ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ:
8 ΕΞΑΜΗΝΑ
Το τμήμα διαιρείται στους ακόλουθους τομείς και περιλαμβάνει τα εξής εργαστήρια:
ΤΟΜΕΙΣ
1. Θεωρητικών Μαθηματικών
2. Εφαρμοσμένης Ανάλυσης
3. Στατιστικής-Θεωρίας Πιθανοτήτων και Επιχειρησιακής Έρευνας
4. Υπολογιστικών Μαθηματικών και Πληροφορικής
5. Παιδαγωγικής, Ιστορίας και Φιλοσοφίας των Μαθηματικών
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
· Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Εφαρμογών
· Σπουδαστήριο Μηχανικής
· Σπουδαστήριο Μαθηματικών
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
Παν/μιο Αθήνας
1. Θεωρητικά Μαθηματικά.
2. Διδακτική & Μεθοδολογία των Μαθηματικών.
3. Αριθμητική & Εφαρμοσμένη Ανάλυση.
4. Στατιστική & Επιχειρησιακή Έρευνα.
5. Βιοστατιστική
6. Μαθηματικά της Αγοράς και της Παραγωγής.
7. Λογική & θεωρία Αλγορίθμων & Υπολογισμών.
Παν/μιο Πάτρας
1. Θεωρητικά Μαθηματικά.
2. Εφαρμοσμένα Μαθηματικά.
3.Υπολογιστικά Μαθηματικά & Πληροφορική.
4. Μαθηματικά των Υπολογιστών και των Αποφάσεων
Παν/μιο Ιωαννίνων
1. Μαθηματικά (Άλγεβρα, Ανάλυση - Γεωμετρία).
2. Στατιστική & Επιχειρησιακή Έρευνα
3. Εφαρμοσμένα Μαθηματικά & Μηχανική.
4. Υπολογιστικά Μαθηματικά & Πληροφορική.
Παν/μιο Κρήτης
1. Θεωρητικά Μαθηματικά.
2. Εφαρμοσμένα Μαθηματικά.
3. Στατιστική
4. Εφαρμοσμένα Μαθηματικά - Στατιστική
drug coupon
link viagra online coupon
how do i find a location of a cell phone
go how to find gps location of a cell phone
cialis.com coupon
click free prescription cards discount
diabetes effect on male sexuality
diabetes type 2
ciprofloxacin
link ciprofloxacin wiki
cymbalta duloxetin
read cymbalta 30mg
clopidogrel bloedverdunner
allied.edu clopidogrel fk
cialis manufacturer coupon 2016
dkfn.dk prescription coupons
discount coupons for cialis
site coupons for cialis 2016
revia and alcohol
go rivia drug
ldn homepage
link naltrexone hydrochloride tablets
naltrexone reviews alcoholism
peider.dk naltrexone depression
ldn and lupus
charamin.jp mechanism of action of naltrexone
trexan medication
natrexone naltrexone dosage for alcoholism
ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ - ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ μπορεί να εργαστεί:
Στη Μέση Εκπαίδευση ως καθηγητής Μαθηματικών αλλά και Πληροφορικής, αφού παρακολουθήσει μεταπτυχιακά τμήματα Πληροφορικής.
Σε τμήματα Στατιστικής και Μηχανοργάνωσης Υπουργείων, Δημόσιων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, στην Εθνική Στατιστική Υπηρεσία κ.ά.
ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ:
1. Σε Ιδιωτικά Σχολεία (Γυμνάσια - Λύκεια) και σε φροντιστηριακούς οργανισμούς.
2. Σε επιχειρήσεις και ασφαλιστικές εταιρείες ως αναλογιστής.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δυνατότητες Διορισμού στη Β/θμια Εκπαίδευση.
Οι πτυχιούχοι Μαθηματικοί αλλά και όλοι οι πτυχιούχοι των λεγόμενων "καθηγητικών σχολών", όπως και οι πτυχιούχοι των Π.Τ. Δημοτικής Εκπαίδευσης, κατά κύριο λόγο μπορούν να εργαστούν στη δημόσια και ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχει αναλογία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας. Από το έτος 2003 οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνονται αποκλειστικά από τους πίνακες που θα καταρτίζονται ύστερα από διαγωνισμό.
Οι επιτυχόντες στο διαγωνισμό θα κατατάσσονται κατά τη σειρά της βαθμολογίας τους σε πίνακες επιτυχίας. Από τους πίνακες αυτούς θα γίνονται οι διορισμοί στα σχολεία κατά την απόλυτη σειρά των υποψηφίων και με βάση τις δηλωμένες προτιμήσεις τους, λαμβανομένης υπόψη και της τυχόν προϋπηρεσίας που υπάρχει στον δημόσιο τομέα . Επιτυχόντες θα θεωρούνται εκείνοι των οποίων ο βαθμός σε κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε ποσοστό τουλάχιστον 60% της προβλεπόμενης ανώτατης βαθμολογίας.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβει κάποιος πτυχιούχος μέρος στο διαγωνισμό, από το 2003 και μετά είναι η απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Ικανότητας (Δεν έχει καθοριστεί ακόμη ο ακριβής τρόπος απόκτησής του. Προβλέπεται η παρακολούθηση ειδικών προγραμμάτων 2 εξαμήνων, που θα οργανωθούν και θα λειτουργήσουν από τα Πανεπιστήμια).
Δεν υποχρεώνονται να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Ικανότητας οι Πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και οι Πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Για τους αδιόριστους Μαθηματικούς υπάρχει ακόμη η δυνατότητα να στραφούν και να ειδικευτούν στην Πληροφορική.
Στο φροντιστηριακό χώρο η αγορά εργασίας είναι αρκετά ευνοϊκή για τους Μαθηματικούς, όπου πολλοί από αυτούς βρίσκουν απασχόληση.
Επίσης, τα τελευταία χρόνια οι ανάγκες εκσυγχρονισμού της Δημόσιας διοίκησης, το ενδιαφέρον και η ζήτηση για στατιστικές μελέτες και αναλύσεις, ο εξορθολογισμός της παραγωγικής διαδικασίας στο Δημόσιο αλλά κυρίως στον Ιδιωτικό Τομέα, οδηγούν στην μηχανοργάνωση υπηρεσιών και επιχειρήσεων.
Τα παραπάνω δεδομένα μαζί με την άνθηση των ασφαλιστικών εταιρειών αναβαθμίζουν την ειδικότητα του Μαθηματικού δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και δυνατότητες απασχόλησης, έχοντας όμως πάντα υπόψη μας ότι γενικά η αγορά εργασίας του κλάδου είναι κορεσμένη.
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Ερευνητής
Στατιστικολόγος
Αναλογιστής
Πληροφορικός
where can i get the abortion pill online
abortion pill buy cytotec for 24 week abortion
how to cheat with a married woman
read here redirect
go
read pregnancy termination options
men and women
go meet and cheat
women cheat on their husbands
robertsuk.com my husband cheated with a man
percent of women that cheat
spnote.com i dreamed my husband cheated on me
petmart pharmacy coupons
go printable coupons free
naprosyn 500 mg
go naprosyn wiki
anafranil 25
go anafranil ve alkol
cialis manufacturer coupon 2016
dkfn.dk prescription coupons
discount coupons for cialis
site coupons for cialis 2016
late term abortion clinics
akum.org national abortion federation
generic for crestor 40 mg
5 mg crestor crestor price australia
ldn prescription
go naltrexone how long does it last
low dose naltrexone side effects
naltrexone opiate can you drink alcohol while taking low dose naltrexone
naltrexone success rate
open naltrexone alternatives
side effects of naltrexone 50 mg
methsuximide alcohol is an agonist for
how long does naltrexone take to work
charamin.jp narcan challenge test
(ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ Α.Π.Θ)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Μαθηματικός
Ορισμός: Ασχολείται με την έρευνα μαθηματικών θεωρημάτων και με την εφαρμογή μαθηματικών τεχνικών επίλυσης προβλημάτων στις φυσικές επιστήμες και στην τεχνολογία.
Περιγραφή: Ειδικότερα ο μαθηματικός, ερευνά τις έννοιες των αριθμών και των γεωμετρικών σχημάτων, τις μεταξύ τους σχέσεις και διατυπώνει λογικούς συμπερασματικούς συλλογισμούς, μελετάει και ελέγχει υποθέσεις και εναλλακτικές θεωρίες, πραγματοποιεί υπολογισμούς και εφαρμόζει μεθόδους αριθμητικής ανάλυσης, κατευθύνει ή επιβλέπει τη χρήση υπολογιστικών συσκευών, εφαρμόζει μαθηματικές ιδέες και τεχνικές για να επιλύσει πρακτικά προβλήματα στους παρακάτω κλάδους:
στη φυσική, αστρονομία, γεωλογία και κοσμογραφία,
στις κατασκευές ηλεκτρονικών και επιστημονικών συσκευών, μηχανολογία, οπτική και ακουστική,
στο στρατιωτικό σχεδιασμό και στην επιχειρησιακή έρευνα,
στην ηλεκτρονική επεξεργασία στοιχείων, στη διοίκηση επιχειρήσεων και στη στατιστική.
Ακόμη, συγκεντρώνει και επεξεργάζεται επιστημονική βιβλιογραφία και ασχολείται με τη μελέτη και προετοιμασία διαλέξεων και μαθημάτων.
Χρησιμοποιεί αριθμομηχανές, μηχανικές και ηλεκτρονικές υπολογιστικές μηχανές, αναλυτές, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, σχεδιαστές και μαθηματικά όργανα (διαβήτες, μοιρογνωμόνια, χάρακες).
Εκπαίδευση: Ο μαθηματικός σπουδάζει σε πανεπιστημιακά τμήματα Μαθηματικών ή Φυσικομαθηματικών Σχολών.
Δεξιότητες: Ο μαθηματικός πρέπει να διαθέτει θετική και συνεπή συμπεριφορά, λογική και κριτική σκέψη, να διακρίνεται από επινοητικότητα, και φαντασία. Θα πρέπει να διαθέτει μαθηματική ικανότητα, ικανότητα παραγωγής ιδεών και πρωτοτυπία σκέψης, ικανότητα απομνημόνευσης και ικανότητα για εργασίες γραφείου.Επίσης, πρέπει να διαθέτει δεξιότητα στην επίλυση προβλημάτων, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στην παρατηρητικότητα.
Μέλλον: Οι προοπτικές απασχόλησης στο επάγγελμα & ιδιαίτερα στον εκπαιδευτικό κλάδο - είναι περιορισμένες, καθώς υπάρχει δυσανάλογος αριθμός πτυχιούχων σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας. Γι' αυτό, οι πτυχιούχοι στρέφονται προς άλλες εξειδικεύσεις συναφείς με το αντικείμενο που δίνουν περισσότερες διεξόδους στην αγορά εργασίας, όπως π.χ. η Πληροφορική, η Στατιστική Ανάλυση, κλπ.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο μαθηματικός μπορεί να απασχοληθεί σε δημόσια ή ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια, σε ιδιωτικά φροντιστήρια σπουδών, σε ασφαλιστικές εταιρείες και στον κλάδο των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως αναλυτής συστημάτων, σε γραφεία οικονομοτεχνικών μελετών ως μελετητής, σε εταιρείες δημοσκοπήσεων και έρευνας αγοράς ως στατιστικός.
Μετά από μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό μπορεί επίσης να απασχοληθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Α.Ε.Ι.) ως καθηγητής, ή σε ερευνητικά κέντρα (Δημόκριτος) ως ερευνητής-μελετητής.
Επαγγελματικές συνθήκες: Η εργασία του είναι ακαδημαϊκή, πνευματική. Είναι σύνθετη και πολύπλοκη, προσφέροντας σημαντική εσωτερική ικανοποίηση όταν καταλήγει σε θεωρητικές ή πρακτικές λύσεις. Δουλεύει κυρίως ατομικά, αλλά και ομαδικά με άλλα μέλη της επιστημονικής ομάδας του. Ανάλογα με το ερευνητικό έργο, μετακινείται σε τοποθεσίες μετρήσεων ή μελετών. Παρακολουθεί επίσης συχνά σεμινάρια και συνέδρια σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ο μαθηματικός εργάζεται κυρίως σε εσωτερικούς χώρους γραφείων και αίθουσες. Σπάνια εργάζεται σε ανοικτούς χώρους για να διεξάγει παρατηρήσεις και να κάνει μετρήσεις διαφόρων φαινομένων.
Επαγγελματικές οργανώσεις: Ο κλάδος των μαθηματικών εκπροσωπείται από τη Μαθηματική Εταιρεία, ενώ οι καθηγητές μαθηματικοί εκπροσωπούνται από την ΟΛΜΕ.
Γενικά σχόλια: Οξύτητα αντίληψης και πνεύματος, θετική σκέψη, ευστροφία και υπολογιστική ικανότητα, διακρίνουν τον μαθηματικό.
Τα μαθηματικά, έχουν ευρύ πεδίο εφαρμογής και δίνουν λύσεις σε πλήθος προβλημάτων επιστημονικού και πρακτικού επιπέδου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Καθηγητής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ορισμός: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διδάσκει τα μαθήματα της ειδικότητάς του και υλοποιεί τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων των συγκεκριμένων μαθημάτων αλλά και τους στόχους της εκπαίδευσης, όπως τους θέτει το Υπουργείο Παιδείας.
Περιγραφή: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διδάσκει το μάθημα του γνωστικού αντικειμένου που είναι ταυτόσημο ή συναφές με την ειδικότητα του. Συγκεκριμένα, κατανέμει την ύλη που οφείλει να διδάξει στο σχολικό έτος ή στο τρίμηνο σε διδακτικές ενότητες, σύμφωνα με το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
Προετοιμάζει την καθημερινή του διδασκαλία λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών του τμήματός του. Φροντίζει για την προετοιμασία των εποπτικών μέσων (χάρτες, φωτοτυπημένα κείμενα, σχεδιαγράμματα, διαφάνειες, cd-roms) που θα χρειαστούν στη διδασκαλία του, ή προετοιμάζει την επίδειξη μηχανών και συσκευών καθώς και τα πειράματα στο εργαστήριο. Καταγράφει την ενότητα που δίδαξε στο αντίστοιχο βιβλίο ύλης. Ελέγχει την παρουσία των μαθητών στο μάθημά του.
Είναι υπεύθυνος για την τακτική φοίτηση, την πειθαρχία και την πρόοδο των μαθητών ενός τμήματος. Επίσης, είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών του.
Πολλές φορές εργάζεται στο σπίτι του για τον προγραμματισμό και την προετοιμασία των διδασκαλιών του καθώς και για τη διόρθωση των γραπτών δοκιμίων και άλλων εργασιών των μαθητών.
Ακόμη, οφείλει να συμμετέχει στη διοργάνωση σχολικών εορτών και άλλων εκδηλώσεων και να συνοδεύει τους μαθητές σε επισκέψεις και ημερήσιες εκδρομές. Συμμετέχει, επίσης, στις τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις του συλλόγου των καθηγητών, όπου συζητούνται η πρόοδος και η συμπεριφορά των μαθητών, παιδαγωγικά /εκπαιδευτικά θέματα, καθώς και θέματα που αφορούν στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Εκτός από τη διδασκαλία και τις άλλες υποχρεώσεις βασική φροντίδα του καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει την πρωτοβουλία, την αυτενέργεια και την κρίση των μαθητών του, να τους βοηθήσει να αποκτήσουν αυτογνωσία και αίσθημα ευθύνης και να δημιουργήσει ένα κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας μαζί τους. Προσπαθεί ακόμη να επιλύει προβλήματα που δημιουργούνται στους μαθητές του μέσα και έξω από την τάξη, σύμφωνα με τις αρχές της σύγχρονης Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
Προϋποθέσεις άσκησης: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν χρειάζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Εκπαίδευση: Ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να εργαστεί ο απόφοιτος πανεπιστημιακών σχολών στην ειδικότητά του, ενώ για να υπηρετήσει στη δημόσια εκπαίδευση πρέπει να επιτύχει στις σχετικές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Στην τεχνική εκπαίδευση εργάζονται και πτυχιούχοι τεχνικών ειδικοτήτων Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. ή και άλλων τεχνικών σχολών μετά από φοίτηση σε παιδαγωγική σχολή ή στη ΣΕΛΕΤΕ.
Δεξιότητες: Ο καθηγητής οφείλει να αγαπά τους νέους και το εκπαιδευτικό έργο και να έχει ευχάριστη προσωπικότητα. Να είναι υπομονετικός, σταθερός, επίμονος και να διαθέτει ευσυνειδησία, διδακτικές, ηγετικές, και οργανωτικές ικανότητες. Επίσης, θα πρέπει να τον χαρακτηρίζει η ευγένεια, η ικανότητα επικοινωνίας, η πρωτοβουλία και το πνεύμα συνεργασίας.
Οφείλει ακόμη, να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους μαθητές του, να παρακολουθεί τα ενδιαφέροντα, τις ανησυχίες και τα προβλήματά τους, να έχει την ικανότητα να συζητά μαζί τους και να τους ελέγχει διακριτικά.
Κατά την ώρα της διδασκαλίας πρέπει να επιβάλλεται, να εμπνέει σεβασμό και εμπιστοσύνη.
Πρέπει ακόμη να είναι δίκαιος, αντικειμενικός και αμερόληπτος στις σχέσεις του με μαθητές, ώστε να μη δημιουργεί πικρίες και αντιδικίες μεταξύ τους.
Η γλωσσική ικανότητα και η κοινωνική μόρφωση, είναι απαραίτητα προσόντα για την άσκηση του επαγγέλματος, όπως επίσης και κάποιες ειδικές ικανότητες, ανάλογα με το αντικείμενό του.
Μέλλον: Η μεγάλη αύξηση του αριθμού των πτυχιούχων πανεπιστημιακών σχολών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην απορρόφηση τους από τη δημόσια (και την ιδιωτική) δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κάτι που διαφοροποιείται ανάλογα με την ειδικότητά τους.
Στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν καλύτερες προοπτικές απασχόλησης. Ως ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν απροσδιόριστο ωράριο και οι αποδοχές τους εξαρτώνται από τις ώρες που διδάσκουν, ενώ αν έχουν δικό τους εκπαιδευτήριο ή φροντιστήριο, οι αποδοχές μπορεί να παρουσιάσουν μεγάλη διακύμανση και σε μερικές περιπτώσεις να ανέλθουν σε υψηλά επίπεδα.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο καθηγητής συνήθως εργάζεται σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσια-ιδιωτικά). Ανάλογα όμως με την ειδικότητά του μπορεί να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (πχ, γυμναστές, μουσικοί) και στην κατάρτιση (πχ, ΙΕΚ, ΚΕΚ, Σχολές του ΟΑΕΔ).
Ακόμη, ως ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να εργάζεται σε φροντιστήρια, να παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα, ή να ιδρύσει δικό του ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή φροντιστήριο.
Επαγγελματικές συνθήκες: Το βασικό χαρακτηριστικό στοιχείο του επαγγέλματος είναι η ευθύνη, καθώς ο καθηγητής επηρεάζει την προσωπικότητα, αλλά και τη μελλοντική εκπαιδευτική και επαγγελματική πορεία και τον τρόπο ζωής των μαθητών του.Πρόκειται για πνευματική ατομική εργασία, που προϋποθέτει καλή συνεργασία με τους μαθητές και τους άλλους συναδέλφους καθώς και με το υπόλοιπο προσωπικό της σχολικής μονάδας.
Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εργάζεται με μειωμένο ωράριο, συνήθως όρθιος, παραδίδοντας, ή εξετάζοντας το μάθημα το οποίο διδάσκει. Αναγκάζεται όμως να εργαστεί και αρκετές ώρες στο σπίτι για τη διόρθωση των γραπτών ή την προετοιμασία των παραδόσεων. Στις μεγάλες πόλεις μπορεί να εργάζεται με βάρδιες, άλλοτε πρωινές και άλλοτε απογευματινές ώρες. Όταν υπηρετεί στη δημόσια εκπαίδευση, ακολουθεί το ωράριο και τις αποδοχές των εκπαιδευτικών του δημοσίου, ενώ, όταν εργάζεται στην ιδιωτική εκπαίδευση, το ωράριο και οι αποδοχές του εξαρτώνται από τη σύμβαση που έχει συνάψει, η οποία μπορεί να είναι ανάλογη των προσόντων και της εμπειρίας του.
Γενικά σχόλια: Ο καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκτός από το διδακτικό του έργο, βοηθά τον μαθητή να ανακαλύψει τις ικανότητές του και να τις καλλιεργήσει, να ερευνήσει τις ανάγκες του και τις αδυναμίες του, με τελικό στόχο να ολοκληρώσει την προσωπική και κοινωνική ταυτότητά του.
Ως εκπαιδευτικός χρειάζεται να έχει ευρύ πεδίο γνώσεων, παιδαγωγική εκπαίδευση, διαπροσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες και ολοκληρωμένη προσωπικότητα, για να μπορεί να παρέχει ποιοτική αγωγή και εκπαίδευση.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Τα τμήματα Μαθηματικής επιστήμης προετοιμάζουν πτυχιούχους που έχουν δυνατότητα να αξιοποιούν τις γνώσεις που έχουν σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά συγχρόνως να αναγνωρίζουν την εφαρμοσιμότητά τους σε πρακτικές εφαρμογές.
Το υπόβαθρο σπουδών τους, τους επιτρέπει, να διαμορφώνουν διαφορετικό περιεχόμενο εργασίας καινά εξειδικεύουν το αντικείμενο της δουλειάς τους, προσαρμοζόμενοι στις ανάγκες του φορέα στον οποίο προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
Οι επαγγελματικές τους εξειδικεύσεις προκύπτουν αρκετές φορές και από τις μεταπτυχιακές σπουδές που προσφέρουν τα αντίστοιχα πανεπιστήμια.
Ένας μεγάλος αριθμός Μαθηματικών ασχολείται ως καθηγητής στα διάφορα επίπεδα εκπαίδευσης και ως ειδικός στην Πληροφορική και στους Η/Υ.
Ως ερευνητής μπορεί να απασχοληθεί σε διάφορα επιστημονικά ιδρύματα ως μέλος συγκροτημένων ομάδων με άλλους επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων ανάλογα με το φορέα και το αντικείμενο. Έτσι μπορεί να ειδικευτεί σε φορείς που προσφέρουν έργο στατιστικής ή μετεωρολογίας, κά.
Όπου και αν απασχοληθεί ο Μαθηματικός εργάζεται σε συνθήκες γραφείου, εκτός αν απασχοληθεί ως καθηγητής οπότε εργάζεται στη σχολική τάξη.
Είναι ο επιστήμονας που χρειάζεται οπωσδήποτε την αναλυτική και συνθετική σκέψη. Πρέπει ανάλογα πάντα με το φορέα στον οποίο προσφέρει τις γνώσεις του να έχει ευρηματικότητα και ευελιξία.
Ως καθηγητής, εκιός από την επιστήμη του, πρέπει να αγαπά τους νέους και να αρέσκεται να μεταδίδει τη μαθηματική γνώση.
Η υπομονή, η επιμονή, η ευγένεια πρέπει να συνυπάρχουν καινά συμβαδίζουν με το στέρεο παιδαγωγικό και ηθικό υπόβαθρο αλλά και με μια σειρά από κοινωνικές ευαισθησίες.
ΠΗΓΗ:ΝΕΣΤΩΡ
Επάγγελμα: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Ασχολείται με τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τον προγραμματισμό Η/Υ και την κατασκευή μαθηματικών μοντέλων για την επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι ασφαλιστικές εταιρείες. Αρκετοί μαθηματικοί ασχολούνται με την αστρονομία και μετεωρολογία.
Συνθήκες Εργασίας:
Οι συνθήκες εργασίας κάτω από τις οποίες εργάζεται, θεωρούνται καλές, εργαζόμενος είτε στο γραφείο του είτε σε σχολική τάξη. Πολλές φορές εργάζεται με εναλλασσόμενο ωράριο, αλλά και πολλές ώρες στο σπίτι, προετοιμάζοντας τα μαθήματα της επομένης μέρας, διορθώνοντας γραπτά και αξιολογώντας τους μαθητές του.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Η αγάπη για τους νέους και την εκπαίδευσή τους, όπως και η ικανότητα να μεταδίδει απλά και κατανοητά τις γνώσεις του είναι απαραίτητα στοιχεία για έναν πετυχημένο μαθηματικό. Τα ιδιαίτερα προσόντα που πρέπει να διαθέτει είναι η υψηλή επιστημονική κατάρτιση, οι ανεπτυγμένες ηθικές και ιδεολογικές αξίες, το ευρύ πεδίο γνώσεων και η έντονη προσωπικότητα. Παράλληλα, όμως, η υπομονή και επιμονή, η κατανόηση και η αμεροληψία βοηθούν στις σχέσεις του με μαθητές και γονείς.
Σπουδές:
Σπουδές στα μαθηματικά μπορούν να γίνουν στα Τμήματα Μαθηματικών των πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ιωαννίνων, Ηρακλείου, Αιγαίου (Σάμος) καθώς και στο Τμήμα Μαθηματικών και Στατιστικής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα, κατά τα οποία οι φοιτητές μελετούν τους διάφορους τομείς της μαθηματικής επιστήμης και αντιμετωπίζουν θεωρητικά ή πρακτικά προβλήματα στους τομείς της οικονομίας και της έρευνας, προτείνοντας θεωρητικά μοντέλα. Έχει δοθεί έμφαση στη γνώση και στην εφαρμογή τής τεχνολογίας και της επιστήμης της πληροφορικής.
Ειδικά στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο 5ο εξάμηνο σπουδών προσφέρονται δύο ενότητες: θεωρητικά και εφαρμοσμένα μαθηματικά και πληροφορική - μοντέλα αποφάσεων. Επίσης, μπορούν να ακολουθήσουν και μεταπτυχιακά προγράμματα στη Μετεωρολογία, Αστρονομία, Στατιστική, Πληροφορική.
Σπουδές παρέχονται και από Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών συνεργαζόμενα με πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση όμως ότι οι παρεχόμενοι τίτλοι σπουδών αναγνωρίζονται από το ΣΑΕΙΤΤΕ και από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών προκειμένου να κατοχυρώσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και προσόντα στην αγορά εργασίας.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του Μαθηματικού, εφόσον εργάζεται ως Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 14(ΦΕΚ 167/τ.Α/1985), τον Ν. 2525/97(ΦΕΚ 188-Α). Ο ενδιαφερόμενος για το παραπάνω επάγγελμα μπορεί να ανατρέξει στον εκάστοτε ισχύοντα Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα και στον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα που διατίθεται από την ΟΛΜΕ(Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης).
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Μπορεί να εργαστεί στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού δώσει εξετάσεις στον ειδικό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του προετοιμάζεται για τον εκπαιδευτικό κλάδο, παρακολουθώντας μαθήματα Διδακτικής των Μαθηματικών και άλλα παιδαγωγικά μαθήματα.
Μπορεί επίσης, και πάλι μέσω του διαγωνισμού, να διοριστεί σε σχολεία ως καθηγητής πληροφορικής ή να απασχοληθεί σε τομείς όπως η στατιστική, η μηχανοργάνωση, η πληροφορική, στους οποίους έχουν ελπίδες για επαγγελματική αποκατάσταση τόσο σε ιδιωτικές εταιρείες (ασφαλιστικές κ.λπ.) όσο και σε δημόσιες υπηρεσίες. Συχνά απαιτούνται μεταπτυχιακές σπουδές για να βελτιώσουν τις πιθανότητες εξεύρεσης εργασίας σε αυτούς τους κλάδους.
Επίσης, υπάρχει αρκετή ζήτηση στην ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα κ.λπ.). Οι προοπτικές τού επαγγέλματος είναι αρνητικές, όπως και το ισοζύγιο του επαγγέλματος, με αποτέλεσμα οι μαθηματικοί να απασχολούνται σε άλλες ειδικότητες.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Πανεπιστημιούπολη, 157 84 Ζωγράφου, τηλ.: 210/7276331-9, http://www.math.uoa.gr/
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/997640.
Πανεπιστήμιο Πάτρας: Πανεπιστημιούπολη, 26500 Ρίο Πάτρα, τηλ.: 2610/997239, http://www.math.upatras.gr/
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Πανεπιστημιούπολη Δουρούτη, 45110 Ιωάννινα, τηλ.: 26510/97191 & 97492, http://medlab.cs.uoi.gr/math/intro.htm
Πανεπιστήμιο Ηρακλείου: Λεωφ. Κνωσσού, 71409 Ηράκλειο, τηλ.: 2810/393800-1-7, http://www.math.uoc.gr
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Καρλόβασι, 83200 Σάμος, τηλ.: 22730/82000, http://www.math.aegean.gr/
Πανεπιστήμιο Κύπρου: Τ.Θ. 20537, Τ.Κ. 1678 Λευκωσία, τηλ.: 00357-22894000, φαξ: 00357-22894463, htpp://www.ucy.ac.cy
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Πανεπιστημίου 34, 106 79 Αθήνα, τηλ.: 210/3616532, 3617784, http://www.hms.gr/
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 104 32 Αθήνα, τηλ.: 210/5225565, fax: 210/5228966.
ΔΟΑΤΑΠ - Αθήνας (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης), Αγ. Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437, τηλ. κέντρο: 210 - 5281000, fax: 210 - 5239525, 210 - 5239679, e-mail: information@doatap.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Θεσσαλονίκης (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης),Υπ. Μακεδονίας Θράκης - Διοικητήριο, ΤΚ. 54123, τηλ.: 2310 -379371-2, fax: 2310 - 379374, e-mail: thessaloniki@doatap.gr.
ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Αθήνα Πανεπιστημίου 67 (5ος όροφος), Τ.Κ. 105 64, τηλ: 210-3243923, fax: 210-3316651, http://www.srpq.gr, e-mail: srpq@otenet.gr.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Επάγγελμα: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Επάγγελμα: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Επάγγελμα: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ
Επάγγελμα: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Βιοστατιστικός είναι ο εξειδικευμένος στατιστικολόγος, που έχει ως αντικείμενο την προστασία της δημόσιας υγείας και τις εφαρμογές στην ιατρική και τη βιολογία.
Πιο συγκεκριμένα, ασχολείται με τη δημιουργία, τη μελέτη και την εξέταση γραφημάτων και πινάκων με αριθμούς, που προέρχονται από τους παραπάνω χώρους, καθώς και με την αξιολόγηση της προέλευσης των στοιχείων τα οποία επεξεργάζεται. Στη συνέχεια εξάγει τα συμπεράσματά του, που θα χρησιμοποιηθούν από τους υπεύθυνους των χώρων της υγείας, για περαιτέρω αποφάσεις.
Σκοπός της εργασίας του είναι να προωθήσει την επιστημονική και ιατρική γνώση, να βοηθήσει τις επιχειρήσεις που παράγουν ιατρικά και φαρμακευτικά προϊόντα να είναι ανταγωνιστικές στο χώρο της αγοράς, και τέλος να προσανατολίσει τις κυβερνητικές αποφάσεις σε θέματα πολιτικής στο χώρο της υγείας.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΩΝ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η πραγματοποίηση επιστημονικών μελετών και πραγματογνωμοσυνών για την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών. Ειδικότερα, ασχολείται με την εξέταση των σχεδίων, των πινάκων προδιαγραφών και των λειτουργιών μιας εφεύρεσης, την αναγνώριση της μοναδικότητάς της και την πληροφόρηση των εφευρετών για τη διαδικασία της νομικής προστασίας της εφεύρεσης και την εκμετάλλευση ή της εφευρετικής τους δραστηριότητας για την ανάπτυξη καινοτομικών προϊόντων από αυτή.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)