικείμενο της έρευνάς του αποτελεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων, ιδίως των νέων, για το θέατρο, τις παραστατικές τέχνες (performing arts), τον κινηματογράφο, αλλά και κάθε άλλη μορφή τέχνης.
Τέλος, συμμετέχει σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο προκειμένου να βοηθά τους πολιτιστικούς φορείς στην οργάνωση και τη συγκρότηση της θεατρικής και γενικότερα της πολιτισμικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΕΧΝΟΓΛΩΣΣΙΑΣ)
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η διδασκαλία της γλώσσας της ειδικότητάς του στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών με τη βοήθεια και χρήση της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος γλωσσικής τεχνολογίας στην προσπάθειά του να πλησιάσει το μαθητή και να αυξήσει την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία και την κρίση του χρησιμοποιεί εναλλακτικές και συμπληρωματικές μεθόδους διδασκαλίας που βασίζονται στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, στην κριτική αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών, λεξικών και ποικίλων βοηθητικών εφαρμογών γλωσσολογικών θεμάτων.
Ακόμη, είναι δυνατόν να ασχολείται με την έρευνα στα πεδία των επιστημών της Γλώσσας και της Επικοινωνίας, καθώς και στις εφαρμογές τεχνολογιών στα πεδία αυτά. Έτσι μπορεί να σχεδιάζει προγράμματα και να παράγει διδακτικό υλικό, προωθώντας την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, συμμετέχοντας στο γλωσσικό γίγνεσθαι του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου, και κυρίως εφαρμόζοντας τις απεριόριστες δυνατότητες της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την κατάρτιση.
Για την εκτέλεση της εργασίας του χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή, εξειδικευμένα ηλεκτρονικά λεξικά, καθώς και ειδικά προγράμματα λογισμικού αλληλεπίδρασης ανθρώπου - υπολογιστή και ποικίλες εφαρμογές αναγνώρισης και σύνθεσης φωνής, συστήματα μηχανικής μετάφρασης, ή ανάκτησης και εξαγωγής πληροφορίας από βάσεις δεδομένων.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΑΛΛΟΦΩΝΙΑΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η διαχρονική μελέτη και σύγκριση λογοτεχνικών κειμένων και ποιητικών έργων της γαλλικής γλώσσας με ανάλογα κείμενα της ελληνικής, αλλά και άλλων ευρωπαϊκών κυρίως γλωσσών, σε συνδυασμό με την έρευνα σε θέματα φωνητικής και φωνολογίας είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας του. Για παράδειγμα, ο Φιλόλογος Συγκριτικής Γραμματολογίας και Γαλλοφωνίας ασχολείται με τη συγκριτική μελέτη ελληνικών και γαλλικών λογοτεχνικών έργων καθώς και με τη διδασκαλία και ερμηνεία τους προκειμένου να διαπιστωθεί η σημαντική συμβολή τους στη διαμόρφωση του λογοτεχνικού γίγνεσθαι και στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού πνεύματος.
Ακόμη, ασχολείται με την εκμάθηση τρόπων προφορικής γλωσσικής έκφρασης σε θέματα πρόσληψης και παραγωγής των φθόγγων και των επιτονικών φαινομένων της ελληνικής και της γαλλικής γλώσσας με σκοπό τη συνειδητοποίηση της λειτουργίας του φωνητικού συστήματος των δύο γλωσσών και τη βελτίωση της προφοράς των εκπαιδευόμενων στα γαλλικά.
Επίσης, δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα αρθρωτικής φωνητικής, όπως η περιγραφή των φωνητικών οργάνων και ο ρόλος τους στο σχηματισμό των φθόγγων (ιδιαίτερα της ελληνικής και της γαλλικής), στη φωνητική καταγραφή (διεθνές φωνητικό αλφάβητο), στα φαινόμενα προσωδίας κ.ά.
Τέλος, μελετά και συγκρίνει, μέσα από τα διάφορα έργα Ελλήνων και Γάλλων συγγραφέων, μια σειρά από θέματα, όπως οι κοινωνικές αιτίες για τις φωνητικές και φωνολογικές αλλαγές, η κοινωνική και γεωγραφική διαφοροποίηση της γαλλικής γλώσσας, η συγκρότηση φωνολογικών συστημάτων και η σχέση της με την οικονομία, οι γλώσσες με μουσικούς τόνους κ.ά.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
pill for abortion online
website abortion pills
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill abortion pill online purchase
online purchase abortion pill
abortion pill pill for abortion online