ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Γυμναστής
Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας τις κατάλληλες για τον καθένα μεθόδους σωματικής άσκησης.
Περιγραφή: Ο γυμναστής μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε διαφορετικά είδη σωματικής άσκησης, όπως η αεροβική και σουηδική γυμναστική, το τέντωμα (stretching), η ενόργανη γυμναστική, οι ασκήσεις με βάρη, ο χορός το μπαλέτο, κ.ά. Η εκγύμναση μπορεί να γίνεται ατομικά ή ομαδικά.
Στην πρώτη περίπτωση ο γυμναστής πρέπει να σχεδιάσει το πρόγραμμα που θα ακολουθηθεί, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ανάγκες και απαιτήσεις του αθλούμενου.
Στόχος του είναι πάντοτε η καλύτερη δυνατή εξάσκηση, η βελτίωση των σωματικών αδυναμιών, η διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης, η αποφυγή τραυματισμών. Στην περίπτωση της ομαδικής εκγύμνασης καταρτίζει το πρόγραμμα που θα ακολουθηθεί από όλη την ομάδα, με τρόπο ώστε όλα τα μέλη της να μπορούν να το παρακολουθήσουν.
Ειδικότερα, ο γυμναστής καταρτίζει το πρόγραμμα ασκήσεων, προσαρμόζει το πρόγραμμα στις ανάγκες κάθε αθλούμενου, παρακολουθεί τη σωστή εκτέλεση των ασκήσεων, καθοδηγεί και στηρίζει τους αθλούμενους ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές τους.
Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να συνεργάζεται με προπονητές για τη σωστή εκγύμναση μιας ομάδας αθλητών.
Τότε, λαμβάνει οδηγίες από τον προπονητή για τις ανάγκες της ομάδας, ή ορισμένων αθλητών και καταρτίζει το ανάλογο πρόγραμμα εκγύμνασης.
Η χαρακτηριστική αθλητική φόρμα και τα αθλητικά παπούτσια είναι τα διακριτικά στοιχεία του! Η σφυρίχτρα και το χρονόμετρο είναι αρκετές φορές χρήσιμα, ανάλογα με το είδος της γυμναστικής. Όργανα που επίσης χρησιμοποιεί ένας γυμναστής, είναι τα βάρη, κάθε είδους μηχανήματα εξάσκησης, τα αντίστοιχα σύνεργα της ενόργανης γυμναστικής και οι μπάρες των γυμναστηρίων.
Προϋποθέσεις άσκησης: Για την άσκηση του επαγγέλματος απαιτείται πτυχίο ΤΕΦΑΑ.
Εκπαίδευση: Για να γίνει κάποιος γυμναστής πρέπει να σπουδάσει στα Τμήματα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) των Α.Ε.Ι. Μετά την αποφοίτησή του συχνά παρακολουθεί ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης σε διάφορες νέες τεχνικές, που αναπτύσσονται στον τομέα ενδιαφέροντός τους. Παράδειγμα τέτοιας εκπαίδευσης αποτελούν τα σεμινάρια γύρω από τις μεθόδους πρόληψης αθλητικών ατυχημάτων.
Δεξιότητες: Ο γυμναστής, χρειάζεται να έχει καλή σωματική υγεία και πολύ καλή φυσική κατάσταση. Πρέπει να διακρίνεται από ενθουσιασμό και να τον μεταδίδει και στα άτομα που έχει αναλάβει να εκγυμνάζει.
Ακόμα, πρέπει να έχει υπομονή και ψυχραιμία για να αντιμετωπίσει τυχόν δυσάρεστες καταστάσεις. Επίσης, ο δυναμισμός, οι ηγετικές ικανότητες, η ευσυνειδησία και η συνέπεια, καθώς και η ικανότητα διδασκαλίας και μεταδοτικότητας πρέπει να είναι ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του.
Η ικανότητα αντίληψης του χώρου για την απόλυτη εκμετάλλευσή του με τα κατάλληλα μέσα και όργανα, αποτελεί ένα ακόμα προσόν που είναι σκόπιμο να τον διακρίνει. Τέλος, πρέπει να είναι σε θέση να εργάζεται δημιουργικά με την ομάδα.
Μέλλον: Η προσφορά αυτή τη στιγμή από γυμναστές είναι μεγάλη, ενώ η απορρόφησή τους δεν ακολουθεί τους ίδιους ρυθμούς. Ωστόσο, η ζήτηση για γυμναστές αναμένεται στο άμεσο μέλλον να αυξηθεί, λόγω της ευκαιρίας της διοργάνωσης των Ολυμπιακών αγώνων στη χώρα μας και γενικότερα, με την ιδιαίτερη προτεραιότητα και σημασία που δίνει η πολιτεία τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη του αθλητισμού και του πρωταθλητισμού τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ένας γυμναστής μπορεί να απασχολείται στην υπηρεσία των διαφόρων αθλητικών συλλόγων, ή ως ιδιωτικός γυμναστής αθλητών, ως προπονητής σε μια ομάδα -εθνική, τοπική, σχολείου. Ο γυμναστής επίσης, μπορεί να εργαστεί ως εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, έχει τη δυνατότητα να ανοίξει γυμναστήριο ή να εργαστεί εκεί ως υπάλληλος.
Επαγγελματικές συνθήκες: Ο γυμναστής στη διάρκεια της εργασίας του, η οποία του προκαλεί συχνά σωματική κόπωση, συνεργάζεται με μεγάλο αριθμό ατόμων. Αρκετές φορές, χρειάζεται να εργαστεί και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Μπορεί ακόμη και να χρειαστεί να ταξιδέψει, συνοδεύοντας αθλητές που συμμετέχουν σε διάφορους αγώνες.
Ο φυσικός του χώρος είναι οι διάφορες αίθουσες γυμναστικής (γυμναστήρια) και τα γήπεδα, ανοιχτά και κλειστά. Είναι πολύ πιθανό οι εγκαταστάσεις που χρησιμοποιεί ο γυμναστής να μην είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, γεγονός που δυσκολεύει την εργασία του τόσο από άποψη χώρου όσο και από άποψη συνθηκών εργασίας (υγρασία, κρύο και άλλα).
Επίσης, λόγω της φύσης του επαγγέλματος και της συνεχούς σωματικής άσκησης, μπορεί να αντιμετωπίζει τραυματισμούς, για την αποφυγή των οποίων απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή.
Επαγγελματικές οργανώσεις: Οι νόμοι για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ο νόμος για τον αθλητισμό, προσδιορίζουν τον Κώδικα Δεοντολογικής Συμπεριφοράς του επαγγελματία.
Γενικά σχόλια: 1) Ο γυμναστής ασχολείται με προσοχή, υπομονή, και μεθοδικότητα με τον αθλητή, προσπαθώντας να τον φέρει στην καλύτερη δυνατή φυσική και σωματική κατάσταση, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αθλητικές του υποχρεώσεις.
2) Στο έργο του γυμναστή περιλαμβάνεται η εμψύχωση και στήριξη των αθλητών ή των αθλούμενων, ώστε να ολοκληρώσουν με επιτυχία το πρόγραμμα γύμνασής τους.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: Προπονητής αθλήματος
Ορισμός: Ο προπονητής αναλαμβάνει την προετοιμασία αθλητών και γενικότερα αθλουμένων, ατομικά ή σε ομάδα, και φροντίζει για την καλή φυσική τους κατάσταση, ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση κατά τη διεξαγωγή αγώνων.
Περιγραφή: Ανάλογα με το άθλημα και την ηλικία των αθλητών και των αθλουμένων που έχει αναλάβει ο προπονητής, επιλέγει τις κατάλληλες ασκήσεις και διαμορφώνει το αντίστοιχο πρόγραμμα. Στόχος του προπονητή είναι να προετοιμάσει κατάλληλα τους αθλητές και τους αθλουμένους, ώστε να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις αγώνων και αναμετρήσεων.
Ακόμη, είναι υπεύθυνος για την προετοιμασία της συγκεκριμένης τακτικής για κάθε αγώνα και την πρακτική εφαρμογή της κατά τη διεξαγωγή του. Στο πλαίσιο αυτό συγκεντρώνει στοιχεία για τους μελλοντικούς αντιπάλους, προκειμένου η ομάδα του ή ο συγκεκριμένος αθλητής που έχει αναλάβει να είναι σε θέση να τους αντιμετωπίσει.
Επίσης, κατά τη διάρκεια του αγώνα συμβουλεύει και ενισχύει τους αθλητές, παρεμβαίνει σε περιπτώσεις λανθασμένων ενεργειών και τροποποιεί, αν χρειαστεί, την ακολουθούμενη τακτική. Μετά το τέλος του αγώνα αναλύει μαζί με τους αθλητές την απόδοσή τους, επισημαίνει τα θετικά σημεία και καταστρώνει στρατηγικές βελτίωσης των αρνητικών.
Αν είναι προπονητής σε ομαδικό άθλημα, έχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης αλλαγών για την ανανέωση του δυναμικού της ομάδας προκειμένου για την καλύτερη απόδοσή της.
Ο εξοπλισμός του προπονητή περιλαμβάνει αθλητική φόρμα ή φόρμα κολύμβησης αν πρόκειται για θαλάσσια αθλήματα, σφυρίχτρα, χρονόμετρα και βέβαια εξειδικευμένα για κάθε άθλημα εξαρτήματα, όπως για παράδειγμα μπάλες, ρακέτες, εμπόδια, κορδέλες, κορίνες κ.ά.
Με την τεράστια προβολή των αθλητικών εκδηλώσεων σήμερα και την αναγνώριση της σπουδαιότητας του αθλητισμού για την ομαλή ανάπτυξη του ανθρώπου, το έργο του προπονητή αποκτά ιδιαίτερη αξία. Η τηλεόραση και γενικότερα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν συμβάλει αποφασιστικά στην ανάδειξη του επαγγέλματος, ιδιαίτερα όσον αφορά στα δημοφιλή αθλήματα, όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τελευταία ο στίβος και η γυμναστική.
Προϋποθέσεις άσκησης: Για να μπορέσει κάποιος να ασκήσει το επάγγελμα του προπονητή είναι απαραίτητη η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Η άδεια χορηγείται από τη Γ.Γ.Α., εφόσον ο υποψήφιος διαθέτει πτυχίο ΤΕΦΑΑ ή προηγούμενη εμπειρία στο συγκεκριμένο άθλημα με το οποίο ενδιαφέρεται να ασχοληθεί ή έχει παρακολουθήσει σεμινάρια προπονητικής που διοργανώνει η Γ.Γ.Α.
Νομοθετική κατοχύρωση: Το επάγγελμα κατοχυρώνεται νομικά με τον Ν. 2725/99 περί αθλητισμού.
Εκπαίδευση: Για την ενασχόληση με το επάγγελμα του προπονητή απαιτείται πτυχίο του τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) των ΑΕΙ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών δίνεται δυνατότητα στους φοιτητές να επιλέξουν κατεύθυνση ανάλογα με το άθλημα με το οποίο θέλουν να ασχοληθούν. Αθλητές που δεν έχουν πτυχίο ΤΕΦΑΑ μπορούν να γίνουν προπονητές παρακολουθώντας ολιγοήμερα σεμινάρια στη Σχολή Προπονητών της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.).
Γνώσεις προπονητικής για συγκεκριμένα αθλήματα μπορεί κάποιος να αποκτήσει φοιτώντας σε ανάλογα τμήματα των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Δεξιότητες: Η σχέση του προπονητή με τους αθλητές απαιτεί αμοιβαία ηθική δέσμευση και αφοσίωση. Ο προπονητής, εκτός από δάσκαλος, οφείλει ταυτόχρονα να έχει ηγετικές δεξιότητες, ικανότητα να δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τους αθλητές, να εμπνέει σεβασμό και γενικότερα να φροντίζει για τη δημιουργία και τη διατήρηση κλίματος επικοινωνίας.
Στοιχεία που πρέπει, επίσης, να τον διακρίνουν είναι ο ενθουσιασμός, ο δυναμισμός και η αποφασιστικότητα, όπως και η ικανότητα σε κάθε στιγμή να διατηρεί την ψυχραιμία και την αυτοκυριαρχία του. Τόσο ο ίδιος όσο και οι αθλητές του, οφείλουν να λειτουργούν στα αθλητικά πλαίσια που επιβάλουν οι άγραφοι κανόνες δεοντολογίας που έχουν καθιερωθεί διεθνώς με τον αγγλικό όρο 'fairplay'.
Σημαντικό, ουσιαστικό, αλλά και δύσκολο κομμάτι της δουλειάς του προπονητή αποτελεί η ψυχολογική προετοιμασία για την αντιμετώπιση κάθε αντιπάλου, πράγμα που απαιτεί να διαθέτει ο ίδιος συναισθηματική ωριμότητα και ισορροπία. Τέλος, η εντιμότητα, η ηθική ακεραιότητα, η ικανότητα στη μετάδοση γνώσεων, οι δεξιότητες επικοινωνίας και τα μεγάλα ψυχικά αποθέματα αποτελούν απαραίτητα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του προπονητή. Όπως γίνεται κατανοητό, η άριστη φυσική κατάσταση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ενασχόληση με το επάγγελμα.
Μέλλον: Οι δυνατότητες απασχόλησης των προπονητών βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με το άθλημα στο οποίο ειδικεύονται, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει εάν αυτό είναι ατομικό ή ομαδικό. Για τους προπονητές ομαδικών αθλημάτων οι δυνατότητες απασχόλησης είναι περισσότερες.
Γενικότερα, οι προοπτικές για το επάγγελμα του προπονητή είναι θετικές, καθώς όλο και περισσότερο παρατηρείται μια στροφή του ενδιαφέροντος προς τον ενεργό αθλητισμό.
Οι αποδοχές των προπονητών ποικίλλουν και μπορεί να είναι πολύ υψηλές ανάλογα με την ομάδα, το σύλλογο ή το φορέα στον οποίο απασχολείται. Εκτός από τις σταθερές αμοιβές, υπάρχουν τα λεγόμενα "πριμ επιτυχιών" που καθορίζονται ανάλογα με τις νίκες που επιτυγχάνει η ομάδα.
Η επαγγελματική άνοδος είναι δύσκολη για έναν προπονητή. Για να καταξιωθεί κάποιος στο χώρο, απαιτείται τις περισσότερες φορές πολύχρονη εργασία, αφοσίωση στο έργο του και επίτευξη καλών επιδόσεων από τον αθλητή ή την ομάδα που έχει αναλάβει. Οι καλοί προπονητές διατηρούν για πολλά χρόνια τις θέσεις τους.
Περιβάλλον ενασχόλησης: Ο προπονητής μπορεί να απασχοληθεί σε διάφορους αθλητικούς συλλόγους ή ως προσωπικός προπονητής αθλητών, σε εθνικές ομάδες και σε ομάδες ιδρυμάτων, φορέων ή σχολείων.
Επαγγελματικές συνθήκες: Το επάγγελμα του προπονητή συνδέεται με έντονα συναισθήματα, είτε χαράς και ηθικής ικανοποίησης σε περίπτωση επιτυχίας είτε λύπης σε περίπτωση ήττας. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η ένταση και το άγχος, τόσο κατά την προετοιμασία όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι μεγάλα. Οι προπονήσεις και οι αγώνες γίνονται την ημέρα ή και το βράδυ.
Εξάλλου, οι μετακινήσεις για τον προπονητή είναι συχνές και ανάλογα με το αγωνιστικό επίπεδο που έχει αναλάβει και τις υποχρεώσεις της ομάδας ή του αθλητή, μπορεί να είναι σε επίπεδο τοπικό, εθνικό ή διεθνές. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο προπονητής μπορεί να μετακινείται από τη μια ομάδα στην άλλη, κάτι που παρατηρείται κατά κύριο λόγο στα πολύ υψηλά επίπεδα της προπονητικής.
Οι χώροι εργασίας του προπονητή, ανάλογα με το άθλημα μπορεί να είναι ανοιχτοί, όπως για παράδειγμα τα γήπεδα ποδοσφαίρου, ή κλειστοί, όπως για παράδειγμα τα γυμναστήρια άρσης βαρών.
Η προπόνηση πολλές φορές δεν πραγματοποιείται στο χώρο που διεξάγεται ο αγώνας, αλλά σε βοηθητικές εγκαταστάσεις. Οι συνθήκες εργασίας του προπονητή καθώς και τα αποτελέσματα που μπορεί να επιτύχει είναι σε μεγάλο βαθμό συνάρτηση των αθλητικών εγκαταστάσεων του φορέα για τον οποίο εργάζεται. Εξάλλου, όσον αφορά στα αποτελέσματα των προσπαθειών του εξαρτώνται και από τους αθλητές τους οποίους έχει αναλάβει να προετοιμάσει.
Επαγγελματικές οργανώσεις: Το Καταστατικό του Συνδέσμου Προπονητών και οι κανονισμοί προπονητών των διαφόρων αθλημάτων προσδιορίζουν τον δεοντολογικό κώδικα που κατά περίπτωση εφαρμόζεται.
Γενικά σχόλια: 1) Ο προπονητής είναι απαραίτητο να διακρίνεται από διορατικότητα, σοβαρότητα και επαγγελματισμό, ώστε να είναι σε θέση να αναλάβει υπεύθυνα την εξέλιξη της πορείας του αθλητή στο αγώνισμα που έχει επιλέξει και να συμβάλλει στην ολοκλήρωση της ατομικής και αθλητικής του προσωπικότητας.
2) Δυναμισμός, μαχητικότητα, επιμονή και μεγάλη ψυχική αντοχή είναι απαραίτητο να χαρακτηρίζουν τον επαγγελματία προπονητή.
(ΠΗΓΗ: Δίκτυο Νέστωρ)
Η εκγύμναση των ατόμων και η βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης είναι το αντικείμενο της εργασίας του.
Εάν εργάζεται σε γυμναστήριο δείχνει ασκήσεις ενόργανης και ανόργανης γυμναστικής και επιβλέπει τη σωστή εκτέλεση τους. Εάν εργάζεται σε σχολείο η φυσική αγωγή των μαθητών είναι το αντικείμενο της εργασίας του. Διδάσκει στους μαθητές ασκήσεις γυμναστικής, αθλημάτων όπως βόλεϊ, μπάσκετ κλπ και είναι υπεύθυνος για τις ομάδες αθλημάτων.
Διοργανώνει αθλητικές συναντήσεις και φροντίζει για την καλή εμφάνιση του σχολείου στις παρελάσεις.
Εάν εργάζεται σε γυμναστήριο οι συνθήκες είναι καλές αλλά το ωράριο είναι ακανόνιστο. Εάν εργάζεται σε σχολείο οι συνθήκες εργασίας μπορεί να είναι δύσκολες όταν δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο και αναγκάζεται να γυμνάζει του ς μαθητές σε εξωτερικούς χώρους.
Η δουλειά του είναι κουραστική διότι εργάζεται όρθιος, δείχνοντας ασκήσεις και φωνάζοντας δυνατά για να ακούγεται όταν δίνει οδηγίες ή κάνει παρατηρήσεις.
Για να γίνει κάποιος γυμναστής πρέπει να αγαπά τον αθλητισμό και να έχει καλή σωματική διάπλαση και υγεία για ν α μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του επαγγέλματος του.
Πρέπει, επίσης, να έχει επικοινωνιακές δεξιότητες και την ικανότητα να οργανώνει και να διοικεί άτομα και ομάδες ατόμων.
Εάν εργάζεται ως καθηγητής πρέπει να αγαπά τα παιδιά, να τους δείχνει κατά νόηση, να είναι υπομονετικός, δίκαιος, αντικειμενικός και αμερόληπτος στις σχέσεις του μαζί τους.
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η φυσική αγωγή των μαθητών Δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων είναι το αντικείμενο της εργασίας του. Διδάσκει στους μαθητές ασκήσεις ενόργανης και ανόργανης γυμναστικής και είναι υπεύθυνος για τις σχολικές ομάδες διαφόρων αθλημάτων. Διοργανώνει τις αθλητικές συναντήσεις με σκοπό την ανάπτυξη της άμιλλας μεταξύ των μαθητών και φροντίζει επίσης για την καλή εμφάνιση του σχολείου στις σχολικές παρελάσεις και σε άλλες εκδηλώσεις.
Συνθήκες Εργασίας:
Οι συνθήκες εργασίας διαφέρουν από αυτές των υπολοίπων καθηγητών μέσης εκπαίδευσης λόγω της ιδιαιτερότητας του αντικειμένου του, που είναι η φυσική αγωγή. Εργάζεται λοιπόν για πολλές ώρες όρθιος, γυμνάζοντας τους μαθητές. Οι συνθήκες εργασίας γίνονται πιο δύσκολες, όταν δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο στο σχολείο όπου εργάζεται και αναγκάζεται να γυμνάζει τους μαθητές σε εξωτερικούς χώρους κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Αξιολογεί τους μαθητές με κριτήριο τις παρουσίες τους την ώρα της γυμναστικής αλλά και τη διάθεση τους για συμμετοχή στο μάθημα. Οι μαθητές δεν εξετάζονται γραπτώς στο μάθημα της γυμναστικής για να προαχθούν στην επόμενη τάξη. Το ωράριο του γυμναστή μπορεί να είναι εναλλασσόμενο (πρωί-απόγευμα) λόγω των ανεπαρκών κτιριακών εγκαταστάσεων.
Ιδιαίτερα Προσωπικά Χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Ο γυμναστής πρέπει να έχει καλή σωματική διάπλαση και υγεία για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του επαγγέλματος. Πρέπει επίσης, να αγαπά τον αθλητισμό, να έχει επικοινωνιακές ικανότητες και δεξιότητες και την ικανότητα να οργανώνει και να διοικεί άτομα και ομάδες ατόμων. Απαραίτητο είναι να αγαπά τους νέους, να δείχνει κατανόηση στα προβλήματα και στις ανησυχίες τους, να είναι υπομονετικός, σταθερός και επίμονος και να προσπαθεί να τους μεταδώσει τις γνώσεις του με τρόπο απλό και κατανοητό.Οφείλει να είναι δίκαιος, αντικειμενικός και αμερόληπτος στις σχέσεις του με τους μαθητές και τους γονείς, ώστε να μη δημιουργεί πικρίες και αντιδικίες μεταξύ τους. Εκτός μαθήματος πρέπει να αποτελεί καλό και χρήσιμο φίλο για τους μαθητές του.
Σπουδές:
Σπουδές στη Φυσική Αγωγή και στον Αθλητισμό μπορούν να γίνουν στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Αθηνών και Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καθώς και στα παραρτήματά τους στις Σέρρες, στη Θεσσαλία (Τρίκαλα) και στη Θράκη (Κομοτηνή).
Η διάρκεια των σπουδών είναι οχτώ εξάμηνα με πρακτική εξάσκηση σε δημόσια σχολεία. Οι πτυχιούχοι αυτών των τμημάτων λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 και μπορούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Ο στόχος τού προγράμματος σπουδών των τμημάτων είναι να οδηγήσει τους φοιτητές σε ένα σύγχρονο πτυχίο που θα ανταποκρίνεται στις πολύπλευρες ανάγκες της κοινωνίας του 21ου αιώνα, να συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου του καθηγητή Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και του ρόλου του αθλητικού επιστήμονα στους χώρους της άθλησης και της άσκησης με την εισαγωγή νέων εξειδικευμένων μαθημάτων. Το πρόγραμμα σπουδών διαρθρώνεται σε δύο κύκλους.
Ο πρώτος κύκλος είναι τέσσερα εξάμηνα, τα μαθήματα είναι γενικής κατεύθυνσης και στοχεύουν στο να καταστήσουν ικανούς τους φοιτητές να διδάξουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Ο δεύτερος κύκλος είναι άλλα τέσσερα εξάμηνα κατά τα οποία διδάσκονται οι ειδικότητες -κύριες και δευτερεύουσες- όπως προπονητικής κατεύθυνσης, αθλητικές δραστηριότητες κλειστού και ανοιχτού χώρου καθώς και ειδικότητα ελληνικών παραδοσιακών χορών. Όσοι εγγράφονται ως αθλητές υποχρεώνονται να αποκτήσουν ειδικότητα στο άθλημα από το οποίο προήλθαν (π.χ. καλαθοσφαίριση, κολύμβηση κ.λπ.). Στη φυσική αγωγή και στον αθλητισμό ή στην προπονητική αθλημάτων προσφέρονται σπουδές και από Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών ή συνεργαζόμενα με αυτά πανεπιστήμια του εξωτερικού, με την προϋπόθεση όμως ότι οι τίτλοι σπουδών αυτών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ και το ΣΑΕΙΤΤΕ ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων και προσόντων.
Επαγγελματικά Δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα του Γυμναστή προβλέπονται από τον Ν. 1566/1985, άρθρο 4, παρ. 12 (ΦΕΚ 167/τ. Α/1985) και το ΠΔ 64/1993 (ΦΕΚ 28/τ. Α/1993). Παράλληλα ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ενημερωθεί για τα επαγγελματικά δικαιώματα του Γυμναστή(Εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού) από τον Διαρκή Εκπαιδευτικό Κώδικα και τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, εφόσον βέβαια προβλέπεται διορισμός στο Δημόσιο.
Τομείς Απασχόλησης και Προοπτικές Αγοράς Εργασίας:
Μπορεί να εργαστεί:
α. ως καθηγητής Φυσικής Αγωγής στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς και στην ειδική αγωγή (για άτομα με ειδικές ικανότητες),
β. ως προπονητής ατομικών ή ομαδικών αθλημάτων,
γ. ως γυμναστής σε επιχειρήσεις και δήμους, δ. ως διευθυντής γυμναστηρίων και χώρων αθλητικών εγκαταστάσεων,
ε. ως τεχνικός σύμβουλος ή επιστημονικός συνεργάτης σε αθλητικούς οργανισμούς και συναφείς φορείς.
Επαγγέλματα Ισοζύγιο Αρνητικό Ουδέτερο Θετικό Γυμναστής 3 Ειδικός εκδηλώσεων και 3 ψυχαγωγίας Στέλεχος θαλάσσιων πάρκων 3 Δάσκαλος τένις 3 Δάσκαλος θαλάσσιων αθλημάτων 3.
Τα επαγγέλματα αυτά έχουν ανερχόμενη ζήτηση και προοπτική. Σε πολλές περιπτώσεις, και ειδικότερα αυτά που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα ή την ψυχαγωγία, έχουν τη μορφή τής εποχιακής απασχόλησης, γι’ αυτό και η τάση εμφανίζεται απλώς θετική, ενώ θα μπορούσε να είναι και πολύ θετική.
Πηγές Πληροφόρησης:
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: Βασ. Όλγας 41, 172 37 Δάφνη, τηλ.: 210/9715315, http://www.uoa.gr/tefaa
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Πανεπιστημιούπολη, 54006 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/995269 και 995276. http://www.auth.gr/phed/grhome.htm
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σέρρες: Δημ. Μαρούλη 43, 62122 Σέρρες, τηλ.: 23210/67135, http://www.auth.gr/tefaa-sr/
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: 7o χλμ. εθνικής οδού Κομοτηνής - Ξάνθης, 69100 Κομοτηνή, τηλ.: 25310/39621, http://www.phyed.duth.gr
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Καρνές, 42100 Τρίκαλα, τηλ.: 24310/47003 και 47000, http://www.pe.uth.gr/index.htm
Π.Ε.Ι.Ι.Ε.Κ.: Στουρνάρη 53, 104 32 Αθήνα, τηλ.: 210/5225565, fax:210/5228966.
Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος: Προξένου Κορομηλά 51, 54622 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310/282512, http://www.egve.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Αθήνας (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης), Αγ. Κωνσταντίνου 54, ΤΚ. 10437, τηλ. κέντρο: 210 - 5281000, fax: 210 - 5239525, 210 - 5239679, e-mail: information@doatap.gr
ΔΟΑΤΑΠ - Θεσσαλονίκης (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρηρης),Υπ. Μακεδονίας Θράκης - Διοικητήριο, ΤΚ. 54123, τηλ.: 2310-379371-2, fax: 2310 - 379374, e-mail: thessaloniki@doatap.gr
ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), Αθήνα Πανεπιστημίου 67 (5ος όροφος), Τ.Κ. 105 64, τηλ: 210-3243923, fax: 210-3316651, http://www.srpq.gr, e-mail: srpq@otenet.gr.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΑΘΛΗΤΗΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΑΘΛΗΤΗΣ ΣΤΙΒΟΥ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΑΡΣΙΒΑΡΙΣΤΑΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ - ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ - ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ - ΕΙΔΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗΣ
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ - ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΟΣ
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΡΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΘΕΑΜΑΤΩΝ
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΟΡΟΥΣ
Επάγγελμα: ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΣΗΣ.
Επάγγελμα: ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
Επάγγελμα: ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΠΙΛΙΑΡΔΟΥ
Επάγγελμα: ΔΑΣΚΑΛΟΣ/ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Επάγγελμα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ / ΤΡΙΑ ΣΚΙ
Επάγγελμα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΧΡΩΜΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ (PAINTBALL)
Επάγγελμα: ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΠΑΛΑΙΣΤΗΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ (ΒΟΛΕΪΜΠΟΛΙΣΤΑΣ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΠΥΓΜΑΧΟΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΤΕΝΙΣΤΑΣ (ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
Επάγγελμα: ΧΟΡΕΥΤΗΣ
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο και κύρια αποστολή του είναι η παραγωγή και διάδοση της γνώσης στο ευρύτερο επιστημονικό πεδίο των προσαρμογών του ανθρώπινου οργανισμού κατά τη σωματική άσκηση, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση και διατήρηση της υγείας και ευρωστίας του ανθρώπου καθώς και τη μεγιστοποίηση της απόδοσής του.
Ειδικότερα, μελετά τις βιολογικές προσαρμογές κατά τη μυϊκή προσπάθεια, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις προσαρμογές αυτές και τους μηχανισμούς που τις διέπουν.
Σχεδιάζει, υλοποιεί και αξιολογεί ερευνητικά προγράμματα στη βιολογία της άσκησης, και συνεργάζεται με άλλους επιστήμονες για την προάσπιση της υγείας του ανθρώπου, την αύξηση της φυσικής του επάρκειας, τη βελτίωση της ψυχολογική του κατάστασης, τη μείωση της νοσηρότητας και θνησιμότητας, κ.ά. Επίσης, αναλύει, διατυπώνει πιθανές ερμηνείες και παρουσιάζει τα αποτελέσματα των ερευνών του σε επιστημονικά συνέδρια.
Επιπλέον, σε συνεργασία με ειδικούς ψυχολόγους, ιατρούς και συμβούλους υγείας οργανώνει, υλοποιεί και αξιολογεί προγράμματα στο χώρο της εκπαίδευσης με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την άσκηση και την υγιεινή διατροφή. Παράλληλα, μπορεί να ασχολείται με την εργοφυσιολογία, την αθλητική φυσικοθεραπεία, τη σχεδίαση προγραμμάτων ατομικής προπόνησης για αθλητές, για υγιή άτομα, για άτομα με κινητικά και μυοσκελετικά προβλήματα (ειδική κινητική αγωγή), προβλήματα στάσης, τραυματισμούς, χρόνιες παθήσεις ή άλλες ειδικές ανάγκες.
Επίσης, σε συνεργασία με ειδικούς διατροφής και διαιτολογίας διαμορφώνει προγράμματα διατροφής και φυσικής άσκησης για παιδιά, εφήβους, εγκύους και ηλικιωμένους. Επιπρόσθετα, είναι να δυνατόν να ασχολείται με το σχεδιασμό προγραμμάτων που αναφέρονται στην ασφάλεια και την υγιεινή των εργαζομένων, την πρόληψη διαφόρων παθήσεων, την υποστήριξη της εργασίας μέσω της άσκησης, την ψυχική υγεία των εργαζομένων και την πρόληψη των εργατικών ατυχημάτων.
Τέλος, είναι δυνατόν να λαμβάνει μέρος σε ερευνητικά προγράμματα προχωρημένης Αθλητικής Βιομηχανικής, Φυσικοθεραπείας και Πειραματικής Κινητικής Συμπεριφοράς για την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΕΙΔΙΚΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Αντικείμενο της εργασίας του είναι η διατήρηση ή η βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου, μέσω της φυσικής δραστηριότητας και του αθλητισμού.
Ειδικότερα, συνεργάζεται με άλλους επιστήμονες ανθρωποκεντρικών επιστημών σε μια συντονισμένη προσπάθεια για την προάσπιση της υγείας του ανθρώπου, την αύξηση της φυσικής του επάρκειας, τη βελτίωση της ψυχολογικής κατάστασής του, τη μείωση της νοσηρότητας και θνησιμότητας.
Ακόμη, ασχολείται με το αντικείμενο της επιστήμης της αθλητικής αναψυχής και ειδικότερα με την οργάνωση προγραμμάτων σε γυμναστήρια (δημοτικά ή ιδιωτικά), σε κατασκηνώσεις, σε εταιρίες σπορ και περιπέτειας και σε ξενοδοχεία με πρόσθετες παροχές αθλητικών δραστηριοτήτων.
Παράλληλα, σχεδιάζει προγράμματα ατομικής προπόνησης (personal training), προγράμματα για παχύσαρκα άτομα, προγράμματα άσκησης στο νερό για υγιή άτομα και για άτομα με κινητικά και μυοσκελετικά προβλήματα, προβλήματα στάσης (κύφωση, σκολίωση λόρδωση), τραυματισμούς, χρόνιες παθήσεις ή άλλες ειδικές ανάγκες.
Επίσης, σε συνεργασία με ειδικούς διατροφής και διαιτολογίας διαμορφώνει προγράμματα διατροφής και άσκησης για ασκούμενα παιδιά, εφήβους, εγκύους και ηλικιωμένους με στόχο την ευρωστία, τη βελτίωση της υγείας και την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών διαβίωσης.
Επιπλέον, σε συνεργασία με ειδικούς ψυχολόγους, γιατρούς και συμβούλους υγείας οργανώνει, υλοποιεί και αξιολογεί παρεμβατικά προγράμματα στο χώρο της εκπαίδευσης με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την παρότρυνσή τους για υγιεινή διατροφή και φυσική άσκηση.
Τέλος, ασχολείται με το σχεδιασμό προγραμμάτων που αφορούν στην προαγωγή της υγείας στο χώρο της εργασίας και αναφέρονται στην ασφάλεια και την υγιεινή των εργαζομένων, την πρόληψη διάφορων παθήσεων, την υποστήριξη της εργασίας μέσω της άσκησης, την ψυχική υγεία των εργαζομένων και την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
Επάγγελμα: ΜΑΝΑΤΖΕΡ ΑΘΛΗΤΩΝ
Περιγραφή Επαγγέλματος:
Η εκπροσώπηση και η διαπραγμάτευση των συμφερόντων των αθλητών όλων σχεδόν των αθλημάτων (ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, στίβος κ.ά.) είναι το κύριο αντικείμενο της εργασίας τους. Αποκαλούνται ατζέντηδες ή μεσίτες ή μεσάζοντες και ασχολούνται με την επαγγελματική αποκατάσταση των πελατών που εκπροσωπούν.
Οι επαγγελματίες μάνατζερ φροντίζουν να διασφαλίζουν τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των αθλητών, τους συμβουλεύουν για τη διαμόρφωση της δημόσιας εικόνας τους, διαπραγματεύονται τις οικονομικές απολαβές τους κ.ά.
Ειδικότερα, στο χώρο του ποδοσφαίρου και του μπάσκετ, που αποτελούν τα πιο δημοφιλή και επικερδή αθλήματα, έχουν τον πρώτο λόγο στη σύνταξη των όρων και στην υπογραφή των συμβολαίων τους και διαπραγματεύονται τις μετεγγραφές τους σε ομάδες που ικανοποιούν καλύτερα τις οικονομικές απαιτήσεις τους. Τα τελευταία χρόνια το επάγγελμα του μάνατζερ γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση γιατί συμβάλλουν στις μεταγραφές αθλητών τόσο στην Ελλάδα όσο και σε χώρες του εξωτερικού σε συνεργασία με διεθνή γραφεία μεσαζόντων.
(Πηγή:Βάση δεδομένων ΟΑΕΔ)
ordering abortion pills to be shipped to house
link abortion pill online purchase
most women cheat
wives that cheat
read
website how to catch a cheater
go
redirect pregnancy termination options