1) ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ 2014 ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΘΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ (ΒΙΒΛΙΑ) Ή
ΘΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΑ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΑ ΣΤΟ
ΔΙΑΔΊΚΤΥΟ; Απ΄ότι φαίνεται το όλο εγχείρημα, αποτελεί και μια παρέμβαση οικονομικής φύσεως και σίγουρα δεν είναι ανεξάρτητο με όσα έχουμε αποδεχθεί σαν χώρα, στα πλαίσια του "μεσοπρόθεσμου", άρα θα πρέπει να βλέπουμε που στοχεύουν και τι είναι αυτό που επιδιώκουν. Ενώ δεν το λένε ξεκάθαρα, είναι ίσως κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι τα δωρεάν συγγράματα θα καταργηθούν.
2)ΑΠΟ ΤΟ 2015 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΖΟΥΝ ΣΤΟ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ
ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ;ΔΗΛΑΔΗ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΝΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
ΑΛΛΑ ΕΜΜΕΣΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ
ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ;
Δεν έχει ειπωθεί ξεκάθαρα, αλλά όλα δείχνουν πως εκεί θα πάμε.
3)ΣΕ
ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΣΧΟΛΕΣ Ο ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ
ΕΙΝΑΙ 4 ΧΡΟΝΙΑ..ΠΑΡ' ΟΛΑ ΑΥΤΑ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ 5-6-7 ΧΡΟΝΙΑ (ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ). ΤΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ν+2 ΧΡΟΝΙΑ (ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ) ΤΟ ΠΟΛΥ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΤΥΧΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΦΗΝΕΣΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΘΑ
ΑΠΟΓΙΝΕΙΣ. ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ
ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥΣ (Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ) ΩΣΤΕ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΝΑ ΜΗΝ
ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΡΙΟ;
Πιστεύω πως θα εντατικοποιηθεί γενικότερα το σύστημα, θα ακολουθήσουν και άλλα μέτρα (λ.χ. υποχρεωτικές παρουσίες) και η αποφοίτηση δεν θα είναι δεδομένη για (σχεδόν) όλους, όπως συμβαίνει σήμερα. Αναγκαστικά αυτό δεν είναι και κακό, αφού μέσα σε ένα χαλαρό σύστημα πολλές φορές σπουδαία μυαλά και χαρισματικού φοιτητές χάνονται και καταλήγουν να είναι μετριότητες.
4)ΜΟΥ
ΚΑΝΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ Τ.Ε.Ι ΒΛΕΠΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ
(ΑΡΧΙΚΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.ΕΥΝΟΟΥΝΤΑΙ ΤΑ Τ.Ε.Ι ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ
ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ''ΧΤΥΠΑ'' ΤΑ Α.Ε.Ι;; Δεν το βλέπουν θετικά, απλά επιφυλάχτηκαν να απαντήσουν. Τελικά σήμερα σε συνάντηση που είχαν με την Υπουργό, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους και εναντιώθηκαν στα περισσότερα σημεία του προσχεδίου.
5)ΑΠΟ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ
ΑΥΤΑ..ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΎΝ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΣΑΝ ΟΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ; Πιστεύω, πως αν λειτουργήσει σε σωστή βάση το δίδυμο "αξιολόγηση - χρηματοδότηση", τότε θα αναπτυχθεί ο υγιειής ανταγωνισμός ανάμεσα στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, και πως στην συντριπτική τους πλειοψηφία, θα βελτιώσουν την παραγωγή εκπαιδευτικού έργου και θα αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους. Η αρνητική εξέλιξη πάντως που θα συνοδευσει κατά τη γνώμη μου το όλο εγχείρημα, θα έχει να κάνει με την επιβολή διδάκτρων (παρά τη διάψευση του Υπουργείου, απ' ότι φαίνεται ο δούρειος ίππος για να αλωθεί το σύστημα και να ξεκινήσει η επιβολή των διδάκτρων, είναι το 3 + 2 έτη, όπου θα υπάρχει κατ΄αρχήν η δωρεάν φοίτηση τα 3 πρώτα χρόνια αλλά δεν έχει διασφαλιστεί κάτι τέτοιο για τα 2 επόμενα (είδη στην συντριπτική τους πλειοψηφία στα master των ελληνικών πανεπιστημίων έχουν ήδη επιβληθεί δίδακτρα από 3.000 - 10.000 €).
ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΞΕΜΠΕΡΔΕΨΩ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΑΚΟΥΣΑ
ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ) ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΝΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΤΟ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ
ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ Η
ΦΗΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ; Ναι κι εγώ πιστεύω πως παίζονται πολιτικά παιχνίδια. Σε κάθε περίπτωση οι Πρυτάνεις ξέρουν πως αν ανοίξουν τα Πανεπιστήμια και δεν έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο, τότε αυξάνουν οι πιθανότητες να μην "περάσει". Αυτό βέβαια το ξέρει το Υπουργείο, γι' αυτό και η Υπουργός δήλωση σήμερα πως σε κάθε περίπτωση, το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί το αργότερο τον Αύγουστο. Το σημαντικό όμως που θα έλθει με το νέο νομοσχέδιο και θα σας επηρρεάσει άμεσα είναι οι συγχωνέυσεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ (για μια πρώτη προεσέγγιση, στο θέμα κάνε κλικ εδώ).
|