Η σκοπιμότητα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών κινείται σε τρία επίπεδα:
ΕΡΕΥΝΑ
Η θεατρική έρευνα στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από μεγάλα κενά και σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με άλλες συγκρίσιμες χώρες, κυρίως στον τομέα της ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου και της νεοελληνικής δραματολογίας, αλλά και της θεωρίας του ελληνικού θεάτρου από την εποχή της Κρητικής Αναγέννησης έως σήμερα.
Ενδεικτικά ας αναφερθεί μόνο η έλλειψη θεμελιακών έργων, όπως μιας πλήρους και έγκυρης Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου, μιας έγκυρης και σύγχρονης Ιστορίας του Ευρωπαϊκού Θεάτρου στα ελληνικά, ενός εγχειριδίου Ελληνικής και Παγκόσμιας Δραματολογίας, μιας Ιστορίας του ελληνικού δράματος από τον 13ο αιώνα ως σήμερα, ενός εγχειριδίου του ελληνικού λαϊκού θεάτρου από τα δρώμενα ως την ηθογραφία, της έκδοσης βασικών πηγών για την ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου (ταξιδιωτικά, αρθρογραφία στον τύπο, αρχειακές πηγές, κτλ.), της κριτικής φιλολογικής έκδοσης βασικών δραματικών έργων της νεοελληνικής δραματολογίας, μιας συστηματικής βιβλιογραφίας για την Ιστορία και Θεωρία του νεοελληνικού θεάτρου, μιας πλήρους παρουσίασης της αναβίωσης του Αρχαίου Δράματος στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, μιας ανάλυσης των θεωρητικών προσεγγίσεων στο νεοελληνικό θέατρο, μιας συστηματικής παρακολούθησης των ερευνητικών, μεθοδολογικών και θεωρητικών επιτευγμάτων της θεατρολογίας στο διεθνή χώρο, μιας συστηματικής διερεύνησης του ελληνικού θεατρικού κοινού κτλ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ:
Η θεσμοθέτηση θεατρικής παιδείας σε πανεπιστημιακό επίπεδο έχει άμεσο αντίκτυπο στην μέση εκπαίδευση, στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο των πανεπιστημιακών σπουδών, αλλά και στον εξωπανεπιστημιακό χώρο. Η παροχή μεμονωμένων "θεατρολογικών" μαθημάτων στα τμήματα Φιλολογίας δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας συστηματικής θεατρικής παιδείας κάποιου επιπέδου. Το μεγάλο ενδιαφέρον αποφοίτων για την ανάληψη επιστημονικών εργασιών στο χώρο του ελληνικού θεάτρου καθρεφτίζει μια γενικότερη ευαισθητοποίηση για το γνωστικό αυτό αντικείμενο.
Η έλλειψη των απαραιτήτων στέρεων γνώσεων όμως συχνά ματαιώνει το σκοπό αυτό, κι έτσι χάνεται ένα πολύτιμο μελλοντικό επιστημονικό δυναμικό για την κάλυψη των αναφερόμενων πιεστικών ερευνητικών αναγκών. Τα μαθήματα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών είναι, κατ'αρχήν, προσιτά για όλους τους φοιτητές του Πανεπιστημίου, αλλά με τη μορφή της ελεύθερης φοίτησης, και για όλους τους ενδιαφερόμενους του ευρύτερου θεατρικού χώρου (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, αποφοίτους δραματικών σχολών, θεατράνθρωπους, θεατρόφιλους κτλ.). Με τη μορφή συνδιδασκαλίας παρέχονται μαθήματα και σε άλλα Τμήματα της Φιλοσοφικής Σχολής.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ:
Στο επίπεδο της κοινωνικής προσφοράς η θεσμοθέτηση θεατρικών σπουδών στο πανεπιστήμιο επηρεάζει ευμενώς, έμμεσα ή και άμεσα, τη θεατρική ζωή της χώρας, τόσο από την πλευρά των παραγωγών όσο και από αυτή των θεατών. Με την αυξανόμενη θεατρική μόρφωση σταθεροποιούνται τα αξιοκρατικά μέτρα και μετριάζονται τα φαινόμενα πρόσκαιρου ενθουσιασμού, πνευματικής μόδας, ξενολατρίας και ξενοφοβίας.
Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών συμβάλλει στην προβολή της εθνικής θεατρικής κληρονομιάς από την αρχαιότητα ως σήμερα στο εξωτερικό και στο εσωτερικό με συνέδρια, επιστημονικές ανταλλαγές και επαφές με άλλα θεατρολογικά κέντρα, έκδοση επιστημονικού περιοδικού και τρέχουσας σχολιασμένης βιβλιογραφίας, εκθέσεις, διαλέξεις, διαδίδει σε δημόσια μαθήματα τα νεότερα πορίσματα της σχετικής έρευνας, συνεργάζεται με το Θεατρικό Μουσείο, το Διεθνές Θεατρικό Ινστιτούτο, το Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, κ.ά. και άλλους συναφείς οργανισμούς για την προώθηση ερευνητικών στόχων, επιδιώκει την αύξηση των ερευνητικών υποτροφιών για θεατρικές σπουδές στο εσωτερικό και στο εξωτερικό (του ΙΚΥ και άλλων κληροδοτημάτων), συγκροτεί μια σύγχρονη θεατρική Βιβλιοθήκη καθώς και ένα αρχείο διαφανειών και video-ταινιών, παρέχει επιστημονικές πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους και συμβάλει με κάθε τρόπο στην επιμόρφωση των πρακτικών του θεάτρου.
go
redirect pregnancy termination options
cheat on husband
click unfaithful husbands
my husband cheated
site why do wifes cheat
cheat on my husband
site married affairs sites
wives cheat
go women who love to cheat
hot sex stories of tamilnadu
read interacial sex stories 1950 s
abortion clinics in denver
go scraping uterus
walgreens pharmacy coupons 2015
read pharmacy coupon
diflucan
site sumatriptan 100mg
diabetes sexuality male
herbal treatment for diabetes
prescription discount coupons
site free cialis coupon 2016
periactine danger
link periactin 4 mg
kamagra wirkung
open kamagra 100
prescription coupon
go prescription discount coupons
duphaston cijena bez recepta
duphaston duphaston forum
feldene flash
feldene feldene capsulas
amoxicillin endikasyonlar
amoxicillin amoxicillin 1000 mg
lilly cialis coupon
klitvejen.dk prescription discount coupons
generic for crestor 40 mg
5 mg crestor crestor price australia
definition of abortion pill
agama-rc.com pro choice abortion pill
fractional dilation and curettage
amres.nl how can you terminate a pregnancy
does naltrexone help with withdrawal
zygonie.com naltrexone addiction
ldn and autism
zygonie.com low dose naltrexone side effects fibromyalgia
naltrexone pellets
link low dose naltrexone buy online
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Το πτυχίο που απονέμεται είναι ενιαίο και επιστημονικής φύσεως.
Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών έχει διεθνή προσανατολισμό (κατεξοχήν ευρωπαϊκό) με επίκεντρο τα ελληνικά φαινόμενα. Τα κύρια ενδιαφέροντα του είναι τρία: η ιστορία του θεάτρου, η θεωρία του θεάτρου και η ανάλυση της παραγωγής της θεατρικής παράστασης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ιστορία του ευρωπαϊκού θεάτρου από την αρχαιότητα ως σήμερα, και, όπως είναι φυσικό, ιδίως του ελληνικού: αρχαίου, νεότερου και σύγχρονου, καθώς και στη θεατρολογική ανάλυση δραματικών κειμένων από την ευρωπαϊκή και την ελληνική δραματουργία.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών συμμετέχει ενεργά στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης Φοιτητών που διοργανώνεται από το Υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης μέσα στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ).
Η σημασία αυτού του Προγράμματος είναι για τους Φοιτητές του Τμήματός μας πολύ ουσιαστική, καθώς το Θέατρο ως αντικείμενο Σπουδών έχει εκτός από τη θεωρητική πλευρά, στην οποία στοχεύει η επιστημονική τους κατάρτιση, και μια πλευρά πρακτικής εφαρμογής, την οποία το Τμήμα δεν μπορεί να υποστηρίξει. Παράλληλα εξαιτίας της σχετικά πρόσφατης δημιουργίας του επιστημονικού κλάδου οι απόφοιτοι αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στην επαγγελματική τους αποκατάσταση (ακόμα και η πρόσληψη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση βρίσκεται σε αρχικό στάδιο εφαρμογής).
Το Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης Φοιτητών αποτελεί λοιπόν μια μεγάλη ευκαιρία αφενός για να αποκτήσουν οι φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών εμπειρία σε πρακτικούς τομείς του θεάτρου, στους οποίους αργότερα θα κληθούν να εργαστούν επαγγελματικά, αλλά και για να γνωρίσουν διάφοροι φορείς, Οργανισμοί, Ιδρύματα, Θεατρικές Επιχειρήσεις κ.λπ., τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας με ένα άτομο που έχει κάνει εξειδικευμένες θεατρολογικές σπουδές και να διευρυνθούν έτσι οι δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης των Πτυχιούχων Θεατρολογίας.
Το πρόγραμμα έχει λειτουργήσει κατά τα ακαδημαϊκά έτη 1997/1998, 1998/1999 και 2000/2001 με μεγάλη επιτυχία τόσο από την άποψη ενδιαφέροντος των φοιτητών που είναι τρεις και τέσσερεις φορές περισσότεροι από τις θέσεις πρακτικής άσκησης που μπορούν να καλυφθούν από τον περιορισμένο προϋπολογισμό του Προγράμματος, όσο και από την άποψη ανταπόκρισης φορέων και της τελικής ικανοποίησής τους από τη συνεργασία των φοιτητών μας, με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις αργότερα να προσληφθούν σε κανονική θέση εργασίας. Μέχρι τώρα έχει πραγματοποιηθεί συνεργασία με κρατικούς και δημόσιους φορείς και ιδιωτικά Ιδρύματα (Εθνικό Θέατρο, Λυρική Σκηνή, Θεατρικό Μουσείο, ΕΛΙΑ, Μέγαρο Μουσικής, Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα Τσαρούχη), και πιλοτικά με ιδιωτικά επαγγελματικά θέατρα (Αμφί-Θέατρο), ΔΗΠΕΘΕ (Ρούμελης), Πολιτιστικούς οργανισμούς Δήμων (Χαϊδαρίου).
Στόχος του Τμήματος είναι να διευρυνθεί το Πρόγραμμα με συμμετοχή περισσότερων φορέων, ιδιαίτερα στο χώρο των καταξιωμένων επαγγελματικών θεάτρων, των ΔΗΠΕΘΕ και των Δήμων, αλλά και με αύξηση των οικονομικών πόρων να γίνει εφικτή η άσκηση μεγαλύτερου αριθμού φοιτητών και γενικά να αποκτήσει η προσπάθεια επαγγελματικής αποκατάστασης των Πτυχιούχων περισσότερο μόνιμο χαρακτήρα.
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΚΑ
1) Το θέατρο της αρχαιότητας
2) Το ελληνικό θέατρο των νεοτέρων χρόνων
3) Ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου
4) Ευρωπαϊκή δραματολογία
5) Θεωρία του θεάτρου και του δράματος
6) Εισαγωγή στην εισαγωγή της θεατρικής πράξης
7) Εισαγωγή στην τέχνη του θεάτρου
8) Εισαγωγή στην ιστορία της υποκριτικής και της σκηνοθεσίας
9) Εισαγωγή στην σκηνογραφία, θεατρική αρχιτεκτονική και ενδυματολογία
10) Εισαγωγή στην επιστημονική μεθοδολογία της θεατρολογίας
11) Ιστορία ευρωπαϊκού θεάτρου
12) Αρχαία Ελληνικά
13) Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας
14) Ιστορία του σύγχρονου ευρωπαϊκού και αμερικανικού θεάτρου
15) Φιλοσοφία του θεάτρου και του δράματος
16) Εισαγωγή στη μεθοδολογία της θεατρολογικής έρευνας
17) Ιστορία της τέχνης
18) Ιστορία του κινηματογράφου
19) Ιστορία και πολιτισμός της νεώτερης Ευρώπης
20)Ιστορία και πολιτισμός της σύγχρονης Ευρώπης
21) Εισαγωγή στην θεατρική αγωγή
22) Εισαγωγή στα είδη του μουσικού θεάτρου
23)Πρακτική
ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
24) Αρχαία ελληνικά - γλωσσική επεξεργασία 25) Λατινικά
26) Θεωρία λογοτεχνίας
27) Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας
28) Ιστορία της Τέχνης 29) Ιστορία και πολιτισμός του βενετοκρατούμενου και τουρκοκρατούμενου Ελληνισμού 30) Η ελληνική γλώσσα και η δομή της 31) Εισαγωγή στη γλωσσολογία 32) Διδακτική μεθοδολογία 33) Παιδαγωγική 34) Ψυχολογία
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΚΑ
1) Το θέατρο του 20ου αιώνα
2) Ιστορία των θεωριών του θεάτρου και του δράματος
3) Η θεατρική κριτική
4) Εισαγωγή στο μουσικό θέατρο
5) Θέματα από την τρέχουσα έρευνα και άλλες προσφορές
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
1) Λογοτεχνία της αρχαιότητας
2) Βυζαντινή λογοτεχνία
3) Θέματα από την Ιστορία της Τέχνης
4) Θέματα από την Ιστορία της Μουσικής
5) Αρχαία Ιστορία
6) Ιστορία της Ευρώπης
7) Κοινωνιολογία
8) Θέματα Παιδαγωγικής
9) Θέματα Ψυχολογίας
10) Θέματα Αισθητικής
11) Ξένες Γλώσσες και Λογοτεχνίες
12) Θέματα Γλωσσολογίας
13) Θέματα Λαογραφίας
14) Θέματα Κοινωνικής Λαογραφίας
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Παγκόσμιο Θέατρο: Πράξη - Δραματουργία - Θεωρία
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill abortion pill online purchase
where can i get the abortion pill online
abortion pill buy cytotec for 24 week abortion
ordering abortion pills to be shipped to house
link where can i get the abortion pill online
viagra vs cialis real life comparisons
go click here
how to cheat with a married woman
women affairs women who cheat on husbands
my ex cheated on me
site my husband cheated on me blog
i had a dream that my boyfriend cheated on me
go i cheated on my boyfriend with a black guy
my boyfriend cheated on me with my mom
site why do men cheat
adult anal sex stories
go food sex stories
where do you have an abortion
link what is an abortion like
best android spy apps free
open best spy apps
dating site for married people
site reasons people cheat
discount rx coupons
site walgreens online promo code
free drug coupons
link rx prescription coupons
prescription discounts cards
damske.com print cvs coupons
rx pharmacy discount card
open free online coupons
printable coupons for viagra
read free coupon for viagra
can i take gabapentin with prozac
canitake.net can i take gabapentin with prozac
unplanned pregnancy
site abortions facts
diabetes effect on male sexuality
diabetes type 2
cialis coupons printable
go cialis coupons printable
prescription discounts cards
site free printable cialis coupons
augmentin
site augmentin gyerekeknek
cialis 10mg
click cialis 5 mg
aerius dosierung
link aerius medikament
amoxicillin wiki
site amoxicillin wiki
free cialis coupons
click free cialis samples coupon
cialis manufacturer coupon 2016
click prescription coupons
abortion pill costs
aegdr.org against abortion pill
generic for crestor 40 mg
5 mg crestor crestor price australia
vermox bez recepta
bvandam.com vermox tablete nuspojave
natrexone
go naltrexone pregnancy
naltrexone for anxiety
go ldn online
buprenorphine detox
open naltrexone revia
low dose naltrexone breast cancer
zygonie.com naltrexone use
is naltrexone a narcotic
go naltrexone weight
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Θεατρολόγος
Ορισμός: Ο θεατρολόγος ασχολείται με την έρευνα, τη μελέτη και την κριτική του θεάτρου.
Περιγραφή: Ο θεατρολόγος γενικά, διερευνά και αναλύει τη δομή και την ιστορία του θεάτρου. Με την ιδιότητα του κριτικού θεάτρου, παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις, διαβάζει θεατρικά έργα, σχηματίζει κριτική άποψη αναλύοντας τα βασικά στοιχεία των θεατρικών έργων και παραστάσεων, όπως το θέμα, τη σκηνοθεσία, την υποκριτική και την έκφραση, τη μουσική, τα σκηνικά, τις χορογραφίες, εκθέτει την κριτική του, είτε γραπτά σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες, είτε προφορικά σε σχετικές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές.
Με την ιδιότητα του συγγραφέα θεατρικών έργων, αντλεί θέματα από ιστορικές ή και μυθιστορηματικές πηγές καθώς και από τη δική του φαντασία και γράφει θεατρικά έργα για έκδοση ή για παραστάσεις.
Προκειμένου να μετατρέψει το θέμα του σε γραπτό έργο, δημιουργεί και αναπτύσσει ορισμένα βασικά στοιχεία όπως πλοκή, χαρακτήρες, ψυχολογική ανάλυση, ιστορικό περιβάλλον, δράση και διαλόγους.
Εάν του ζητηθεί, ο θεατρολόγος μπορεί να συνεργαστεί με τους συντελεστές μιας θεατρικής παράστασης κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της (υπεύθυνος δραματολογίου, επιμέλεια προγράμματος, θεωρητική στήριξη του θιάσου, γλωσσική-δραματουργική επεξεργασία του κειμένου-έργου σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε θιάσου).
Με την ιδιότητα του ερευνητή, εκπονεί συγκριτικές μελέτες, πρωτότυπες έρευνες, καταγράφει τη θεατρική δραστηριότητα μιας εποχής, ταξινομεί, αναλύει, κωδικοποιεί το θεατρικό υλικό κ.λπ).
Προϋποθέσεις άσκησης: Δεν απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Εκπαίδευση: Ο θεατρολόγος είναι απόφοιτος των τμημάτων Θεάτρου/ Θεατρικών Σπουδών των Πανεπιστημίων. Εκτός των παραπάνω τμημάτων και ορισμένα πανεπιστήμια προσφέρουν τη δυνατότητα ειδίκευσης στη θεατρολογία ή στις θεατρικές σπουδές.
Σπουδαιότητα: Ο θεατρολόγος πρέπει να έχει επαρκή καλλιτεχνική παιδεία, θεωρητική υποδομή και κατάρτιση στην ιστορία του θεάτρου, χρειάζεται να είναι δημιουργικός, ευρηματικός, να έχει κριτική σκέψη, καλή αντίληψη και πλούσιο ταλέντο. Θα πρέπει να διαθέτει γλωσσική ικανότητα, ευρύτητα γνώσεων, ικανότητα παραγωγής ιδεών και πρωτοτυπία σκέψης. Επίσης, θα πρέπει να είναι δεκτικός σε νέα ερεθίσματα, να μπορεί να συγκρατεί πληροφορίες και να διαθέτει αυτοσυγκέντρωση.
Μέλλον: Οι θέσεις εργασίας στο χώρο, είναι περιορισμένες και προσφέρονται κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα. Για την ανάδειξη ενός επαγγελματία στο χώρο αυτό, απαιτείται επίπονη και επίμονη προσπάθεια μεγάλης διάρκειας.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο θεατρολόγος μπορεί να εργάζεται ως στέλεχος σε κρατικούς θεατρικούς οργανισμούς, να συνεργάζεται με θεατρικούς παραγωγούς και συντελεστές κατά την προετοιμασία μιας παράστασης. Επίσης, μπορεί να γράφει θεατρικά έργα ή να παρουσιάζει κριτικές σε διάφορα έντυπα ή και σε τηλεοπτικές εκπομπές. Ακόμη, μπορεί να διδάσκει σε σχολεία, σε Δραματικές Σχολές ή και σε Σχολές Θεάτρου, σε πολιτιστικά κέντρα ή άλλους φορείς.
Επαγγελματικές συνθήκες: Η εργασία του θεατρολόγου είναι πνευματικής φύσεως. Πρόκειται για μια δημιουργική δουλειά. Είναι ημερήσια αλλά και νυχτερινή εργασία, καθώς πέρα από την συγγραφή της κριτικής ή και των έργων, η παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες των εργασιακών καθηκόντων του. Είναι περισσότερο ατομική εργασία, που όμως περιλαμβάνει και κοινωνικές επαφές με άλλα άτομα.
Οι χώροι εργασίας είναι κλειστοί (θέατρα, γραφεία κ.α.).
Γενικά σχόλια: Ο θεατρολόγος, χρησιμοποιεί τον πλούτο των γνώσεών του προκειμένου να διενεργήσει έρευνα στην ιστορία του θεάτρου, σε συνδυασμό με το κριτικό πνεύμα για να ασκήσει κριτική σε θεατρικές παραστάσεις, ή τη δημιουργική του φαντασία για να συγγράψει ή να διασκευάσει ένα θεατρικό έργο.
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ
Με όποια ιδιότητα και αν υπηρετήσει την επιστήμη του θεάτρου, είναι ανάγκη να αισθάνεται ιδιαίτερο πάθος για καλλιτεχνική έκφραση, διότι ο χώρος και όλα τα συναφή επαγγέλματα που εμπλέκονται, είναι ιδιαίτερα απαιτητικά και ζητούν από τον επαγγελματία κατάρτιση, μεγάλη διαθεσιμότητα, συνέπεια αλλά και ταλέντο.
Το επιστημονικό υπόβαθρο του θεατρολόγου (ιστορία και θεωρία θεάτρου, δραματολογία, παραστασιολογία, σκηνογραφία, δραματική τέχνη, παιδαγωγική θεάτρου) του επιτρέπει να ανταποκρίνεται στο έργο του κριτικού της τέχνης, στην εκπόνηση θεατρικών καλλιτεχνικών προγραμμάτων που συμβάλλουν στην προαγωγή και ανάπτυξη του πολιτιστικού επιπέδου των συμμετεχόντων, αλλά και στην εκπαίδευση άλλων ατόμων.
Εάν απασχοληθεί ως ηθοποιός, ως σκηνοθέτης ή ως σκηνογράφος, κ.ά., εκτός της θεωρητικής κατάρτισης είναι ανάγκη να διαθέτει υποκριτικό ταλέντο, έντονη προσωπικότητα, σκηνική παρουσία και φυσικές αντοχές.
Η συναισθηματική επικοινωνία που διακατέχει τους παράγοντες κάθε παράστασης, μεταξύ τους αλλά και με το ακροατήριο, είναι η ελάχιστη αποζημίωση στο τόσο σκληρό και δύσκολο έργο τους.
Οι συνθήκες εργασίας είναι απρόβλεπτες και ακαθόριστες. Δεν υπάρχουν ωράρια και σταθερός τόπος απασχόλησης. Όλα αλλάζουν συνεχώς.Ο ηθοποιός, ο σκηνοθέτης ιδιαίτερα, αλλά και οι άλλοι παράγοντες κάθε θεατρικής, κινηματογραφικής ή παράστασης της τηλεόρασης πρέπει να έχουν την ικανότητα να διεισδύουν στην προσωπικότητα του προσώπου που θα υποδυθούν καινά φορέσουν το "προσωπείο" που θα εκφράσει το "ρόλο", όπως αυτός προβλέπεται από το σενάριο.
Πρόκειται για μια εργασία όπου υπάρχει δυνατότητα για αυτό έκφραση. Η εφευρετικότητα, η υπευθυνότητα, η παρατηρητικότητα, η φαντασία, η αίσθηση του χώρου, η συν εργατικότητα, η συνέπεια, είναι χρήσιμα χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ:ΝΕΣΤΩΡ
Επάγγελμα: ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η καλλιέργεια και η προαγωγή της θεατρικής τέχνης είναι το αντικείμενο της εργασίας του. Ως κριτικός θεάτρου παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις και εκφέρει την κριτική του άποψη είτε γραπτά είτε προφορικά για τη σκηνοθεσία, τη μουσική, τα σκηνικά της παράστασης.
Μπορεί να λειτουργήσει ως θεατρικός συγγραφέας αξιοποιώντας τη δική του φαντασία. Συνεργάζεται συχνά με τους συντελεστές μιας θεατρικής παράστασης συμβάλλοντας στην επιτυχία της.Τέλος, μπορεί να ασχοληθεί με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη διδασκαλία της θεατρικής τέχνης.
Συνθήκες Εργασίας:
Διαφέρουν ανάλογα με το είδος της απασχόλησης. Η υποκριτική τέχνη είναι δύσκολη και πολλές φορές σκληρή εργασία. Ως ηθοποιός μπορεί να δουλεύει ακανόνιστες ώρες κατά τη διάρκεια της μέρας και ως πολύ αργά τη νύχτα και φυσικά κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Συχνά χρειάζεται να μετακινείται σε διάφορες πόλεις με το θίασο στον οποίο εργάζεται ή για το «γύρισμα» μιας ταινίας.
Ως σκηνοθέτης εργάζεται ακανόνιστες ώρες, μέρα και νύχτα, με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Συχνά δε ταξιδεύει στο εσωτερικό και το εξωτερικό και εργάζεται σε διάφορους χώρους και τοποθεσίες, δηλαδή όπου το σενάριο ενός έργου προβλέπει και απαιτεί να πραγματοποιηθούν γυρίσματα.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία ενός ηθοποιού ή ενός σκηνοθέτη είναι το ταλέντο. Από κει και πέρα θα πρέπει να διαθέτει φαντασία, καλλιτεχνική ευαισθησία, εκφραστικότητα και καλή σκηνική παρουσία. Η ικανότητα αποστήθισης και απαγγελίας, η ορθοφωνία και η έντονη προσωπικότητα βοηθούν στο να αναδειχτεί περισσότερο το υποκριτικό του ταλέντο.
Ως σκηνοθέτης, πρέπει να διαθέτει πλούσια καλλιτεχνική παιδεία, φαντασία, εφευρετικότητα, παρατηρητικότητα και αίσθηση του χώρου. Ακόμη, πρέπει να είναι συνεργάσιμος, με ιδιαίτερες επικοινωνιακές και διδακτικές ικανότητες, έτσι ώστε να βοηθά τους ηθοποιούς και τους υπόλοιπους συντελεστές μιας παράστασης να αφομοιώνουν και να αποδίδουν σωστά το ρόλο τους.
Σπουδές:
Σπουδές Θεατρολογίας παρέχονται στη Σχολή Θεατρικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Αθηνών και Πάτρας, στην οποία η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα και έχει σκοπό τη βασική θεατρολογική κατάρτιση των φοιτητών και μια πρώτη επαφή τους με στοιχεία τις πρακτικής του θεάτρου.
Από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004 λειτουργεί τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με έδρα το Ναύπλιο. Ανάμεσα στα μαθήματα που διδάσκονται είναι η θεωρία θεάτρου, η ιστορία θεάτρου, το θέατρο στην αρχαιότητα, στοιχεία υποκριτικής, σκηνοθεσία - θεατρικής παραγωγής κ.λπ.
Στη Σχολή Θεάτρου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η διάρκεια των σπουδών είναι δέκα εξάμηνα και η πρώτη φάση για τα τέσσερα πρώτα εξάμηνα περιλαμβάνει μαθήματα υποχρεωτικά για όλους τους φοιτητές.
Στόχος είναι να αποκτήσει ο φοιτητής γενική θεατρική παιδεία, βασική θεωρητική κατάρτιση (ιστορία θεάτρου, θεωρία θεάτρου, δραματολογία, παραστασιολογία) και παράλληλα να έχει την πρώτη στοιχειώδη επαφή με τη θεατρική πρακτική (σκηνογραφία, υποκριτική).
Η δεύτερη φάση (αντιστοιχεί στα έξι τελευταία εξάμηνα) περιλαμβάνει κυρίως μαθήματα επιλογής, με άξονα τη Θεατρολογία, τη Σκηνογραφία-Ενδυματολογία, τη Δραματική Τέχνη. Η τρίτη φάση (αντιστοιχεί στο 5ο έτος) είναι αφιερωμένη στην ολοκλήρωση της πρωτεύουσας επιλογής με αποκορύφωμα την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας.
Τα μαθήματα κατατάσσονται σε πέντε ενότητες: Η πρώτη ενότητα αποσκοπεί στην παροχή σφαιρικής θεατρικής παιδείας. Η δεύτερη ενότητα σχετίζεται με την παιδαγωγική του θεάτρου. Η τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη στην εμπέδωση του κύριου αντικειμένου σπουδών που επέλεξε ο φοιτητής (θεατρολογία, δραματική τέχνη και σκηνογραφία), το ίδιο και η τέταρτη ενότητα, ενώ η πέμπτη ενότητα περιλαμβάνει τη διπλωματική εργασία.
Οι πτυχιούχοι αυτών των τμημάτων λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 και μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Σπουδές σε θεατρολογία, κινηματογράφο, σκηνοθεσία, σκηνογραφία κ.λπ. μπορούν να γίνουν επίσης σε Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών ή σε συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση όμως ότι οι τίτλοι σπουδών αυτών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων και προσόντων. Σπουδές θεάτρου μπορούν να γίνουν στις κρατικές ανώτερες σχολές δραματικής τέχνης, οι οποίες είναι αδιαβάθμητες.
Στις σχολές αυτές λειτουργεί μόνο Τμήμα Υποκριτικής και μπορούν να φοιτήσουν απόφοιτοι Λυκείου ή εξατάξιου Γυμνασίου ή άλλης ισότιμης σχολής, ύστερα από εισαγωγικές εξετάσεις και έλεγχο υγείας και αρτιμέλειας στις ίδιες τις κρατικές σχολές ή σε ειδική επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού (για τις ιδιωτικές σχολές). Οι υποψήφιοι εξετάζονται με ενιαίο τρόπο στα παρακάτω μαθήματα: υποκριτική απαγγελία, τραγούδι, στοιχειώδεις θεωρητικές γνώσεις ιστορίας θεάτρου και λογοτεχνίας. Η φοίτηση διαρκεί τρία χρόνια.
Οι πτυχιούχοι των παραπάνω σχολών δραματικής τέχνης μπορούν να κατατάσσονται στα τμήματα: Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Θεάτρου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών. Λειτουργούν επίσης και ιδιωτικές δραματικές σχολές.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των τμημάτων Θεατικών Σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και του τμήματος Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, έχουν κατοχυρωθεί και ορίζονται ρητά, σύμφωνα με το Π.Δ.125 που έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 111/6-4-2000.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Οι θεατρολόγοι μπορούν να εργαστούν:
1. Ως κριτικοί και θεωρητικοί της τέχνης στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο και σε εκδοτικούς οίκους.
2. Ως υπεύθυνοι για θεατρικά καλλιτεχνικά προγράμματα σε υπουργεία, οργανισμούς, Τοπική Αυτοδιοίκηση, μέσα μαζικής ενημέρωσης (ραδιοφωνία, τηλεόραση).
3. Ως ελεύθεροι επαγγελματίες (ηθοποιοί, σκηνογράφοι, σκηνοθέτες).
4. Στην εκπαίδευση, ως καθηγητές σε δραματικές σχολές και ως καθηγητές θεατρικής παιδείας στη δημοτική και μέση εκπαίδευση, ως θεατρικοί εμψυχωτές (animateurs) σε κέντρα νεότητας, πολιτιστικά κέντρα κ.λπ.
5. Ως στελέχη κρατικών θεατρικών οργανισμών. Οι απόφοιτοι των δραματικών σχολών μπορούν να εργαστούν:
α) στο θέατρο,
β) στην τηλεόραση,
γ) στον κινηματογράφο,
δ) στο ραδιόφωνο,
ε) σε διαφημιστικές εταιρείες,
στ) μπορούν να ανοίξουν δική τους σχολή με ορισμένες προϋποθέσεις (10 χρόνια εμπειρία, καταξιωμένη προσωπικότητα).
Οι προοπτικές απασχόλησης θεωρούνται απρόβλεπτες και απροσδιόριστες με ουδέτερο ισοζύγιο ζήτησης στην αγορά εργασίας.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πανεπιστημιούπολη, 157 84 Ζωγράφου, τηλ.: 210/7277300 και 7277303, http://wwww.uoa.gr/drama/
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/992124-25.
Πανεπιστήμιο Πατρών: Πανεπιστημιούπολη, 26500 Ρίο Πάτρα, τηλ.: 2610/996156.
Εθνικό Θέατρο: Πειραιώς 35, 105 53 Αθήνα, τηλ.: 210/5248665.
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος: Εθνικής Αμύνης 2, 54250 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/312264.
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 104 32 Αθήνα, τηλ.: 210/5225565, fax: 210/5228966.
Υπουργείο Πολιτισμού: Μπουμπουλίνας 20, 106 82 Αθήνα, τηλ.: 210/8201100, 8201430.
ΔΟΑΤΑΠ - Αθήνας (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης), Αγ. Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437, τηλ. κέντρο: 210-5281000, fax: 210-5239525, 210-5239679, e-mail: information@doatap.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Θεσσαλονίκης (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης),Υπ. Μακεδονίας Θράκης - Διοικητήριο, ΤΚ. 54123, τηλ.: 2310-379371-2, fax: 2310-379374, e-mail: thessaloniki@doatap.gr.
ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Αθήνα Πανεπιστημίου 67 (5ος όροφος), Τ.Κ. 105 64, τηλ: 210-3243923, fax: 210-3316651, http://www.srpq.gr, e-mail: srpq@otenet.gr
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η οργάνωση εκθέσεων έργων τέχνης, εικαστικών εκδηλώσεων με αρχειακό υλικό, χειρόγραφα, βιβλία, φωτογραφίες κ.λπ., όπως και η επιμέλεια καταλόγων και συλλογών για λογαριασμό μουσείων, γκαλερί, ιδρυμάτων και ινστιτούτων.
Γράφει άρθρα και κείμενα για την αισθητική, τη φιλοσοφία και την ιστορία της τέχνης σε διεθνή εικαστικά περιοδικά, συντάσσει μονογραφίες καλλιτεχνών, πραγματοποιεί ομιλίες, δίνει διαλέξεις σε μουσεία και σε πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο, παίρνει μέρος σε επιτροπές βραβείων και είναι μέλος πολλών συμβουλίων ως κριτικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων αλλά και ως σύμβουλος και έμπορος τέχνης.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του αποτελεί η προετοιμασία και το ανέβασμα μιας θεατρικής παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα, ο θεατρικός επιχειρηματίας είναι ο φορέας της θεατρικής παράστασης, οποιασδήποτε μορφής ή αποσπάσματος έργου (πρόζας, μελοδραμάτων, οπερέτων, επιθεωρήσεων, σκετς, μουσικών δραμάτων, χορευτικών έργων κ.λπ.), μονόπρακτου ή πολύπρακτου ανεξάρτητα από το χώρο της παράστασης και το σκοπό της.
Τα καθήκοντά του περιλαμβάνουν συνήθως την επιλογή του είδους της παράστασης που θέλει να ανεβάσει στο θέατρό του, την επιλογή των συνεργατών του, του σεναριογράφου, του σκηνοθέτη, των ηθοποιών, των τεχνικών και του υπόλοιπου προσωπικού του θεάτρου, τη διαπραγμάτευση και την υπογραφή των σχετικών συμβολαίων, τη διευθέτηση πρακτικών θεμάτων και τη φροντίδα για την εκτέλεση όλων των απαραίτητων εργασιών προκειμένου ο χώρος να διατηρείται σε καλή κατάσταση και να τηρεί όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας.
Σε κάθε περίπτωση ο θεατρικός επιχειρηματίας οφείλει να ασφαλίζει όλο το προσωπικό που απασχολεί σύμφωνα με τους όρους και τα επιμέρους άρθρα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Επιπλέον, διερευνά τη δυνατότητα μεγαλύτερης προβολής και προώθησης του θεατρικού έργου, προκειμένου να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για την έγκαιρη απόδοση των μισθών στους συντελεστές της παράστασης και τη συντήρηση της επαγγελματικής στέγης. Τέλος, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο θεατρικός επιχειρηματίας πέρα από παραγωγός μπορεί να είναι και ηθοποιός, εν ενεργεία ή όχι.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του αποτελούν η ανάλυση, ο σχολιασμός και, συνήθως, η συγγραφή άρθρων σχετικών με την αξιολόγηση και τη γνωμοδότηση για έργα τέχνης. Ο κριτικός τέχνης αναλύει και αξιολογεί βιβλία, άρθρα, ποιητικές συλλογές, θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες. Ειδικότερα, εξετάζει αναλυτικά και παρουσιάζει στο φιλότεχνο κοινό τις πτυχές ενός λογοτεχνικού βιβλίου, ποιήματος, κινηματογραφικού έργου, μουσικής σύνθεσης, θεατρικής παράστασης ή τηλεοπτικής παραγωγής.
Για να πετύχει το στόχο του, ενημερώνεται ανάλογα με τον τομέα του και ερευνά το υλικό που συγκεντρώνει τόσο στις βιβλιοθήκες και τα αρχεία υπηρεσιών, οργανισμών, μουσείων, όσο και με προσωπικές συνεντεύξεις.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η μελέτη και η έρευνα στους τομείς του θεάτρου και του κινηματογράφου με σκοπό την προαγωγή της πολιτισμικής κληρονομιάς είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας του.
Πιο συγκεκριμένα, ο φιλόλογος - ερευνητής θεάτρου και κινηματογράφου μελετά την εξέλιξη του θεάτρου και του κινηματογράφου στην Ελλάδα, από την εμφάνισή τους ως τις μέρες μας και την αλληλεπίδραση που υπάρχει με το θέατρο και τον κινηματογράφο άλλων χωρών.
Επίσης, συμμετέχει σε έρευνες αρχειακών πηγών, βιβλιοθηκών και κινηματογραφικών και θεατρικών συλλογών με σκοπό την προβολή και την προώθηση του θεατρικού και πολιτισμικού κεφαλαίου της χώρας μας στο εξωτερικό. Επιπλέον, ιδιαίτερο αντικείμενο της έρευνάς του αποτελεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων, ιδίως των νέων, για το θέατρο, τις παραστατικές τέχνες (performing arts), τον κινηματογράφο, αλλά και κάθε άλλη μορφή τέχνης.
Τέλος, συμμετέχει σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο προκειμένου να βοηθά τους πολιτιστικούς φορείς στην οργάνωση και τη συγκρότηση της θεατρικής και γενικότερα της πολιτισμικής δραστηριότητας στη χώρα μας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
ordering abortion pills to be shipped to house
link abortion pill online purchase
ordering abortion pills to be shipped to house
abortion pill abortion pill buy online