|
|
|
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2024 |
|
|
|
|
|
|
|
Edu4u Admin
Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011
|
|
|
|
ΑΕΙ: Απέραντα Γηροκοµεία |
|
Στα
βιολογικά συστήµατα η δοµήενός πληθυσµού περιλαµβάνει την κατανοµή των
κλάσεων ηλικίας των ατόµων του στον χώρο και στον χρόνο. Οι πρακτικές
αυτές βέβαια, ως µια µεθοδολογική διαδικασία δηµογραφικού χαρακτήρα,
εφαρµόζονται εδώ και αρκετά χρόνια όχι µόνο στον επιχειρηµατικό κλάδο,
αλλά και σε κλάδους των δηµόσιων υπηρεσιών όλων των προηγµένων χωρών.
Βάσει της στρατηγικής αυτής, η αµερικανική σχολή λέει ότι τα πιο
παραγωγικά χρόνια στη ζωή ενός µέσου ανθρώπου είναι η ηλικία µεταξύ
40-55 ετών. Ετσι, διεθνείς οργανισµοί, πολυεθνικές
εταιρείες,ακόµα και διεθνείς Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αλλάζουν τα
διευθυντικά τους στελέχη µόλις ξεπεράσουν τα συγκεκριµένα όρια ηλικίας.
Απώτερος στόχος του όλου σκεπτικού, η ζωτικότητα του διευθυντηρίου να
βρίσκεται σε υψηλούςρυθµούς αυξάνοντας τη δηµιουργικότητα, καθώςη
λατρεία τής εξουσίας προτρέπει τα υψηλά ιστάµενα στελέχη στο να
καινοτοµούν διαρκώς εντός του όλου συστήµατος. Η κατανοµή λοιπόν
µιας υγιούς δοµής ενός συστήµατος πρέπει να ακολουθεί µια κωδωνοειδή
καµπύλη, όπουένθεν και ένθεν του µέσου περιλαµβάνονται ηλικίες µεταξύ
των 40-55 ετών σε ποσοστό περίπου 35-40%, ενώ οι ηλικίεςµεταξύ των30-40
ετώνθα αποτελούν πάγκο αντικατάστασης τωνηλικιακών µετατοπίσεων.
Κάπωςέτσι ένα σύστηµα βρίσκεται σε καταστάσεις βιωσιµότητας και πλήρους
εναρµονισµού µε τις πραγµατικές ανάγκες των κοινωνικών δοµών. Οι
δοµές αυτές στο ευρωπαϊκό περιβάλλον της τριτοβάθµιας εκπαίδευσης
εµφανίζουν ανοµοιόµορφες κατανοµές, καθώς η κάθε χώρα έχει διαφορετικό
ιστορικό process στο τριτοβάθµιο εκπαιδευτικό σύστηµα. Οι διαφορετικές
όµως ιστορικές διαδροµές δενµπορεί πλέον να αποκλίνουν σηµαντικά µεταξύ
τους, αφού στο πλαίσιο µιας ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης µε κοινούς στόχους
και προορισµούς θα πρέπει αυτές να συγκλίνουν προς µια ολοκληρωµένη
αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναµικού µε ευρωπαϊκό ιδεώδες. Στο
σηµείο αυτό λοιπόν έρχονται δύο γνωστέςµελέτες(Eurydice2003 & 2007),
που ρίχνουν φως στη δοµή και λειτουργία της τριτοβάθµιας εκπαίδευσης
των χωρών -µελών της Γηραιάς Ηπείρου. Αναφορικά λοιπόν µε την
κατανοµή των κλάσεων ηλικίας τουδιδακτικού προσωπικού της τριτοβάθµιας
εκπαίδευσης για το χρονικό διάστηµα 2003-04, τα δεδοµένα δείχνουν ένα
άκρως αποκαρδιωτικό περιβάλλον για τη χώρα µας. Επί του συνόλου των 22
χωρών, µόνο δύο χώρες (Ιταλία, Ελλάδα) εµφανίζουν ποσοστά που ξεπερνούν
το 50% του διδακτικού προσωπικού µε ηλικία άνω των 50. Στις χώρεςαυτές
το ποσοστό των νεώτερων κλάσεων ηλικίας (30-39 ετών) είναι λίγο
µεγαλύτερο του 15%, ενώ τα ποσοστά της κλάσεως ηλικίας40-49 για τη µεν
Ιταλία βρίσκονται περίπου στο 28%και για την Ελλάδα ξεπερνούν το 30%.Από
την άλλη µεριά, στις υπόλοιπες χώρεςπαρατηρείται µια κύρια µάζα
διδασκόντων των 30-40 ετών που αγγίζει ακόµα και το 80%, ενώ παράλληλα
εµφανίζεται και ένα ποσοστό 5-20% σε ηλικίες >30 ετών. ∆υστυχώς, το
αντίστοιχο ποσοστό στη χώρα µας δεν ξεπερνά το 0,5%. Εάν τώρα λάβουµε
υπόψη µας πως τα χρόνια που µας έρχονται θα συνταξιοδοτηθείίσως το
µεγαλύτερο µέρος του στελεχικού δυναµικού των ΑΕΙ, τοοποίο είχε
διοριστεί στις αρχές του 1970 µε το καθεστώς του βοηθού και οσονούπω οι
γενιές των επιστηµονικών συνεργατών του νόµου 815 (1.700, αν δεν κάνω
λάθος), τότε το πλήγµα στην τριτοβάθµια εκπαίδευση της χώρας αναµένεται
ιδιαίτερα σηµαντικό. Και θα είναι µεγάλο γιατί από τα περίπου 11.000
σηµερινά µέλη ∆ΕΠ (∆ιδακτικό - Επιστηµονικό Προσωπικό)που τη στηρίζουν
σε 23 ΑΕΙ, την ερχόµενη 5ετία θα αποµείνουν µόλις 7.000 έως 8.000. Από
αυτά βέβαια αρκετά θα έχουν µπει ήδηστον χρονικό ορίζοντα της δύσης µιας
καριέρας, αφού η καταπόνηση του φόρτου εργασίας θα τους οδηγήσει µε
µαθηµατική ακρίβεια σεαδράνεια. Λαµβάνοντας όµως υπόψη το δόγµα τού 5
φεύγουν - 1 προσλαµβάνεται, θα φτάσουµε στο σηµείο εκείνο όπου τα ΑΕΙ
της χώρας θα µεταµορφωθούν σε απέραντα γηροκοµεία διδακτικού και
ερευνητικού προσωπικού, έχοντας πάντα κατά νου την οικονοµική υπανάπτυξη
της χώρας. Κατακλείδα; Η αναδόµηση της τριτοβάθµιας εκπαίδευσης
ως επείγουσας εθνικής πράξης για τον εναρµονισµό των νέων γενεών στο
ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Ενα γίγνεσθαιπου στοχεύειστην ποιότητα της
τριτοβάθµιας καιτης µεταλυκειακής επαγγελµατικής εκπαίδευσης.
Από τα περίπου 11.000 σηµερινά µέλη Διδακτικό - Επιστηµονικό Προσωπικό σε 23 ΑΕΙ, την ερχόµενη 5ετία θα αποµείνουν µόλις 7.000 - 8.000
Του Χαρίτωνα Σ. Χιντήρογλου chintigl@bio.auth.gr
Ο Χαρίτων Σ. Χιντήρογλου είναι καθηγητής στο Τµήµα Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης. how to cheat with a married woman women affairs women who cheat on husbands men and women go meet and cheat free spy on cell phone read spyware for android cell phones ldn 4.5 mg go naltrexone side effects forum
Σχόλια (
)
|
|
|
|
Υποβλήθηκε πριν από 5048 ημέρες
|
|
|
|
|
|
Ανάγνωση… |
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
Ανάγνωση… |
|
|
Εκπαιδευτικά... και Άλλα
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|