Στόχος του Τμήματος είναι η δημιουργία νέων επιστημόνων με άριστη και σε βάθος γνώση των αντικειμένων του Τμήματος, ώστε να κατέχουν αφενός τα απαραίτητα εφόδια για τη διδασκαλία της γερμανικής ως ξένης γλώσσας, αφετέρου ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο, κριτική ικανότητα και κατάλληλο μεθοδολογικό πλαίσιο για έρευνα σε ανώτερο επίπεδο σπουδών, αλλά και διεπιστημονικά. Iδιαίτερη έμφαση δίνεται ακόμα στην εξοικείωση με διαπολιτισμικά περιβάλλοντα. Η γλώσσα διδασκαλίας και συγγραφής των γραπτών εργασιών και εξετάσεων είναι ως προς το πλείστον η γερμανική.
Κύρια αντικείμενα του Τμήματος είναι:
- Η απόκτηση βασικής επιστημονικής γνώσης στο ευρύ πεδίο της Γλωσσολογίας και η ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών και φοιτητριών να χρησιμοποιούν τις γνώσεις αυτές στη θεωρητική και εμπειρική γλωσσολογική έρευνα.
- Η πολιτισμική και πολιτιστική θεώρηση του γερμανόφωνου χώρου με βάση την κριτική, μεθοδολογική και ιδεολογική προσέγγιση της λογοτεχνίας του και του πολιτισμού του διαχρονικά, συχνά και με παράλληλη συγκριτική θεώρησή τους με αντίστοιχα ελληνικά, αλλά και άλλα ξενόγλωσσα πεδία.
- Η θεωρητική, πρακτική και παιδαγωγική προετοιμασία των φοιτητών, τόσο με συμβατικές μορφές εκπαίδευσης όσο και με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, για τη διδασκαλία της γερμανικής ως ξένης γλώσσας, καθώς και για τη μεταφραστική διαδικασία.
ordering abortion pills to be shipped to house
link abortion pill online purchase
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill where can i get the abortion pill online
how to cheat with a married woman
read here redirect
women who cheat on their husband
open women affair
married woman wants cheat
click cheat on my husband
signs of unfaithful husband
click how to cheat on wife
prescription drug coupon
read walgreens photo promo
abortion clinics in chicago
go how late can you get an abortion
viagra coupons from pfizer
site printable viagra coupon
free viagra samples coupon
site discount prescription coupons
diabetes sexuality male
herbal treatment for diabetes
aerius dosierung
link aerius medikament
clopidogrel bloedverdunner
click clopidogrel fk
avelox 400
link avelox spray
amlodipine
go amlodipine 10 mg
cialis coupon 2015
read coupons for cialis 2016
cialis coupons and discounts
site free cialis coupon
free cialis samples coupon
aegdr.org cialis discount coupons
lamisil crema precio
lamisil lamisil comprimidos
cialis free sample coupons
cialis coupon cialis coupons from lilly
naltrexone contraindications
open ldn for anxiety
naltrexone order
link stopping naltrexone
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορίζονται στον Α' κύκλο σπουδών, ο οποίος θα εξασφαλίζει την απόκτηση βασικών γνώσεων των φοιτητών σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος. Ο/ η κάθε φοιτητής / φοιτήτρια θα γνωρίσει τις βασικές αρχές της Γλωσσολογίας, της Λογοτεχνίας και του Πολιτισμού, της Διδακτικής αλλά και της Μετάφρασης και της Παιδαγωγικής. Τα μαθήματα πλαισιώνουν βάσεις δεδομένων σχετικών με τα βασικά γνωστικά αντικείμενα του Α’ κύκλου σπουδών, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η ανάπτυξη σε ψηφιακή μορφή της ύλης των υποχρεωτικών μαθημάτων.
Στον Α' κύκλο σπουδών δίνεται μεγάλη έμφαση στη βελτίωση του επιπέδου γλωσσομάθειας των φοιτητών. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται σε κάθε εξάμηνο ένα τετράωρο μάθημα Γερμανικής Γλώσσας με υποχρεωτικά φροντιστηριακά μαθήματα για τους/ τις φοιτητές / φοιτήτριες με μη επαρκές επίπεδο στη γερμανική γλώσσα και διαφοροποιημένο γλωσσικό μάθημα για φοιτητές / φοιτήτριες με επαρκές γλωσσικό επίπεδο, που καλλιεργεί τις δεξιότητές τους στο χειρισμό του γραπτού και του προφορικού λόγου. Η επιτυχής παρακολούθηση των μαθημάτων αυτών ορίζεται ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάβαση του/ της φοιτητή / φοιτήτριας στον Β' κύκλο σπουδών.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Πληροφορική και την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, γι’ αυτό και προβλέπονται δύο εισαγωγικοί κύκλοι σεμιναρίων στην Πληροφορική κατά την διάρκεια των πρώτων δύο ετών:
Πρώτος Κύκλος: βασικές γνώσεις και εξάσκηση στη χρήση H/Y (Office) και διαδικτύου = 6 δίωρα σεμινάρια.
Δεύτερος Κύκλος: εξειδικευμένες γνώσεις Πληροφορικής για Φιλολόγους (αναζήτηση βιβλιογραφίας, βάσεις δεδομένων) = 6 δίωρα σεμινάρια. Τα φροντιστήρια αυτά είναι υποχρεωτικά.
Ο Β΄ κύκλος σπουδών αποτελείται ως επί το πλείστον από κατ’ επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα και στοχεύει στην ειδίκευση των φοιτητών σε ένα από τα βασικά γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος. Τα μικρά ακροατήρια καθώς και το προχωρημένο επίπεδο γνώσεων στο Β’ κύκλο σπουδών επιτρέπουν τη σεμιναριακή μορφή μαθημάτων που συνδυάζουν ως τρόπο αξιολόγησης προφορικές παρουσιάσεις με τελική γραπτή εργασία. Ενθαρρύνεται η αυτόνομη ερευνητική εργασία, ενώ δίνεται η δυνατότητα εμβάθυνσης σε γνωστικά αντικείμενα που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις του καθενός.
Με την έναρξη του πέμπτου εξαμήνου καλούνται οι φοιτητές / φοιτήτριες να δηλώσουν στη Γραμματεία του Τμήματος την κατεύθυνση ειδίκευσης που επιλέγουν.
Το Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας προσφέρει δύο κατευθύνσεις ειδίκευσης:
α) Λογοτεχνίας και Πολιτισμού και
β) Γλωσσολογίας και Διδακτικής (βλέπε αναλυτική παρουσίαση των κατευθύνσεων παρακάτω).
Οι φοιτητές / φοιτήτριες υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν τουλάχιστον 8 επιλεγόμενα υποχρεωτικά μαθήματα (24 ΔΜ) από την κατεύθυνση που έχουν επιλέξει. Ταυτόχρονα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν κάποια από τα μαθήματα της άλλης κατεύθυνσης ή μαθήματα που δεν εντάσσονται σε κάποια κατεύθυνση. Για να διασφαλιστεί το εύρος της προσφοράς μαθημάτων ειδίκευσης θα καταβληθεί προσπάθεια να μην προσφέρεται το ίδιο μάθημα ειδίκευσης δύο συνεχείς χρονιές.
Αναγκαίο εφόδιο κάθε φοιτητή / φοιτήτριας του Τμήματος θεωρείται η ικανότητα χειρισμού του επιστημονικού λόγου. Για το λόγο αυτό, τα μαθήματα «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Διαχείρισης Επιστημονικού Λόγου Ι και ΙΙ» ορίζονται ως υποχρεωτικά ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.
Ακόμη, απαραίτητη κρίνεται η εξοικείωση των φοιτητών με ζητήματα και προβληματισμούς της σύγχρονης Γερμανίας / γερμανόφωνων κρατών. Έτσι, κάθε φοιτητής / φοιτήτρια υποχρεούται να παρακολουθήσει κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύκλου σπουδών τουλάχιστον δύο σεμινάρια Landeskunde (Θέματα της Σύγχρονης Γερμανίας Ι και ΙΙ, από 3 ΔΜ το καθένα).
Τέλος, επειδή η ικανότητα διδασκαλίας της γερμανικής ως ξένης γλώσσας κρίνεται ως χρήσιμο εφόδιο για την επαγγελματική επάρκεια κάθε φοιτητή / φοιτήτριας του Τμήματος, ασχέτως της κατεύθυνσης που επέλεξε, ορίζεται ως υποχρεωτική η παρακολούθηση των σεμιναρίων μικροδιδασκαλίας καθώς και η Πρακτική Άσκηση σε δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια κατά τα δύο τελευταία εξάμηνα των σπουδών. Πρόκειται για πρόσθετα εφόδια που θα επιτρέψουν στους φοιτητές/ -τριες ανεξάρτητα από την ειδίκευση τους να ανταποκριθούν καλύτερα στο λειτούργημα του δασκάλου Γερμανικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επισημαίνεται ότι για να έχουν δικαίωμα οι φοιτητές / φοιτήτριες να πάρουν μέρος στις Μικροδιδασκαλίες (7ο εξάμηνο) είναι απαραίτητο να έχουν περάσει τα μαθήματα ΔΙΔ Ι, ΔΙΔ ΙΙ, ΔΙΔ ΙΙΙ. Ακόμη, η συμμετοχή τους στην Πρακτική ‘Ασκηση προϋποθέτει την κατοχύρωση βαθμολογίας στο μάθημα των Μικροδιδασκαλιών.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Μετάφραη - Μεταφρασεολογία
Παν/μιο Θεσσαλονίκης
Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
1. Θεωρία της Λογοτεχνίας
2. Ιστορία της Λογοτεχνίας
3. Θεατρολογία και Συγκριτική Γραμματολογία
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
1. Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
2. Αγγλική Λογοτεχνία και Πολιτισμός
3. Αμερικανική Λογοτεχνία και Πολιτισμός
pill for abortion online
website abortion pills
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill abortion pill buy online
where can i get the abortion pill online
abortion pill buy cytotec for 24 week abortion
generic mexico pharmacy viagra
go link
how to cheat with a married woman
read here redirect
how hiv is transmitted
open effects of hiv/aids
how could my husband cheated on me
read i told my husband i cheated
adult audio stories
site adult japanese love stories
how abortions are performed
open why abortion is wrong
best spy phone apps
link spy to mobile download
walgreens coupon code photo
read coupons for prescription medications
imitrex pill
site zithromax pill
cialis 20mg
go cephalexin
viagra online coupon
site discount prescription coupons
free viagra coupons
open viagra discounts coupons
coupons for viagra printable
go viagra coupon
can i take gabapentin with prozac
link can i take gabapentin with prozac
prescription drug coupons
charamin.com new prescription coupon
abortion clinics in indiana
click anti abortion
bystolic discount coupon
open bystolic savings card
generic bystolic alternative
site bystolic coupons
cialis dosage 20mg for
cialis dosing for
cialis coupons printable
eblogin.com cialis coupons printable
kamagra wirkung
open kamagra 100
cialis manufacturer coupon 2016
click prescription coupons
how much is it to get an abortion
site missed abortion
ciprofloxacin side effects in dogs
yunaweddings.com ciprofloxacin side effects forum
lilly cialis coupon
klitvejen.dk prescription discount coupons
clomid proviron
clomid clomid tapasztalatok
types of abortion pill
pro abortion abortion pill definition
opiate implant blocker
click how does naltrexone make you feel
naltrexone injection price
read low dose naltrexone for opiate withdrawal
low dose naltrexone breast cancer
read neltrexone
naltrexone challenge test
zygonie.com implant treatment for alcoholism
vivitral shot
site naltrexone price
ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Όλοι οι πτυχιούχοι των λεγόμενων "καθηγητικών σχολών", μπορούν να εργαστούν στη δημόσια και ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει αναλογία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας. Από το έτος 2003 οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνονται αποκλειστικά από τους πίνακες που θα καταρτίζονται ύστερα από διαγωνισμό. Οι επιτυχόντες στο διαγωνισμό θα κατατάσσονται κατά τη σειρά της βαθμολογίας τους σε πίνακες επιτυχίας. Από τους πίνακες αυτούς θα γίνονται οι διορισμοί στα σχολεία κατά την απόλυτη σειρά των υποψηφίων και με βάση τις δηλούμενες προτιμήσεις τους, λαμβανομένης υπόψη και της τυχόν προϋπηρεσίας που υπάρχει στον δημόσιο τομέα . Επιτυχόντες θα θεωρούνται εκείνοι των οποίων ο βαθμός σε κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε ποσοστό τουλάχιστον 60% της προβλεπόμενης ανώτατης βαθμολογίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβει κάποιος πτυχιούχος μέρος στο διαγωνισμό, από το 2003 και μετά είναι η απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Ικανότητας (Δεν έχει καθοριστεί ακόμη ο ακριβής τρόπος απόκτησής του. Προβλέπεται η παρακολούθηση ειδικών προγραμμάων 2 εξαμήνων, που θα οργανωθούν και θα λειτουργήσουν από τα Πανεπιστήμια). Δεν υποχρεώνονται να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Ικανότητας οι Πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και οι Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Επειδή οι διοριζόμενοι καθηγητές ξένων φιλολογιών είναι λίγοι και οι ρυθμοί των διορισμών πολύ αργοί, οι πτυχιούχοι των Τμημάτων στρέφονται στον Ιδιωτικό Τομέα, όπου μπορούν να απασχοληθούν ως ιδιωτικοί υπάλληλοι αλλά και ως ελεύθεροι επαγγελματίες, ανοίγοντας δικό τους φροντιστήριο.Επίσης μπορούν να εργαστούν
έπειτα από μεταπτυχιακές σπουδές στη Ανώτατη Εκπαίδευση, στα T.E.I, και το Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών της Πανεπιστημιακής Λέσχης για τη διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας,
στη Δημόσια Διοίκηση, το Διπλωματικό Σώμα, σε Οργανισμούς και το μεταφραστικό τμήμα του Υπουργείου Εξωτερικών,
στις Τράπεζες (ελληνικές και ξένες), στον Τουρισμό, στη Δημοσιογραφία, στους Διεθνείς Οργανισμούς (Ο.Η.Ε., UNESCO, UNICEF) και στις διάφορες υπηρεσίες της ΕΕ.
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Μεταφραστής - Διερμηνέας
Γλωσσικός Τεχνολόγος
online purchase abortion pill
abortion pill pill for abortion online
will my husband cheat
online women who want to cheat
viagra online coupon
factus.dk discount prescription coupons
viagra coupon
open viagra coupons printable
coupons for cialis printable
outbackuav.com free printable cialis coupons
free prescription drug cards
totspub.com coupon for prescription
abortion clinics in houston
bartsha.cz abortion clinics in los angeles
prescription discounts cards
eblogin.com free printable cialis coupons
fractional dilation and curettage
amres.nl how can you terminate a pregnancy
naltrexone brand name
click naltrexone india
naltrexone experiences
ldn info define naltrexone
naltrexone fatigue
naltrexone wiki doctors who prescribe low dose naltrexone
low dose naltrexone buy online
skydtsgaard.dk where to buy low dose naltrexone
ldn 3mg
site low dose naltrexone side effects
naltrexone
open naltrexone revia
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ:
Φιλόλογος Γερμανικής Γλώσσας
Ορισμός: Ο φιλόλογος μελετάει διαχρονικά τη σπουδή της γλώσσας και τους κανόνες χρήσης της σε συνδυασμό και με άλλες επιστήμες όπως την Ιστορία και την Τέχνη.
Περιγραφή: Ειδικότερα, ο φιλόλογος ασχολείται με την επιστημονική έρευνα της εξέλιξης ενός λαού και του πολιτισμού του με βάση κυρίως τη γλώσσα και τα γραπτά του μνημεία. Μελετάει όλα εκείνα τα δεδομένα τα οποία διαμορφώνουν μια γλώσσα. Ασχολείται με την κατανόηση της λογοτεχνίας και κάθε άλλης γραπτής εκδήλωσης του ανθρώπου.
Ο ερευνητής φιλόλογος ασχολείται με την επιλογή και συγκέντρωση των κειμένων, τη μελέτη τους και την επιλογή των μεθόδων που θα χρησιμοποιήσει για την ερμηνεία τους.Ο εκπαιδευτικός φιλόλογος ασχολείται με τη διδασκαλία αρχαίων ή σύγχρονων μορφών της γλώσσας, την ανάλυση των κανόνων χρήσης της γλώσσας, τη διδασκαλία και ερμηνεία συγκεκριμένων λογοτεχνικών κειμένων, την εκμάθηση τρόπων προφορικής ή γραπτής γλωσσικής έκφρασης, τη διόρθωση εργασιών των εκπαιδευόμενων.
Εκπαίδευση: Ο φιλόλογος είναι απόφοιτος των τμημάτων Φιλολογίας ή Φιλολογίας Ξένων Γλωσσών, των Α.Ε.Ι. Μπορεί να εξειδικευτεί μετά τις βασικές του σπουδές, λαμβάνοντας μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Σπουδαιότητα: Στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του φιλόλογου, περιλαμβάνονται η κριτική αναλυτική και συνθετική σκέψη, η παρατηρητικότητα και η μεθοδικότητα. Αναγκαία για το επάγγελμα κρίνεται η σωστή χρήση της γλώσσας την οποία διδάσκει. Στην περίπτωση της ενασχόλησης με τη διδασκαλία της γλώσσας, η μεταδοτικότητα, η υπομονή και η κατανόηση θεωρούνται απαραίτητα προσόντα, όπως επίσης και η ευγένεια, η προσήνεια, η ικανότητα επικοινωνίας, αλλά και το πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας.
Η γνώση ξένων γλωσσών και η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών (ιδιαίτερα η χρήση του διαδικτύου), θεωρούνται σήμερα χρήσιμα εφόδια για την άσκηση του επαγγέλματος.
Μέλλον: Ο μεγάλος αριθμός των πτυχιούχων φιλολόγων δημιουργεί δυσκολία στην απορρόφησή τους στην εκπαίδευση.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο φιλόλογος μπορεί να εργαστεί ως ερευνητής ή σύμβουλος, σε ερευνητικά κέντρα, μουσεία και βιβλιοθήκες, ως μεταφραστής ή επιμελητής κειμένων σε εκδοτικούς οίκους, ως διορθωτής σε εφημερίδες, περιοδικά και διάφορα έντυπα, ως εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατάρτιση ή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά τη λήψη διδακτορικού διπλώματος.
Επαγγελματικές συνθήκες: Ο φιλόλογος ως ερευνητής, εργάζεται σε χώρο γραφείου με καλές συνθήκες εργασίας, συνήθως ατομικά. Η εργασία είναι πνευματική και μπορεί να διεξάγεται σε ποικίλους χώρους, όπως σε βιβλιοθήκες, σε γραφεία ακαδημαϊκών χώρων, ή στην κατοικία του, σε ωράρια που καθορίζει ο ίδιος.
Ο εκπαιδευτικός φιλόλογος εργάζεται κυρίως σε σχολεία της μέσης εκπαίδευσης, με ωράριο που καθορίζεται από τη λειτουργία του σχολείου.
Γενικά σχόλια: Η αγάπη για τη μελέτη των λαών, του πολιτισμού τους, της γλώσσας και της ιστορίας τους χαρακτηρίζουν το φιλόλογο.
Η καλή χρήση της γλώσσας, του γραπτού και προφορικού λόγου, θεωρούνται απαραίτητα χαρακτηριστικά για το φιλόλογο.
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Διδάσκουν τη γλώσσα της ειδικότητάς τους (ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά), σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών. Είναι δυνατό όμως, όπου απαιτείται, να διδάσκουν Ιστορία, Νέα Ελληνικά, Λατινικά ή μαθήματα συναφών ειδικοτήτων ως μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Στη δημόσια εκπαίδευση δεν προβλέπονται οι ειδικότητες του φιλολόγου ισπανικής και ιταλικής γλώσσας.
Συνθήκες Εργασίας:
Οι συνθήκες της εργασίας τους εξαρτώνται από την κτιριακή υποδομή και το επίπεδο εξοπλισμού και οργάνωσης του εκπαιδευτηρίου που εργάζονται. Για όσους παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, οι συνθήκες εργασίας είναι ανάλογες του χώρου στον οποίο απασχολούνται. Γενικά πρόκειται για ένα απαιτητικό επάγγελμα που καταπονεί πνευματικά και σωματικά ειδικά όταν η διδασκαλία γίνεται σε πολυπληθείς τάξεις. Οι φιλόλογοι εργάζονται και στο σπίτι τους, όπου προετοιμάζονται το επόμενο μάθημα, ενώ παράλληλα διορθώνουν και αξιολογούν τις εργασίες των μαθητών τους.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η αγάπη για τους νέους και την εκπαίδευσή τους, όπως και η ικανότητα να μεταδίδουν απλά και κατανοητά τις γνώσεις τους είναι απαραίτητα στοιχεία για έναν πετυχημένο φιλόλογο. Τα ιδιαίτερα προσόντα που πρέπει να διαθέτoυν είναι η υψηλή επιστημονική κατάρτιση, οι ανεπτυγμένες ηθικές και ιδεολογικές αξίες, το ευρύ πεδίο γνώσεων και η έντονη προσωπικότητα. Η υπομονή και επιμονή, η κατανόηση και αμεροληψία βοηθούν στις σχέσεις τους με μαθητές και γονείς.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Σπουδές:
Σπουδές στη γερμανική γλώσσα παρέχονται στα τμήματα Γερμανικής Φιλολογίας των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Ιονίου (τμήμα Ξένων Γλωσσών-Μετάφρασης-Διερμηνεία). Η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα. Μπορεί επίσης να φοιτήσει στο Ινστιτούτο Γκαίτε ή στη Γερμανική Σχολή και στη συνέχεια να αποκτήσει άδεια άσκησης επαγγέλματος και επάρκεια στη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας, δεν μπορεί όμως να διοριστεί στη δημόσια εκπαίδευση. Η επιστήμη της γερμανικής φιλολογίας έχει ως αντικείμενο την έρευνα και τη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας και λογοτεχνίας. Ως ξενόγλωσση φιλολογία περιλαμβάνει κλάδους, όπως ο γερμανικός πολιτισμός, η διδακτική της γερμανικής γλώσσας και η μετάφραση.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του Φιλολόγου Γερμανικής Γλώσσας προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 4, παρ. 12 (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985) και το ΠΔ 349/1992 (ΦΕΚ 171/τ. Α/1992). Εφόσον υπηρετεί σε Γυμνάσιο ή Λύκειο, τότε τα επαγγελματικά του δικαιώματα προβλέπονται επίσης από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα. Όταν εργάζεται στην Ιδιωτική Εκπαίδευση, τα επαγγελματικά του δικαιώματα προβλέπονται, εκτός από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 14 (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985), και από τις συμβάσεις εργασίας μεταξύ εργοδοτών Σχολαρχών και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Έχει τη δυνατότητα να κάνει μεταπτυχιακά-διδακτορική διατριβή και ακαδημαϊκή καριέρα· να εργαστεί στη δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση ως καθηγητής γερμανικής φιλολογίας, ως φροντιστής ή οικοδιδάσκαλος γερμανικών ή ως μεταφραστής στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και σε θέσεις που χρειάζονται καλές γνώσεις γερμανικής γλώσσας. Το ισοζύγιο του επαγγέλματος είναι θετικό και οι προοπτικές απασχόλησης κρίνονται ευνοϊκές, λόγω της αυξημένης ζήτησης των πτυχιούχων στα κέντρα ξένων γλωσσών, της ανάπτυξης του τουρισμού, του εμπορίου, της ανάθεσης ευρωπαϊκών προγραμμάτων οικονομικής ανάπτυξης κ.λπ.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πανεπιστημιούπολη, 157 84 Ζωγράφου, τηλ.: 210/7277306-8. http://www.gs.uoa.gr
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/997557, http://www.auth.gr/del/
Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Μέγαρο Καποδίστρια, 49100 Κέρκυρα, τηλ.: 26610/22993, 45614.
Ινστιτούτο Γκαίτε: Ομήρου 14-16, Αθήνα, τηλ.: 210/3608111-4, http://www.goethe.de/om/ath/grindex.htm
Γερμανική Σχολή: Χωματιανού και Ζηρίδη, τηλ.: 210/6199261.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΕΧΝΟΓΛΩΣΣΙΑΣ)
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η διδασκαλία της γλώσσας της ειδικότητάς του στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και σε κέντρα ξένων γλωσσών με τη βοήθεια και χρήση της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος γλωσσικής τεχνολογίας στην προσπάθειά του να πλησιάσει το μαθητή και να αυξήσει την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία και την κρίση του χρησιμοποιεί εναλλακτικές και συμπληρωματικές μεθόδους διδασκαλίας που βασίζονται στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, στην κριτική αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών, λεξικών και ποικίλων βοηθητικών εφαρμογών γλωσσολογικών θεμάτων.
Ακόμη, είναι δυνατόν να ασχολείται με την έρευνα στα πεδία των επιστημών της Γλώσσας και της Επικοινωνίας, καθώς και στις εφαρμογές τεχνολογιών στα πεδία αυτά. Έτσι μπορεί να σχεδιάζει προγράμματα και να παράγει διδακτικό υλικό, προωθώντας την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, συμμετέχοντας στο γλωσσικό γίγνεσθαι του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου, και κυρίως εφαρμόζοντας τις απεριόριστες δυνατότητες της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και την κατάρτιση. Για την εκτέλεση της εργασίας του χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή, εξειδικευμένα ηλεκτρονικά λεξικά, καθώς και ειδικά προγράμματα λογισμικού αλληλεπίδρασης ανθρώπου - υπολογιστή και ποικίλες εφαρμογές αναγνώρισης και σύνθεσης φωνής, συστήματα μηχανικής μετάφρασης, ή ανάκτησης και εξαγωγής πληροφορίας από βάσεις δεδομένων.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΟΛΟΓΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η απόδοση κειμένων από μια γλώσσα (συνήθως τη μητρική) σε μια ξένη γλώσσα, ή το αντίστροφο. Ανάλογα με τον τομέα ειδίκευσής του (όπως οικονομία, ιατρική, λογοτεχνία, ποίηση κ.λπ.) χρησιμοποιεί λεξικά με την αντίστοιχη ορολογία για την καλύτερη δυνατή απόδοση των όρων. Ειδικότερα, μελετά το κείμενο που καλείται να αποδώσει σε μια άλλη γλώσσα, για να συλλάβει το ύφος και τις ιδιαιτερότητές του. Έπειτα το μεταφράζει επιλέγοντας την απόδοση που αντανακλά καλύτερα το πνεύμα και νόημα του πρωτότυπου κειμένου. Επιχειρεί τη προσέγγιση κειμένων που παρουσιάζουν μεταφραστικό ενδιαφέρον σε σχέση τόσο με τα γλωσσικά, δηλαδή λεξιλογικά, μορφοσυντακτικά, σημασιολογικά, υφολογικά, πολιτισμικά, πραγματολογικά, όσο και τα εξωγλωσσικά στοιχεία. Τέλος, αντιπαραβάλλει το πρωτότυπο κείμενο με μετάφραση, ελέγχει δηλαδή αν το έχει αποδώσει σωστά. Για τη διευκόλυνση της εργασίας του χρησιμοποιεί γενικά και εξειδικευμένα λεξικά, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, καθώς και ειδικά προγράμματα λογισμικού που έχουν αναπτυχθεί για το σκοπό αυτό.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)