Tα τεστ στα οποία υποβάλλονται οι μαθητές δεν είναι μόνο ένας απλός
μηχανισμός ελέγχου της γνώσης που έχουμε κατακτήσει αναφέρουν σε
δημοσίευμά των The New York Times που αναδημοσιεύει η Καθημερινή (22/1/2011) .
Όπως αποδεικνύει νέα έρευνα, τα τεστ είναι και μηχανισμοί εκμάθησης του
αντικειμένου που μελετούν τα παιδιά, καλύτεροι από άλλες εκπαιδευτικές
τεχνικές. Η έρευνα, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό
Science, περιγράφει τα πειράματα που έδειξαν ότι μέσα από τα τεστ
μαθαίνουμε. Ειδικότερα, οι επιστήμονες του πανεπιστημίου Πέρντιου έδωσαν
σε φοιτητές να μελετήσουν σύντομα κείμενα και στη συνέχεια τους
υπέβαλαν σε τεστ για να ελέγξουν κατά πόσον είχαν αφομοιώσει αυτά που
είχαν διαβάσει. Ικανότητα συσχέτισης Όπως διαπιστώθηκε, οι
φοιτητές που υποβλήθηκαν σε τεστ συγκράτησαν στη μνήμη τους κατά 50%
περισσότερες πληροφορίες από ό, τι οι συμμαθητές τους που χρησιμοποίησαν
άλλες μεθόδους. Μια τέτοια μέθοδος είναι η εντατική επανάληψη πριν από
τις εξετάσεις, που εφαρμόζεται κατά κόρον από όσους προσπαθούν να μάθουν
σε λίγα εικοσιτετράωρα όσα θα έπρεπε να μάθουν εντός ενός έτους. Μια
άλλη μέθοδος επιβάλλει την κατασκευή διαγραμμάτων. Μάλιστα, αυτός ο
τρόπος εκμάθησης θεωρείται από πολλούς δασκάλους ιδανικός επειδή
αναγκάζει τους μαθητές να συσχετίσουν τα γεγονότα και τα στοιχεία που
μαθαίνουν κι έτσι έχουν πλήρη εικόνα για το αντικείμενό τους. Οι
μέθοδοι αυτές –λένε οι ερευνητές– είναι πιο δημοφιλείς και δίνουν στα
παιδιά την ψευδαίσθηση ότι γνωρίζουν το αντικείμενό τους καλύτερα απ’ ό,
τι στην πραγματικότητα. Οι Αμερικανοί ερευνητές ζήτησαν από τους
φοιτητές να προβλέψουν ποιο ποσοστό της ύλης που μελέτησαν θα μπορούσαν
να θυμηθούν μία εβδομάδα αργότερα. Όσοι υποβλήθηκαν σε εξέταση μετά την
ανάγνωση του κειμένου πίστευαν ότι είχαν απομνημονεύσει λιγότερα από
τους συμφοιτητές τους που εφάρμοσαν άλλες μεθόδους. Αποδείχθηκε, όμως,
ότι ισχύει ακριβώς το αντίθετο. «Πιστεύω ότι η μάθηση έχει να κάνει
με την ικανότητα να επαναφέρουμε στη μνήμη και να ανασυνθέσουμε το υλικό
που έχουμε μελετήσει», εξηγεί ο συντάκτης της μελέτης Τζέφρι Κάρπικε,
αναπληρωτής καθηγητής Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Πέρντιου. Όσοι
φοιτητές υποβλήθηκαν σε τεστ είχαν πλήρη συνείδηση των ελλείψεών τους,
λέει η Μάρσια Λιν, καθηγήτρια Παιδαγωγικής στο πανεπιστήμιο του
Μπέρκλεϊ. «Γι’ αυτό πολύ συχνά επιστρέφουν στο υλικό που θα έπρεπε να
γνωρίζουν ή αναζητούν να συμπληρώσουν τα κενά με το υλικό που έχει ήδη
αποθηκευθεί στη μνήμη τους». Οι φοιτητές, εξάλλου, μπόρεσαν αργότερα να
επαναφέρουν στη μνήμη ό, τι είχαν μάθει με μεγαλύτερη ευκολία και να
οργανώσουν τη γνώση τους κατά τρόπο που είχε νόημα. Η μελέτη που
πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Πέρντιου στηρίζει προηγούμενα
επιστημονικά συμπεράσματα σχετικά με την αξία των εξετάσεων ως
εκπαιδευτικού εργαλείου. Μάλιστα, τώρα οι ερευνητές λένε ότι τα τεστ
βοηθούν τους μαθητές να μάθουν ακόμα κι αν δεν καταφέρουν να
συγκεντρώσουν καλά αποτελέσματα στο τεστ. Η αντίθετη άποψη Ο
Χάουαρντ Γκάρντερ, καθηγητής Παιδαγωγικής στο Πανεπιστημίου του
Χάρβαρντ, επισημαίνει ότι η τελευταία μελέτη αποτελεί πρόκληση για τις
θέσεις των πιο προοδευτικών εκπαιδευτικών. Σίγουρα τα τεστ και η αξία
τους είναι από τα πιο καυτά θέματα για όλους όσοι ασχολούνται με την
εκπαίδευση. Πολλοί πιστεύουν ότι μέσω των τεστ προάγεται η απόκτηση
άχρηστης γνώσης, περιορίζεται ο χρόνος για την εκμάθηση νέων πραγμάτων
και αυξάνεται το άγχος των παιδιών. ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill where can i get the abortion pill online read website how to catch a cheater click here click percent of women that cheat cheater click i dream my husband cheated on me why some women cheat click why married men cheat ldn 4.5 mg go naltrexone side effects forum
Σχόλια (
)
|